Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Nick Heidfeld (GER) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Narain Karthikeyan (IND)
23. Vitantonio Liuzzi
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałąch
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/forum/formula-1-rozwazania-przedsezonowe/zda8b639
Licze na dobry emocjonujący sezon.
Mam nadzieję że RBR nie będzie miażdzył sprzętem jak w ubiegłym sezonie, teraz to już chyba nie będzie równouprawnienia, wszystko na Vettela postawią.
Ferrari i Mclaren mam nadzieję że im będą dorównywać , Alonso niech nie robi syfu w Ferrari, a Mclaren niech poprawi coś, bo nie wygląda to wesoło.
Zobaczymy co z Renią, bo wyglądało to dość na testach obiecująco, ale były problemy z awaryjnością.
Mercedes tutaj było dno, ale podobno dali poprawki co dały im sekunde poprawy, zoabczymy zobaczymy.
Ciekawy jestem formy Lotusa, bo wygląda to leopiej niż na tle Virgin i HRT czyli z teamami co mają walczyć.
Torro rosso niby na top 5 ale to była by dla mnie wielka niesopodzianka, ale możliwe patrząc na 2008
Ja na dobry początek jestem ciekaw bolidów przygotowanych na ten sezon. RBR możemy być spokojni. LR - może być niespodzianka. Ferrari - mogą coś odwalić, bo chyba tak sobie im się jeździ z KERS. McLaren - hmmm... się okaże :)
Trzymam kciuki za Rubensa, zresztą jak zawsze. W gronie lepszych zespołów życzę szczęścia Webberowi, ewentualnie Alonso.
posiadaczy telefonow z androidem powinno ucieszyc:
https://market.android.com/details?id=com.formula1.twothousandelevenapplication
Do pierwszego postu w kwestii zmian w sezonie 2011 można dopisać:
- podniesienie minimalnej wagi bolidu z 620kg do 640kg
- obowiązek dojechania samochodu do parku zamkniętego po kwalifikacjach (efekt pustego baku Hamiltona)
- zakaz wyprzedzanie w przypadku zjazdu Safety Cara na ostatnim okrążeniu
- dodatkowe podtrzymanie kół (mniejsze ryzyko odpadnięcia w wyniku wypadku)
- zakaz przebywania personelu na torze w noc poprzedzającą trening - od 0:00 do 6:00/7:00 jeśli trening zaczyna się o 10:00/11:00 (możliwość 4 wyjątków dla każdego zespołu)
- 1 skrzynia biegów na 5 wyścigów (zamiast czterech) + 1 gratisowa wymiana, ale nie przed ostatnim wyścigiem
- zaostrzenie kar za niesportowe i niebezpieczne zachowanie (efekt zajeżdżania drogi przez Schumachera)
Spisałem na podstawie magazynu F1 Racing.
Pod nieobecność Kubicy wyjdzie na jaw prawda o tym, kto interesuje się F1 na serio, a kto jest/ był jedynie "Kubicomaniakiem".
Czekamy aż zgasną światła! Inauguracja sezonu świetna, dobrze, że Melbourne zaczyna sezon, a nie nudny Bahrajn. Liczę na dobrą postawę tych słabszych ekip, niech pokażą pazurki. RBR zapewne będzie grało pierwsze skrzypce... a może nie, liczę na niespodzianki, masę niespodzianek i emocje:)
A ja trzymam w tym sezonie kciuki za Hamiltona :)
Przynajmniej wreszcie w tym sezonie będę miał pewność, że kiedy wyścig będzie się odbywał na drugiej półkuli na pewno nie zaśpię - mam od pół roku w domu takie małe coś co robi pobudkę regularnie o 6:30 :P
A ja trzymam w tym sezonie kciuki za Hamiltona :)
Heh ja też, polubiłem go w trakcie poprzedniego sezonu. Jakby to powiedział Szpakowski: Hamilton to fajter.
Dodatkowo będę kibicować Alonso ;)
Ja tradycyjnie liczę na Alonso, choć jak Button i Webber pokażą coś ciekawego, to nie będę przygnębiony ;)
A to, że Hamilton jest fighterem, to jest chyba oczywiste od dawna. Co jak co, ale woli walki i ambicji odmówić mu nie można. Problem tylko, że w F1 nie zawsze ambicja powinna iść przed chłodnym myśleniem.
podobno zdecydowali o wydłuzeniu strefy w której można zmniejszyć opór skrzydła do całej długości prostej start/meta. Nie będzie to tylko kilkaset metrów na jej końcu. Horner z RBR juz mówi że mu to zamieszało w szykach.
jason ---> ty chyba jakis udar słoneczny miałeś - burolowi kibicować? :)
Ja nadal za Webberem, a przeciwko dziecku szczęścia ;)
Smalczyk, stanson ma naturalnie racje, hamilton jest naturalnym spadkobierca kubicy w kwestii skilla. Jego popisy oglada sie z takim samym zaciekawieniem, co do bycia burasem, najwiekszy dar ma i mial od zawsze alonso.
Ale ja tam hamiltona prawie zawsze lubilem :)
mnie zaskoczylo dzisiaj jedno.. Renault dalej w nazwie nie ma lotusa? myslalem, ze juz lotus renault jest...
a tu patrze, lotus renault to inny zespol z kovim i trullim...
jakos mnie ominela ta informacja wczesniej:)
a i zrefreshujcie moja pamiec. jak qual o 7, tzn ze zaczyna sie o 7 czy godzina dla dziennikarzy? (chociaz w pl to chyba nie ma zcegos takiego, bo po torze nie laza i tak...)
wiec chyba sam sobie odpowiedzialem
moje lenistwo w mysleniu ostatnio mnie zadziwia:)
Lutz ---> braku skilla nigdy Hamowi nie zarzucałem - tylko buractwo :)
Alfons oczywiście jest największym z buraków - ale przez jego sympatię i miłe gesty w stosunku do Roberta jestem mu w stanie to wybaczyć :)
"przyjaciel roberta jest moim przyjacielem" jestem sklonny przyjac to jako wytlumaczenie ;)
ciekawe czy Renowka sandbeguje czy jest to mniej ich aktualna forma? McLaren wysoko jak na to co sie zanosilo po testach. Chociaz trening to zawsze trening i cala prawda wyjdzie na jaw jutro.
