Fani czekający na Civilization 7 chcieliby powrotu elementu sprzed 23 lat. Urozmaiciłby wygląd przywódców

W końcu jak długo można nosić tę samą zbroję czy zestaw szat? Fani już teraz dyskutują nad tym, czego sobie życzą w „siódemce”.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Fani czekający na Civilization 7 chcieliby powrotu elementu sprzed 23 lat. Urozmaiciłby wygląd przywódców, źródło grafiki: Firaxis Games.
Fani czekający na Civilization 7 chcieliby powrotu elementu sprzed 23 lat. Urozmaiciłby wygląd przywódców Źródło: Firaxis Games.

W przyszłym roku strategiczna seria Sid Meier’s Civilization doczeka się siódmej z kolei odsłony, którą twórcy już teraz opisują jako „rewolucyjną”. Pod koniec sierpnia zobaczymy pierwsze materiały z rozgrywki, co pozostawia graczom przestrzeń do snucia spekulacji na temat nadchodzącej zawartości.

Niektórym z nich marzy się przywrócenie pewnej mechaniki, którą po raz pierwszy (i ostatni) ujrzeliśmy w 2001 roku. Chodzi tu o immersyjną garderobę.

Moda to przecież też część historii

Jednym z elementów unikatowych dla wydanego ponad dwie dekady temu Civilization 3 był zmieniający się z postępem czasu wygląd przywódców. Wówczas odzwierciedlał on poziom rozwoju określonego społeczeństwa, dlatego początkujący lider posiadał garderobę związaną z odległą przeszłością. Następnie stopniowo przywdziewał zbroję, mieszczańskie stroje lub mundury, a na końcu współczesne garnitury.

Taki zabieg nie tylko wprowadzał różnorodność w wyglądzie przywódców, ale także pozwalał zobaczyć, jak niektórzy z nich wyglądaliby w ubraniach przeznaczonych dla zupełnie innej epoki niż ta, z której się wywodzą. Z tego powodu niektórzy fani chętnie zobaczyliby powrót dawnej mechaniki w „siódemce”.

Pomysł, który wymaga zaangażowania i czasu

Przedstawiona wyżej sugestia pod pewnym względem wywołała sporo wątpliwości w komentarzach. Gracze obawiają się, że prędzej czy później każdy przywódca skończyłby w tym samym garniturze i krawacie, co ostatecznie zabiłoby jakąkolwiek różnorodność. W odpowiedzi na krytykę szybko powstał kolejny wątek, przedstawiający styl współczesnych liderów politycznych.

Autor powyższego wpisu wierzy, że choć odzwierciedlenie określonej mody i kultury w strojach byłoby żmudnym zadaniem dla Firaxis Games, nie jest to zadanie niemożliwe. Niektórzy sugerują, że twórcy mogliby uwzględnić osobną garderobę dla każdego przywódcy, tak by żadna kombinacja się nie powtarzała.

  • Różności
Podobało się?

6

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2024-08-08
19:34

makma821502084a Junior

Civilization umarła po trzeciej części. Mam wszystkie, nadal gram w trójkę.

Komentarz: makma821502084a
2024-08-08
21:25

Cothalup Legionista

Ja gram w czwartą część. Ogólnie dla mnie nowsze wersje są przekombinowane i niestety nie warte swojej ceny. Wady nowszych wersji:
- zbyt szybkie tempo rozwoju, dosłownie w przeciągu 2 godzin niezbyt śpiesznej pierwszej rozgrywki byłem już na końcu drzewka technologicznego.
- Zbyt mało budynków itp. do rozbudowy miast.
- spaprany system ostrzału artyleryskiego (niby jednostka wroga jest w zasięgu ale ostrzelać jej nie można "bo powody")
- Nowe pomysły średnio trafione. Dzielnice lub ograniczenie w ilości jednostek które można utrzymać z surowca.
- AI od pewnego momentu sie nie rozwija tylko spami jednostkami (obie nowsze części, sprawdzane po kilka razy)
- brak mozliwosci uzyskania przewagi (czesc VI), jesli Ty przejdziesz do np. do renesansu wszyscy przeciwnicy od razu Cie dogonią, a więc inwestowanie w techy nie ma większego sensu. W (V części) przeskakiwali jedynie przeciwnicy którzy nie za mgłą wojny.
Patrząc na powyższe moim zdaniem błędy, nie lepiej było by zamiast robić kolej dewolucji w świecie gier, mogli by sięgnąć po część 3 lub 4 i po prostu przenieść je na nowszy silnik.

Komentarz: Cothalup
2024-08-09
11:04

slawomirl Legionista

Ja to widzę inaczej. Może zwyczajnie pozwolić na zmianę przywódcy? Już teraz civilization 6 pozwala na rekrutowanie gubernatorów. Ja jakiś czas temu miałem pomysł na wybór przywódców i ich śmierci dla swojej gry, zwanej progress: call to power.

Komentarz: slawomirl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl