Komentarze do wiadomości: „Nie da się ich zastąpić”. Wydawca Baldur's Gate 3 ostro o tym, dlaczego najnowszy plan Square Enix to prosta droga katastrofy

Forum Gry RPG
Dodaj komentarz
07.11.2025 16:13
1
odpowiedz
pawel1812
73
Generał

Zamiana nazwy testów automatycznych i proceduralnego generowania na "AI" nie sprawi nagle, że treści tworzone w ten sposób będą dużo szybsze i wydajniejsze w tworzeniu. Te techniki są stosowane w GameDevie od lat... W GameDevie jest mnóstwo techniki zahaczającej o dzisiejszą definicję "AI" od lat, nie wspominając o samej AI wbudowanej w gry od początku ich tworzenia.

Osoby odpowiedzialne za tego typu akcje biorą to albo jako pretekst, albo dostali jakieś mega narzędzia(o których nikt nie wie), albo po prostu nie potrafią uczyć się na błędach innych studiów.
W GameDevie przecież mamy olbrzymiego reprezentanta wykorzystującego AI i proceduralne generowanie od lat (nawet nie jednego), ale ten jeden jest dość charakterystyczny, bo szoruje po dnie giełdowym od paru lat- jest to uwaga Ubisoft... To są poniekąd skutki wykorzystania AI i generowania proceduralnego na dużą skalę (wspomaganego gigantyczną rzeszą ludzi, które są potrzebne do tego, by tworzyć w ten sposób treści przy obecnym stanie narzędzi). Nawet przy narzędziach rozwijanych przez rzesze ludzi w Ubisofcie od kilku ładnych lat, proceduralne generowanie nie przyniosło jakichś znaczących wzrostów przychodów na jednego pracownika. Jedyne do czego to się przyczyniło, to przerost zatrudnienia do ogarniania skutków tej generacji i ogromnych światów gier, które nikomu do szczęścia nie są potrzebne w takiej pustej postaci.

Bańka AI jest tylko bańką... I mam wrażenie, że Microsoft i inni inwestorzy na równi przejadą się, gdy okaże się, że po kilku latach nieustannych prac nad AI i dotowania kolejnych modeli językowych, te modele nie będą w stanie na siebie zarobić, bo nikt nie będzie chciał za to płacić w obliczu możliwości korzystania za darmo z troche gorszej konkurencji...
Bo to nie jest tylko tak, że Ubisoft słabo przędzie mimo ogromnego zatrudnienia i wykorzystania AI zanim to było modne. OpenAI to też przecież bez dotacji od Microsoftu i innych tego typu gigantów jest bankrutem nie przynoszącym zysków... A oni mają już gotowy produkt, który nie bardzo już się zmieni... Choćby przez brak drugiego internetu do nauczenia nowego modelu i spłycanie treści w internecie przez miliony artykułów generowanych obecnym AI.

post wyedytowany przez pawel1812 2025-11-07 16:18:14
07.11.2025 21:38
1.1
tynwar
96
Senator

pawel1812
Dokładnie tak, traktowanie ai jako coś większego i ważniejszego niż tylko narzędzie do niczego dobrego nie doprowadzi. AI to narzędzie jak każde inne, odpowiednio wykorzystane jest świetne, ale tylko w roli narzędzia. A że niektórzy traktują jej jako coś większego niż tylko narzędzie, to cóż, proszą się o kłopoty. AI nie powinno wykonywać całej pracy, nie powinno w całości zastępować pracownika. Za to może zastępować jakąś część z świetnym skutkiem, ale tylko ściśle określoną część.
Taki prosty przykład dla laików: ludzie nie rozumieją jak działa chatgpt, więc nierzadko wklepują tonę tekstów opisujących całą pracę do chatpgt, a potem się dziwią, że nie działa i nie jest w stanie wykonać całej pracy, że zmyśla. Niestety nie potrafią zrozumieć swojego błędu i go powtarzają ciągle. Ale jeśli sami ogarną całość i ją podzielą, niektóre części z tej całości osobno wklepią chatpgt to dostaną sensowną pomoc i to znacznie lepiej i szybciej niż gdyby próbowali zmusić chatgpt do ogarnięcia całej pracy. Aczkolwiek to przykład dotyczący tylko komercyjnego chatgpt dostępnego dla wszystkich i ten problem bierze się w dużej części z ograniczeń sprzętowych chatpgt zarezerwowanego dla użytkownika.

Forum Forum Gry RPG
Dodaj komentarz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl