W końcu jak długo można nosić tę samą zbroję czy zestaw szat? Fani już teraz dyskutują nad tym, czego sobie życzą w „siódemce”.
W przyszłym roku strategiczna seria Sid Meier’s Civilization doczeka się siódmej z kolei odsłony, którą twórcy już teraz opisują jako „rewolucyjną”. Pod koniec sierpnia zobaczymy pierwsze materiały z rozgrywki, co pozostawia graczom przestrzeń do snucia spekulacji na temat nadchodzącej zawartości.
Niektórym z nich marzy się przywrócenie pewnej mechaniki, którą po raz pierwszy (i ostatni) ujrzeliśmy w 2001 roku. Chodzi tu o immersyjną garderobę.
Jednym z elementów unikatowych dla wydanego ponad dwie dekady temu Civilization 3 był zmieniający się z postępem czasu wygląd przywódców. Wówczas odzwierciedlał on poziom rozwoju określonego społeczeństwa, dlatego początkujący lider posiadał garderobę związaną z odległą przeszłością. Następnie stopniowo przywdziewał zbroję, mieszczańskie stroje lub mundury, a na końcu współczesne garnitury.
Taki zabieg nie tylko wprowadzał różnorodność w wyglądzie przywódców, ale także pozwalał zobaczyć, jak niektórzy z nich wyglądaliby w ubraniach przeznaczonych dla zupełnie innej epoki niż ta, z której się wywodzą. Z tego powodu niektórzy fani chętnie zobaczyliby powrót dawnej mechaniki w „siódemce”.
Przedstawiona wyżej sugestia pod pewnym względem wywołała sporo wątpliwości w komentarzach. Gracze obawiają się, że prędzej czy później każdy przywódca skończyłby w tym samym garniturze i krawacie, co ostatecznie zabiłoby jakąkolwiek różnorodność. W odpowiedzi na krytykę szybko powstał kolejny wątek, przedstawiający styl współczesnych liderów politycznych.
Autor powyższego wpisu wierzy, że choć odzwierciedlenie określonej mody i kultury w strojach byłoby żmudnym zadaniem dla Firaxis Games, nie jest to zadanie niemożliwe. Niektórzy sugerują, że twórcy mogliby uwzględnić osobną garderobę dla każdego przywódcy, tak by żadna kombinacja się nie powtarzała.
6

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.