Raczej nie spodziewam sie niespodziewajek. Bede naprawde zadowolony jak beda kolo 8 miejsca.
Bardziej intryguje mnie maclaren.
ciekawe kto w tym sezonie znajdzie i wykorzysta luke w pzrepisach i zrobic cos czego nikt inny nie ma:) bo ostatnie 2 sezony wlasnie tak wygladaly, ze Brawn i Hohner wykorzystali cos, co oprotestowala reszta, a pozniej sama przyjmowala... tylko ciut za pozno :)
Hohner?
Jezeli tak beda to przynajmniej bedzie wiadomo, ze nie bylo co takiej podjary robic ze Kubica bedzie walczyl o zwyciestwa w tym sezonie. nie zebym zle zyczyl Reni, ale zal zawsze mniejszy :)
ciekawi mnie jeszcze rywalizacja Heidi -Pietrow. Dobrze, ze F1 znow powraca. A slyszeliscie co Hamcio powiedzial o Redbólu :)?
@ElvesBrew oba zespoły dalej się procesują o nazwę, ostatnia rozprawa zaczęła się kilka dni temu ale może trochę potrwać.
Oglądałem tylko FP2 ale zadziwiająco dużo razy kierowcy mieli problemy w kilku zakrętach i często zwiedzali żwirek. HRT na sam koniec wykonało glory lap :D McL jakoś szybko i bez problemów w porównaniu do testów, ale qual jest jutro i wtedy zobaczymy jak to naprawdę jest.
Po pierwszy ujęciach on board widać ze oznaczenia opon są też na wewnętrznych stronach i nie będzie problemów z rozpoznaniem kto na jakich gumach jedzie.
Snake---> ta. ten nazista:P zniemczylem go
ciekawe ze zawsze go czytalem i slyszalem jako hohner a nie horner... normalnie sam sie zadziwiam ostatnio.
jason ---> ty chyba jakis udar słoneczny miałeś - burolowi kibicować? :)
Kto to jest burol?
Hamiltona podziwiam za jego wolę walki, chęci do ryzykowania i po prostu ścigania się. Ponadto ma do tego dużo talentu, wydaje się, że on po prostu chce wyjechać na tor i zapier...ć jak najszybciej do mety. Jest duża grupa kierowców, która lubi ponarzekać, a to że za dużo wody na torze, że bariery za blisko, że za zimno, za gorąco itd... Hamilton się do nich nie zalicza i za to go lubię. Poza tym, od czasów Senny, potem Hakkinena zawsze chciałem, żeby za kierownicą Maca zasiadł ktoś z jajmi i oto jest :)
http://www.youtube.com/watch?v=MbjRFd205qo
co jak co ale scigac to sie Hamster umie, a ze zdarzaja mu sie gafy jak prezydentowi Komorowskiemu to juz inna sprawa
Widzę, że dużo osób "kubicuje" Hamiltonowi - i bardzo dobrze :) Ja również trzymam za niego kciuki. Początkowo za nim nie przepadałem, bo mu sława trochę uderzyła do głowy, ale od pewnej sceny z rewelacyjnego oficjalnego klipu podsumowującego sezon 2008 polubiłem go ^_^
jason - chyba nie powiesz, że Montoya czy Raikkonen nie mieli "jaj", co? ;]
ale od pewnej sceny z rewelacyjnego oficjalnego klipu podsumowującego sezon 2008 polubiłem go ^_^
Hm? Mianowicie... ?
A ja go nie trawię i już. Tak po prostu. Właściwie to nigdy jakoś nie przepadałem za całym McLarenem i ich kierowcami - najwyżej Raikkonen i Alonso, bo przeszli do Ferrari ;]
Ta, wiem - jestem fanboy, czerwony dewotek itd...
Sauber i Williams jakiś tam potencjał pokazują. Może powalczą o regularne punkty.
Wszyscy rozpływają się nad kierowcami i rozwiązaniami technicznymi, a chyba zapomnieli mili państwo o największej atrakcji GP: KOMENTATORACH !
Jak nie ma kubicy to interesuje mnie to tak jak zeszloroczne siki na sniegu, komercyjny zgnity pseudo "sport" dla tatuskow z brzuszkami i piwkiem w lapce.
ak nie ma kubicy to interesuje mnie to tak jak zeszloroczne siki na sniegu
Mistrzu to po co się tutaj wpisujesz. Typowy kibic....Jak jest polak to ojej F1, czeba oglądac a jak nie ma polaka to lipa nie? Już nudzi? Jak mnie denerwują takie dzieciory, uczyć się...
jason ---> oj krotka ma kolega pamięć :) Pamiętam dokladnie jak dwa sezony temu byłes głównym krytykiem Hamiltona i wręcz chronicznie go nie znosiłeś.
Szybko ci się sympatie zmieniają :)
A burolem jest bo od zawsze zachowuje się jak rozkapryszona panna, tak na torze jak i poza nim.
Nick bardzo zyskał w moich oczach
tutaj inicjały RK
a to chyba nie wymaga komentarza
A co do lubienia Hamiltona to owszem jest kapitalnym kierowcą, bardzo lubię tez jego styl, ale chyba nie ejsteście tak naiwni że to efekt PR teamu, a Mclaren jest pod tym względem chyba najbardziej mocny. Takiemu Alonso kazali ściąć włosy :p
Toshi_ -> Scena, w której jakaś tępa lala (chyba znana modelka) rzuca się na szyję Hamiltona ze słowami: "Ooh, you're my favourite driver!", a gdy od niego odchodzi Hamilton bardzo wymownie wypuszcza powietrze z ust - on po prostu próbuje jakoś się odnaleźć w tym całym cyrku ^_^
Jeśli zaś chodzi o sam klip to swego czasu był dostępny na oficjalnej stronie - teraz są tylko z 2010 roku. To podsumowanie 2008 jest rewelacyjnie zmontowane i z dobrym podkładem. Do tej pory dostaję orgazmu gdy go oglądam xD Na szczęście zgrałem go wtedy ze strony i mam na dysku w formacie .fmv. Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę go gdzieś wrzucić.
No i gdzie te inicjały??
Jeszcze dwa dni i pierwszy wyścig F1, nie mogę się doczekać!
Rozpoczynamy zabawę :D
Żeby jeszcze ten fajfus startował, byłoby super :)
No i HRT za burtą, Marrusia na 99% również.
Edit:
Działa komuś timing?
LT nie działa zbytnio..
Spora niespodzianka, że Nick się nie zakwalifikował do Q2 i mało brakowało, aby Felipe też zakończył swój udział na tym etapie czasówki.
Kurde, cuda cuda. Quale póki co nieobliczalne. Ciężko się wstrzelić w formę kogokolwiek :)
qr mac japitole.
ta strona z transmisjami jest tak do dupy ze baniamala
od godziny probuje zeby jakikolwiek stream zadzialal... urwa mac
Petrov ślicznie, zero pompy, a 6 pozycja. Heidfeld bardziej jak czarno-złoty Badoer.
"We are who we are" - widzę (choc po czasie poniekąd jest to uzasadnione), że Vettelek przyjmuje za pewnik swoja wygrana - oby ktoś mu utarl nochala.
Wynik jak na dopalaczach - wieksza róznica Hamiltona do vettela niz reszty stawki do Hamiltona, jakiś kosmos.
bardzo dobry wynik Pietrowa, widac , ze Renault ma potencjal - ale co sie stalo z Heidfeldem to nie mam pojęcia.
Generalnie jakiś mdły ten qual, w ogole bez emocji, a tego naprawde nie pamietam. Vettel sobie jexdzi jak chce, reszta bije sie o drugie miejsce, ale tez niespecjalnie ostro.
Biedniutkie Ferrari, biednutkie Merce - nie wiem, naprawdę słabo te kwalifikacje wyglądały jak dla mnie...
Słabiutko Ferrari, liczyłem na więcej a Massa to już w ogóle daje "czadu". No i niestety płaczek wygrał kwalifikacje :/
BTW. Na Polsat Sport HD leciało bez przerwy na reklamy :) Duży plus dla Polszmatu.
chyba musze sie zainteresowac dekoderem cyfrowym na usb.
polecacie cos?
bo poza 10 minutowym poczatkiem nic niedzialalo z tej dupnej strony...
No to się Heidfeld popisał. Brawo dla niemieckiego perfekcjonisty. Okrąglutkie 18 miejsce..
W czołówce wieje nudą, można się tego było spodziewać.
Vettel gniecie wszystkich ........... :( McL zamiast Ferki będzie próbowało coś robić, Pet bardzo ładnie 6 pozycja i to bez spiny w Q2 i 3 wyjechał tylko raz. Nick się po prostu skompromitował.
LT działało do 10 min Q2 potem się totalnie zawiesiło i już ruszyć nie chciało, na szczęście oglądałem na BBC gdzie też pokazują bez reklam.
[54] na http://www.soccer-live.pl/ jest link :) proxy działa tylko na materiały offline, online wyskakuje że "coś nie działa spróbuj później" a przerabiałem już wiele myków, działa tylko VPN ale trzeba bulić.
Obudziłem się na Q3, także czarno widzę moją jutrzejszą pobudkę na wyścig, zwłaszcza że jeszcze jest przesunięcie czasu ...
Mam nadzieję, że wyścig będzie bardziej nieobliczalny, bo jeśli znowu ma wszystko przebiegać pod dyktando Red Bulla, to ja dziękuję za taki sezon.
Jak to się stało, że Nick zajął tak odległe miejsce, skoro Petrov zakończył na 6 miejscu?
cappo--> w uk siedzisz czy przez proxy? bo probowalem znalezc dzialajace pproxy zeby bbc1 obejrzec, ale tez bezskuteczniee
Nie wiem co macie do Vettela, ja tam go lubię.
+ dla Pietrova
Vettel faktycznie zdeklasował rywali. Wydaje mi się, że taka duża przewaga nad Webberem wynika z jego postury. Cieszy dobra postawa McLarena. Nick i Massa porażka. Z niecierpliwością czekam na jutrzejszy wyścig :)
Mam wrażenie że od zeszłego sezonu układ sił się praktycznie nie zmienił. Dalej RBR i MCL dzielą i rządzą, Ferrari próbuje gonić, a cała reszta stanowi tło. Spodziewałem się że te wszystkie zmiany regulaminowe wywrócą stawkę do góry kołami, a przynajmniej trochę ją wymieszają, a tutaj dalej kto był silny ten jest, kto się wlókł w ogonie ten się wlecze dalej. Z drugiej strony nie ma co oceniać po pierwszych kwalifikacjach, to jest moje pierwsze wrażenie, a z dalszymi wnioskami wstrzymuję się do "po wyścigu"
HRT wypadły poza 107 % czasu Seba. Oby ich niedopuszczono. Jęsli Vettel będzie tak latał na innych torach to Virgin i Lotus też mogą być zagrożone.
Pierwsze kwalifikacje sezonu oceniam pozytywnie. Uwielbiam dźwięk bolidów o poranku.
Bardzo zaskoczyli mnie swoją postawą kierowcy Saubera. +++ dla nich!
Vitalij też dzisiaj poszalał. ++ dla niego.
Lewis próbuje gonić Vettela i bardzo dobrze, bo Red Bull na czele w F1 mi się już przejadł. + dla niego.
Ogólnie wiem że HRT jest cienkie, ale żeby nawet do wyścigu się nie zakwalifikować? - dla nich.
