Na to czekałem! inXile rozpoczęło zbiórkę funduszy na duchowego następce gry Planescape: Torment na Kick starterze i uzbierało już 500 000 $ z 900 000 wymaganych:
http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
a tu trochę info po polsku:
http://planescape.phx.pl/news/torment-tides-numenera-rozpoczyna-crowdfunding
Setting nowego Tormenta przypomina mi Księgę Nowego Słońca Gene Wolfe'a, którą bardzo lubię. Może być naprawdę ciekawie. Miałem przez jakiś czas przestać tyle wydawać, ale będę musiał tym razem złamać to postanowienie :P
They have my money!
20$ to nie majątek, tyle jestem w stanie zaryzkować za powrót starych, dobrch rpgów.
Cierpliwość to cnota, jakoś koniec świata według Majów się nie sprawdził to mamy jeszcze czas.
Wolę poczekać dłużej na dopracowany produkt niź na pożal się Boże obecne "rebooty".
[2] 20$ to pełno żarcia albo 1-4 dobrych gierek.
Czy tylko ja aż tak bardzo czuję wartość pieniądza?
Co do gry to zobaczymy, pożyjemy. Ludzie raczej zarzucą kasą do końca na rozwój.
Dobrego rpg za 60$ dziś nie dostanę,
Zresztą po co marnować pieniądze na jakiekolwiek gry? Nic oprócz marnowania czasu to nie daje...
[9] Nie wiem czy ty źle pojmujesz to co ja napisałem, czy trollujesz.
I skąd ta pewność, że to będzie dobre RPG?
Majkel Dżordan ---> skończyłem wszystkie dostępne gry cRPG któe menie interesowały. Teraz nawet za 1000$ nie mam w co grać więc cieszę się z tego że za 20$ będę miał fajna grę.
Dla Ciebie nie warto, ja tam mogę zaryzykować 20$.
Nie napisałem, że jestem pewien. Tak przewiduję po podanych informacjach i ekpie która za tym stoi, tak samo jak w przypadku Project Eternity.
Oczywiście że będzie to zajebista gra, a nie te śmieci które ostatnio nam serwują.
W cztery godziny zdobyli blisko 700 tyś dolarów. Naprawdę imponujące. Ciekawe na ilu się skończy? 7, 10 mln?
Chciałbym się mylić, ale znając życie dostaniemy oldskulowego i archaicznego erpega z rzutem izometrycznym.
Takie Project Awakened hulać ma na UE4, było kilka filmików przedstawiających bardzo wczesną wersję gry.
Kasy oczywiście nie zebrali.
A na słowo "Torment" i concept arty wszyscy dają kasę. Oto cudowny Kickstarter.
Buuuuuu.
Vader25 ---> wysil się trochę i poczytaj zawartość strony na KC to zobaczysz co chcą zrobić, kto to robi, jakie mają wsparcie, jakie zasoby i umiejętności.
Nie daję kasy na słowo Torment bo ze znanym Tormentem nie będzie to miało wiele wspólnego.
Będzie fajna gra cRPG, zrobiona przez ludzi którzy mają doświadczenie w robieniu gier.
A z pewnością bardziej wierzę w to niż w wyhypowanego nowego Wiedźmina 3 robionego na konsole.
"oldskulowego i archaicznego erpega z rzutem izometrycznym"
THANK YOU CAPTAIN OBVIOUS! Bez ciebie nikt by się nie domyślił!
Po co silnik jak UE4 w rpg w którym ważna jest fabuła, interakcja z npc i drużyną, zarządzanie i rozwój drużyny i inne tego typu cuda?
Zejdę trochę z tematu, ale w DmC wyrażnie widać, że wpychanie UE gdzie się da to zły pomysł...
Dragon Age 3 na korzystać z Frostbite, silnika użytego w Battlefieldzie - wątpie żeby to jakoś pomogło.
Soulcatcher
Hm, a to nie ma być duchowy spadkobierca Tormenta? To już raczej z Planescapem nie będzie miał nic wspólnego bo prawa to tego ma Hasbro.
