Uwalone wejście PCI?
Witam, podczas ostatnie burzy mój stary router poszedł do nieba, teraz siostra kupiła nowy (chce wi-fi więc ona go kupiła nie ja) i problem jest taki, że często internet się rozłącza, a na modemie od TP nie ma żadnego rozłączenia, nigdy.. Ten router to Pentagram Cerberus, znajomy siostry, który się na tym zna twierdzi iż zepsuło się jakieś wejście w PCI bo ten router ma też jakiś kabel podłączony do PCI i dlatego właśnie internet się rozłącza , moim zdaniem to bez sensu bo jakby coś faktycznie się zepsuło to by nie działało wcale..
Tak poza tym mam też jakąś kartę sieciową w komputerze nie bardzo rozumiem dlaczego jest ona konieczna.. Z góry dzięki za odpowiedź, nie chcę zmieniać płyty głównej, bo pewnie okazałoby się, że to nie winna wejścia PCI..
Jeszcze raz. Co i gdzie się rozłącza? Internet wyłącznie u siostry? Cały? Po kablu? Bezprzewodowo?
W jaki sposób i ile komputerów łączy się z routerem? Połączenie jest zrywane na wszystkich, czy tylko na jednym z nich? Jest zrywane połączenie z siecią, czy komputer wykrywa sieć, łączy się z nią, ale nie ma połączenia z internetem?
Rozłącza się u wszystkich w tym samym czasie, z routerem łączą się 3 komputery.
Utrata połączenia jest kilku sekundowa jakieś 5 sek i internet znowu jest..
Jeśli do kompa gdzie internet się rozłącza leci kabel to możliwe, że jest to wina karty sieciowej, albo właśnie wejścia PCI, w którym się owa karta znajduje (jednak jeśli jest to karta zintegrowana to to nie wchodzi w grę), albo wejścia Ethernet (to do którego wchodzi kabel). Jeśli do kompa leci Wi-Fi to nie mam zielonego pojęcia. Może trzeba poprawnie sieć skonfigurować, albo jakieś porty poodblokowywać. Nie wiem.
PS Jak KABEL może być podłączony do wejścia PCI? Przecież to jest kurde niemożliwe :D
Więc nie ma to żadnego związku z PCI. Sprawdź, czy przypadkiem w routerze nie jest odznaczona opcja utrzymywania połączenia (nie wiem, czy coś takiego jest w tym modelu, ani jak dokładnie może się nazywać). Być może router sam się rozłącza, bo nie ma żadnego aktywnego połączenia w danej chwili. Sprawdź też, czy jest podłączony przez mikrofiltr (nie powinien być), oraz czy telefony wszystkie w domu są podłączone pod mikrofiltry (musza być). Na jednej linii ADSL nie mogą być też jednocześnie podłączone dwa modemy, więc upewnij się, że ten stary nie jest podłączony do któregoś gniazdka telefonicznego.