Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 poradnik Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Baker Street, 13 września 1888

1 - [Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Holmes i Watson spotykają się w mieszkaniu i wymieniają informacjami, na temat tego, co udało im się oddzielnie zdziałać - [Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Holmes i Watson spotykają się w mieszkaniu i wymieniają informacjami, na temat tego, co udało im się oddzielnie zdziałać. Doktor przekazuje przyjacielowi zakodowaną wiadomość (Encoded Message) zdobytą w szpitalu. Trzeba ją odszyfrować. Podejdź więc do laboratoryjnego biurka Holmesa i kliknij je z uaktywnioną ową wiadomością w ekwipunku.

Pojawi się plansza, na której kliknij kolejno ikonki Dokumentów. Zostaniesz odesłany do tejże zakładki w ekwipunku, w której otwórz dwie strony Encyklopedii Spartaca (na temat upodobań kotów do waleriany i na temat perfum). Na każdej z nich kliknij ikonkę dowodu (prawy dolny róg), która tradycyjnie zostanie ulokowana u góry po lewej. Opuść ekwipunek i zauważ, że teraz na planszy pojawił się kod do tajnej wiadomości (zaszyfrowanej w oparciu o encyklopedię). Zagwozdka polega na tym, że rzymska numeracja w górnej części planszy podana jest w utajniony sposób i cyfry nie są dokładnie tymi, na jakie wyglądają. Każde V to tak naprawdę X (ucięte w połowie), natomiast faktyczne V wygląda jak dwie skierowane ku sobie kreski, ze ściętą w dole końcówką.

A zatem (idąc od góry od lewej) rzeczywista numeracja przedstawia się następująco:

XIV - V - XXIII

III - XV - XIII - XIII - I - XIV - IV

XIX - XXI - II - X - V - III - XX

XXIII - XV - XIII - I - XIV

IV - V - XII - IX - XXII - V - XVIII - XXV

XXIII - VIII - I - XVIII - VI - IV - I - XII - V

Teraz cyfrom tym trzeba przypisać litery, według ściągawki w dole ekranu - [Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Teraz cyfrom tym trzeba przypisać litery, według ściągawki w dole ekranu. Jeśli w kolumnie znajdują się jedna pod drugą dwie cyfry, to każda z nich oznacza odpowiednio dwie ulokowane pod nimi (jedna pod drugą) litery. Klikaj na litery odgadnięte na podstawie ściągawki i przeciągaj je do właściwych pustych pól w górnej części wiadomości.

2 - [Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Odszyfrowana wiadomość brzmi: NOWE POLECENIE - [Opis przejścia] Baker Street, 13 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Odszyfrowana wiadomość brzmi: NOWE POLECENIE. OBIEKT. KOBIETA. DOSTAWA. WHARFDALE 17 (NEW COMMAND. SUBJECT. WOMAN. DELIVERY. WHARFDALE 17). Nie ulega wątpliwości, że podano w niej adres, który Holmes zleca Watsonowi zlokalizować na mapie (nowa lokacja - Wharfdale Road; w górnej części mapy).