Martius_GW ---> ludzie czytając "Torment" widzą oczami starego "Planescape Torment", a jak wiemy to nie będzie "Planescape Torment 2"
How Is Torment Different From Planescape: Torment?
- Torment is not a sequel to PS:T. It does not continue the stories of PS:T or its characters.
- Torment is set in Numenera’s Ninth World, a new tabletop RPG setting created by renowned designer Monte Cook (he and Colin wrote much of the material for the Planescape tabletop setting).
- Torment will use a new rules system that's based on the Numenera system but adapted specifically for a computer RPG.
- We'll strive to make Torment's combat system and encounters an engaging and entertaining part of the gameplay. We'll connect them narratively to the overall story. And, continuing the Torment tradition, we'll make most if not all combat avoidable.
Nieważnie, ważne że gra będzie fajna :)
Tja, niektórzy ludzie lubią sobie dopowiadać i różnie interpretować różne rzeczy.
Ja też się z tego cieszę, nie pozostało nic innego jak zobaczyć ile uda im się zebrać i oberwować późniejsze postępy w produkcji.
Wyjaśnienie czemu znów żebrzą o kasę: http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2/posts/420739
W skrócie: team, który zakończył prace nad "przed-produkcją" Wasteland 2 (pisarze, artyści) zabierze się za "przed-produkcję" Tormenta. Ten etap potrwa ok. 9 miesięcy dzięki czemu powstanie jasno określony i dopracowany produkt. Do tego czasu team, który wcielał w życie to co wymyślili pisarze i game-designerzy (generalnie programiści) skończy prace nad W2. Dzięki temu zostanie zachowana ciągłość i nikt i nic się nie zmarnuje (nikt nie zostaje zwolniony i nie trzeba później tracić pieniędzy na ponowne zbieranie team'u, który będzie musiał zaczynać od zera). Warto podkreślić, że żadna część z budżetu W2 nie zostanie przeznaczona na Tormenta (ani odwrotnie), ale narzędzia, które zostały stworzone na potrzeby W2 zostaną wykorzystane przy Tormencie. Ogólnie to win-win dla wszystkich, którym zależy na powrocie złotej ery RPG-ów. A jeśli kogoś dalej to nie przekonuje - rozumiem, pod warunkiem, że ma na uwadze to co napisałem powyżej. Mnie przekonali.
Oczywiście trzymam kciuki aczkolwiek nurtuje mnie jedno :
- co się dzieje w przypadku kiedy dana produkcja nie zbierze odpowiedniej sumy
- co się dzieje jeśli twórcy nie spełnili obiecanych elementów
Co w takiej sytuacji z pieniążkami które władowaliśmy w dany produkt ?
Polska wersja potwierdzona, ale kto ją będzie robić?
@Darat - pieniądze są pobierane dopiero po zakończeniu zbiórki. W każdej chwili możesz się wycofać.
Ryslaw ---> dostałem informację mailową od inXile "We’ve already confirmed localization to several languages, including Polish.". Informacja o Polskiej wersji jest również na stronie KS
" ale kto ją będzie robić?" - pewnie ty LOL
http://www.kicktraq.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera/#chart-daily Fajnie by było, gdyby przekroczyli 10 mln, gdyby doszli do tych 22 mln (niemożliwe), to wywarliby ogromny wpływ na branżę i jej przyszłość.
Derat - pieniądze idą na konto twórców w momencie zakończenia akcji, gdy żądana kwota zostanie uzbierana lub przekroczona, jeśli nie dojdą do wyznaczonego celu, to żadne pieniądze nie zmieniają właściciela. Jeśli twórcy nie spełnią obiecanych elementów, to nic się nie dzieje. Domyślam się, że można by się z ludźmi sądzić, ale czy opłaca się o 20 dolarów?
"- co się dzieje jeśli twórcy nie spełnili obiecanych elementów"
To już jest loteria jak każdy projekt nad Kickstarterze, może im wyjść lub nie.
