Witam, mam pytanie jaki jest limit pojemności Blue-Ray w konsolach?
Z tego co widzę najpopularniejsze są 25 GB płytki.
Pioneer opatentował płytę szesnastowarstwową, która mieści do 400 GB danych.
Ale jaki to będzie czas przesyłu danych z krążka na dysk twardy? Czy odczytywanie danych z takich dużych płyt i doczytywanie tekstur będzie dość szybkie?
Dlaczego konsole nie pójdą w mini dyskietki na bazie dysków M.2 w postaci kartridża?
Przecież też będzie pudełko dla kolekcjonerów tak jak mini dyskietka/karta danych w Nintendo Switch.
Przy tym prędkość przesyłu danych w takich dysk/kartridż M.2 jest praktycznie nieograniczona.
Crucial to 14100 MB/s. Można nawet zrobić konsolę PS6 z wejściami na 10 takich kartridży, aby grać nie poprzez dysk ale bezpośrednio z tego dysku M.2 z daną grą.
Szybkie dyski 7500 MB/s są coraz tańsze, także w cenie nowej gry 300zł pudełkowej czy nawet wersji kolekcjonerskiej za 1300zł dalej by się to opłaciło producentom.
Taka gra na dysku nie będzie się rysować jak płyta po kilkudziesięciu grach.
Do tego będzie naszą własnością a nie tylko wypożyczona z chmury jak wersja cyfrowa.
Istnieją już gry jak Call of Duty: Modern Warfare 2019 i Cold War o pojemności 231 GB więc gry na mini dyskach M.2 jak dla mnie mają duży sens, zwłaszcza że z roku na rok te dyski robią się coraz tańsze.
A wy co o tym sądzicie?
Czy konsola w formie cyfrowej bez wersji pudełkowych gier ma jeszcze sens w porównaniu do PC?
Witam, mam pytanie jaki jest limit pojemności Blue-Ray w konsolach?
W wypadku PS5 jedna płyta jest w stanie pomieścić ok 100 GB danych.
Ale jaki to będzie czas przesyłu danych z krążka na dysk twardy? Czy odczytywanie danych z takich dużych płyt i doczytywanie tekstur będzie dość szybkie?
Od czasów PS4 gry na płytach instalują się w całości na dysku, a krążek służy jedynie jako DRM. Nic nie jest z niego odczytywane podczas grania.
Dlaczego konsole nie pójdą w mini dyskietki na bazie dysków M.2 w postaci kartridża?
Przecież też będzie pudełko dla kolekcjonerów tak jak mini dyskietka/karta danych w Nintendo Switch.
Przy tym prędkość przesyłu danych w takich dysk/kartridż M.2 jest praktycznie nieograniczona.
Koszt.
Do tego będzie naszą własnością a nie tylko wypożyczona z chmury jak wersja cyfrowa.
I zaraz się rozczarujesz. Te kartridże od Switcha? Bardzo często nie zawierają całej gry. W tej chwili chyba tylko na konsolę Sony znajdziesz większość gier, które jeżeli posiadają wersję fizyczną, to są grywalne bez konieczności podłączenia do internetu w celu ściągnięcia czegoś z serwerów. A Call of Duty jest kiepskim przykładem. Na płycie znajdziesz tylko kampanię. Jak chcesz pograć w multi, to i tak trzeba dociągnąć aktualizacje z neta, bo na płycie nie ma nic.