Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: tworzenie gier komputerowych gdzie i jak zacząć

12.09.2012 18:29
😉
1
zanonimizowany820413
20
Centurion

tworzenie gier komputerowych gdzie i jak zacząć

Witam mam takie pytanie,chciałbym zacząć zajmować się tworzeniem gier komputerowych lub gier na inne platformy prosił bym o podanie ewentualnych darmowych lub w zakresie od 100 do 200zł programów(dla początkujących) do robót tego typu oraz linki do jakiś dobrych poradników.Mam dosyć małą wiedze w tym temacie.
Chciałbym dowiedzieć się także gdzie mógłbym zapromować lub sprzedać grę którą sam bym stworzył.Wiem że istnieją serwisy lub strony tego typu tylko nie wiem jakie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi i proszę nie umiesczać komentarzy na inny temat. Użykowników doświadczonyh w temacie prosze o ewentualne rady.

12.09.2012 18:30
2
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend
12.09.2012 18:30
3
odpowiedz
zanonimizowany857402
19
Generał

Unreal Developement Kit jest za darmo. CryEngine 3 trochę okrojona też jest, ale można się pobawić.

Jednak lepiej jakbyś zaczął uczyć się programowania.

12.09.2012 18:31
👍
4
odpowiedz
zanonimizowany820413
20
Centurion

w programowaniu już siedze jednak gry to coś ciekawszego

12.09.2012 18:48
5
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...

W obecnej chwili wszystko opiera się na specjalizacji w danym fragmencie gry, które w odpowiednim czasie zostaną złożone w całość jako pełnoprawny tytuł.

Oczywiście osobie odpowiedzialnej za tworzenie tekstur, niezbędne staje się poznanie podstaw chociażby modelowania 3D, tak by miała ona jakieś pojęcie, jak produkowane przez nią tekstury, nakładać się będą na obiekty 3D.
Tak jak osobie odpowiedzialnej za tworzenie poziomów, warto zapoznać się i z samym modelowaniem 3D i tworzeniem tekstur, by na bieżąco korygować tworzone poziomy.

Tak czy srak, tworzenie gier to już nie beztroska zabawa jak kiedyś...

Polecam na początek zapoznanie się z jakimś edytorem już zawartym w dowolnej grze.
Zobaczyć samemu czy interesuje nas babranie się w wyzwalaczach, skryptach, funkcjach itp itd.
Albo projektowaniu własnych poziomów/map.
Albo tworzeniu scenariuszy.
Albo tworzeniu obiektów 3D i tekstur do nich...

Jak już to nam się spodoba, możemy myśleć, że zostaniemy drugim Carmackiem...

12.09.2012 18:51
RZUĆ WYZWANIE! by Polandcation
👍
6
odpowiedz
RZUĆ WYZWANIE! by Polandcation
21
Centurion

Littlebig Planer 2

12.09.2012 18:55
7
odpowiedz
zanonimizowany820413
20
Centurion

nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf cod czy skirym chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady a poza tym nie zależy mi na czasie mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop a nie żeby odrazu jakieś zaje. gry za grubą kase

12.09.2012 19:02
8
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

A no skoro już jesteś pewny sukcesu i tego, że sam byś te gry robił, to szczerze powiedziawszy... daruj sobie.
Obecnie nawet gry w javie robi zespół kilku/kilkunastu osób...

12.09.2012 19:07
9
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend

Ale Ty mery pieprzysz głupoty. Skąd wiesz ile on ma lat? Może ma 13 lat i chce sobie znaleźć hobby? Po drugie każdy jakoś zaczynał, przecież on od razu nie pójdzie do Ubisoftu i powie, że chce robić z nimi gry.

adimaster - dałem Ci linka. Zajrzałeś tam chociaż? Masz wyłożone jak na tacy oprogramowanie, wystarczy ręką sięgnąć. Tutoriali jest masa.

12.09.2012 19:10
10
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

Dlatego napisałem w pierwszym poście.
Warto zapoznać się z edytorem do jakiejś gry, bo zobaczyć czy aby na pewno mamy jakieś szanse w projektowaniu gier...

Skoro to jest dla Ciebie "głupotą", a nie są nią marzenia od razu o projektowaniu całych gier i ich sprzedawaniu, no to sorry...

12.09.2012 19:13
11
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend

Nie wiem gdzie on napisał, że chcesz sprzedawać gry.

12.09.2012 19:14
12
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

Przeczytaj jeszcze raz post [7] zatem...

