Assetto Corsa Competizione | PC
U was napisane, wrzesień 2018 na steamie summer 2018. Do Kunosów mam zaufanie, że nie spartolą tego, oczekiwania mam wysokie.
jeśli wszystko pójdzie dobrze to ta gra przebije niedość że poprzednika to pozostawi project cars 2 daleko w tyle pod względem symulacji (nieoszukujmy się, project cars 2 i pierwsza część assetto corsy pod względem symulacji byli na bardzo zbliżonym poziomie)
Symulacje które w/g mnie pociągnęly gatunek gier wyścigowych:
2003 NASCAR Racing chyba szczytowe osiągnięcie Papyrusa z którego później wyrosło w 2008 iRacing z najlepszą infrastrukturą sieciową i rankingami
2005 rFactor 1 bezprecedensowe podejście do fizyki opon i otwarte środowisko moderskie, przykład rF2 pokazuje jednak, że to za mało żeby przetrwać a mody nie zastąpią niedoróbek deva
2006 GTR 2 pierwsza próba zebrania wszystkiego co najlepsze do kupy, mnóstwo przydatnych ficzerów jak gumowanie toru, szkółka wyścigowa, wyścigi 24h z opcją zapisu sesji, zmienna pogoda, cykl dobowy, rozbudowana kariera na licencjonowanej serii wyścigowa.
2013 Assetto Corsa podniosło poprzeczkę, co ci z najlepszej fizyki jak tory są wymyślone? Kunos zrobiło wszystko na licencjach od BMW po Porsche i Ferrari F1 i , tory laserowo skanowane, mega naturalny model jazdy, wszystko we współczesnej oprawie wizualnej (ładniejsze tylko Project CARS ale bugi i brak konsystencji)
AC Competizione w 2018 ma szanse być kamieniem milowym jak kiedyś GTR 2, ulepszona fizyka AC, pełne reguły wyścigowe z Blancpain GT, flagi, pitstopy, zmiana kierowców, rozbudowane online z systemem ratingowym, dynamiczna nitka toru, cykl dobowy, pogoda z deszczem. wszystko na Unreal Engine 4. Jest to jedyne studio do którego mam zaufanie i które potrafi na siebie zarobić. Nawet jak ACC nie będzie triple A to ma dużą szanse na wciągnięcie do ścigania nowych i spełnienie marzeń starych simracerów.
o ACC zresztą wiadomo już całkiem sporo
-prawdopodobny termin bety na Steam to wrzesień
-premiera finalnej wersji gry w 2019 roku
więcej na simrace bit.ly/2M9lcQx
Papyrusowi tutaj się należy chyba trochę większy ukłon :)
Od Indianapolis 500 zaczęły się w ogóle hardkorowe simy wyścigowe, a Grand Prix Legends to był filar filarów - silnik, który od Nascarów przetrwał aż do dziś, do iRacing i gra, która dzięki modom praktycznie nie starzała się graficznie przez wiele lat.
@DM czy Indianapolis 500 czy GPS to prehistoria i czasy 3dfx. Myślałem bardziej o "współczesnych" kamieniach milowych gatunku, oczywiście tamte to podwaliny ale kto to pamięta :)
Zresztą Kaemmera umieściłbym jeszcze w jednym rankingu: najbardziej zasłużonych dla zbetonowania gatunku. Gdyby nie nowi gracze jak (Kunos, SMS wcześniej SimBin) jeszcze 100 lat by siedzieli z iRacing na DX9...
