Co się stanie jak zainstalujemy za dużo modów? Jeśli dobrze je ułożymy, to nasza gra zwyczajnie będzie wyglądać inaczej, ale wystarczy jedna niespodziewana poprawka i wszystko runie niczym domek z kart.
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że The Elder Scrolls 5: Skyrim jest najczęściej modowaną grą wszech czasów. Potwierdza to chociażby ranking portalu Nexus Mods, gdzie tytuł od Bethesdy zajmuje dwa pierwsze miejsca (kolejno Special Edition i wersja podstawowa).
Moderzy od lat dostarczają społeczności przeróżnych modyfikacji, które potrafią zmienić grę w zupełnie inną produkcję. Zainstalowanie tylu modyfikacji wymaga jednak uwagi, a są przecież sytuacje losowe, które potrafią wszystko zaburzyć w kilka chwil.
Jeden z użytkowników Reddita pochwalił się innym użytkownikom dość nietypową sytuacją. Gracz miał zainstalowanych tak dużo modów, że jego Skyrim ważył 200 GB, podczas gdy podstawowa wersja zajmuje niecałe 11. Musiał się jednak pozbyć całej gry, a także porzucić prawie 500 godzin rozgrywki przez najnowszy patch wprowadzony przez Bethesdę.
Dlaczego tak się stało? Aktualizacja deweloperów zaburzyła większość powiązań między zainstalowanymi modami i z przejrzystej hierarchii zrobił się kompletny chaos, który oczywiście sprawił, że nic nie działało tak jak należy. Gracz przedstawił to, jak obecnie wygląda sytuacja w jego narzędziu do modowania.
Choć większość komentujących współczuje autorowi porzucenia tylu godzin gry, to ich znaczna część zwyczajnie nie wie z czym ma doczynienia i jak powinni odczytywać zaprezentowany screen.
Przepraszam, że pytam, ale na co ja do cholery patrzę? Wiem tylko, że pozbycie się takiej ilości czasu gry brzmi bardzo irytująco
Na kompletnie odjechany poziom modowania.
To, co widać powyżej, to screenshot z programu Vortex, który obrazuje powiązania między modyfikacjami, a także pozwala na nie wpływać ręcznie, co jednak w tym przypadku wygląda na wielogodzinną i dość mozolną pracę.
Ponadto sam autor zaznacza, że zainstalowanie wszystkich modyfikacji, jak i cała przygoda ze Skyrimem trwała 7 lat i uporządkowanie tego wszystkiego po ostatniej aktualizacji jest jego zdaniem niemożliwe.
Budowałem to przez ostatnie 7 lat i wielokrotne przechodzenie gry. Więc nie jest to ogromny cios; i mogę przez to popracować nad różnymi grami, które ciągle kupuję na wyprzedaży, lol.
To mapa katalogów modów wskazujących na siebie nawzajem w menedżerze modów Vortex, a Vortex nie jest w stanie tego zrozumieć. Jest po prostu zbyt wiele konfliktów do rozwiązania.
W związku z tym autor zdecydował się odinstalować wszystkie mody i usunąć grę ze swojego sprzętu. Czy będzie próbować zainstalować je wszystkie na nowo? Raczej mało prawdopodobne. Jest to niewątpliwie przykra sytuacja, w której jeden mały patch jest w stanie zaburzyć wiele lat ciężkiej pracy.
1

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.