Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron III - poradnik do gry

Hearts of Iron III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wybór państwa | Początek | Hearts of Iron III poradnik Hearts of Iron III

Wybór państwa

Grę możemy zacząć od początku czyli od 1 stycznia 1936 roku lub od jednej z późniejszych dat. Po podjęciu decyzji, która z opcji odpowiada nam najbardziej, staniemy przed wyborem naszego państwa. Hearts of Iron III oferuje graczowi w tym zakresie trudny wybór, ponieważ mamy tu do dyspozycji prawie wszystkie, jeśli nie wszystkie państwa świata z ówczesnych czasów. Pisząc ten poradnik, wybierając kraj jakim miałem rządzić, brałem pod uwagę jedynie te duże położone na kontynencie europejskim. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że to w środku Europy wybuchła II wojna światowa. Rozgrywka jest znacznie bardziej interesująca, gdy znajdujemy się, jeśli nie w sercu konfliktu, to przynajmniej tuż obok. Ponadto, panując nad dużym obszarem mamy na początku więcej możliwości działania i rozwoju, a nieprzyjacielowi podbicie nas powinno zająć trochę czasu. Mało tego, niewielkie państwa dysponują na początku bardzo małą liczbą ludzi (przyszłych żołnierzy) w porównaniu do tych większych. Uważam jednak, że da się grać każdym krajem - niezależnie od jego wielkości. Niektórymi gra się niezwykle ciężko i wolno, ale gdy nabierzecie więcej doświadczenia nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować rozgrywki wszystkimi.

Mapa Europy z 1 stycznia 1936 roku. - Wybór państwa | Początek | Hearts of Iron III - Hearts of Iron III - poradnik do gry
Mapa Europy z 1 stycznia 1936 roku.

W związku z powyższym przygodę z grą proponuję rozpocząć obejmując rządy jednego z poniższych państw:

  1. Wielka Brytania
  2. Niemcy
  3. Francja
  4. Włochy

Należy również pamiętać, aby nie przesadzić w drugą stronę. Granie ogromnymi państwami takimi jak Związek Radziecki (i Stany Zjednoczone) także nie jest dość łatwe i przejrzyste - przynajmniej dla początkującego. Niezwykle trudno zabezpieczyć całą granicę ZSRR. Na dobitkę, równie trudno, jeśli nie trudniej, jest utrzymać stabilność tak wielkiego terenu. Bunty, rozmaite rewolty niszczą nasz przemysł - mają one ujemny wpływ na IC (Industry Capacity) czyli tzw. pojemność, zdolność przepustową przemysłu.

Jeśli czujemy się wielkimi patriotami możemy zacząć grać Polską, chociaż odradzam to początkującym. Nasza Rzeczpospolita znajduje się, jak zawsze, w złym położeniu geopolitycznym i ma stosunkowo słabo rozwinięty przemysł. Oczywiście, da się to zmienić, ale moim zdaniem gra II Rzeczypospolitą wymaga więcej doświadczenia - przede wszystkim doskonałego planowania.