Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry

Witam w poradniku do gry Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Jest on przeznaczony dla osób, które wcześniej raczej nie miały okazji zagrać w żadną z poprzednich części tej serii. W tekście starałem się przeprowadzić zdezorientowanego gracza przez kolejne misje początkowo niemal za rączkę, aby mógł bez większych problemów ukończyć grę na poziomie trudności Solid Normal. Rozgrywka jest elastyczna i można poprowadzić ją na wiele różnych sposobów. W poradniku zaprezentowałem tylko jeden z nich. Zaawansowani gracze z pewnością znajdą dziesiątki innych rozwiązań na przejście każdej z lokacji.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots jest już ostatnią częścią przygód Solid Snake'a. Akcja programu rozgrywa się dziewięć lat po wydarzeniach z części pierwszej i jest kontynuacją, rozwinięciem oraz zakończeniem wątków rozpoczętych przez Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Osobom nie orientującym się w fabule poprzednich części wiele wątków może wydać się niezrozumiałych. W związku z tym proponuję najpierw zapoznać się z opublikowaną na łamach serwisu Gry-OnLine historią serii Metal Gear.

  1. Historia serii Metal Gear. Część pierwsza - Od pomysłu do przemysłu
  2. Historia serii Metal Gear. Część druga - Za Żelazną Kurtyną
  3. Historia serii Metal Gear. Część trzecia - Wąż w Archipelagu Lisa
  4. Historia serii Metal Gear. Część czwarta - Terroryści i Filantropi
  5. Historia serii Metal Gear. Część piąta - Bossowie

Posługujących się językiem Shakespeare'a zapraszam do odwiedzenia Metal Gear Wiki.

Lista przedmiotów dostępnych w grze:

Camera (Aparat fotograficzny) - do znalezienia pod schodami na pokładzie samolotu w trakcie odprawy. Aby się do niego dobrać, w chwili kiedy na ekranie wyświetli się stosowny komunikat, przełącz się na Metal Geara, którym możesz zwiedzić Nomada z nieco innej perspektywy.

Cardboard Box (Kartonowe pudło) - przydaje się, aby przemknąć niezauważonym przez strażników. Niestety w wielu przypadkach nieskuteczne.

Cigarettes (Papierosy) - nieodzowny atrybut każdej części Metal Gear Solid. Pomagają Snake'owi podnieść nieco poziom Psyche. Jednocześnie zabierają niestety część zdrowia. Jak w życiu.

Compress (Kompres) - krótkotrwale podnoszą poziom Psyche.

Instant Noodles (Zupka błyskawiczna) - podnosi poziom zdrowia i w nieco mniejszym stopniu Psyche. W dodatniej temperaturze współczynnik ten wynosi odpowiednio 100% i 50%. Na Alasce Psyche wzrasta jedynie o 25%.

iPod - znakomity pomysł ekipy Hideo Kojimy i jednocześnie jeden wielki product placement. Dzięki temu urządzeniu posłuchasz znalezionych w trakcie rozgrywki utworów muzycznych i podcastów przygotowanych przez autorów gry.

Metal Gear MK.II/MK.III - samojezdny robot zbudowany przez Otacona. Niezwykle przydatny w kilku miejscach w trakcie gry. Potrafi porazić prądem przeciwników, odwrócić ich uwagę stukaniem w ścianę, na dodatek dysponuje kamuflażem stealth. Bez problemu podłącza się do wszelakich paneli wyposażonych w gniazdko dostępowe do sieci informatycznej.

Military Ration (Wojskowe żarcie) - odnawia 75% zdrowia i 5% Psyche.

Muna - zielsko spotykane w Ameryce Południowej. Podnosi poziom Psyche.

Oil Drum (Beczka) - działa na podobnej zasadzie jak kartonowe pudło. Dodatkowo umożliwia staranowanie przeciwnika. Pod warunkiem jednak, że Snake wcześniej ją przewróci i będąc w środku, nabierze odpowiedniej prędkości. Taki manewr kończy się zresztą i dla niego dość nieprzyjemnie. A my możemy zobaczyć, co jadł na śniadanie.

Pentazemin - przydatne dla snajperów tabletki, które niwelują na krótki czas drżenie dłoni.

Regain - działa identycznie jak zupki błyskawiczne.

Scan Plug (Ręczny skaner) - to cacko staje się dostępne w sklepie Drebina po około dziesięciu godzinach zabawy. Pokazuje na mapie rozmieszczenie przeciwników, których wcześniej powaliliśmy metodą CQC i zeskanowaliśmy.

Solid Eye - bez tego urządzenia Snake byłby prawie całkowicie ślepy. Dosłownie, gdyż jednym z trybów jego działania jest noktowizor. Poza tym sprawdza się jako lornetka i pokazuje na mini-mapce aktywność przeciwników.

Syringe (Strzykawka) - odnawia 100% Psyche. Trzeba jednak uważać, gdyż im częściej się jej używa, tym szybciej obniża się później samopoczucie Snake'a.

Stealth Camouflage - Drebin żąda za niego pięć milionów punktów. Sporo, aczkolwiek otrzymają go również ci, którym udało się przejść grę choć jeden raz bez podniesienia żadnego alarmu.

Ważne terminy:

CQC to skrót od Close Quarters Combat. Jest to styl walki z wieloma przeciwnikami naraz, w której używa się jednocześnie noża i pistoletu. Broń palna służy do trzymania na dystans osób nie znajdujących się w bezpośredniej odległości. Styl ten polega głównie na wykopach i przerzutach oraz umożliwia unieruchamianie w uścisku od tyłu konkretnego wroga.

Psyche - cztery krótkie paski widoczne poniżej paska życia, to wskaźnik stresu Snakea - Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry

Psyche - cztery krótkie paski widoczne poniżej paska życia, to wskaźnik stresu Snake'a. Należy go utrzymywać na jak najwyższym poziomie. Im jest większy, tym szybciej postaci odnawia się zdrowie. Ma on także wpływ na drżenie rąk podczas korzystania ze snajperki.

Informacje o Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry

Autor : Przemysław Zamęcki

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 36, ilustracje: 383 .

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - poradnik do gry