
Póki co to rozwala mnie system wad jak o nim czytam :D
Oj znajdę czas to się w końcu wezmę a The Outer Worlds 2 :)
Ogolnie pod wzgledem mozliwosci szeroko pojetej RPGowej ekspresji gracza, to OW2 stoi na bardzo wysokim poziomie.
Btw. ja mam ten flaw irl. :/ Nie wiem czy slychac z 10metrow ale ja slysze. :/

"Adler wyraźnie nie jest też fanem „znaczników”, które jego zdaniem zastąpiły „myślenie” i słuchanie postaci niezależnych, by dotrzeć do celu. Jakt twierdzi, w prawdziwym RPG gracz powinien myśleć o tym, co się dzieje w trakcie gry, i angażować się w te wydarzenia. O co trudno, gdy skupia się on tylko na kolejnych strzałkach, znacznikach na mapie i innych „żółtych farbach”. Wtedy bowiem, jak to ujął twórca, zdarza się, że gracz nie wie nawet, co właściwie zrobił w ramach ostatniego zadania".
"W prawdziwym RPG musisz myśleć o tym, co się dzieje podczas gry. Musisz być gotowy zaangażować się w grę. Zaczynam to coraz częściej dostrzegać, widząc pojawiające się na rynku tytuły, takie jak Baldur's Gate 3".
Tymczasem Baldur's Gate 3 ma znaczniki. Ba, jak np. Wyll opowiada o ściganiu Karlach, to na mapie dość precyzyjnie gra zaznacza, gdzie ją znaleźć.
Racja. Z tym ze drugie zdanie nie koniecznie odnosci sie do samych znacznikow, lub tyklko do nich. Raczej tutaj mamy juz szersze spojrzenie i przejscie do nastepnej mysli, nie tylko kontynuacje czysto o znacznikach.
Nie czytalem calosci ale ja bym to tak zinterpretowal, bazujac na tych cytatach i tlumaczeniu.
Z drugiej strony znaczniki w BG3 są często z grubsza orientacyjne, wskazują region ale nie konkretny punkt.

Podejrzewam, że trzeba sięgnąć po oryginalną wypowiedź i z niej wyciągać wnioski.
I tak i nie. Gra dość często bardzo precyzyjnie wskazuje lokalizację. Chociażby widoczny na screenie znacznik zaznacza pozycję Karlach z dokładnością do jakichś 10 metrów. Ten okrąg obejmuje koryto rzeczki w wąwozie, gdzie siedzi ranna na kamieniach (screen).
Specjalnie wybrałem ten przykład, bo to zadanie, w którym musimy wyśledzić i ująć tę 'paskudną, diabelską morderczynię".
Jak dla mnie tak dokładne zaznaczenie lokalizacji questa, który w gruncie rzeczy w oóle nie powinien mieć znacznika jest po prostu kpiną.
Anyway, komentarz odnosił się do znaczników, które sprawiają, że gracz nie musi się zastanawiać nad treścią tylko podążać z punktu do punktu - w tym przypadku na pewno trafi do celu.