12.09.2012 19:15
szymon0096
13
odpowiedz
szymon0096
7
Pretorianin

tak więc od początku

C++ - Symfonia C++, Pasja C++ lub inne książki do nauki, później dużo programowania obiektowego.
3ds max do tworzenia grafiki - 3ds max (wersja) biblia. Koszt zakupu 3ds'a ok. 600 zł wersja studencka, którą również mogą zakupić dzieci. Wystarczy posiadać legitymację. Z darmowych blender.
Silnik graficzny. albo Unity3d albo UDK.

Powodzenia.

12.09.2012 19:16
14
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend

nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf cod czy skirym chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady a poza tym nie zależy mi na czasie mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop a nie żeby odrazu jakieś zaje. gry za grubą kase
Nie ma tam kropek, przecinków itd więc przetłumaczę Tobie to tak, jak ja to widzę:
Nie chodzi mi o profesjonalne gry typu bf, cod czy skirym. Chodzi mi o gry fajne ale bez jakiejś przesady. A poza tym nie zależy mi na czasie, mogę robić gre rok po trochu codziennie a moge robić gre przez cały miesiąc non stop. A nie żeby odrazu jakieś zajebiste gry za grubą kasę.

12.09.2012 19:16
😉
15
odpowiedz
zanonimizowany857402
19
Generał

Przeczytaj jeszcze raz post [7] zatem...

Ja przeczytałem parę razy i potwierdzam [11]

12.09.2012 19:16
😈
16
odpowiedz
zanonimizowany820413
20
Centurion

wiem luknełem stronka jest ok i chyba tam zaczne
a co do komentarza mery...
po pierwsze mam16+
po drugie jakoś musze zacząć
po trzecie jak obacze się z tym troche to znajde sobie ekipe bo znam dużo osób takich jak ja
a po piąte mam kuzyna który zaczynał właśnie od tworzenia sam a teraz aktualnie pracuje w ubisofcie poprosił bym go ale mieszka za granicą sory za błedy ale mam dysleksje

12.09.2012 19:19
😡
17
odpowiedz
zanonimizowany820413
20
Centurion

MAM DYSLEKSJE A POZA TYM PISZE I NIE PATRZE NA KLAWKE WIĘC NIE SAPAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!
NIC NIE PORADZE MUGŁBYM PISAĆ WOLNO ALE WTEDY PISAŁ BYM ZBYT DŁUGO

12.09.2012 19:20
18
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend

No to nie wiem jak będziesz pisał gry skoro nie potrafisz zdania normalnie napisać.

12.09.2012 19:20
19
odpowiedz
zanonimizowany649929
35
Legend

sory za błedy ale mam dysleksje

Moje "ulubione" zdanie.

A co do tematu: powodzenia, może stworzysz jakąś gierkę indie, o którą będą się zabijać steamomaniacy.

12.09.2012 19:34
20
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

Dlatego po raz trzeci już napiszę:

Warto zainteresować się edytorem do którejś z gier, by zorientować się w ogóle, czy projektowanie gier jest na pewno tym, co nas interesuje.

Można zacząć od starego UDK od Epic.
Proponuje nawet edytor zawarty w starym UT2004.
Edytor jest na tyle zaawansowany, że pozwala nam stworzyć dowolny rodzaj gry i jednocześnie mamy możliwość sprawdzenia się jako twórca map, skryptów, czy z pomocą zewnętrznego oprogramowania, twórca modeli 3D i tekstur.

No ale skoro lepszą formą poznania czy jest się potencjalnym twórca gry, jest klepanie literek na jakimś forume...

12.09.2012 19:39
21
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Debugowanie kodu, który będzie miał tyle błędów co jego wypowiedzi to będzie zajefajne zajęcie :)

12.09.2012 19:40
22
odpowiedz
zanonimizowany858565
2
Chorąży

Tak właśnie powstają gry takie jak Ardennes Offensive

12.09.2012 19:56
rzaba89nae
23
odpowiedz
rzaba89nae
52
Aes Sedai

Znajdź sobie ekipę i zróbcie jakiegoś moda... Samemu nie zrobisz nic ani szybko, ani dobrze. Zresztą masz dysleksję, jebniesz się w kodzie i po ptokach, daj se spokój. Koniec końców ci co tworzyli fajne gry, albo ciekawe mody nie pytali się co mają zrobić, tylko dobrze to wiedzieli.

12.09.2012 19:59
24
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

A tak na poważnie i zgodnie z tematem - może spróbuj zrobić coś na telefony komórkowe? Zawsze jakiś debiut, a tam dosyć łatwo coś oficjalnie wydać :)

12.09.2012 20:11
25
odpowiedz
zanonimizowany550804
35
Generał

Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...

jedno slowo: indie

co do pytania w [1]

zacznj od programowania:
http://learnpythonthehardway.org/

pozniej moze cos takiego:
https://www.coursera.org/course/interactivepython

13.09.2012 10:40
26
odpowiedz
Dycu
65
zbanowany QQuel

Skończyły się czasy Ziutków klepiących samemu całą grę w zaciszu pokoju...

Takie zdanie w dobie wysypu gier indie tworzonych przez Ziutka w zaciszu domu (a przynoszących powalające zyski), niesamowitego rozwoju platform do wydawania gier indie, oraz platform do gromadzenia na nie pieniędzy świadczy o małej nieznajomości tematu.

13.09.2012 11:57
27
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Takie zdanie w dobie wysypu gier indie tworzonych przez Ziutka w zaciszu domu (a przynoszących powalające zyski), niesamowitego rozwoju platform do wydawania gier indie, oraz platform do gromadzenia na nie pieniędzy świadczy o małej nieznajomości tematu.
Gry indie to nie gry tworzone przez Ziutka w zaciszu domu. To nadal mimo wszystko, najczęściej gry tworzone przez firmy.

13.09.2012 12:43
28
odpowiedz
darko11221
41
Konsul

Nie raz próbowałem stworzyć jakąś grę, ale najdalej po dwóch dniach mi się odechciewało. To jest znacznie trudniejsze niż się wydaje. Teraz ze śmiechem czytam takie wątki i przypominam sobie, że też kiedyś takie zakładałem.

13.09.2012 12:51
Fett
29
odpowiedz
Fett
248
Avatar

meryphillia - nie zgodzę się, że minęły czasy gdy gry powstawały w garażu przez dwie osoby (Sierra ;)) Od kilku lat coraz bardziej popularne są niezależne gry, które są właśnie tworzone przez zespoły kilku osobowe, albo w pojedynkę. Chociażby Super Meat Boy albo Fez - dwuosobowe studio. Braida zrobiła jedna osoba

13.09.2012 13:21
HETRIX22
30
odpowiedz
HETRIX22
211
PLEBS

po pierwsze mam16+ Czyli 16 i dwa tygodnie :D
MAM DYSLEKSJE A POZA TYM PISZE I NIE PATRZE NA KLAWKE WIĘC NIE SAPAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!
NIC NIE PORADZE MUGŁBYM PISAĆ WOLNO ALE WTEDY PISAŁ BYM ZBYT DŁUGO

Taa, a wiesz że gry się robi jeeeszcze wooolniej.
Zniechęcające fakty:
musisz umieć robić obiekty 3d nadać im kształt każdego obiektu co do kamyczka nadać każdemu oddzielną teksture, wszystko musi być w odpowiednich proporcjach by nie zmulić gry nie było jedną wielką kwadratową plamą, musisz umieć eksportować je do programu w którym robisz gre, musisz nauczyć się skryptów związanych z programem na którym pracujesz, musisz umieć wykorzystać te skrypty, musisz stworzyć obiekty które będą działały pod te skrypty, musisz umieć robić animacje dla obiektów, każdy ruch to oddzielna animacja, musisz umieć zrobić skrypty dla tych animacji, musisz umieć posługiwać sie brushami, odpowiednio dobrać oświetlenie, głebie oświetlenia, nic nie może się na siebie nachodzić bo gra crashuje, musisz umieć posługiwać się triggera, musisz umieć opracować AI przeciwników z dokładnością kto gdzie może kucnąć, musisz wszystkiemu nadać dźwięk, każdy krok zakładając że po dźwieku kroku musi nastąpić przerwa sekundy na kolejny krok. Musisz nadać grze fizyke, siły wypadkowe i podstawowe prawa fizyki przenieść do gry samem, musisz przedewszystkim znać perfect angielski (a polskiego nie umiesz). Nie pisząc nic o programowaniu które z tego wszystkiego jest chyba najgorsze. Na szczęście programowanie można sobie odpuścić jak działasz na jakimś w miare prostym edytorze jak unreal engine.

No to do pracy :)

13.09.2012 13:25
31
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Braida zrobiła jedna osoba
Jedna osoba napisała grę. Oprawą graficzną i muzyką zajęły się inne osoby.

13.09.2012 13:48
Fett
32
odpowiedz
Fett
248
Avatar

Słusznie, ale dalej są to tylko 3 osoby :)

W zasadzie 5 - bo muzykę 3 osoby zrobiły.

