Szukam gier strategicznych, strategiczno-ekonomicznych, głównie z czasów średniowiecza lub renesansu.
Chciałbym, by taka gra była dość realistyczna. Żeby nie było głupot, że łucznicy potrafią mur rozwalić! Bo to największy idiotyzm w grach.
Podam przykład historyczny. Joannici zamieszkiwali jedną wyspę koło Turków (18 kilometrów od południowo-zachodniego wybrzeża Turcji). Wznieśli tam super mury itd. Z rycerzy, zamienili się w piratów i napadali na statki muzułmanów, grabili, porywali ludzi, którzy płynęli na pielgrzymkę do Mekki, robili to dla okupu lub sprzedawali ich w niewolę.
Turcy w końcu mieli dość ich więc wysłali armię, by zniszczyć tę ich twierdzę. Bombardowali miasto. Murów nie skruszyli artylerią (choć kule były potężne), musieli górników ściągnąć, by podkopali się, założyli miny i wysadzili umocnienia w powietrze. Jednak Joannici przygotowali się na taki scenariusz i wznieśli dwie linie murów obronnych.
Później Joannici wywiesili białą flagę poddając miasto, nie mieli wyjścia, brakowało im amunicji i żywności, nie mogli też liczyć na odsiecz z Europy. Po zakończeniu negocjacji, wielki mistrz zakonu przybył do tureckiego obozu i odwiedził namiot Sułtana, wodzowie wymienili podarunki, ucałowali się, potem na znak uznania dla męstwa przeciwnika zasiedli do wspólnej uczty (jak szanujący się przeciwnicy). Turcy pozwolili Joannitom opuścić wyspę, Joannici z kilkoma tysiącami osadników wyspy, wsiedli na użyczone przez Sułtana galery i pożeglowali na wygnanie.
No i tak wygląda przykładowa historia prawdziwa. Chcę by w grach też można było zrobić mury odporne na atak artylerii (działa). Chcę móc podkopywać się pod mury co miało miejsce wiele razy w historii np. w czasach wypraw krzyżowych i w dalszych.
Czy istnieją jakieś takie realistyczne gry? Okres średniowiecza (bez armat i broni palnej) lub dalszy, bardziej renesans (z działami). Do tego możliwość zbudowania murów bardzo odpornych (i bez idiotyzmów, gdzie łucznik (kusznik, gość z pałką drewnianą, włócznią, czy jakiś inny) strzelając/uderzając w mur, rozwala go, co jest w 99% gier strategicznych?)
Lubię w grach taktykę i realizm (i im bardziej rozbudowana gra, tym lepiej).
Dziękuję za uwagę.
Twierdza. Byli i saperzy, i konieczność budowania trebuszy, katapult czy taranów aby rozbić mury. Ale nie ma bitew morskich.
stronghold to gra tak bardzo znana jak simsy. Dość ciekawa jest, choć monotonna. Dodatkowo mury zbyt szybko można zniszczyć, co jest smutne. Wystarczy wysłać ludzi z bronią obuchową i zniszczą mur w kilka sekund i nie potrzeba żadnego sprzętu oblężniczego.