Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1404 - poradnik do gry

Anno 1404 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 poradnik Anno 1404

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Rozdział V - Nadciągający sztorm

Nasze zadania będą miały na celu wsparcie Al Zahira oraz zahamowanie zbliżającej się wojny pomiędzy Północą a Orientem - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

Nasze zadania będą miały na celu wsparcie Al Zahira oraz zahamowanie zbliżającej się wojny pomiędzy Północą a Orientem. Trzeba będzie rozjaśnić także oczy Marie d'Artois. A wszystko po to, aby zatrzymać działania Guya Forcasa.

Legenda:

  1. A - Wyspa Gelfdon. Twoja wyspa, tu zaczynasz grę.
  2. B - Kasadir
  3. C - Bezludna wyspa o warunkach pozwalających produkować skórzane kaftany.
  4. D - Shapur el Sheik
  5. E - Dar el Marisi (Kuhrang)
  6. F - Akademia Mądrości
  7. G - Wadi al Mud
  8. H - Szubieniczne wzgórze
  9. S - Miejsce zatopionego statku z zaszyfrowanym dziennikiem
  10. 1 - Wrak statku ze szkatułą
  11. 2 - Wrak statku z kluczem

Cele główne:

  1. Dostarczyć 8 skórzanych kaftanów do do Shapur el Sheik.
  2. Zachęcić do osiedlenia się na Gelfdon - w początkowej fazie gry 690 patrycjuszy, w późniejszej 940, a w ostatniej 1190.
  3. Uratować zbieraczy daktyli.
  4. Osiedlić wyspę na północnym wschodzie i zbudować na niej zaplecze pozwalające produkować skórzane kaftany.
  5. Przekazać list do Marie d'Artois przygotowany przez Al Zahira.
  6. Zbadać wrak statku na zachodzie.
  7. Oddać znaleziony, zaszyfrowany dziennik kapitana do Akademii Mądrości.
  8. Dostarczyć 10 ton mleka i 10 ton daktyli dla uchodźców na Shapur el Sheik.
  9. Wybudować na wyspie Dar al Martsi 10 namiotów (chat) dla nomadów.
  10. Przekazać 5 ton papieru oraz 5 ton indygo Ibmowi al Hakimowi.
  11. Znajdź wraki dwóch statków i wydostać z nich szkatułę i klucz.
  12. Dostarczyć 10 ton mechanizmów prostych do Al Zahira.
  13. Sprawić, że na Gelfdon zamieszkają arystokraci.
  14. Dostarczyć szkatułę i klucz do Shapur el Sheik.
  15. Dostarczyć ostateczny dowód na nielojalność i bezwzględność Forcasa do Marie d'Artois.

Cele drugorzędne:

  1. Wyprodukować 3 małe okręty wojenne.
  2. Ochraniać wyspę Ibn al Hakima.
  3. Zacząć produkować papier.
  4. Wyprodukować 10 ton ksiąg dla brata Hilariusa.
  5. Wybudować loch dla dłużników.
  6. Zorientować się co dzieje się na Wedi al Mud i zniszczyć atakujące wyspę statki.
  7. Przetransportować pasterza kóz do Al Zahira.
  8. Użyć przedmiotu Biała Flaga.
  9. Dostarczyć 4 tony mechanizmów prostych do Al Zahira.
  10. Eskortować statek Al Hakima w drodze do sułtana.

Początek

Misję 5 rozpoczynamy ze świetnie prosperującą wyspą A oraz zaopatrującą ją B . Gelfdon posiada wszystkie potrzebne elementy (budynki sakralne, rozrywkowe, przemysłowe i gospodarcze) do awansu naszych mieszkańców na patrycjuszy. Ponadto, już na starcie istnieje szlak handlowy dostarczający przyprawy do Gelfdon z Kasadir. Mapa jest dość duża, dlatego polecam zbudować jeszcze 1 lub 2 małe statki handlowe np. w celu wykonywania paru zadań naraz, bądź dowożenia towarów z jednej wyspy do drugiej. Buduj cały czas nowe wiejskie chaty i pilnuj, aby społeczny awans mieszkańców Gelfdon przebiegał bezproblemowo.

Centrum naszej wyspy na początku gry. - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry
Centrum naszej wyspy na początku gry.