Pojezdziłem i jestem mocno zawiedziony... gra wygląda tak samo, a dużo gorzej chodzi, ale najgorsze to, ze kompletnie nie czuc predkosci. czy jedziesz 100 czy 250 nie ma roznicy :/ ma sie wrazenie ze auto sie nie rozpedza i tak jakos w zwolnionym tempie sie jedzie, FF tez jakis dziwny... menu kafelkowe strasznie i trzeba sie naklikac tych kafli zeby zmienic cokolwiek, ale to moze wina ze jestem przyzwyczajony do Content menagera do AC gdzie na jednym okienku było wszystko. jedyne co jest ok to jazda w deszczu, ale brak wyczucia auta psuje cały efekt. Czuć ten Unreal Engine... jakby ktos do arcade dorzucił tryb symulacji...
już w F1 2018 lepiej czuc auto. Do rfactora2 i AC 1 dalekoooo... ale miejmy nadzieje ze poprawią wszystko bo to w koncu wersja alfa 0.1.1
PS jezdzone na g29
To powinno być darmowe demo a nie płatny singleplayerowy early acces, i tak w swoim czasie rozłożą grę na części pierwsze za które trzeba będzie płacić. Nie zamierzam kupować kota w worku, zobaczymy jak wyjdzie pełna wersja.
eJay Zobaczymy bo wiadomo jakie są teraz tendencje, za dodatki trzeba płacić. Wspomniane jest: Zastosowano specjalny system rankingowy oceniający indywidualne umiejętności graczy oraz ich zachowanie na torze. W ten sposób twórcy chcą promować uczciwą rozgrywkę.
chciałbym by multiplayer nie był standardowym multi ale coś podobnego do tego co jest w iRacing ale to chyba tylko marzenia.
Z tego co wiem to nie będzie identycznie jak iRacing. Ma być matchmaking, który dobiera po rankingach. Multika jeszcze nie ma, wiec może i zrobią, ze trzeba być w wyścigu o danej godzinie. Już w pierwszej wersji early access są zaimplementowane trzy ratingi, które oceniają kontrole nad pojazdem, znajomość toru i równe czasy.
Ktoś wyżej napisał, że nie czuć prędkości. Zgadzam się, czy 70kmh czy 200kmh, odczuwam to tak samo, co to ma być xD
Niesamowicie dobra symulacja AC jest świetne ACC zapowiada się jeszcze lepsze
CZekam;P
Dajcie znać jak ktoś kupi grę jak to teraz wygląda.
Czy lepsze od PC 2 ? Chodzi oczywiście o jazdę na kierownicy i kwestie symulacji.
Jak sprawa się przedstawia w kwestii obsługi multiplayer czy już jest i jak to działa ?
I na końcu jak kwestia oprawy graficznej w porównaniu do PC 2 lub nawet do FM 7 ?
Jeśli chodzi o jazde na kierownicy i symulacje to nie ma lepszej gry.
Gra wyprzedza konkurencję o lata świetlne, nawet jazda w AC wydaję się być arcade.
Graficznie jest bardzo dobrze, FFB na T300 najlepszy jaki miałem okazje testować w grze wyścigowej.
Jedyny minus to VR - tutaj jeszcze dobre kilka ms'y pracy, aby było w pełni grywalnie.
Ile i jakie pojazdy sa dostępne w grze ? Czy coś jak w PC2 ? Czy jest więcej ?
To jest gra tylko o jednej serii wyścigowej, w PC2 jest cała droga od kartów do bolidów LMP
Oficjalna gra serii Blancpain GT. Poki co tylko sezon 2018 europejskiej serii. Mozesz sprawdzic na stronie tej serii jakie sa auta i tory. Liczba pewnie zwiekszy sie o DLC innych, ktore sa pod SRO.
I pomyśleć, że pierwszą produkcją tego studia było takie coś -
https://www.gry-online.pl/gry/netkar-pro/zb36a1
Widać jednak, że z czasem nabrali doświadczenia w tworzeniu dobrych gier wyścigowych.
ot zwykła gierka na pare h, nie ma podejścia do iRacing, rF2 czy nawet do AC. Typowa włoska robota na odpierdziel.
Czy ja dobrze widzę czy w ACC dostępne jest tylko jakieś 16 samochodów i dosłownie kilka tras?
Planowane są jakiekolwiek DLC?
