Jeśli chcesz dowiedzieć się jaki program wybrać do tworzenia pixel artu. To polecam zobaczyć ten film!
W filmie tym omówiłem dlaczego warto wybrać program aseprite oraz opisałem wszystkie narzędzia wraz z obszarem roboczym, optymalny sposób korzystania z programu, ważne skróty klawiszowe, importowanie oraz eksportowanie plików, zapisywanie i wczytywanie palet barw i nie tylko to, bo dużo więcej!
https://www.youtube.com/watch?v=NGGtsBJbzp0
A nie lepiej po prostu w Photoshopie rysowac pixelart?
A co do aseprita, to w dużym skrócie program jest stworzony pod tworzenie grafiki w tym stylu i posiada narzędzie stricte przeznaczone pod rysowanie pixel artu jak i przydatne funkcje jak np. tilemap, który pomaga w tworzeniu tilesetu czyli małych kwadracików z których w szybki sposób można budować mapu do gier. Dodatkowo tak jak zostało wspomniane w filmie, program można nabyć za darmo.
Poradnik odnośnie animowania w aseprite już jest!
Doskonały film żeby wdrożyć się w tworzenie animacji dla swoich postaci w pixel arcie :D
https://www.youtube.com/watch?v=y4zTDl6AWcg
To mam poważne pytanie. Po co rysować coś stricte pixel artowego, skoro można narysować np. jakąś postać tak jak się potrafi normalnie, a potem dać jakimkolwiek programem graficznym pixel artowy filtr?
W teorii brzmi to ok, ale w praktyce zupelnie inaczej to wychodzi, sam kiedys probowalem i po prostu ciezko "dobrac" (zmniejszyc, przerobic) tak na te piksele by oddawalo to co chcialem uzyskac.
Jeśli tworzysz pixel art i chcesz budować niesamowite mapy do gier, koniecznie zobacz mój nowy film w którym omówiłem jak tworzyć tileset do gier za pomocą funkcji tilemap w Aseprite!
https://www.youtube.com/watch?v=IqZp7GPA6rs
Być może taki poradnik pomoże komuś przy tworzeniu modów do Poksów, lub nawet nowej gry w takiej stylistyce ??
https://www.youtube.com/watch?v=BOlXzV9KDk0
Jakiś czas temu wrzuciłem film o tym, jak rysować trenera Pokémon. Jednak dla początkujących to może być trochę za trudne, dlatego nagrałem nowy film o tym, jak w ogóle zacząć z pixel artem.
W tym filmie pokażę Ci prosty sposób, jak wdrożyć się w świat pikseli – krok po kroku! ?
Mam nadzieję, że okaże się to przydatne dla osób, które chcą zacząć rysować swoje assety do gier.
https://www.youtube.com/watch?v=1QnBsClJ37M
?? Nagrałem film o najczęstszych błędach w pixel arcie!
Jeśli nie chcesz ich popełniać – koniecznie zobacz ten materiał! ????
https://www.youtube.com/watch?v=kqLaulO_4x4
Zobacz, jak krok po kroku narysowałem Kapitana Bombę w pixel arcie!
Postać idealna do gry platformowej osadzonej w uniwersum Bomby.
Jeśli tworzysz pixel art do gier albo hobbystycznie – ten film jest dla Ciebie!
Dowiesz się m.in.:
• jak rysować postać od podstaw
• jak dobrać kolory
• jak zachować styl oryginału
• na co uważać przy detalach i proporcjach
https://www.youtube.com/watch?v=EDVhrmTJFxE
Otóż nic bardziej mylnego. Każdy z modeli tak zwanej sztucznej inteligencji, do tej pory nie potrafi wygenerować pixel artu w małych rozmiarach. To z czym dobrze sobie radzi to tła i ogólnie duże obrazki np. portrety itp. rzeczy. Wygenerowanie postaci która ma około 30 pikseli na wysokości, jest obecnie niewykonalne dla każdego z dostępnych modeli. To samo tyczy się przedmiotów, broni i ogólnie każdych małych rzeczy.
Czy to się zmieni? Ciężko stwierdzić. Generowane filmy do 7 sekund są obecnie niemal idealne( nie wspominając o obrazach), a pixel art niewiele się poprawił od czasów rewolucji AI.
Wybacz, ale ta postać ma 54 pikseli na wysokości (jeśli nie pomyliłem się przy liczeniu). Jak na 54 pixele to jest to tragiczne rozdysponowanie przestrzenią, którą taki rozmiar ma do zaoferowania. Shovel Knight o ile wiem ma około 50 pixeli na wysokości. Postać z Blasphemousa, nie licząc szpiczastego hełmu też ma około 50 pixeli.
Dodatkowo jak to przy konwertowaniu jakiegoś obrazka rastrowego na pixele, użyty model skonwertował bezmyślnie na szerokie spektrum kolorów. Odcieni samego pomarańczowego jest około 10-ciu, gdy normalna osoba użyłaby tylko maksymalnie 4 kolorów do cieniowania. To samo niebieski, brązowy i nawet czarny ma kilka odcieni. Ogólnie wygląda to jak taka mozaika z licznymi odcieniami kolorów.
Dodatkowo liczne artefakty jak przy lewym i prawym bucie (jakieś faliste pixele?). To samo lewy bark.
Jeszcze jakieś dziwne obrysy pixeli przy szyii a koszuli. Jednak największe artefakty, widać przy lewej ręce, a szczególnie przy lewej dłoni. Na zewnętrznej stronie dłoni idzie jakiś cieniutki prostokątny pixel. Przyczyną tego jest to, że z jakiegoś powodu model którego użyłeś zwęził lewą rękę o jeden pixel (zobacz tą prawą, ma na szerokości 3 pixele i 4 przy dłoni) a lewa ma 3 i ta 1/8 na dłoni, a na ręce 3 i kolejno 2 patrząc od dłoni.
Ogólnie bardzo słaby pixel art "spod ręki AI" ciekawy jestem jakiego modelu użyłeś, ew. skąd masz tą grafikę. Jeśli miałbym obstawiać, to dany model przekonwertował na filtr pixel artu jakiś obrazek z vector stocka typu "prosta postać mężczyzny".