13.09.2012 15:09
33
odpowiedz
zanonimizowany293901
40
Legend

Czyli nie jedna jednak.

Zresztą wszystko rozbija się o ewentualna popularność i sprzedaż.

Oczywiście, ze można i samemu napisać jakiś w miarę sprawny i chwytliwy kod (Minecraft chociażby dla przykładu), ale tak czy siak jeśli dalej się chce siedzieć w tym biznesie, rozrost zespołu jest zwyczajnie nieunikniony.
Tak czy siak, chyba po tych kilku postach, wiadomym chyba jednak jest już, że OP nie będzie drugim Markusem Perssonem.

Nadal uważam, że edytor jakiejkolwiek gry, świetnie nadaje się do pierwszych prób: "czy zostanę drugim Carmackiem"...
Chwyta się wtedy po prostu absolutne podstawy, czy to tworzenia map, leveli czy ogarnięcia skryptów, itp. itd.
Jeśli już na tym etapie nie możemy zbytnio poradzić z obsługa dedykowanych narzędzi lub nie mamy absolutnej wyobraźni by cokolwiek stworzyć, to droga do twórcy gier będzie pasmem udręk i ciężkiej pracy lub tez w ogóle nie będzie miała najmniejszego sensu.

13.09.2012 16:58
😜
34
odpowiedz
zanonimizowany820413
20
Centurion

A jeśli chodzi o zniechęcenie to raczej nie,wiem że tworzenie gry to żmudna praca więc nie gadać że mi sie nie będzie chciało.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają

13.09.2012 17:18
35
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Zacznijmy od tego, że skoro nie chce ci się pracować nad taką podstawową rzeczą, jaką jest pisownia, to co dopiero mówić o czymś takim jak gry?
Co najwyżej możesz robić ilustracje do gier planszowych.

Bo sorry Batory ale jak wyjdziesz do ludzi i spotkasz się np. z pracowacą czy inwestorem to tekstem „mam dysgrafię/dysortografię/dysmuzgowie!!11one a tu jezd muj papierek" ... to nie zadziała.

13.09.2012 17:19
36
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają
Nie masz cierpliwości, by napisać bezbłędnie komentarz. Wątpię byś nagle zaczął bezbłędnie pisać gry. Albo stał się bardziej cierpliwy.

Jeżeli masz dość małą wiedzę w tym temacie to również się nie nadajesz. Być może, gdy ją zdobędziesz, to zaczniesz się nadawać.

Najwidoczniej znamy Cię lepiej niż Ty sam znasz siebie. Jeżeli uważasz inaczej, to liczę, że w ciągu miesiąca zobaczę choćby najprostszą gierkę tekstową od Ciebie.

13.09.2012 17:21
37
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają

Niczego nie zrobiłeś, ale wiesz, tia? Granie w gry, a robienie gier to jednak nie jest to samo :)

13.09.2012 17:34
38
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Jesli chcesz zabrac sie za tworzenie gier, to warto pierw zajac sie modowaniem. A jesli juz chodzi o gry, to warto zaczac od czegos prostszego - Game Maker dla przykladu. No i czym jest gra bez animacji? Tutaj na poczatek pomoze ci Pivot. Jesli uznasz ze, "ogarniasz" jedno wraz z drugim to wtedy mozesz sie zajac UDK :)

No to nie wiem jak będziesz pisał gry skoro nie potrafisz zdania normalnie napisać.
A co ma jedno do drugiego? On chce tworzyc gry, a nie pisac powiesci.

Bo sorry Batory ale jak wyjdziesz do ludzi i spotkasz się np. z pracowacą czy inwestorem to tekstem „mam dysgrafię/dysortografię/dysmuzgowie!!11one a tu jezd muj papierek" ... to nie zadziała.
Wyznaje taka zasade - Jesli sam czegos nie potrafisz, to nie ucz tego innych. ;)

13.09.2012 21:58
39
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

A co ma jedno do drugiego? On chce tworzyc gry, a nie pisac powiesci.
Kurcze. A ja myślałem, że praca przy komputerze to głównie pisanie... Widocznie się myliłem.

Wyznaje taka zasade - Jesli sam czegos nie potrafisz, to nie ucz tego innych. ;)
Spoko. Bzdurna zasada.

13.09.2012 22:39
40
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

A jeśli chodzi o zniechęcenie to raczej nie,wiem że tworzenie gry to żmudna praca więc nie gadać że mi sie nie będzie chciało.
Jest tak:niektórzy się do tego nadają a niektórzy nie, ja z pewnością należe do tych co się nadają

Znam takich, co mieli checi wieksze od ciebie, wymiekli po kilku tygodniach.

