Witam mam takie pytanie,chciałbym zacząć zajmować się tworzeniem gier komputerowych lub gier na inne platformy prosił bym o podanie ewentualnych darmowych lub w zakresie od 100 do 200zł programów(dla początkujących) do robót tego typu oraz linki do jakiś dobrych poradników.Mam dosyć małą wiedze w tym temacie.
Chciałbym dowiedzieć się także gdzie mógłbym zapromować lub sprzedać grę którą sam bym stworzył.Wiem że istnieją serwisy lub strony tego typu tylko nie wiem jakie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i proszę nie umiesczać komentarzy na inny temat. Użykowników doświadczonyh w temacie prosze o ewentualne rady.
Unreal Developement Kit jest za darmo. CryEngine 3 trochę okrojona też jest, ale można się pobawić.
Jednak lepiej jakbyś zaczął uczyć się programowania.
w programowaniu już siedze jednak gry to coś ciekawszego
Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...
W obecnej chwili wszystko opiera się na specjalizacji w danym fragmencie gry, które w odpowiednim czasie zostaną złożone w całość jako pełnoprawny tytuł.
Oczywiście osobie odpowiedzialnej za tworzenie tekstur, niezbędne staje się poznanie podstaw chociażby modelowania 3D, tak by miała ona jakieś pojęcie, jak produkowane przez nią tekstury, nakładać się będą na obiekty 3D.
Tak jak osobie odpowiedzialnej za tworzenie poziomów, warto zapoznać się i z samym modelowaniem 3D i tworzeniem tekstur, by na bieżąco korygować tworzone poziomy.
Tak czy srak, tworzenie gier to już nie beztroska zabawa jak kiedyś...
Polecam na początek zapoznanie się z jakimś edytorem już zawartym w dowolnej grze.
Zobaczyć samemu czy interesuje nas babranie się w wyzwalaczach, skryptach, funkcjach itp itd.
Albo projektowaniu własnych poziomów/map.
Albo tworzeniu scenariuszy.
Albo tworzeniu obiektów 3D i tekstur do nich...
Jak już to nam się spodoba, możemy myśleć, że zostaniemy drugim Carmackiem...
nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf cod czy skirym chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady a poza tym nie zależy mi na czasie mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop a nie żeby odrazu jakieś zaje. gry za grubą kase
A no skoro już jesteś pewny sukcesu i tego, że sam byś te gry robił, to szczerze powiedziawszy... daruj sobie.
Obecnie nawet gry w javie robi zespół kilku/kilkunastu osób...
Ale Ty mery pieprzysz głupoty. Skąd wiesz ile on ma lat? Może ma 13 lat i chce sobie znaleźć hobby? Po drugie każdy jakoś zaczynał, przecież on od razu nie pójdzie do Ubisoftu i powie, że chce robić z nimi gry.
adimaster - dałem Ci linka. Zajrzałeś tam chociaż? Masz wyłożone jak na tacy oprogramowanie, wystarczy ręką sięgnąć. Tutoriali jest masa.
Dlatego napisałem w pierwszym poście.
Warto zapoznać się z edytorem do jakiejś gry, bo zobaczyć czy aby na pewno mamy jakieś szanse w projektowaniu gier...
Skoro to jest dla Ciebie "głupotą", a nie są nią marzenia od razu o projektowaniu całych gier i ich sprzedawaniu, no to sorry...
Nie wiem gdzie on napisał, że chcesz sprzedawać gry.
Przeczytaj jeszcze raz post [7] zatem...
tak więc od początku
C++ - Symfonia C++, Pasja C++ lub inne książki do nauki, później dużo programowania obiektowego.
3ds max do tworzenia grafiki - 3ds max (wersja) biblia. Koszt zakupu 3ds'a ok. 600 zł wersja studencka, którą również mogą zakupić dzieci. Wystarczy posiadać legitymację. Z darmowych blender.
Silnik graficzny. albo Unity3d albo UDK.
Powodzenia.
nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf cod czy skirym chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady a poza tym nie zależy mi na czasie mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop a nie żeby odrazu jakieś zaje. gry za grubą kase
Nie ma tam kropek, przecinków itd więc przetłumaczę Tobie to tak, jak ja to widzę:
Nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf, cod czy skirym. Chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady. A poza tym nie zależy mi na czasie, mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop. A nie żeby odrazu jakieś zajebiste gry za grubą kasę.
Przeczytaj jeszcze raz post [7] zatem...