Zróbmy grę w której jest możliwość sterowania za pomocą klawiatury ale spierdolmy to tak bardzo żeby się nie dało
No właśnie. Nie da rady całkowicie grać na klawiaturze? A jak z padem? Szukam czegoś z symulacji/wyścigów na PC. FM7 mnie odrzuciła swego czasu na xboxie ale może to przez 30 klatek (FM6 jest super).
Spróbuj pograć w Project Cars. Zacznij od pierwszej cześci. Można ją kupić za kilkanaście zł np w Eneba. Jeśli chodzi o poziom symulacji - moim zdaniem bardzo porównywalny do Assetto Corsy Competizione, ale przez bardzo dopracowany model i fizykę jazdy mam wrażenie, że nawet lepszy. Graficznie nie ma nawet co porównywać, bo Project Cars jest po prostu piękny. Mimo, że to gra sprzed 6 lat to spokojnie wygrywa z ACC. Co do grywalności na różnych kontrolerach to gram online z dwoma kumplami. Jeden na klawiaturze, drugi na kierownicy, ja na padzie od XBOXa połączonym przez bluetooth z laptopem (pady XBOX można łatwiutko podłączyć do komputerów z Windowsem, w zasadzie tak jak myszkę, wszak to wszystko Microsoft. W dodatku Steam go elegancko wykrywa jako XBOX controller i jest automatycznie kalibrowany pod każdą grę :).
Każdy z nas sobie świetnie radzi w tej grze mimo różnych kontrolerów, a to jaki się ma kontroler to tylko kwestia przyzwyczajenia i ewentualnie włączenia odpowiednich asyst, np automatycznej skrzyni biegów. Moim zdaniem seria Project Cars (Project Cars 1 oraz Project Cars 2) to najlepsze symulacje na rynku, w dodatku da się na nich bezproblemowo jeździć nie posiadając kierownicy. Najnowsza odsłona Assetto Corsy, czyli Assetto Corsa Competizione jest symulacyjnie i graficznie mniej więcej na poziomie pierwszej części Project Cars, ale jest uboższa pod względem dostępnych torów i aut, no i sama konfiguracja gry jest nieintuicyjna. Trochę uboższa jest np. możliwość ustawiania warunków pogodowych. Do tego granie na klawiaturze i padzie w ACC są praktycznie niemożliwe. U mnie występuje nawet błąd powodujący, że nie można zmienić kontrolera. Przy podłączonej kierownicy wykrywa tylko ją, natomiast po jej odłączeniu i połączeniu pada, gra wykrywa pada, ale konfiguracja przycisków jest jakaś koszmarna, a sama jazda tak trudna, że szkoda gadać, bo gra np. nie obsługuje modulacji siły skrętu, hamowania czy gazu, które przecież są możliwe na padzie XBOX. To powoduje, że np. nawet lekko wciskając trigger hamowania, gra odwzorowuje to tak, jakbyśmy hamulec wcisnęli od razu do dechy, a lekko wyginając drążek kierowania, gra odwzorowuje tak, jakbyśmy skręcili kierownicą od może nie na maksa, ale na pewno nieproporcjonalnie mocnnie. Niestety żadne ustawienia tego nie zmieniają i jazda jest przez to jest sztuczna, trudna i absolutnie nieprzyjemna.
Najlepszy symulator aut klasy GT3, a wkrótce też GT4. Niestety bez kierownicy z dobrym FFB nie warto odpalać.
Czy to jest w czymś lepsze od pierwszej AC? Warto to kupować jak się ma jedynkę?
Względem pierwszej AC, na plus:
+ Zmienne warunki pogodowe, cykl dnia i nocy
+ Jeszcze lepszy FFB
+ Zespoły na licencji
Na minus:
- do wyboru mamy tylko klasy GT3/GT4*/Porsche Supercup/ Lamborghini SuperTrofeo
*GT4 jako płatne DLC.
Ja zdecydowanie polecam!