Sony przygotowuje okulary VR dla PlayStation 4
Ciekawy patent, ale niestety nie dla mnie. Taki patent spisze się na pewno w grach FPS, ale nie RPG lub CRPG.
Jak przy 3d bolą oczy to co spowoduje to? Na pewno będzie miało efekty uboczne.
Nie wierzę w to. Jeśli naprawdę nad tym pracują i będzie to: a) w przystępnej cenie, b) dobre, c) kompatybilne z grami, to... Biedny MS :)
Pewnie po ściągnięciu będziesz miał pikseloze w oczach, wole takich sprzętów nie używać, wątpię że jakakolwiek tego typu maszyna ci wzroku nie załatwi
W kwestii użytkowania, pewnie będzie tak samo jak z Oculusem. Efekt świetny, ale bardzo męczący dla oczu, a dodatkowo przy dłuższych sesjach wywołujący zawroty głowy.
Swoją drogą, sam design jest... interesujący i intrygujący. Przypominają mi się wszystkie te filmy SF o "abstrakcyjnej' technologii przyszłości..
Jeśli urządzenie będzie kompatybilne z PC, to Oculus Rift jest praktycznie martwy. Nie wyobrażam sobie jak mogliby wygrać z gigantem takim jak Sony. Cieszy mnie to także z tego powodu, że nosiłem się z zamiarem stworzenia wątku o tym, czy lepiej wybrać PS4 czy PC ze względu na Oculusa właśnie. Teraz cierpliwe będę czekał na TGS i jeśli Sony wytoczy tam ciężkie działa, to nie będę miał wątpliwości co do tego, co będzie lepszym wyborem. Pozostaje jeszcze kwestia tego, jak dobre to będzie urządzenie oczywiście, ale biorąc pod uwagę, że mówimy o Sony z całym swoim zapleczem, to można chyba przyjąć, że jest duża szansa na to, że ich urządzenie będzie od Oculusa lepsze.
ReaLynX - Zdjęcie nie pokazuje urządzenia, o którym jest mowa. To są projektory 3D, kosmicznie drogie.
Azerath, racja - moje niedopatrzenie. Ale skoro urządzenie ma przypominać te projektory z fotek, to efekt designu będzie taki sam.
Sweet1O1 i Azerath- wielu osobm umyka ten fakt, po sciagnieciu okularow wiele osob narzekalo na Gamescomie iz widzi swiat w ten sposob co na obrazku obok
Wiem że to nie ten przedmiot ze zdjęcia, ale czym będziesz w gry grał, siłą umysłu??? Taki wynalazek jeszcze nie istnieje, każdy oczu potrzebuje jak na razie, i niestety jest dla nich bardzo szkodliwy
Nie dziękuję, wolę zachować oczy zdrowe.
Nie kupujcie okularów VR od Sony. Sony, Microsoft i Nintendo to duże firmy obracające miliardami dolarów. Od dziecka marzyłem o VR ale Sony, MS, Nintendo i inni giganci branży elektronicznej mieli moje marzenia w dupie. Od przynajmniej 10 lat istnieją techniczne możliwości zrobienia porządnego hełmu VR ale ani Sony ani MS palcem nie kiwnęli by zbudować taki hełm a zatrudniają tysiące inżynierów. Musiał go zrobić nastolatek w swoim garażu. Dopiero wtedy te korporacyjne hieny zwęszyły kasę i zaczęły opracowywać własne okulary VR. Prawdziwi gracze kupują Oculus Rifta a nie okulary od Sony, MS i innych firm, którym się nie chciało zrobić okularów VR a zamiast tego robili takie gówna jak Kinekt. To Palmer Luckey i John Carmack zasługują na pieniądze graczy a nie żałosne, leniwe, pozbawione wyobraźni dupki z wielkich korporacji.
Pamiętajcie!
Nie kupujemy okularów VR od Sony, Microsoftu, Nintendo, Samsunga, Philipsa, Apple, Della itd. Niech się wypchają.
Kupujemy Oculus Rift!
Kompilacja najlepszych reakcji Oculusa [link]
[link]
Kurczę, skonczyl sie czas bo sie zagapilem na filmiki, [link] Oculus Rift: The Best and Funniest Oculus Rift Reactions Ever Compilation
Pan Dzikus - Niczego jeszcze nie wiemy, ale podobno urządzenie od Sony powstawało jeszcze przed ogłoszeniem Oculusa. Poza tym Oculus Rift to nie pierwsze podejście do VR w branży, więc nie róbmy wielkich pionierów z gości odpowiedzialnych za niego.
Rift jest juz zwyciezca, wystarczy spojrzec Minecrafta z Oculusem na Youtubie, MinecRift. Ostatnio byl duzy news zwiazany z Minecraftem :)
Pierw ludzie gadali, że siedzenie za długo przed monitorem zepsuje mi wzrok. Nie zepsuło. Potem gadali, że oglądanie filmów i granie w 3D zepsuje mi wzrok. Nie zepsuło. To dlaczego to mi ma zepsuć? Chyba każdy odbiera to inaczej, ja nigdy nie miałem ze swoimi oczami problemów a wzrok mam dalej dobry, nie widzę przeszkód aby w przyszłości coś takiego wypróbować. Fakt zabawka może nie nadawać się dla osób z różnymi zaburzeniami, czy dla osób bardzo młodych gdzie jeszcze nie wszystko się w organizmie uporządkowało. Ja czekam z niecierpliwością na rozwój tego, to nie jest już sci-fi, że coś takiego nie jest do osiągnięcia. Im więcej tego typu urządzeń na rynku tym większa konkurencja będzie. A im większa konkurencja tym niższa cena. SONY ostro namiesza w nadchodzącej generacji, a na razie to mi moja iiyama 27" starcza aż nadto.
Pan Dzikus - okulary od Sony już są na rynku:
www.amazon.co.uk/Sony-HMZ-T1-Mounted-Display-Personal/dp/B007OVQXSQ
HMZ-T1 - od marca 2012
www.amazon.co.uk/Sony-HMZ-T2-Mounted-Display-Personal/dp/B009RP02MU
HMZ-T2 - od października 2012
minus jeden - ale Sony ma zasadnicza wade, ma wieksze mozliwosci i dali zaporowa cene, 489.00F=577.42€=2468.21PLN
minus jeden
HMZ to nie okulary "virtual reality" bo nie masz tam nawet headtrackingu, to tylko taki telewizor z funkcją 3d przyklejony do oczu.
A co do tematu - Sony już pokazało przy okazji modeli T1 i T2 że nie potrafią/nie chcą robić okularów typu HMD za przystępną cenę. Oculus przy dużo większych możliwościach jest trzykrotnie albo nawet i czterokrotnie tańszy, no i sorry... okulary za prawie 4 kawałki bez 1080p to kpina.
Czyli 4 tysiące na nic. Po prostu ktoś to wymyślił, a reszta kopiuje.
tylko podałem przykłady, że panowie od Occulus Rift-a żadnymi pionierami nie są, ameryki też żadnej nie odkryli.
Zresztą tu coś jest:
www.amazon.co.uk/Mobile-Theatre-Glasses-Virtual-Kaidun2/dp/B007T6K1JS
tu coś jest:
www.amazon.co.uk/MaxSight-Eyewear-iTheater-Playstation3-Koolertron/dp/B005IE5V34
tu coś jest:
www.amazon.co.uk/Portable-Eyewear-72-Widescreen-Multimedia/dp/B00835OCRG
tu coś jest:
www.amazon.co.uk/Vuzix-371T00021-Wrap-1200VR/dp/B005MSH78I
Osobiście takim sprzętem nie jestem zainteresowany. Jak sprzęt otrzyma porządne wsparcie, jak się sprawdzi - może wtedy.
Imho nie ma na to aż takiego popytu, Sony zajęte promowaniem Blu-Ray (sukces), 3D (tak sobie), cella (porażka) na razie odpuściło temat okularków VR.
Nikt nie mowi ze sa pionierami, poprostu grupka ludzi wymyslila sposob by tanim kosztem wyprodukowac dobry sprzet i dostepny praktycznie bez wiekszych problemow, na swiecie. Cena cena ;) ale liczy sie wsparcie.
Tutaj [link] mozna jak James Rolfe i Mike Matei (AVGN) wyciagaja z szafy Virtual Reality Stuntmaster! :)
To urządzenie od Sony nie będzie kosztować 3 tysięcy złotych. Ma bazować na podobnych rozwiązaniach z Oculusa, które powstały z myślą o przystępności cenowej, żeby trafić do szerszych mas. Kosztować będzie najprawdopodobniej mniej więcej tyle ile Oculus, a podobno ma mieć bebechy lepsze niż OR.