Azerath
Myślisz, że aż tak przebiją Obsidiana? Nie miałbym nic przeciwko, ale pewnie tempo wpłat zacznie szybko spadać.
[18]
Torment is set in Numenera’s Ninth World, a new tabletop RPG setting created by renowned designer Monte Cook
Wow. Mniej więcej każdy kto parał się papierowym RPG wie kto to jest Monte Cook. Można go lubić lub nie, ale gość ma renomę i styl.
Soul ---> no, bardzo chciałbym, zwłaszcza ze wzgląd na Planescape: Torment, ale niestety wątpię, że tak się stanie, bo po prostu nikt się ze mną nie kontaktował. Pewnie sprzedali już prawa do dystrybucji na Polskę razem z lokalizacją w pakiecie.
[25] - jestem niemal 100% pewien, że przebiją Project Eternity. I przy PE tempo i ilość wpłat też szybko spadły http://www.kicktraq.com/projects/obsidian/project-eternity/#chart-daily
Czytałem jakieś dwa miesiące temu ciekawy wywiad z Brianem Fargo m.in. o tym, dlaczego decydują się na umieszczenie akcji w nowym świecie, ale za cholerę nie potrafię go znaleźć.
EDIT: Wiem, wiem, że nie maja praw, ale gość miło opowiadał o tym, co definiuje Tormenta jako grę i chwalił zalety nowego systemu. Naprawdę fajna lektura.
EDIT2: Ten całkiem przypomina tamten wywiad http://www.nowgamer.com/features/1766807/brian_fargo_interview_new_torment_numenera_crpg.html
Tak swoją droga, to mam wielką nadzieję, że nie będzie systemu walki opartego na turach. 100 razy bardziej wolałbym aktywną pauzę.
Azerath ---> nie mają praw do starego
Ryslaw ---> przykro mi, ale może nie wszystko stracone
_Luke_ ---> zajęło to nieco ponad 6 godzin :)
I będzie mi jakaś sralalal z korporacyjnego koncernu pitoliła że to trudny rynek i że nie opłaca się już robić nic więcej niż free to playe w których wyciąga się za wszystko kasę.
Życzę im 10 000 000 $ i niech zagrają na nosię Panu z EA który powiedział że dla 5 000 000 $ to im się nie opłaca zaczynać produkcji.
Znanym problemem dzisiejszych wydawców jest to, że wydawcy przestali robić cokolwiek, co nie jest wysokiej jakości produktem z najwyższej półki, tytułem AAAA za kilkadziesiąt milionów produkcji, pozbywając się niemalże kompletnie gier ze średniej półki, których niegdyś było tak wiele. Fakt, na takich grach można zarobić najwięcej, czego te wielkie koncerny chcą, ale jest też duże ryzyko niepowodzenia. Takie EA wydaje same "duże" tytuły, a już od kilku lat chyba w każdy kwartalny raport finansowy mówi o stratach. Już nie pamiętam czy to pod wpływem Call od Duty, czy innej gry, ale musi się to zmienić. W każdym razie jestem pełen nadziei odnośnie Kickstartera, o czym mówiłem już od czasów akcji Double Fine. Mam nadzieję, że Kickstarter stanie się naprawdę ważną częścią branży.
Tak swoją drogą, to Netflix zaczął sprzedawać seriale, prosto do widzów, bez puszczanie ich na jakiejkolwiek stacji, płacisz i w tym momencie masz dostęp do całego serialu. Jestem 100% pewien, że dzięki temu zobaczymy w przyszłości mnóstwo nowych i ciekawych seriali, gdy ludzie zaczną płacić za pojedyncze odcinki lub składać się na pilota.
BTW: Jak by ktoś chciał, to może twórcom podrzucić jakiś pomysł odnośnie tego, na co można zbierać jeszcze kasę https://torment.uservoice.com/forums/192236-torment-kickstarter/category/57684-stretch-goals