Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Team Fortress 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szpieg | Klasy w Team Fortress 2 poradnik Team Fortress 2

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Szpieg

Cechy:

  1. 125 punktów życia
  2. Tymczasowa niewidzialność
  3. Możliwość przebrania się za dowolnego wroga
  4. Możliwość niszczenia instalacji wroga
  5. Możliwość tymczasowej niewidzialności (PPM)

Uzbrojenie:

[1] Rewolwer (główne) - Szpieg | Klasy w Team Fortress 2 - Team Fortress 2 - poradnik do gry

[1] Rewolwer (główne)

Główna broń snajpera. Dysponuje długim zasięgiem i lunetą (PPM).

[2] Urządzenie do niszczenia instalacji (wyposażenie specjalne)

Dzięki urządzeniu do niszczenia instalacji, szpieg może szybko niszczyć instalacje nieprzyjaciela. Aby zaatakować instalację, wyposaż szpiega w to urządzenie, podejdź do niego i wciśnij LPM. Urządzenie ulegnie zniszczeniu w ciągu kilku sekund od ataku, o ile nie zostanie natychmiast naprawione.

[3] Brzytwa (wyposażenie specjalne + walka wręcz)

Brzytwa to coś dla tych, którzy od czasu do czasu lubią zakrzyknąć sobie: "Jestem brzytwiarz, a to moja brzytwa!". Można jej używać zarówno do walki wręcz, jak i zadania specjalnego ataku nieświadomemu wrogowi, który powoduje jego natychmiastową śmierć. Atak jest skuteczny tylko, gdy wróg zostanie trafiony od tyłu.

[4] Przebranie (wyposażenie specjalne)

Dzięki przebraniu szpieg wygląda dokładnie tak, jak przedstawiciel wybranej profesji. Należy pamiętać o tym, iż kamuflaż obejmuje wyłącznie wygląd. Szpieg nie może korzystać z wyposażenia przypisanego do klasy stanowiącej jego kamuflaż ani jej atrybutów.

Przeznaczenie:

Zadaniem szpiega jest niszczenie instalacji wroga i likwidowanie "maruderów".

Porady:

  1. Dobry szpieg musi wczuć się w swoją rolę. Przede wszystkim wróg musi uwierzyć, że jesteś jednym z jego kolegów. Dobrym pomysłem na rozsądne przejście do obozu wroga jest sprowokowanie wymiany ognia. W trakcie zawieruchy warto się "zaplątać" i symulując unikanie ostrzału (np. rakiet) przebiec za linie nieprzyjaciela. Mniej doświadczeni przeciwnicy dadzą się nabrać i pomyślą, że jesteście jednym z ich kumpli, który rozpaczliwie próbuje uratować się od zgonu. Należy też pamiętać o zachowywaniu się jak klasa, którą udajecie. Nikt nie uwierzy, że jesteście zwiadowcą, jeśli będziecie się snuć po planszy itd.
  2. Staraj się nie zwracać na siebie uwagi swoim przebraniem. Jeżeli na przykład wybierzesz snajpera, który nie będzie trzymał się na dystans, prawdopodobnie szybko zostaniesz zdemaskowany. Podobnie wygląda sprawa z kręcącym się w pobliżu starcia minigunem nie otwierającym ognia lub medykiem nie udzielającym pomocy. Dobra metodą jest także częste zmienianie przebrań (oczywiście nie na oczach wrogów).
  3. Jeżeli skorzystasz z teleportera, odczekaj około 20-30 sekund. Po teleportacji otacza cię aura teleportera, która zanika mniej więcej po tym czasie. Jeśli wbiegniesz do bazy wroga otoczony aurą swojej drużyny, zostaniesz błyskawicznie zdemaskowany.
  4. Nie atakuj nikogo na "złamanie karku". Wrogowie od razu zorientują się, że jesteś szpiegiem.
  5. Nie ufaj zbytnio maskowaniu. Ma ono wiele minusów. Jednym z nich jest to, że jeśli wpadniesz na coś, to mimo maskowania otoczy cię aura twojej drużyny. Uważniejsi wrogowie z pewnością to zauważą. Pamiętaj również, iż maskowanie działa najsilniej dopiero po kilku sekundach od aktywacji. Tuż po uruchomieniu powoduje widoczne zniekształcenie wizualne.
  6. Przygotuj się na częste zgony. Zadaniem szpiega jest likwidacja ufortyfikowanych wrogów, maruderów i instalacji (szczególnie wieżyczek). Nierzadko po wykonaniu swego zadania szpieg ginie (zostaje zdemaskowany). Jeśli chcesz grać szpiegiem, musisz się do tego przyzwyczaić.
  7. Pamiętaj o tym, iż od wyłączenia maskowania do wyciągnięcia brzytwy i zadania śmiertelnego ciosu mija kilka sekund. Te kilka sekund może spowodować twoją śmierć. Jeśli chcesz atakować innych brzytwą, staraj się używać przebrania. Pamiętaj jednak, iż użycie broni spowoduje zdemaskowanie. Nawet, jeśli natychmiast odnowisz przebranie, otoczy cię charakterystyczna chmurka.
  8. Unikaj indywidualnej walki z inżynierem i jego wieżyczką. Jeżeli masz do czynienia z czujnym inżynierem to na 99% nie zdołasz zniszczyć jego wieżyczki. Nie dość, że szybko zginiesz od jej ognia, to inżynier szybko ją naprawi. Ataki na "bunkry" powinny być koordynowane z innymi jednostkami. Warto np. ściągnąć grenadiera, by obrzucał inżyniera wieżyczką oraz odwracał uwagę i dopiero wtedy wykorzystać umiejętności szpiega do zniszczenia instalacji lub zabicia jednym ciosem inżyniera.
  9. Zwróć uwagę na to, jak szpieg trzyma brzytwę, gdy chcesz zadać śmiertelny cios. W przypadku śmiertelnego ciosu, brzytwa zwrócona jest ku dołowi. Jeżeli szpieg nie ułoży w ten sposób brzytwy, wróg zostanie jedynie zraniony.
  10. Nie przesadzaj z kręceniem się wśród ludzi. Staraj się jak najszybciej wykonać swoje zadanie, którym powinno być zgładzenie kogoś lub zniszczenie czegoś. W innym przypadku zostaniesz ileś razy kontrolnie trafiony i w końcu zginiesz nim zdołasz cokolwiek zdziałać. Pamiętaj, że udawanie sojusznika i cierpliwe znoszenie ostrzału jest dobre tylko do momentu, gdy dysponujesz punktami życia. Czyli krótko.
  11. Korzystaj z rewolweru. Jest on szczególnie przydatny w krótkim dystansie, jeśli wycelujesz w głowę. Często bywa bardziej zabójczy niż brzytwa.
  12. Unikaj wpadania na innych, gdy jesteś zamaskowany. Z reguły kończy się to natychmiastowym lub niemal natychmiastowym zgonem.
  13. Pamiętaj, iż niewidzialność nie czyni cię nieśmiertelnym. Czasami wrogowie mogą strzelać na wyczucie.

