Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sfera strategiczna cz.2 | Podstawy rozgrywki UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Budowa stacji planetarnych i gromadzenie surowców

Surowce są niezbędne do realizacji wielu akcji. Można je pozyskać bądź poprzez wydobycie, bądź poprzez wymianę handlową. Aby zbudować kopalnię należy kliknąc na prowincję z symbolem surowca, a następnie na przycisku "Wybuduj sondę". Spowoduje to wysłanie pojazdu z naukowcami, którzy rozpoczną budowę stacji badawcznej. Po jej wybudowaniu pojawi się przycisk "Wybuduj kopalnię". Kliknięcie na nim spowoduje wysłanie do prowincji pojazdu z technikami, którzy wybudują kopalnię pozyskującą wybrany surowiec.

Zasada determinująca poziomy wydobycia (Metal, Chemikalia, Paliwo)

Poziom 0 - 0 kopalni

Poziom 1 - 1 kopalnia

Poziom 2 - 2 kopalni

Poziom 3 - 4 kopalni

Poziom 4 - 8 kopalni

Poziom 5 - 12 kopalni

Poziom 6 - 16 kopalni

Poziom 7 - 20 kopalni

UWAGA! W UFO: Aftershock nie istnieje pojęcie: "magazynowanie surowców". Poziom wydobycia rzędu "4" oznacza, iż cały czas do dyspozycji mamy +4 danego surowca. Aby go osiągnąć należy wybudować 8 kopalni.

Złoża dzielą się na standardowe i bogate. Złoża bogate oznaczane są kolorem żółtym. Zwiększają one wydobycie o +50%. Dwa złoża "żółte" generują zatem surowce odpowiadające wydobyciu z trzech zwykłych kopalni. Takim sam efekt będzie można osiągnąć po ulepszeniu kopalń. Będzie to możliwe w dalszej fazie gry.

Lista surowców, wraz zalecenami odnośnie ich wydobycia

Metal

Podstawowy surowiec w Afterlight. Należy jak najszybciej osiągnąć poziom wydobycia rzędu +4. Z czasem należy zwiększyć go zwiększyć do +6 i wyżej.

Paliwo

Paliwo służy przede wszystkim do obsługi UFO. Im większe wydobycie paliwa, tym większy zasięg operacyjny transportera. Należy jak najszybciej osiągnąć poziom +4 i stopniowo go zwiększać.

Chemikalia

Surowiec ten jest niezbędny do produkcji: "Stymulatów", "Elektrowni chemicznej", "Fabryki chemicznej" i wszelkiego typu leków. Należy jak najszybciej osiągnąć poziom +4 i stopniowo go zwiększać.

Kryształy

Surowiec ten jest niezbędny do produkcji zaawansowanych urządzeń. Jego wydobycie jest możliwe po opracowaniu technologii "Wydobycie kryształów". Początkowo należy osiągnąć poziom +2. W dalszej części +4 i wyżej.

Metale szlachetne

Są to rzadkie surowce, wymagane do produkcji wysokiej klasy przedmiotów. Należy jak najszybciej osiągnąc poziom +2, a potem stopniowo go zwiększać.

Energia

Energia produkowana jest przez przez elektrownie. Odpowiednie zasoby energentyczne są niezbędne do wyprodukowania wielu przedmiotów. Aby zwiększyć zasoby energii należy udoskonalić standardową elektrownię. Oto jej udoskonalenia: Fabryka paliw kopalnych (Komunikacja z Ziemią, Wymiana technologii z Ziemią poprzez ekran dyplomacji, Pochodzenie paliw kopalnych); Fabryka chemiczna (Leki, Chemikalia + 4), Retikuliański reaktor atomowy (Retikuliańskie technologie, Retikuliańskie zaawansowane technologie, Retikuliańskie źródła energii)

Water (Woda)

Woda pozyskiwana jest z północnego bieguna Marsa. Jest ona jednym z najbardziej witalnych surowców. Po zaatakowaniu traktu wiodącego do bazy, jej mieszkańcy są w stanie wytrzymać tylko kilka dni. Długość przeżycia po odcięciu od źródła wody uzależniona jest od jej rezerw. Z czasem możliwym będzie budowa zbiorników na wodę, które wydłużą ten czas.

Alokacja personelu

W Afterlight możliwym jest swobodna alokacja personelu. Domyślnie personel przydzielany jest wedle wydanych poleceń. Są jednak budynki, które wymagają ręcznego przydziału. Oto ich lista:

Centrum techniczne

W budynku tym pracować mogą technicy. Będą oni brali udział we wznoszeniu kopalń i innych stacji planetarnych. Im więcej przydzielonych techników, tym szybsza budowa.

Centrum naukowe

Do budynku tego przydzielić można naukowców. Będą oni brali udział we wznoszeniu stacji badawczych na powierzchni Marsa. Im więcej naukowców tym szybsza budowa stacji.

Dział inżynierii cywilnej

W budynku tym pracować mogą technicy. Będą oni brali udział we wznoszeniu budynków w bazie. Im więcej techników tym szybsza budowa. Wystarczy, iż umieścisz tam jednego człowieka.

Warsztat

W budynku tym pracują technicy, którzy biorą udział w produkcji przedmiotów. Im więcej techników tym szybsza realizacja projektów produkcyjnych.

Laboratorium

W budynku tym pracują naukowcy, którzy biorą udział w opracowywaniu technologii. Im więcej naukowców tym szybsza realizacja projektów naukowych.

UWAGA! Naukowcy i technicy przydzieleni do pracy poza bazą będą niedostępni dla zadań realizowanych w bazie.

Dyplomacja

Dyplomacja to sfera bardzo zaniedbana, a przez to niezbyt użyteczna. Głównym powodem jej nieskuteczności jest niemożność dokładnego zdefiniowania swoich żądań. Warto z niej korzystać tylko wtedy, gdy rozpaczliwie potrzebujemy jakiegoś surowca. Po iluś próbach, SI może nam przedstawić ofertę zawierającą pożądany surowiec. Opcję tą należy stosować w ostateczności, bowiem najczęściej surowiec otrzymuje się w zamian za inny. Tych z kolei NIE WARTO ODDAWAĆ, ponieważ będą bardzo potrzebne w dalszej części gry.

Jeśli chodzi o wymianę terytoriów i sprzętu to są to opcje czysto wirtualne. Wymiana terytoriów jest praktycznie niemożliwa w wersji 1.4. Jeśli chodzi o sprzęt to dużo lepszy można zdobyć na wrogu.

Ogólnie rzecz biorąc, akcje dyplomatyczne nie są warte większej uwagi. Korzyści są bowiem bądź mizerne, bądź okupione stratą własnych surowców.