Jeżeli to ma działać jako tandem z PS4 to nie może kosztować 4k zł. Konsole wyceniono na 400 baksów, jeżeli cena tych okularków bedzie odpowiednio niższa i oferować będzie tyle co Oculus, to się sprzeda a wtedy Oculus będzie miał problem. Teraz standardowo czekamy aż M$ pokaze swoje okulary VR.
Jestem strasznie ciekawa co to będzie :)
@Azerath
Niczego jeszcze nie wiemy, ale podobno urządzenie od Sony powstawało jeszcze przed ogłoszeniem Oculusa.
Może i robili ale czy zrobiliby gdyby nie Oculus Rift? Wielkie firmy mają otwartych wiele projektów badawczych ale mało co potem rozwija się w rynkowy produkt.
Poza tym Oculus Rift to nie pierwsze podejście do VR w branży, więc nie róbmy wielkich pionierów z gości odpowiedzialnych za niego.
Ale pierwsze od 15 lat! Palmer Luckey z pieniędzy zarobionych na naprawach iPhonów zrobił największą na świecie kolekcję różnorakich HMD. Przeanalizował co w nich było złe i zrobił pierwszy porządny hełm VR. A co zrobiło Sony mając milion razy więcej pieniędzy? HMZ-T1 i HMZ-T2 za 1000$. Kpina. Dopiero gdy zobaczyli entuzjastyczne przyjęcie Oculus Rifta to zajęli się na serio goglami VR. Gdyby nie Luckey to przez kolejne 15 lat nic by nie było słychać o żadnych okularach VR od Sony, Microsoftu czy innych wielkich firm bo przecież: "To już było i się nie przyjęło. Ludzie nie chcą VR. Hełmy VR psują wzrok, powodują mdłości i ogólnie są bez sensu. Nikt tego nie kupi." Takimi ścieżkami podążały myśli ograniczonych menadżerów z wielkich korporacji. Oni nie zasługują na pieniądze graczy. Zasługuje na nie Palmer Luckey.
Dopiero gdy zobaczyli entuzjastyczne przyjęcie Oculus Rifta
jakie entuzjastyczne przyjęcie? Occulus Rift miał premierę?
Gdyby nie Luckey to przez kolejne 15 lat nic by nie było słychać o żadnych okularach VR
z kart czy fusów to wróżenie? Jak pokazałem nie tylko Sony i nie tylko panowie od OR tworzą swoje okularki - a przejrzałem jedyne dostępne w sprzedaży modele i to jedynie na angielskim amazonie.
Wszyscy tworza ale to chyba tylko Oculus jest dostepny namacalnie w jakis sposob czy to targi czy zestawy deweloperskie i chyba jedynie o nim glosniej sie mowi. Wszystko co pokazales to tylko okulary do ogladnia materialu video ala slawny obrazek nauki jezykow SITA ;). W przypadku Oculusa, chyba jedynie on pozwala w dosc dobry sposob przeniesc twoje myslenie do swiata gry ale to chyba lepszy kierunek niz fotorealizm.
@minus jeden
jakie entuzjastyczne przyjęcie? Occulus Rift miał premierę?
Uważasz, że zebranie prawie 2,5 mln $ na Kickstarterze, sprzedanie 30 tys. dev kitów i tysiące entuzjastycznych opinii ludzi, którzy mieli okazję wypróbować Oculusa, w tym takich sław jak: John Carmack, Gabe Nevell, Cliff Bleszinski, Tim Sweeney, Chris Roberts, Markus Persson czy Adrian Chmielarz to nie jest entuzjastyczne przyjęcie?
Może to też nie jest entuzjastyczne przyjęcie?
http://www.youtube.com/watch?v=EOOjTxwLsAg
http://www.youtube.com/watch?v=-w0r4JXAQIo
http://www.youtube.com/watch?v=oZwaDNe8iKY
http://www.youtube.com/watch?v=LIEKg1nru0o
http://www.youtube.com/watch?v=QYI0rfW8dNs
http://www.youtube.com/watch?v=SEPkWFAD4Hg
http://youtu.be/xzrxbaJxZUY?t=5m
http://youtu.be/GcK6pemcIXY?t=5m30s
Jak pokazałem nie tylko Sony i nie tylko panowie od OR tworzą swoje okularki - a przejrzałem jedyne dostępne w sprzedaży modele i to jedynie na angielskim amazonie.