Massa rozczarował, ledwo, ledwo Q3. -- dla niego.
I na koniec rozczarowanie całych kwalifikacji to Heidfeld. Ten to w ogóle poszalał z tym swoim czasem. Miał 20 minut na wykręcenie. Chyba tak się ucieszył ze swojego 1:28 że przez kolejne 10 minut nie wyjeżdżał z PIT-Lane żeby potem się skompromitować.
Nie pozostało nic innego jak czekać na Roberta, który sądząc po czasach Pietrova mógł nieźle namieszać w czołówce.
Forza Robert!
HRT z automatu nie dopuszczą czy to jest ruchoma zasada i zależy od subiektywnej oceny sędziów? Stanowią zagrożenie na torze, myślę, że samochód GP2 miałby lepszy czas od nich.
Co się stało z Heidfeldem?
Wszyscy się zachwycają osiągami Vettela a zobaczymy na ile okrążeń mu wystarczą jutro opony :)
Jestem delikatny przerażony formą RBR, a dokładniej Vettela. Wynik z innego świata, albo Seba jest faktycznie wyrąbistym kierowcą, albo wstrzelił się w swój bolid i ma doskonały balans. Jak widziałem repa z jego najlepszego okrążenia to widziałem czysty perfekcjonizm. Reszta co najwyżej próbuje nawiązać walkę, tyczy się to też Webbera, który wypadł na tle kolegi po prostu koszmarnie. Jutro kibicuje Hamiltonowi, czuję emocjonujący wyścig i problemy z oponami.
Kacap wypadł bardzo dobrze, być może Reńka przygotowała świetny bolid (umożliwiający walkę o podium), albo Witek nauczył się jeździć po asfalcie. Ogólnie dużo niewiadomych pozostało jeszcze, taki Sauber może na przykład zaskoczyć formą w wyścigu.
Zasada jest stała, natomiast sędziowie mogą dopuścić takich kierowców w wyjątkowych okolicznościach. Ale suchy tor przez całe kwalifikacje, żadnych czerwonych flag i mało żółtych to raczej nie są wyjątkowe okoliczności ;) Do takich może się zaliczać np. ulewny deszcz, jak np. podczas GP Francji gdzieś pod koniec lat 90-tych (dokładnego roku nie pamiętam). Od 17 miejsca w dół już się nie mieścili w 107% czasu, m.in. Mika Hakkinen i Eddie Irvine, ale sędziowie podjęli decyzję że wszyscy mogli wystartować.
Stanson --> Cytat z http://www.f1wm.pl/artykuly/art_id-393.html : 'W wyjątkowych przypadkach sędziowie będą mogli dopuścić do wyścigu kierowcę, któremu nie udało się ustanowić odpowiedniego czasu, o ile udowodnił swoją szybkość podczas treningów.'
Dobra to z innej beczki - jeśli nie zmienię sobie w telefonie czasu na na którą mam budzik nastawić? Na 7 czy na 9, skoro wyścig jest o 8? :)
Na 7.00.
Uważaj tylko, żeby telefon sam nie zaktualizował czasu, bo obudzi Cię godzinę przed startem ;)
Vettel jechał bez KERSu bo w RBR doszli do wniosku że tak będzie lepiej, Hamilton z kolei miał awarię KERSu przez to też problemy z balansem hamulców(częste blokowanie kół).
Patrząc na wyniki kwalifikacji można odnieść wrażenie, że w niedawnym artykule Mikołaj Sokół miał zupełną rację. Stary układ sił wyłączając odpadnięcie Kubicy z czołówki. Szykuje się pasjonujący wyścig :-).
@zoor!n: Jak ustawi na 7 i zegar się przestawi, to budzik też się przestawi i wstanie godzinę przed wyścigiem.
A ja oczywiście wstałem o 10:34 :ściana:
Dokładnie :) Dodatkowo mam dziś imprezę w domu, więc raczej nie doczekam 01:00 żeby sprawdzić.
Muszę ręcznie budzik na stoliku przestawić wcześniej i ustawić alarm.
A ja swojemu ufam, bo już 2 razy mnie nie zawiódł, inna sprawa, że dziś nie słyszałem jak dzwonił:( Bo poszedłem spać około 3:30.
No cóż, zero zaskoczenia... może poza postawą Renault - Pietrow wysoko, Nick słabiutko. Ale to pierwsze kwalifikacje, pierwszy poważniejszy sprawdzian. Zobaczymy jutro. Pewnie Williams i FI podskoczą nieźle.
HRT, Virgin i Lotus jak zwykle w czarnej du**e. W dodatku HRT padło ofiarą nowych przepisów i poniekąd się z tego cieszę;) A przecież mamy tory dłuższe, gdzie różnice mogą i zapewne będą jeszcze większe.
Obstawiam, że pierwsza trójka może dojechać w takiej kolejności jak na starcie. Dalej będzie już ciekawie.
Ciekawy jest w ogóle sam czas Vettela i pozostałych - qual był szybszy nawet niż w 2004r. kiedy to mieliśmy najszybsze bolidy w historii F1 (biorąc pod uwagę średnie czasy okrążeń). Zdaje się, że nie zmodyfikowano w ostatnich latach Albert Park, jeśli tak to ładnie pokazuje to postęp pod kątem aero i możliwości Pirelli.
HRT lepiej niech się wezmą za znalezienie sposobu wyciśnięcia przynajmniej sekundy, bardzo dobrze, że ich nie dopuszczono, przecież nie mieliby się z kim ścigać i tylko stanowiliby ruchomą przeszkodę na torze.
BTW, Rosberg na limicie :) ==>
Przeczytałem tylko wypowiedzi kierowców HRT i ze śmiechu nie ogarniam reszty.... ^^ <ahaha>
http://f1wm.pl/php/news_id-21048.html
Osiągnięte rezultaty przewyższyły oczekiwania
Zdołaliśmy przygotować oba bolidy na kwalifikacje i udowodniliśmy, że są one w stanie jechać o wiele szybciej niż dzisiaj
Obecnie naszym zadaniem jest bycie optymistami
a co tam niby smiesznego?
Dwa pierwsze zdania podsumowane przez trzecie.
Jak załapiesz daj znać ;)
[78] ^_^
Ja bym wręcz powiedział, że bycie optymistami powinno być ich celem na nadchodzący sezon :P
Co do telefonu ja wolę dmuchać na zimne i zawsze w weekend wyścigowy mam wyłączoną automatyczną zmianę czasu i sam przestawiam już wieczorem :)
Pietrow: "Red Bull w dalszym ciągu odjeżdża wszystkim. Na ten moment nie można ich dogonić. Co można zrobić? Zderzyć się z nimi!"
XD
odnosnie czasu to ogromna role odgrywa ruchome tylne skrzydlo. jak wiadomo cala praca aero idzie na to aby miec duzy df i maly drag. tutaj ten problem jest dosc drastycznie rozwiazywany, co powoduje, ze czasy sa dobre.
odnosnie wynikow, to coz, znowu moze byc dosc nudno ;]
osobiscie przestrzegalbym przed skreslaniem Nicka po pierwszym qaulu, kiedy nawet nie wiem jak bedzie wyscig w tym sezonie wygladal. A poza tym:
http://www.nickheidfeld.com/?1001A0A1A10313
Szacunek.
Pietrow: "Red Bull w dalszym ciągu odjeżdża wszystkim. Na ten moment nie można ich dogonić. Co można zrobić? Zderzyć się z nimi!"
a propos, obstawiamy ile Wicia przejedzie okrążeń? :D
Zobaczymy ile przejedzie:D Jak powtórzy to co w zeszłym sezonie: http://www.youtube.com/watch?v=EAsY93pN0kI to szacunek. Może dojedzie do mety:P
Zubożona wersja KERS... ciekawe, ale jednocześnie nie fair.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90255
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9436936.stm
"All I will tell you is our system is not the same as others' but it's at its most beneficial at the start."
...
dlaczego nie fair??? nie rozumiem takiego podejscia.. dla mnie f1 od zawsze bylo walka kierowcow ale i inzynierow, to kretynskie FIA nalozylo tyle ograniczen, ze obecnie wiekszosc inowacji okreslana jest jako oszustwo.
Red Bull ma genialna pake jak chodzi o inzynierow, w tym seoznie KERS nie jest obowiazkowy, dlaczego wiec nie mogli by cos pokombinowac?
Dobrze, niech będą innowacje, ale dla mnie jest KERS albo go nie ma. Proste, 1 lub 0, a nie jakieś 0,5 dające powera na starcie.
Nie fair ? a co w F1 jest fair? przecież tutaj chodzi żeby mieć jak największa przewagę bo wtedy wygrywasz. Mają swoją wersję KERSu i to ich sprawa że podczas wyścigu czy qualu nie mogą go używać na dystansie. Zresztą są tak szybcy że KERS w "pełnej wersji" widać jest im zbędny.
no i takie podejscie straaasznie ogranicza.. 0 albo 1 i tyle. to jest wlasnie to co zabija kreatywnosc, na szczescie zespoly mimo tylu ograniczen caly czas staraja sie omijac ta glupia zasade..
Ale KERS to "Kinetic Energy RECOVERY System". Bez możliwości odzysku energii staje się on jakimś "Energy System" i nie spełnia jednej z podstawowych funkcji.
To tak, jak gdyby parę lat temu po zwiększeniu przez przepisy tych "ścianek" ochraniających głowę jeden team zrobił je z tektury - miałyby wtedy regulaminową wysokość i takie tam, ale nie spełniałyby swojej podstawowej funkcji (ochrony głowy kierowcy), za to byłyby lżejsze...
Toshi -- masz ludzi z Red Bull F1 za analfabetow? Myslisz, ze oni tego nie rozszyfrowali, co to znaczy?
Widocznie znalezli rozwiazanie(o ile cale to info to prawda), ktore jest zgodne z regulaminem, a jednak nie jest to KERS w rozumieniu jaki do tej pory byl stosowany.
Bo najwyraźniej regulamin kiepsko precyzuje pojęcie "systemu KERS", przez co możliwe są takie kastraty będące KERSem tylko z nazwy (a nawet i NIE).
Tak samo było z podwójnymi dyfuzorami - znaleźli lukę i ją wykorzystali, później już zostało to dokładnie określone w przepisach i zakazane.
Inna sprawa, że był taki nacisk na wprowadzenie KERSu, żeby móc rozwijać tę technologię i móc ją później wprowadzić do samochodów cywilnych. Opracowanie takiego kastrata całkiem się z tym mija.
Dlatego właśnie wg mnie zespoły powinny używać ALBO pełnoprawnego KERSu (z wszystkimi tego wadami i zaletami), albo WCALE (co też ma swoje plusy i minusy).
a ja dalej walcze z uruchomieniem czegos, zebym mogl ogladac f1..
juz nawet iple zainstalowalem i walcze dalej.
btw znacie moze jakies dzialajace proxy angielskie, zeby iplayer dzialal?
Na ipli można obejrzeć. Niestety odpłatnie (ok. 7zł).
EDIT: Nie doczytałem :/ Treningi na ipli działały u mnie bez problemu.
no i dupa.
na iple linuxowa nie da sie wykupic formuly 1 (a przynajmnie ja nie moge nigdzie znalezc).
nosz kur
Yay, wstałem. Żona spojrzała sennie spode łba i prewencyjnie kazała nałożyć słuchawki.