Ja przeczytałem parę razy i potwierdzam [11]
wiem luknełem stronka jest ok i chyba tam zaczne
a co do komentarza mery...
po pierwsze mam16+
po drugie jakoś musze zacząć
po trzecie jak obacze się z tym troche to znajde sobie ekipe bo znam dużo osób takich jak ja
a po piąte mam kuzyna który zaczynał właśnie od tworzenia sam a teraz aktualnie pracuje w ubisofcie poprosił bym go ale mieszka za granicą sory za błedy ale mam dysleksje
MAM DYSLEKSJE A POZA TYM PISZE I NIE PATRZE NA KLAWKE WIĘC NIE SAPAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!
NIC NIE PORADZE MUGŁBYM PISAĆ WOLNO ALE WTEDY PISAŁ BYM ZBYT DŁUGO
No to nie wiem jak będziesz pisał gry skoro nie potrafisz zdania normalnie napisać.
sory za błedy ale mam dysleksje
Moje "ulubione" zdanie.
A co do tematu: powodzenia, może stworzysz jakąś gierkę indie, o którą będą się zabijać steamomaniacy.
Dlatego po raz trzeci już napiszę:
Warto zainteresować się edytorem do którejś z gier, by zorientować się w ogóle, czy projektowanie gier jest na pewno tym, co nas interesuje.
Można zacząć od starego UDK od Epic.
Proponuje nawet edytor zawarty w starym UT2004.
Edytor jest na tyle zaawansowany, że pozwala nam stworzyć dowolny rodzaj gry i jednocześnie mamy możliwość sprawdzenia się jako twórca map, skryptów, czy z pomocą zewnętrznego oprogramowania, twórca modeli 3D i tekstur.
No ale skoro lepszą formą poznania czy jest się potencjalnym twórca gry, jest klepanie literek na jakimś forume...
Debugowanie kodu, który będzie miał tyle błędów co jego wypowiedzi to będzie zajefajne zajęcie :)
Tak właśnie powstają gry takie jak Ardennes Offensive
Znajdź sobie ekipę i zróbcie jakiegoś moda... Samemu nie zrobisz nic ani szybko, ani dobrze. Zresztą masz dysleksję, jebniesz się w kodzie i po ptokach, daj se spokój. Koniec końców ci co tworzyli fajne gry, albo ciekawe mody nie pytali się co mają zrobić, tylko dobrze to wiedzieli.
A tak na poważnie i zgodnie z tematem - może spróbuj zrobić coś na telefony komórkowe? Zawsze jakiś debiut, a tam dosyć łatwo coś oficjalnie wydać :)
Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...
jedno slowo: indie
co do pytania w [1]
zacznj od programowania:
http://learnpythonthehardway.org/
pozniej moze cos takiego:
https://www.coursera.org/course/interactivepython
Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...
Takie zdanie w dobie wysypu gier indie tworzonych przez Ziutka w zaciszu domu (a przynoszących powalające zyski), niesamowitego rozwoju platform do wydawania gier indie, oraz platform do gromadzenia na nie pieniędzy świadczy o małej nieznajomości tematu.
Takie zdanie w dobie wysypu gier indie tworzonych przez Ziutka w zaciszu domu (a przynoszących powalające zyski), niesamowitego rozwoju platform do wydawania gier indie, oraz platform do gromadzenia na nie pieniędzy świadczy o małej nieznajomości tematu.
Gry indie to nie gry tworzone przez Ziutka w zaciszu domu. To nadal mimo wszystko, najczęściej gry tworzone przez firmy.
Nie raz próbowałem stworzyć jakąś grę, ale najdalej po dwóch dniach mi się odechciewało. To jest znacznie trudniejsze niż się wydaje. Teraz ze śmiechem czytam takie wątki i przypominam sobie, że też kiedyś takie zakładałem.
meryphillia - nie zgodzę się, że minęły czasy gdy gry powstawały w garażu przez dwie osoby (Sierra ;)) Od kilku lat coraz bardziej popularne są niezależne gry, które są właśnie tworzone przez zespoły kilku osobowe, albo w pojedynkę. Chociażby Super Meat Boy albo Fez - dwuosobowe studio. Braida zrobiła jedna osoba
po pierwsze mam16+ Czyli 16 i dwa tygodnie :D
MAM DYSLEKSJE A POZA TYM PISZE I NIE PATRZE NA KLAWKE WIĘC NIE SAPAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!
NIC NIE PORADZE MUGŁBYM PISAĆ WOLNO ALE WTEDY PISAŁ BYM ZBYT DŁUGO
Taa, a wiesz że gry się robi jeeeszcze wooolniej.
