Komentarze do wiadomości: „W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje”. Obsidian jest wdzięczny za to, co Baldur's Gate 3 zrobiło dla gatunku RPG

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
05.11.2025 17:05
-=Esiu=-
😂
1
odpowiedz
-=Esiu=-
218
Everybody lies
Image

Póki co to rozwala mnie system wad jak o nim czytam :D

Oj znajdę czas to się w końcu wezmę a The Outer Worlds 2 :)

05.11.2025 17:10
Kwisatz_Haderach
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
21
GIT GUD or die trying

Ogolnie pod wzgledem mozliwosci szeroko pojetej RPGowej ekspresji gracza, to OW2 stoi na bardzo wysokim poziomie.

Btw. ja mam ten flaw irl. :/ Nie wiem czy slychac z 10metrow ale ja slysze. :/

05.11.2025 17:16
-=Esiu=-
2.1
-=Esiu=-
218
Everybody lies

Spróbuj się podkraść do kogoś i wstań, zobacz czy usłyszy :D

05.11.2025 18:30
Silvaren
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Silvaren
5
Pretorianin
Image

"Adler wyraźnie nie jest też fanem „znaczników”, które jego zdaniem zastąpiły „myślenie” i słuchanie postaci niezależnych, by dotrzeć do celu. Jakt twierdzi, w prawdziwym RPG gracz powinien myśleć o tym, co się dzieje w trakcie gry, i angażować się w te wydarzenia. O co trudno, gdy skupia się on tylko na kolejnych strzałkach, znacznikach na mapie i innych „żółtych farbach”. Wtedy bowiem, jak to ujął twórca, zdarza się, że gracz nie wie nawet, co właściwie zrobił w ramach ostatniego zadania".

"W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje podczas gry. Musisz być gotowy zaangażować się w grę. Zaczynam to coraz częściej dostrzegać, widząc pojawiające się na rynku tytuły, takie jak Baldur's Gate 3".

Tymczasem Baldur's Gate 3 ma znaczniki. Ba, jak np. Wyll opowiada o ściganiu Karlach, to na mapie dość precyzyjnie gra zaznacza, gdzie ją znaleźć.

05.11.2025 21:35
Kwisatz_Haderach
3.1
Kwisatz_Haderach
21
GIT GUD or die trying

Racja. Z tym ze drugie zdanie nie koniecznie odnosci sie do samych znacznikow, lub tyklko do nich. Raczej tutaj mamy juz szersze spojrzenie i przejscie do nastepnej mysli, nie tylko kontynuacje czysto o znacznikach.

Nie czytalem calosci ale ja bym to tak zinterpretowal, bazujac na tych cytatach i tlumaczeniu.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-11-05 21:35:14
05.11.2025 22:26
elathir
3.2
1
elathir
116
Czymże jest nuda?

Z drugiej strony znaczniki w BG3 są często z grubsza orientacyjne, wskazują region ale nie konkretny punkt.

06.11.2025 06:30
Silvaren
3.3
Silvaren
5
Pretorianin
Image

Kwisatz_Haderach
Podejrzewam, że trzeba sięgnąć po oryginalną wypowiedź i z niej wyciągać wnioski.

elathir
I tak i nie. Gra dość często bardzo precyzyjnie wskazuje lokalizację. Chociażby widoczny na screenie znacznik zaznacza pozycję Karlach z dokładnością do jakichś 10 metrów. Ten okrąg obejmuje koryto rzeczki w wąwozie, gdzie siedzi ranna na kamieniach (screen).

Specjalnie wybrałem ten przykład, bo to zadanie, w którym musimy wyśledzić i ująć tę 'paskudną, diabelską morderczynię".
Jak dla mnie tak dokładne zaznaczenie lokalizacji questa, który w gruncie rzeczy w oóle nie powinien mieć znacznika jest po prostu kpiną.

Anyway, komentarz odnosił się do znaczników, które sprawiają, że gracz nie musi się zastanawiać nad treścią tylko podążać z punktu do punktu - w tym przypadku na pewno trafi do celu.

post wyedytowany przez Silvaren 2025-11-06 06:31:38
Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl