Chris Perkins i Jeremy Crawford z Wizards of the Coast ujawnili rąbka tajemnicy na temat korekty zestawu zasad systemu RPG Dungeons and Dragons. Jedna z poprawek została zainspirowana rozwiązaniem obecnym w Baldur's Gate 3.
W tym roku mija dokładnie 50 lat od premiery pierwszej edycji stołowego RPG Dungeons and Dragons. Obecnie tryumfy święci jego piąta wersja, która jest dostępna na rynku od 2014 roku. Mamy zatem podwójny jubileusz,który wydawnictwo Wizards of the Coast zdecydowało się uczcić rewizją zasad popularnego stołowego systemu.
Roboczo nowe wydanie nosi nazwę One D&D i zadebiutuje na rynku 17 września tego roku. Niestety, zawartość podręczników w większości wciąż jest owiana mgłą tajemnicy. Nie oznacza to jednak, że nie wiemy absolutnie nic. Ostatnio w trakcie wywiadu opublikowanego na oficjalnym kanale Dungeons and Dragons w serwisie YouTube Chris Perkins i Jeremy Crawford, czyli projektanci nadchodzących korekt w mechanikach, zdradzili, że jedna ze zmian została zainspirowana tym, co wprowadziło studio Larian do Baldur's Gate 3 (vide Dexerto).
Chodzi o możliwość picia mikstur w trakcie walki w ramach akcji bonusowej, a nie pełnej, jak to miało miejsce dotychczas. Ma to zagwarantować większą płynność i uprzyjemnić rozgrywkę – w końcu będzie można bowiem zgodnie z oficjalnymi zasadami uleczyć się lub wzmocnić, a później jeszcze wykonać atak.
Wprowadzenie tej zmiany nie jest raczej dla nikogo specjalnym zaskoczeniem. Nie jest wielką tajemnicą, że wielu mistrzów gry i tak już ją dodało do swoich sesji, widząc jak dobrze ona działa w Baldur's Gate 3. Stanowi to doskonały dowód na to, że spece z Larian nie tylko doskonale znają się na tworzeniu komputerowych RPG, ale również mają świetny zmysł do balansowania zasad stołowych gier fabularnych.
Czy reszta poprawek w regułach piątej edycji DnD okaże się równie udana? Wszystkim miłośnikom tego systemu pozostaje trzymać kciuki, by tak się stało. Ale jeśli nie, to zawsze można przecież wprowadzić własne korekty. Wszakże nikt tego nie sprawdza.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.