Let's get ready to rumble. :)
Dessloch--> W transmisjach na żywo powinno być. Spróbuj odpalić z przeglądarki:
http://www.f1.ipla.tv/
Dessloch przecież dawałem linka wczoraj mms://195.90.118.88/BBC1_1 odpal w WMP lub VLC
Dessloch ==> Na normalnym systemie operacyjnym (czytaj Windows :]) nigdy nie miałem problemu z odpaleniem satysfakcjonującego mnie jakościowo streamu z soccer-live.pl :)
Masz tego od pytąga:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
cappo-> dzieki wielkie. dziala na szczescie w vlc linuxowym
legrooch-> pewnie ze nie ma problemow.... jak dzialaja. Wczoraj wylaczyly sie wszystkie, jedynie te niemieckie i zagraniczne byly na jakies dziwne aplikacje, nie-webowe
Nadal nie działa live na formula1, prawda?
Rusek na ładnej bombie wystartował. Oby tego nie spieprzył.
Sparhawk u mnie działa LT bez problemów.
Właśnie było widać super duper DRS w akcji, jakoś Button nie wyprzedził Massy.
Mhm, u mnie tylko na Firefoksie nie chce ruszyć. No trudno, ważne że jakoś działa.
Massa kiedyś naprawdę nieźle się zapowiadał w F1, ale od dwóch sezonów idzie mu jak po grudzie... kilkanaście okrążeń tego wyścigu wcale nie zapowiada zmiany tej tendencji. Chciałbym się mylić.
Dziś chyba bardziej niż kiedykolwiek. :) Ale to co zrobił Button to totalna głupota, świetnie na tym wyszedł jak widać.
Pietrow ostro goni Webbera, Alonso ostro goni Pietrowa
Kruku ==> Po wypadku Massa już nie jest taki sam.
Rubens to już chyba nie te lata. To cud, że Rosberg dalej jedzie. Cud podobny do tego, że Massa dalej grzeje miejsce w kokpicie Ferrari...
BTW, mam pomysł dla Berniego na przyszły sezon: kierowca, który poprzedza goniącego musi na prostej start-meta przez 2,754 sek. dotykać hamulca z siłą mieszczącą się w przedziale 0,5-1,2% całkowitego nacisku pedału. Co sądzicie?
Nawet Brundle na BBC stwierdził że co by Kubica robił tym bolidem skoro Witek jedzie tak dobrze :(
Taka rada na przyszłość: jeśli macie w swoich telefonach opcje automatycznej zmiany czasu, to zmieńcie czas ręcznie. fuck... przegapiłem start!
Ciekawe jakie miny maja dzis ci, ktorzy tak nabijali sie z Petrova :)
Mam nadzieje, ze Alonso nie da rady go wyprzedzic :)
[99]Karrde [ gry online level: 97 - Visual Effects Artist ]
"Żona spojrzała sennie spode łba i prewencyjnie kazała nałożyć słuchawki."
Sorki ale to byl najlepszy tekst dzisiaj dla mnie w F1. (Senna).
CongratZ for 3rd plejc Tawariszcz Pietrov.
Brawo Witalij! W drugim wyścigu pod rząd dymasz Hiszpana.
jednak nie
Obudziłem się godzinę za wcześnie :D
Brawo do kacapa. Ciekawe jak wypadnie w następnych GP.
Ogólnie wyścig nudnawy. Mało wyprzedzeń, ruchome skrzydło tak naprawdę gówno daje.
Szkoda, że nie ma Roberta. Walczyłby dziś o 1 miejsce.
legrooch --> Bo jego ścigać uczyli, a nie parkować. :P
Pozytywnie zaskoczył. :)
legrooch --> też na to zwróciłem uwagę, ale po prostu się nie złamał; konstruktor tej zajezdni nie wziął pod uwagę promienia skrętu samochodu F1 :)
Jak na początek sezonu to nie było tak źle. Szkoda trochę, że Alonso dał ciała na starcie bo w takiej dyspozycji mógłby spokojnie powalczyć z Hamiltonem. Massa pojechał na swoim poziomie... Pietrov trochę zaskoczył, ale i tak najlepszy był Perez, który pokazał, że da się jechać na jeden pit-stop.
Szkoda, że nie ma Roberta. Walczyłby dziś o 1 miejsce.
Jak mnie to dziś wkur.... u komentatorów. Ze trzy razy powtarzał co by było jakby był Kubica. Kubicy jednak nie ma a taka gdybologia to jest tyle warta co kilo gruzu. Mam wrażenie, że to będzie normalnie temat przewodni do końca sezonu: co by było gdyby...
Jak mnie to dziś wkur.... u komentatorów. Ze trzy razy powtarzał co by było jakby był Kubica. Kubicy jednak nie ma a taka gdybologia to jest tyle warta co kilo gruzu. Mam wrażenie, że to będzie normalnie temat przewodni do końca sezonu: co by było gdyby...
Mam identyczne zdanie w tym temacie.
+ Witek
+ Perez jak on to zrobił to nie wiem
+ Bombajashi
+ McL, LRGP,Sauber
+ Merc jest w ciemnej d.....
- Webber
- Massa
- Baricz
- Nick
btw Horner w BBC powiedział że nie mieli KERSu wcale przez cały weekend, nie chcieli ryzykować.
Obudziłem się godzinę wcześniej, nawet nie wiem czemu tak mi budzik zadzwonił.
+++ dla Pietrova, jak na niego bardzo ładny wynik!
++ dla Pereza, jak już pisałem bardzo dobry debiutant, oby się nie spalił!
+ dla MCL, wreszcie się obudziły chłopaki!
- dla FR, co się dzieje złego w tym Teamie.
- - dla Heidfelda, fatalna postawa kierowcy, może to samochód nawalił ale na pewno nie jechał zepsutym samochodem całe Q1 i wyścig...
Wyścig ogólnie całkiem udany. Troszke na siłę są wprowadzone KERS oraz DRS bo nie ma większego sensu używanie tego co było wdać w tym wyścigu.
Kubicę widziałbym tutaj walczącego skrzydło w skrzydło z Vettelem, no szkoda, mam nadzieję że będzie już przynajmniej na SPA.
Zientar przestań pieprzyć, że Kubica byłby drugi, bo pewno i tak by nie dojechał do mety.
Wyścig ogólnie dość ciekawy, choć bez rewelacji. Barrichello na minus. Hamilton, Pietrov i Perez na plus.
Tekst dnia Borowczyka: "Button zachowuje się dzisiaj jak łobuziak!" xD
Smutny jest fakt, że wycofali się praktycznie wszyscy sponsorzy transmisji i Polsat musiał ratować się promocją własnego Invest Banku. Vervy nie liczę, bo reklamuje tylko Porsche Cup.
Gratulacje dla Witalija.
Wyścig średni, ale miał 2 błyski - Button vs Massa (Dżenson dał ewidentnie ciała) oraz Alonso vs Webber. Nowe technologie potwierdziły, że są zbędne. Ruchome skrzydło może i jest fajne wizualnie, ale daje naprawdę niewiele, a Kers to w ogóle jakaś porażka. Może zamiast tych dwóch bajerów warto zainstalować takie coś z tyłu - http://www.chickslovethecar.com/ImageView-938.aspx
Perez rewelacja, debiutant, a zadbał o opony lepiej niż przereklamowany Button.Witka udowodnił, że bolid jest ok na ten sezon i przy odpowiednich poprawkach może powalczyć o pierwsze miejsce. Co ważne, Red Bulle w wyścigu sprawują się tradycyjnie gorzej niż w qualu, choć Vettel wypadł na tle Webbera o 2 klasy lepiej.
+++Perez
++Witek z Wyborga
++ dwa lachony na koniec z pozdrowieniami dla Roberta
++Sauber
+ Hamilton, Vettel
- - - Domenicali WYJDŹ (niedocenienie twardszej mieszanki)
- - Ferrari
- - Heidfeld
- Webber
- Massa (niby przewidywalny wynik, ale i tak był cieńszy niż zwykle)
- Button
Widzę że mam podobne zdanie jak wszyscy powyżej, bo dla mnie ten wyścig też miał dwóch bohaterów - Petrov i Perez. Gigantyczny plus dla Witka za totalnie bezbłędny wyścig, to po Abu Zabi chyba dopiero drugi taki w karierze, a na dodatek pokazał naprawdę dobrą szybkość i całkiem dobrze zadbał o opony. W tej natomiast kwestii Perez totalnie pozamiatał, bo przejechać pół wyścigu na jednym komplecie opon to jedno, a utrzymać takie tempo to zupełnie inna historia. Jak ten chłopak to zrobił to nie mam pojęcia, zobaczymy co będzie w dalszej części sezonu. Jeżeli utrzyma taką tendencję to będą z niego ludzie.
Największe minusy ode mnie: Button za wyprzedzenie Massy. Nie dość że zrobił to bardzo bezczelnie to jeszcze przez radio się próbował tłumaczyć. Panie Guzik, takie coś po prostu nie przystoi. Heidfeld - nie bójmy się użyć tego stwierdzenia, bardzo słabe tempo. Jeżeli Petrov był w stanie pojechać na podium to oznacza że bolid jest szybki i tylko w kierowcy można upatrywać przyczyn tak słabego wyniku. Bo nawet gdyby pod koniec nie miał problemów technicznych to i tak absolutnie nic by nie ugrał. No i z bólem to stwierdzam, Rubens Barrichello za manewr na Rosbergu. Taki wyga powinien wiedzieć, że to nie miało żadnych szans powodzenia, strasznie głupie posunięcie które kosztowało wyścig obu kierowców. Panie Rubens, takie coś też po prostu nie przystoi najbardziej doświadczonemu kierowcy w stawce.
No no, początek sezonu wyśmienity, znakomity wyścig i zaskakująca postawa Pietrowa - 3 miejsce super :) Może jedynie brak Roberta... ale napisy w stylu ,,We miss you Robert'' czy ,,Szybkiego powrotu do zdrowia Robert'' potrafią podnieść na duchu.
Pietrow, Perez i Kobayashi zaskoczyli chyba samych siebie. Fajna sprawa, że ci zawodnicy punktowali. Szkoda, że w gronie najlepszych nie było Rubensa, ale w jego dzisiejszym wyścigu drzazgi leciały w dużych ilościach :-).
Ciekawy pierwszy wyścig sezonu... największe zaskoczenie in plus to dobra postawa Pietrowa, a największe zaskoczenie in minus to dziki manewr Barrichello. Ruchome tylne skrzydło pokazało, że jest kolejną zbędną nowinką.
PS. Zawodnicy Saubera zostali zdyskwalifikowani:
http://f1wm.pl/php/news_id-21073.html
Na chwilę obecną TOP10 wygląda tak:
1. Sebastian Vettel
2. Lewis Hamilton
3. Witalij Pietrow
4. Fernando Alonso
5. Mark Webber
6. Jenson Button
7. Felipe Massa
8. Sebastian Buemi
9. Adrian Sutil
10. Paul di Resta
Zawodnicy Saubera zostali zdyskwalifikowani
Szkoda, bo bardzo dobrze im szło :((
Nie mają co się martwić, Kubica też w debiucie został zdyskwalifikowany z 7 miejsca. :P
Szlag by trafił, w ten oto sposób cały piękny wyścig Sergio poszedł z dymem. Szkoda chłopaka, bo odwalił naprawdę kawał dobrej roboty na całym dystansie.
Rzeczywiście to były jednak zniszczenia, a nie tłumaczenie się Heidfelda przy delikatnym kontakcie. Dobrze, że się nie zesrał po drodze w takim razie.
A co do Saubera - oby apelacja się udała.
Wydaje mi się, że na starcie nawet z 5 pozycji zyskał, więc trzeba czekać do kolejnego wyścigu, aby ocenić. :P
Ale nie zmienia to faktu, że w qualu wypadł słabiutko na tle Witalija
kazdemu sie moze zdarzyc... blad, ze byl pewny przejscia dalej, wolal oszcczedzic opony i ryzykowac.