Zniechęcające fakty:
musisz umieć robić obiekty 3d nadać im kształt każdego obiektu co do kamyczka nadać każdemu oddzielną teksture, wszystko musi być w odpowiednich proporcjach by nie zmulić gry nie było jedną wielką kwadratową plamą, musisz umieć eksportować je do programu w którym robisz gre, musisz nauczyć się skryptów związanych z programem na którym pracujesz, musisz umieć wykorzystać te skrypty, musisz stworzyć obiekty które będą działały pod te skrypty, musisz umieć robić animacje dla obiektów, każdy ruch to oddzielna animacja, musisz umieć zrobić skrypty dla tych animacji, musisz umieć posługiwać sie brushami, odpowiednio dobrać oświetlenie, głebie oświetlenia, nic nie może się na siebie nachodzić bo gra crashuje, musisz umieć posługiwać się triggera, musisz umieć opracować AI przeciwników z dokładnością kto gdzie może kucnąć, musisz wszystkiemu nadać dźwięk, każdy krok zakładając że po dźwieku kroku musi nastąpić przerwa sekundy na kolejny krok. Musisz nadać grze fizyke, siły wypadkowe i podstawowe prawa fizyki przenieść do gry samem, musisz przedewszystkim znać perfect angielski (a polskiego nie umiesz). Nie pisząc nic o programowaniu które z tego wszystkiego jest chyba najgorsze. Na szczęście programowanie można sobie odpuścić jak działasz na jakimś w miare prostym edytorze jak unreal engine.
No to do pracy :)
Braida zrobiła jedna osoba
Jedna osoba napisała grę. Oprawą graficzną i muzyką zajęły się inne osoby.
Słusznie, ale dalej są to tylko 3 osoby :)
W zasadzie 5 - bo muzykę 3 osoby zrobiły.
Czyli nie jedna jednak.
Zresztą wszystko rozbija się o ewentualna popularność i sprzedaż.
Oczywiście, ze można i samemu napisać jakiś w miarę sprawny i chwytliwy kod (Minecraft chociażby dla przykładu), ale tak czy siak jeśli dalej się chce siedzieć w tym biznesie, rozrost zespołu jest zwyczajnie nieunikniony.
Tak czy siak, chyba po tych kilku postach, wiadomym chyba jednak jest już, że OP nie będzie drugim Markusem Perssonem.
Nadal uważam, że edytor jakiejkolwiek gry, świetnie nadaje się do pierwszych prób: "czy zostanę drugim Carmackiem"...
Chwyta się wtedy po prostu absolutne podstawy, czy to tworzenia map, leveli czy ogarnięcia skryptów, itp. itd.
Jeśli już na tym etapie nie możemy zbytnio poradzić z obsługa dedykowanych narzędzi lub nie mamy absolutnej wyobraźni by cokolwiek stworzyć, to droga do twórcy gier będzie pasmem udręk i ciężkiej pracy lub tez w ogóle nie będzie miała najmniejszego sensu.
A jeśli chodzi o zniechęcenie to raczej nie,wiem że tworzenie gry to żmudna praca więc nie gadać że mi sie nie będzie chciało.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają
Zacznijmy od tego, że skoro nie chce ci się pracować nad taką podstawową rzeczą, jaką jest pisownia, to co dopiero mówić o czymś takim jak gry?
Co najwyżej możesz robić ilustracje do gier planszowych.
Bo sorry Batory ale jak wyjdziesz do ludzi i spotkasz się np. z pracowacą czy inwestorem to tekstem „mam dysgrafię/dysortografię/dysmuzgowie!!11one a tu jezd muj papierek" ... to nie zadziała.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają
Nie masz cierpliwości, by napisać bezbłędnie komentarz. Wątpię byś nagle zaczął bezbłędnie pisać gry. Albo stał się bardziej cierpliwy.
Jeżeli masz dość małą wiedzę w tym temacie to również się nie nadajesz. Być może, gdy ją zdobędziesz, to zaczniesz się nadawać.
Najwidoczniej znamy Cię lepiej niż Ty sam znasz siebie. Jeżeli uważasz inaczej, to liczę, że w ciągu miesiąca zobaczę choćby najprostszą gierkę tekstową od Ciebie.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają
Niczego nie zrobiłeś, ale wiesz, tia? Granie w gry, a robienie gier to jednak nie jest to samo :)
Jesli chcesz zabrac sie za tworzenie gier, to warto pierw zajac sie modowaniem. A jesli juz chodzi o gry, to warto zaczac od czegos prostszego - Game Maker dla przykladu. No i czym jest gra bez animacji? Tutaj na poczatek pomoze ci Pivot. Jesli uznasz ze, "ogarniasz" jedno wraz z drugim to wtedy mozesz sie zajac UDK :)
No to nie wiem jak będziesz pisał gry skoro nie potrafisz zdania normalnie napisać.
