Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Numer karty bankowej - platnosciowej, a wlamanie ?

20.07.2012 20:33
😊
1
zanonimizowany805622
111
Legend

Numer karty bankowej - platnosciowej, a wlamanie ?

Hej wszystkim !

Mam takie niecodzienne pytanie, gdyz jestem calkiem zielony. Czy jest jakas szansa na wlamanie na konto bankowe, podajac tylko numer karty bankowej (platnosciowej) ? Jesli nie - to rowniez prosze o zapewnienie w prostym wytlumaczeniu zabezpieczen dzialajacych przy transakcjach w internecie, gdzie takowy numer kart zazwyczaj sie podaje.

20.07.2012 20:49
aope
2
odpowiedz
aope
207
Corporate Occult

Czy jest jakas szansa na wlamanie na konto bankowe, podajac tylko numer karty bankowej (platnosciowej) ?

Nie. Ale jak to zwykle bywa, najsłabszym ogniwem zawsze pozostaje człowiek. Dane które wpisujesz mogą zostać przechwycone jeśli masz zasyfiony szkodnikami system, jeśli nie dbasz o bezpieczeństwo swojego systemu (bo antywirus to mi nie jest potrzebny bo i po co, poprawki z windows update również zbędne). Zasady bezpiecznego płacenia w sieci?
- korzystaj ze znanych sklepów/systemów
- nie wpisuj swoich danych na komputerach wystawionych na użytek publiczny, a jeśli musisz, to korzystaj z klawiatury wirtualnej
- dbaj o bezpieczeństwo swojego systemu operacyjnego
- myśl

Tutaj masz wyjaśnione (mniej więcej, w najprostszy sposób) jak to działa: http://www.platnosci24.com/pages/przewodnik-po-platnosciach/jak-to-dziala.php

20.07.2012 21:53
👍
3
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Ok, wielkie dzieki...

Jestem rowniez otwarty na inne wypowiedzi. ;)

20.07.2012 22:16
4
odpowiedz
DEXiu
151
Senator

Włamanie na konto bankowe sensu stricto nie. Natomiast możliwe jest dokonanie płatności przy zakupach przez net. Potrzebna jest znajomość numeru karty, danych właściciela, terminu ważności oraz kodu CVV/CVC (zwykle z tyłu karty na/przy pasku podpisu)

20.07.2012 22:32
5
odpowiedz
zanonimizowany550804
35
Generał