W końcu jak długo można nosić tę samą zbroję czy zestaw szat? Fani już teraz dyskutują nad tym, czego sobie życzą w „siódemce”.
W przyszłym roku strategiczna seria Sid Meier’s Civilization doczeka się siódmej z kolei odsłony, którą twórcy już teraz opisują jako „rewolucyjną”. Pod koniec sierpnia zobaczymy pierwsze materiały z rozgrywki, co pozostawia graczom przestrzeń do snucia spekulacji na temat nadchodzącej zawartości.
Niektórym z nich marzy się przywrócenie pewnej mechaniki, którą po raz pierwszy (i ostatni) ujrzeliśmy w 2001 roku. Chodzi tu o immersyjną garderobę.
Jednym z elementów unikatowych dla wydanego ponad dwie dekady temu Civilization 3 był zmieniający się z postępem czasu wygląd przywódców. Wówczas odzwierciedlał on poziom rozwoju określonego społeczeństwa, dlatego początkujący lider posiadał garderobę związaną z odległą przeszłością. Następnie stopniowo przywdziewał zbroję, mieszczańskie stroje lub mundury, a na końcu współczesne garnitury.
Taki zabieg nie tylko wprowadzał różnorodność w wyglądzie przywódców, ale także pozwalał zobaczyć, jak niektórzy z nich wyglądaliby w ubraniach przeznaczonych dla zupełnie innej epoki niż ta, z której się wywodzą. Z tego powodu niektórzy fani chętnie zobaczyliby powrót dawnej mechaniki w „siódemce”.
Przedstawiona wyżej sugestia pod pewnym względem wywołała sporo wątpliwości w komentarzach. Gracze obawiają się, że prędzej czy później każdy przywódca skończyłby w tym samym garniturze i krawacie, co ostatecznie zabiłoby jakąkolwiek różnorodność. W odpowiedzi na krytykę szybko powstał kolejny wątek, przedstawiający styl współczesnych liderów politycznych.
Autor powyższego wpisu wierzy, że choć odzwierciedlenie określonej mody i kultury w strojach byłoby żmudnym zadaniem dla Firaxis Games, nie jest to zadanie niemożliwe. Niektórzy sugerują, że twórcy mogliby uwzględnić osobną garderobę dla każdego przywódcy, tak by żadna kombinacja się nie powtarzała.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
6

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.