Te twoje okularki mają się tak do Oculusa jak Zeebo do PlayStation 4.
Koktajl Mrozacy Mozg [9] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-sony-przygotowuje-okulary-vr-dla-playstation-4/z7c480f2?N=1#post0-12878188
Że jak? Pomyślałem, że akomodacja się spóźnia, ale piksele?
znając takie duże firmy to na początku zrobią wszystko, żeby pokonać konkurencję, a potem już tylko zwolnienie postępu w branży i wyciskanie jak największych zysków z lekko poprawionych kolejnych wersji
Caritas się zrobił z tego forum...
Przecież jak będzie rosła konkurencja, to tylko lepiej dla nas. Poza tym wątpię, żeby Sony chciało robić okulary pod inny sprzęt niż "plejaki" - w końcu muszą reklamować swoje produkty, a nie Windowsa, więc na PC wciąż będzie królował Oculus.
A jeśli chodzi o te niby wymyślanie rewolucji przez ludzi od Oculusa, to jak już inni mówili, okulary VR zostały wymyślone już dawno.
W każdym razie Sony, jeśliby chciało pokazać swoje okulary już w 2014, to z pewnością nie robią tych okularów od roku, tylko pewnie od początku tworzenia PS4.
Tak, czy inaczej, jak jest napisane w artykule, bez Sony i MS Oculus się na rynku nie utrzyma...
Pan Dzikus - Tak, to są bardzo entuzjastyczne reakcje, ale nie na Oculusa, ale na porządnie zrobione VR, które Sony także może dostarczyć. Nie widzę powodu, dla którego ci ludzie nie mieliby być równie entuzjastyczni względem urządzenia Sony, zwłaszcza jeśli będzie ono lepsze. Oczywiście taki Carmack czy Bleszinski mogą mieć miny nietęgie, kiedy Oculus sprzeda się gorzej lub w ogóle zostanie przez urządzenie Sony wyparte z rynku, bo sami wpakowali w ten projekt sporo kasy. Oculus ma to szczęście, że najprawdopodobniej będzie działał w podobny sposób, więc nie dojdzie do wojny formatów jak w przypadku Blu-raya i HD DVD i będzie kompatybilny z grami robionymi pod VR od Sony, więc jakieś szanse na rynku jednak ma. Gdyby Luckey miał więcej oleju w głowie, to na starcie udałby się bezpośrednio do jakiegoś giganta typu Sony, Samsung czy Microsoft (który swoim zwyczajem kupowania gotowych technologii i marek w przypadku walki o udział na rynku najprawdopodobniej wykupi Oculusa - ma to większy sens w związku z tym, że w firmę inwestują wcześniej wspomniani Carmack i Bleszyński, których sympatia względem Microsoftu nie jest żadną tajemnicą i będą najprawdopodobniej chcieli odzyskać coś z zainwestowanych pieniędzy... ha, gdy M$ zapłaci z miliard dolarów, to pewnie oni wszyscy jeszcze nieźle na tym zarobią :)). A jeśli chodzi o 2,5 miliona z Kickstartera, to Ouya zebrała ich 8,5 ;)
Ja i tak jestem w podziwie, że w końcu coś się ruszyło w tym temacie. Im wiecej konkurencji tym lepiej, może za jakieś kilka lat dane mi będzie grać na czymś takim - i swoją drogą ciekawe czy można by było grać we dwie osoby łącząc dwa oculusy czy tam inne okulary od sonego.
Zapamiętajcie to: jeszcze będziecie kiedyś opowiadać swoim wnukom, że kiedyś za waszych czasów trzeba było stawiać na biurku monitor.
Pierwsze kroki na drodze ku wirtualnej rzeczywistości jak widzę. Mam tylko jedną wątpliwość. Mianowicie jak mając świecący ekranik centymetry przed oczyma uniknąć gwałtownego wyniszczenia wzroku. To tak jakby czytać z nosem w książce. Ekran monitora nie jest korzystny dla oczu ale to chyba pryszcz w zestawieniu z Oculusem czy innymi podobnymi urządzeniami. Czy czeka nas era ultra krótkowidzów, w porównaniu do których kret dysponuje sokolim wzrokiem?.