Twoim pierwszym zadaniem jest przetransportowanie 8 skórzanych kaftanów do Shapur el Sheik - D . Dostęp do budynków umożliwiających wytwarzanie skórzanych kaftanów (kopalnia soli, garbarnia itp) otrzymasz dopiero, gdy na wyspie A osiedli się co najmniej 690 patrycjuszy. Nowe domki stawiaj w zasięgu kościoła, tawerny oraz, rzecz jasna, targowiska. Po zasiedleniu Gelfdon przez 690 patrycjuszy załaduj dużo (ponad 30) drewna, narzędzi i cegieł na któryś ze swoich okrętów i zasiedl wyspę C . Jest to konieczne, ponieważ Twoja rdzenna wyspa nie posiada warunków do produkcji tak dobrej jakościowo odzieży (nie ma tam złóż soli czy rzek dla garbarni). Na nowej wyspie wznieś: 1 zagrodę świń z 4 zagrodami, 1 kopalnię soli, 1 warzelnię soli, 1 chatę smolarza i garbarnię, którą można wybudować wyłącznie na oznaczonych strzałkami miejscach na rzece. Obrazek [#1] przedstawia optymalnie działające zaplecze produkujące skórzane kaftany.

[#1] - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#1]

W trakcie wykonywania pierwszego zadania, wezyr zleci Ci już kolejne. Musisz jak najszybciej wyruszyć jednym ze swoich statków do Dar el Marisi i uratować tamtejszych zbieraczy daktyli. Powód jest prosty - statki Marie d'Artois zaatakowały nabrzeże. Kiedy Twój statek zbliży się do wyspy E , ostrzeliwujące statki przerwą ogień i odpłyną. Załaduj (przedtem akceptując prośbę) nieszczęśników na pokład i dostarcz ich do portu D . Grafika [#2] pokazuje czekających na ratunek zbieraczy daktyli.

[#2] - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#2]

Po uratowaniu zbieraczy lecz jeszcze przed dowiezieniem 8 skórzanych kaftanów Al Zahir poprosi Cię o przekazanie listu (raportu) do Marie d'Artois - obszar H . Niestety, rezydentka Szubienicznego Wzgórza nie uwierzy informacjom wezyra, twierdząc że to co napisał nie ma pokrycia w rzeczywistości. Zaraz po tym wydarzeniu, Al Zahir poprosi Cię o zbadanie wraku statku znajdującego się w miejscu S . Znajdziesz tam zaszyfrowany dziennik kapitana, grafika [#3]. Jedynym człowiekiem, który potrafi go odszyfrować jest Ibn al Hakim przebywający w Akademii Mądrości - F . Czym prędzej dostarcz dziennik w to miejsce. Hakim powie, że da Ci znać za jakiś czas, gdy zdobędzie jakieś informacje.

[#3] - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#3]

Kiedy spełnisz wszystkie powyższe zadania włącznie z przetransportowaniem 8 skórzanych kaftanów na Shapur el Sheik, dostaniesz kolejne polecenie od wezyra. Będziesz musiał dostarczyć do jego magazynu 10 ton daktyli i 10 ton mleka. Pożywienie to jest mu potrzebne do nakarmienia uchodźców ze zniszczonych terenów. Al Zahir ofiaruje Ci wyspę Dar el Marisi (której nazwa zostanie zmieniona - na Kuhrang). I bardzo dobrze, ponieważ to właśnie tam wyprodukujesz potrzebne towary. Dostarcz do E 30-40 ton drewna i narzędzi. Wznieś bazar i tak jak prosi wezyr - 10 namiotów dla nomadów. Następnie wybuduj na zachodzie wyspy plantacje daktyli, zaś na wschodzie zagrodę kóz. Bardzo ważne, abyś przekazał Wielkiemu Wezyrowi przedmiot o nazwie Uznanie arystokracji, który otrzymasz już po przejęciu Dar el Marisi, ponieważ zwiększy Ci się w ten sposób zaufanie u Al Zahira (druga ranga Gość Beduinów) i zdobędziesz umiejętność budowania nowych, niezbędnych do ukończenia misji orientalnych budynków. Lewa strona obrazka [#4] ukazuje bazar z 10 namiotami dla nomadów, środkowa część plantację daktyli, natomiast prawa zagrody kóz.

[#4] - Rozdział V - Nadciągający sztorm (cz.1) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#4]