A co ma jedno do drugiego? On chce tworzyc gry, a nie pisac powiesci.
Bo sorry Batory ale jak wyjdziesz do ludzi i spotkasz się np. z pracowacą czy inwestorem to tekstem „mam dysgrafię/dysortografię/dysmuzgowie!!11one a tu jezd muj papierek" ... to nie zadziała.
Wyznaje taka zasade - Jesli sam czegos nie potrafisz, to nie ucz tego innych. ;)
A co ma jedno do drugiego? On chce tworzyc gry, a nie pisac powiesci.
Kurcze. A ja myślałem, że praca przy komputerze to głównie pisanie... Widocznie się myliłem.
Wyznaje taka zasade - Jesli sam czegos nie potrafisz, to nie ucz tego innych. ;)
Spoko. Bzdurna zasada.
A jeśli chodzi o zniechęcenie to raczej nie,wiem że tworzenie gry to żmudna praca więc nie gadać że mi sie nie będzie chciało.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają
Znam takich, co mieli checi wieksze od ciebie, wymiekli po kilku tygodniach.
Jak chcesz sie czegos nauczyc, to na poczatek polecam lekture "Od zera do gier kodera", do tego czytaj devblogi, zadawaj pytania na forach jak czegos nie wiesz -max3d.pl, warsztat.gd i ucz sie jezyka angielskiego.
Do tworzenia grafiki zdecydowanie odradzam na poczatek 3ds maxa, obczaj najpierw blendera lub lightwave`a.
Po 5-7 latach osiagniesz poziom mastera i bedziesz mogl stworzyc wlasnego BF`a.
Po 5-7 latach osiagniesz poziom mastera
Myślę, ze przeceniasz jego możliwości.
Up: warto sie zapisac skoro nauczycielem jest Maciej Miasik, szef zespolu tworzacego Wiedzmina 1 i tworca takich hitow jak Electro Body, Fire Fight i Robbo na PC.
Słuchajcie mam propozycje razem z przyjacielem chce stworzyc gre ja zajmuje sie łączeniem wszystkiego do kupy i pisaniem skryptów a on fabułą potrzebuje za to kogos do tworzenia textur, kogos do animcjii i kogoś do modeli gra będzie typu fantasy rpg zainteresowanych prosze pisac na [email protected]
Jak ktoś ci mówi ze sam nie jesteś w stanie zrobić gry to nie słuchaj tych osób. Jesteś, to tylko kwestia czasu.
Musisz się nauczyć modelowania i teksturowania 3D, animacji ( 3D s max ) no i programowania. Z edytorem takim jak Unity, CryEngine czy UE można zrobić wszystko.
Co do Maxa to nie rpawda ze na początek się nie nadaje, w sumie tylko i wyłącznie, wystarczy pouczyć się z tutoriali w sieci lub najlepiej zainwestować w "Biblię" o Maxa .... przerobisz 1,500 stron i wszystko będziesz umiał. Na naukę poświęcisz jakieś 2 miesiace, następne 2 ostrej pracy to praktyka ... wszystko zależy jaką jesteś osobą, nie słuchaj tych którzy mają malucha w sobie bo nie rozumieją jak to jest być mercedesem.
W dzisiajeszych czasach, jeżeli naprawdę będziesz ostro siedział to dasz radę.
PS. Właśnie tworzę pewną grę, jaką i kim jestem to napisać tutaj oczywiście nie mogę, przydała by się pomoc osoby trzeciej ( modelarza ) jak ktoś umie modelować i za % chce pomóc przy naprawdę dobrym i dochodowym projekcie niech pisze.
Costa, ja mogę pomóc tylko powiedz kiedy.
Kiedy ? TERAZ.
Chętnych do współpracy zapraszam na gg: 72 44 924
jak juz mówiłem zapraszam osoby zainteresowane stworzeniem gry [email protected]
cesta a mozesz podac cos innego niż gg to z checia pomoge
a o czym tak wgl ta gierka
znaczy costa* coś mi sie walneło w klawiaturze
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak od podstaw tworzyć gry na komputer, konsole nowej generacji i urządzenia mobilne nawet jeśli nie znasz języków programowania, to zapraszam na moją stronę: www.GD-Polska.pl