Okazuje się, że Button nie zjechał na karę, bo chcieli wyjaśnień od kontroli wyścigu, ale tamci ich olali ;P
http://www.formula1.pl/F1_news-11183-Whitmarsh_ma_zal_do_kontroli_wyscigu.html
W sumie trochę słabe wytłumaczenie, ale przynajmniej już wiemy czemu stało się tak, a nie inaczej :)
pytolenie.
niezaleznie od tego czy specjalnie czy nie, pozycje powinien od razu oddac.
glupie tlumaczenie, ze wymusil na nim massa...
Ma (albo widział) ktoś gdzieś zdjęcie z tymi dwoma "lotusowiankami" trzymającymi po wyścigu kartki z życzeniami dla Kubicy? Jakiś screen z relacji TV, czy coś...
^
W którymś artykule na f1.pl widziałem, że w komentarzach były fotki, ale nie chce mi się przeglądać wszystkich żeby to odkopać ;]
Jak Ci zależy poszukaj, będzie z imageshack bodajże link bez kropek..jeśli dobrze pamiętam :]
Oooożesz... Nie dziwne, że jeden z mechaników złapał się za głowę, kiedy Nick zjechał do boksu ;D
A oni się dziwią, że kręcił 1:33.xxx :)
Magik mimo wszystko. Ale chłodzenie to miał profesjonalne :)
A właśnie - te wloty powietrza zbierają powietrze i kierują je tylko na chłodnice, czy też do silnika (cylindrów)? Na wielu schematach czy zdjęciach widać wlot do silnika tylko znad głowy.
Jeśli tak, to ciekawi mnie też, czy taka dziura mogła wpłynąć na ciśnienie powietrza i w efekcie mniejszą moc silnika...
z tego co wiem o silnikach to było by to bez sensu aby silnik zasysał gorące powietrze ponieważ takie powietrze ma dużo mniejszą gęstość ;)
drobne urwanie jakiejś pierdoły aero daje stratę na okrążeniu a co dopiero taka dziura O_O nie mówiąc już o totalnym zakłóceniu przepływu powietrza nad bolidem
Mhm, możliwe.
To w takim razie jak to powietrze "ucieka" - takimi --> dziurami kierują je na skrzydło?
to powietrze nie jest kierowane na skrzydło a raczej na dyfuzor :) kierowanie go ku górze zakłócało by efekt Venturiego (polecam poczytać bo to ciekawe zjawisko) :)
Wiem, znam, podstawy hydrodynamiki przerabiałem w liceum lata temu...
Kierowanie go na skrzydło nie byłoby wcale takie głupie - mogłoby przecież zwiększać wytwarzany przez nie docisk.
Z kolei jeśli traktować podłogę bolidu jako zwężkę, to powietrze z bocznych wlotów trafiające na dyfuzor trafia na UJŚCIE z tej zwężki i nie przepływa przez nią bezpośrednio. Ma to więc jakikolwiek wpływ na docisk?
Dobra, widocznie ma, skoro stosują takie rozwiązanie... :D
Inna sprawa, że ten model dotyczy modelu bolidu sprzed 2009 roku, więc sporo się mogło w tej kwestii od tamtego czasu pozmieniać ;]
A, to jeszcze jedno pytanie - po co w takim razie ta dziura na końcu pokrywy silnika w Red Bullach? ;P
EDIT: Renault? Ee no, skrzydło ma pofalowane i dość wysoko. Do tego te rogi...
No i - na rowkowanych oponach? :D
http://www.computerweekly.com/galleries/235399-3/Renault-F1-Engine-cooling-system.htm
a może 2008 :D człowiek jest jak sroka i widzi tylko większe (bardziej świecące) napisy :D
Dobra, nieważne :)
Ten obrazek to totalny miszmasz :)
Rogi Daimosa z BMW, lusterka od Ferrari, środek od Renault :)
sikham ->
Wątpię czy ktokolwiek o zdrowych zmysłach chciałby wpuszczać powolne powietrze zza chłodnic pod podłogę a przez dyfuzor (o to ci chodziło gdy pisałeś " na dyfuzor"?)
Chłodzące powietrze ucieka spod kapoty w rejonie mocowań tylnego zawieszenia, w niektórych ciepłych wyścigach boczki zaopatrzone są w wyloty powietrza w formie "skrzeli rekina".
źle się wyraziłem :) chodziło mi właśnie to to co piszesz a na miało znaczyć nad ;)
Co do jazdy Heidfelda - lubiłem typa mimo jego zarozumialstwa względem Roberta.
Zobaczcie tą fajną kompilację: http://www.youtube.com/watch?v=_VLdPDo6mP4&
Kiedy tak właściwie jest pogrzeb F1? W tym sezonie czy gdzieś tak z max za dwa lata?
http://www.sport.pl/F1/1,96296,9375625,F1__Formula_1_stworzy_serie_dla_samochodow_na_prad_.html
co do śmierci F1, jakby ktoś nie widział.
A ja wciąż nie moge się doczekac na zainstalowanie zraszaczy, które Bernie był obiecał...
Wiem, że czasy treningów mają się niewiele do realnego tempa, ale póki co wygląda na to, że HRT znowu nie da rady się zakwalifikować.
Jutro przegapię wyścig, ale nie ma tego złego, będę się szkolił w tym czasie wyścigowo na płycie lotniskowej :)
Impreza STI, Kia Cee'd Pro i BMW M3.
Kia może się wydawać banalna, ale jest w środku pusta, po milionie modyfikacji, praktycznie na slickach i ma około 5 sekund do paki :) STI - wiadomo do opanowania boków na odcinku szutrowym (elementy rajdowe), a na koniec M3 dla relaksu :)
Nie sądzę, żeby oferta przebiła szkolenia na Lancerach, które swego czasu odbyłem, ale była atrakcyjna cenowo, więc szkoda gnić w weekend w domu jak można trochę adrenaliny zasmakować.
To jutro do Słomczyna jedziesz? :)
Daj znać, jak tam te muscle wyglądają :) Bo na bank będą gdzieś stać :)
I płyty lotniskowej tam nie ma, tylko tor :P