Ouya zebrała ich 8,5 ;)
I majac 4x wieksza sume zrobili sprzet ktory przypomina chinska zabawke, nic dziwnego skoro oferujac 100$ dostajesz konsole i kontroler uzbierali wiecej. Tim od Brutal Legends tez zebral miliony a jakis czas temu czytalem ze kasa mu sie konczy
X@Vier455 -> Zapamiętajcie to: jeszcze będziecie kiedyś opowiadać swoim wnukom, że kiedyś za waszych czasów trzeba było stawiać na biurku monitor.
W to wierzę, ale prędzej będzie to jakiś hologram, niż jakiś badziew zakładany na łeb :)
Pierwsze kroki na drodze ku wirtualnej rzeczywistości jak widzę. Mam tylko jedną wątpliwość. Mianowicie jak mając świecący ekranik centymetry przed oczyma uniknąć gwałtownego wyniszczenia wzroku. To tak jakby czytać z nosem w książce. Ekran monitora nie jest korzystny dla oczu ale to chyba pryszcz w zestawieniu z Oculusem czy innymi podobnymi urządzeniami. Czy czeka nas era ultra krótkowidzów, w porównaniu do których kret dysponuje sokolim wzrokiem?.
Słyszałem, że jakoś tak jest w Oculusie, że oczy ustawiają ostrość na nieskończoność, więc to raczej przeciwieństwo psucia oczu, a nawet ćwiczenie dla krótkowidzów.
kaszanka9 - to taki zarcik i jednoczesnie ukryta odpowiedz na post Azerath w ktorym pisal iz ten sprzet nie ma szans na PC - no tak, nikomu sie nic nie oplaca robic, tylko czekac az gigant ruszy z produkcja, bo ma wiecej kasy, pomyslow i technikow...
Niby maja ale jakos te okulary do filmow/gier od Sonego nie dosc ze strasznie drogie jak na urzadzenie wyswietalajce obraz to jeszcze sprawdzcie jakie roznice sa miedzy modelami T1 a T2. Podobny myk mozna zrobic z wlasnym smartphonem i prostymi googlami VR dla smartphonow - za 50e bo tyle ma kosztowac "koszyk" na smarta dostajesz przynajmniej odtwarzacz filmow 3D bo gry to sprawa sporna w przypadku smartow, wiecej info na http://www.durovis.com/index.html
Przypomnijcie sobie jak MS zapowiadal Natala a na czym sie skonczylo, XO tez nie lepiej, poczatkowo mialbyc inny ale potem zmienili zdanie o 180 stopni i w kazdym tygodniu mamy jedna badz dwie wiadomosci na temat zmian.
Widac to idealnie po sytulacji na rynku, wiele nowych marek/gier ginie juz na pierwszej grze bo nie sprzedala sie w 5mln jak zakladali ale jak mozna sprzedac nowa gre w takiej ilosci? Prosciej dodac +1 do cyfry przy tytule gry bo wiele osob zna badz kojarzy tytul wiec predzej siegnie po COD007, Need for Sailing, BF Future niz Pure, Split Second, Blur i wiele innych gierek ktore sie wyroznialy na te innych ale wynik byl duzo gorszy od dowolnego crapa ze stajni NFS
Sweet1O1- Są już takie urządzenia, które pozwalają kontrolować proste gierki za pomocą fal mózgowych- Biofeedback- polecam zapoznać się z tematem.
Co do szkodliwości tych okularów dla oczu, to myślę, że nic nie przebije starego Virtual Boya z 95-tego.
Tutaj filmik parodiujący tematykę 3d- http://www.youtube.com/watch?v=Q3NZbeppEqw
Jako szczęśliwy posiadacz OR dev kit uważam iż to super wiadomość - OR i podobne rozwiązania to właściwa rewolucja w gamingu, nie więcej mocy jaką oferuję 4 generacja konsol ale właściwe VR za pomocą okularów to nowy kierunek.
LH
Słyszałem, że jakoś tak jest w Oculusie, że oczy ustawiają ostrość na nieskończoność, więc to raczej przeciwieństwo psucia oczu, a nawet ćwiczenie dla krótkowidzów.
Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie miałoby to działać, ale jeśli jakimś cudem rzeczywiście udałoby się zniwelować szkodliwy wpływ na oczy to widzę świetlaną przyszłość dla takowych urządzeń. Jeszcze jak uda im się zmniejszyć gabaryty do poziomu mniej więcej okularów to będzie rewelacja :D