Witam , posiadam plyte glowna asrock M3A770DE i procesor amd athlon 2 x3 455 . Wszedlem dzis do biosu by sprobowac odblokowac 4 rdzen .Wzialem w opcji ACC Auto i w zarzadzaniu rdzeniami pokazal sie odblokowany 4 rdzen , nastepnie wyszedlem z biosu zapisujac nowe ustawienia . Komputer powinien sie zrestartowac i normalnie uruchomic jednak nic takiego sie nie stalo jest czarny ekran i nic sie nie dzieje a komputer tak jakby normalnie pracowal ( kreca sie wszystkie wentylatory i komp chodzi ) , chcialem go zresetowac albo wylaczyc ale sie nie dalo , moglem go tylko wylaczyc wylaczajac zasilacz . Wlaczajac zasilacz i komputer znowu to samo tak jakby chodzil i wgl ale nadal czarny ekran i nic dalej sie nie wlacza :/ Prosze o pomoc nie wiem co zrobic i cos sie stalo a jestem zielony w tych sprawach :/
Zresetuj BIOS. Na płycie głównej powinna być bateryjka gdzieś (taka okrągła, płaska). Odłącz komputer od zasilania i wyciągnij bateryjkę na kilka minut.
Rdzenie często nie są zablokowane z powodu widzimisię producenta, ale na przykład dlatego, że jeden z nich był uszkodzony.
Kurcze nie wiem wlasnie czy ta bateryjka sie znajduje sie czasem pod karta graficzna i bedzie ja trudno wyjac :/ Czyli po zresetowaniu biosu przywroci mi ustawienia domyslne tak ? A moze to byc zwiazane z np za malym napieciem , bo gdy odblokowywalem rdzen nie zmianialem nic w napieciu ?
Dobra wyjalem baterie i chyba do 30 min moze sie nawet resetowac wiec poczekam . Tzn jak bedzie juz wszystko ok to uruchomic komputer i wejsc do biosu czy jak ? Ustawic zegar systemowy ''dobrze '' tzn jak i ktora to jest opcja wgl ? :P Jak wszystko bedzie ok to nie bede mogl juz odblokowac tego rdzenia ? ;/ Moze to przez to ze napiecia nie zmienilem i bylo za male ? Bo ten procek ma przeciez mozliwy do odblokowania rdzen normalnie , wiec mala szansa chyba , ze jest uszkodzony? ...