Od ponad miesiąca mam duży problem z moim routerem. Zakupiłem nowy router w grudniu 2011, ponieważ stary Linksys się zepsuł i od ponad miesiąca mam problem z ciągłym rozłączaniem się internetu. Dzieje się tak 2-5 razy dziennie. Co ciekawe, ze starym linksysem było podobnie, ale po dłuższym czasie i tam nic nie pomagało.
Router to - Asus DSL-N10
Internet - Netia 20mb na linii Netia
Konfiguruje wszystko ręcznie i ustawienia mam takie:
http://imageshack.us/f/20/internetbp.jpg/
Konfiguruje wszystko według poleceń netii:
http://www.netia.pl/pomoc_dla_domu,temat,1391,konfiguracja-routera-na-przykladzie-linksys-wag200g.html
Ciekawe jest to, że jak ustawie modulacje DSL na "Multiple Mode", czyli normalnie, to internet się rozłącza, ale jak ustawie na "G.lite" lub "G.Dmt" to nie rozłącza się ani razu. Problem w tym, że internet traci znacznie na prędkości (max 8mb). A internet mam 20mb, który rozdzielony jest na 3 urządzenia.
Ustawienia DSL:
http://imageshack.us/f/96/internet2a.jpg/
Co to może być?
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc :)
Masz wlaczone widelki na linii, normalne dzialanie w przypadku czestego zrywania polaczenia. Gdy parametry linii poprawia sie to predkosc zostanie zwiekszona przez automat na centrali.
Czyli co? Mam zostawić tak jak jest?
Ustawienia, jakie testowałem:
G.lite = internet 4mb, nie rozłącza się
G.dmt = internet 8mb, nie rozłącza się
ADSL2 = internet 10mb, nie rozłącza się
ADSL2+ i MultipleMode = internet 20mb, rozłącza się
Wynika z tego, że przy prędkości 20mb coś się dzieje. Poczytałem trochę i ludzie mają ten sam problem z netem 20mb (netia) na swoich routerach. Dodam, że podczas rozłączania się przy internecie 20mb, pojawia się komunikat - "Autentykacja Twojego PPoE bądź PPoA nie powiodła się".
Specyfikacja routera:
http://pl.asus.com/Networks/ADSL_Modem_Routers/DSLN10/#specifications
Chyba dobry pod internet 20mb?
Mam teraz zostawić internet w takim stanie (20mb) i czekać aż się samo naprawi, czy macie jakieś pomysły? Ewentualnie pozostaje zmiana internetu na wolniejszy, bo szkoda płacić więcej za coś, czego się nie wykorzystuje w pełni.
Jestem laikiem w tej dziedzinie, więc wole popytać, "kto pyta nie błądzi".
Według mnie twoja linia nie wyrabia tzn. linia traci synchronizacje przy 20Mb/s. Przyczyn może być kilka np. szum w kablach, przesłuchy, tłumienie sygnału czy odległość od skrzynki/węzła dostawcy. Winę za ten stan może ponosić zła jakość kabli, częściowe uszkodzenie kabla, złe podłączenie filtrów czy nie podpięcie gdzieś filtra np. jeżeli masz alarm domowy i jest on podłączony pod linie telefoniczną. Jeżeli jesteś pewien, że u Ciebie jest wszystko w porządku to nic z tym nie zrobisz, mam to samo - max 10Mb i tracę synchronizację linii. Wezwij sobie technika, przyjedzie, podłączy swój sprzęt, zadzwoni do centrali żeby mu zrobili test po czym najprawdopodobniej na odchodne powie Ci, że połączenie niekiedy nie wytrzymuje i jeżeli chcesz żeby nie rozłączało to musisz się przesiąść na wolniejszą opcję. Jeżeli zapytasz czy jest szansa żeby wymienili te kable to Cię wyśmieje i powie, że nawet jakbyś chciał osobiście zapłacić za wymianę kabli to nie masz szans - po prostu mają Cię w dupie, położyli kable ze 20 lat temu i nie zamierzają ich zmieniać. Więc jeżeli liczysz na szybki internet jak ja i nie chcesz się przeprowadzać to trzymaj kciuki za coś w stylu LTE bez limitu danych i z rozszerzonym zasięgiem. Może za kilka lat się doczekamy ;)