
M$ musiał nieźle posmarować za reklamę, bo już chyba 4 artykuł o tej grze widzę a tak ponoć super chwalona gra, a gorzej sobie radzi od pierwszej części.
W roku premiery pierwszego OW użytkowników GP było co najmniej trzy razy mniej niż obecnie (wtedy było to ok 10 milionów, obecnie według przecieków ponad 35 milionów), więc nawet na logikę czy "chłopski rozum" więcej osób grę kupiło niż ograło w abonamencie. Także te 7k na Steamie to żadna różnica...
Beznadziejna manipulacja, jak zwykle zresztą. TOW1 na Steamie wyszedł prawie rok po premierze i do tego ze zniżką -50%. Gra pierwotnie wyszła na Epic Games Store i MS Store (+Game Pass).

W roku premiery pierwszego OW użytkowników GP było co najmniej trzy razy mniej niż obecnie (wtedy było to ok 10 milionów, obecnie według przecieków ponad 35 milionów), więc nawet na logikę czy "chłopski rozum" więcej osób grę kupiło niż ograło w abonamencie. Także te 7k na Steamie to żadna różnica...
Na logikę, ale nie na chłopski rozum to 6 miesięcy temu, nikomu wcześniej nieznana malutka firma stworzyła Clair Obscur: Expedition 33, który był na premierę w GP i osiągną wielki sukces sprzedażowy, taki o jakim "doswiadczony" Obsydian sobie może tylko pomarzyć, można, MOŻNA, wystarczy robić dobre gry. Ponad 14 tysięcy graczy obecnie i prawie 150 000 graczy na premierę na Steam przy jak to nazwałeś o wiele większej liczbie graczy GP.
Dziwne te zbiegi okoliczności :)
Piszesz wręcz o fenomenie, który zdarza się raz na co najmniej kilka lat. Długo już czegoś takiego nie zobaczymy. Z tego powodu porównywanie czegokolwiek do COE33 nie ma sensu, bo wyjdzie, że 99% gier to kupa nie warta nawet kwoty taniego czteropaka na promocji.
TOW1 na Steamie wyszedł prawie rok po premierze i do tego ze zniżką -50%. Gra pierwotnie wyszła na Epic Games Store i MS Store (+Game Pass).
A mimo to osiągnęła zbliżony/lepszy wynik niż dwójka dostępna na Steam od dnia premiery... Nie wiem, czy to dobrze świadczy o dwójce, a w każdym razie czy to świadczy o jej sukcesie komercyjnym (bo gra jest ponoć bardzo OK, przynajmniej jeśli komuś podeszła jedynka - i patrząc na gameplay'e jestem skłonny w to uwierzyć)
Niby Pietrus dobrze mowisz, ale trzeba tez wziac pod uwage fakt ze z tymi marnymi 20k ccu na Steam, OW1 jest:
- najlepiej sprzedajaca sie gra Obsidianu ever oraz ich najwiekszym komenrcyjnym sukcesem (drugie w kolejce jest Grounded)
- osiagnelo sprzedaz ponad 5 milionow kopii calosciowo
Wiec nawet jesli ccu dwojki bedzie o te 15% nizsze (takie jest teraz...17k. Moze jestzcze dzis podskoczy troche), to i tak nie oznacza absolutnie ze gra failnela.
Bo ccu samo w sobie nie jest dobrym wskaznikiem. Juz to ze sa jeszcze inne platformy to pomijam (a wiekszosc sprzedazy OW1 byla na konsolach).
Od sibie napisze tez ze nie wiem czy cena jest pomyslem Obsidiana (nie zdziwilbym sie, oni zawsze troche byli oderwani od rzeczywistosci pod wzgledem ekono-biznes), czy samego MSa, ale gdyby gra kosztowala 50-55$ (tyle imho powinna), to bysmy teraz widziali 100k ccu.
Glowna wada Avowed i OW2 jest cena.
W Życiu bym nie kupił tej gry, jak jest w GamePassie. Ograć, zapomnieć, jak wszystkie obecne produkcje.
No tak, bo przecież żadna gra na przestrzeni 10, 20, 30 lat nie posiadała takiej „funkcji”, więc wspaniały Obsidian ze swoim fantastycznym RPG jest pierwszą tego rodzaju anomalią w branży gier wideo.
Dziwne te komentarze tutaj zważywszy na to że gra okazała się świetna ze świetnymi ocenami i opiniami (ponad 18 serwisów dało 90/100 nie mówiąc już właśnie o opiniach graczy)
Właśnie opinie graczy coraz częściej są krytyczne, bo na Steamie pamiętam, że średnia była 86% pozytywnych a na dzień dzisiejszy spadła do 80%, co w sumie było do przewidzenia.
Czyli tu niestety potwierdza się, że na początku oceniali fanatycy z pre-orderem?
Ale zjazd na 80% to i tak lepiej niż w przypadku CP2077 w pierwszych miesiącach. ;)
Widze ze ekspert znowu odlatuje i zanalizowal ze osmiu na dziesieciu graczy ocenia dobrze to jest fail i "do przewidzenia" oraz "opinie krytyczne".
Przeciez to jest zadna zmiana.
Co innego jakby spadlo na 6/10. To by oznaczalo ze sa jakies wady, ktorych doslownie nie sposob obejsc i nie zauwazyc albo ze gra ma naprawde powszechne problemy techniczne.
lol
Technicznie niby racja, ale to usilowanie narzucenia narracji, jakoby gra sie nie podobala jest komiczne.
ALpha Protocol, ktore jest zajebistym RPG ma 77/100. Zas najlepiej oceniana gra Obsidiana na Steam jest... South Park, ktore jest o 10 punktow procentowych wyzej niz Pillarsy 1. Tyle warte sa analizy i ocen na steam i ccu (concurrent users).
Już sobie nie dopisuj, że fail, bo nic takiego nie stwierdziłem. Są spadki? Są. A dlaczego? Bowiem gracze dają częściej recki negatywne i na Steamie gdzie masz tylko pozytywy i negatywy to już zauważalna zmiana. Przecież jak spadnie poniżej 70% masz już ocenę mieszaną. Zresztą biorąc pod uwagę liczbę grających to tych recenzji nie ma jeszcze tak dużo, więc dopiero w najbliższych tygodniach ta średnia % się wykrystalizuje.
Gra z 1998 roku, MGS na psx posiadał to, czemu to niby ma zaskakiwać ? Widocznie stagnacja robi swoje, za jakiś czas ktoś będzie zachwalał pod niebiosa jakąś oskryptowaną destrukcję otoczenia kiedy to mieliśmy lepszą w Red Faction.