Jak chcesz sie czegos nauczyc, to na poczatek polecam lekture "Od zera do gier kodera", do tego czytaj devblogi, zadawaj pytania na forach jak czegos nie wiesz -max3d.pl, warsztat.gd i ucz sie jezyka angielskiego.

Do tworzenia grafiki zdecydowanie odradzam na poczatek 3ds maxa, obczaj najpierw blendera lub lightwave`a.

Po 5-7 latach osiagniesz poziom mastera i bedziesz mogl stworzyc wlasnego BF`a.

13.09.2012 22:43
Roniq
😉
41
odpowiedz
Roniq
112
Unknown

Carmackiem to on raczej nie zosanie

13.09.2012 22:46
42
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Po 5-7 latach osiagniesz poziom mastera
Myślę, ze przeceniasz jego możliwości.

14.09.2012 13:17
jaxon
43
odpowiedz
jaxon
93
Infidel

Może kogoś to zainteresuje

http://kurs.digitalfrontier.pl/o_szkole.html

14.09.2012 15:40
44
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Up: warto sie zapisac skoro nauczycielem jest Maciej Miasik, szef zespolu tworzacego Wiedzmina 1 i tworca takich hitow jak Electro Body, Fire Fight i Robbo na PC.

26.06.2013 15:31
45
odpowiedz
zanonimizowany927632
1
Junior

Słuchajcie mam propozycje razem z przyjacielem chce stworzyc gre ja zajmuje sie łączeniem wszystkiego do kupy i pisaniem skryptów a on fabułą potrzebuje za to kogos do tworzenia textur, kogos do animcjii i kogoś do modeli gra będzie typu fantasy rpg zainteresowanych prosze pisac na [email protected]

26.06.2013 15:43
46
odpowiedz
zanonimizowany912177
2
Legionista

Jak ktoś ci mówi ze sam nie jesteś w stanie zrobić gry to nie słuchaj tych osób. Jesteś, to tylko kwestia czasu.

Musisz się nauczyć modelowania i teksturowania 3D, animacji ( 3D s max ) no i programowania. Z edytorem takim jak Unity, CryEngine czy UE można zrobić wszystko.

Co do Maxa to nie rpawda ze na początek się nie nadaje, w sumie tylko i wyłącznie, wystarczy pouczyć się z tutoriali w sieci lub najlepiej zainwestować w "Biblię" o Maxa .... przerobisz 1,500 stron i wszystko będziesz umiał. Na naukę poświęcisz jakieś 2 miesiace, następne 2 ostrej pracy to praktyka ... wszystko zależy jaką jesteś osobą, nie słuchaj tych którzy mają malucha w sobie bo nie rozumieją jak to jest być mercedesem.

W dzisiajeszych czasach, jeżeli naprawdę będziesz ostro siedział to dasz radę.

PS. Właśnie tworzę pewną grę, jaką i kim jestem to napisać tutaj oczywiście nie mogę, przydała by się pomoc osoby trzeciej ( modelarza ) jak ktoś umie modelować i za % chce pomóc przy naprawdę dobrym i dochodowym projekcie niech pisze.

26.06.2013 15:45
47
odpowiedz
zanonimizowany910272
0
Pretorianin

Costa, ja mogę pomóc tylko powiedz kiedy.

26.06.2013 16:14
48
odpowiedz
zanonimizowany912177
2
Legionista

Kiedy ? TERAZ.

Chętnych do współpracy zapraszam na gg: 72 44 924

26.06.2013 16:19
49
odpowiedz
zanonimizowany927632
1
Junior

jak juz mówiłem zapraszam osoby zainteresowane stworzeniem gry [email protected]

26.06.2013 17:09
50
odpowiedz
zanonimizowany927632
1
Junior

cesta a mozesz podac cos innego niż gg to z checia pomoge
a o czym tak wgl ta gierka

26.06.2013 17:17
51
odpowiedz
zanonimizowany927632
1
Junior

znaczy costa* coś mi sie walneło w klawiaturze

01.03.2015 15:41
52
odpowiedz
SteveMariano
1
Junior

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak od podstaw tworzyć gry na komputer, konsole nowej generacji i urządzenia mobilne nawet jeśli nie znasz języków programowania, to zapraszam na moją stronę: www.GD-Polska.pl

Forum: tworzenie gier komputerowych gdzie i jak zacząć