Antyporady:

  1. Staraj się kojarzyć członków swojej drużyny. Szpiedzy zawsze udają jednego z nich. Może się jednak zdarzyć, iż zobaczysz swojego kolegę w zupełnie innym miejscu niż chwilę później. Tego typu wydarzenia zawsze powinny budzić obawę.
  2. Bezwzględnie sprawdzaj każdą postać jaka do ciebie podejdzie lub do której się zbliżysz. Poprzez sprawdzenie należy rozumieć kilka strzałów w nią. Sojusznik nie odniesienie obrażeń, szpieg tak. Warto jest umówić się w drużynie, by jej członkowie odpowiadali na sprawdzenie własną salwą kontrolną. Umożliwi to całkowite wykluczenie tego, iż dana postać jest szpiegiem, ponieważ szpieg nie będzie mógł odpowiedzieć ogniem.
  3. Zwracaj uwagę na dziwnie zachowujących się kolegów. Szczególnie podejrzani są ci, którzy w ogóle nie strzelają, są długo w jednej lokacji, podejrzanie kręcą się przy innych lub bezczelnie szarżują na którąś z postaci. W przypadku takiej sytuacji, natychmiast sprawdź czy nie są szpiegami. Zastosuj przy tym kilka ataków, co pozwoli ich poważnie zranić lub zabić.
  4. Zwracaj uwagę na członków twojej drużyny, którzy są otoczeni inną aurą niż twoja. To na 100% wrodzy szpiedzy.
  5. Miej na uwadze raporty o fragach. Jeśli zobaczysz, że wiele osób ginie od brzytwy, spróbuj do nich szybko zagadać i zorientować się, gdzie miało to miejsce. Pozwoli to namierzyć szpiega.
  6. Jeśli zginiesz od brzytwy szpiega, wykorzystaj czas do respawnu na poinformowanie o tym swoich kompanów. Dzięki temu łatwiej im będzie go upolować.
  7. Obracaj się i poruszaj. Zawsze i wszędzie! To najskuteczniejsza metoda na uniemożliwienie ataku brzytwą.
  8. Zygzakuj, skacz, rób uniki. Wygląda to głupio, ale pozwala "wpaść" na zamaskowanego szpiega i tym samym go zdemaskować.