Gierka w Pascalu
Cześć. Mam problem z kodem. Wiem, że to banalnie proste, ale chciałbym, by przez pętle (np. repeat - until ) po naciśnięciu klawisza 't' mogło przejść do następnych zadań. Próbowałem z readkey, ale jakieś błędy w kompilowaniu się pojawiały. Podaję kod:
program gr_;
uses crt;
VAR
nowa_gra : string;
PROCEDURE nowa_giera;
begin
writeln ('Nowa gra ? t/n ?');
readln(nowa_gra);
end;
BEGIN
clrscr;
writeln ('Nowa gra? t/n ?');
readln(nowa_gra);
repeat nowa_giera until
end.
Chodzi mi o to, by w pętli widniał warunek: powtarzaj nowa_giera (procedura) aż do przyciśnięcia 't' .
Nie uzywalem Pascala ze 100 lat :)
Pisze z pamieci, cos tam moze nie dzialac. Dwie wersje, pierwsza z readln, druga z readkey. Readkey nie wymaga entera po nacisnieciu t/n.
uses crt;
var
znak:char;
begin
repeat
clrscr;
writeln('Nowa gra? t/n ');
readln(znak);
until znak='t';
readln;
end.
uses crt;
var
znak:char;
begin
repeat
clrscr;
writeln('Nowa gra? t/n ');
znak:=readkey;
until znak='t';
readln;
end.