Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sfera strategiczna cz.1 | Podstawy rozgrywki UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Sfera strategiczna Afterlight funkcjonuje w oparciu o ekran globu i pozostałe ekrany, które zostały wymienione powyżej. Sukces w ujęciu strategicznym wymaga podejmowania decyzji w następujących obszarach:

  1. Wybór misji
  2. Badania naukowe
  3. Produkcja uzbrojenia i sprzętu
  4. Rozwój umiejętności personelu
  5. Budowa stacji planetarnych i gromadzenie surowców
  6. Wyposażanie oddziału i szkolenia
  7. Alokacja personelu
  8. Rozbudowa bazy
  9. Dyplomacja

Wybór misji i ich typy

Dostępne misje oznaczane są czerwonymi znacznikami. Aby wysłać oddział do wybranej misji, należy kliknąć na jej znaczniku, a następnie na przycisku "Wyślij UFO". Przed wysłaniem oddziału należy zwrócić uwagę na stopień przyjazności otoczenia. Im niższa liczba, tym bardziej przyjazne środowisko dla twoich żołnierzy. Warto pamiętać, iż jeśli wskaźnik będzie wyższy od odporności skafandrów, to noszący je żołnierze szybko umrą z powodu napromieniowania. Zazwyczaj wartość tego wskaźnika zmienia się w zależności od pory doby.

Misje typu "oczyść obszar"

Misje, których celem jest oczyszczenie obszaru z sił wroga są zwykła wymianą ognia. Ich celem jest zabicie wszystkich wrogów znajdujących się na mapie. Zazwyczaj poruszają się oni w jednej grupie lub w dwóch o podobnej liczebności. Idealnymi mapami dla tego rodzaju misji jest płaski teren. Należy pamiętać o tym, iż zarówno skład sił wroga, jak i mapa misji są losowe tuż przed jej rozpoczęciem. Z tego też powodu warto jest kilka razy uruchomiać misję tak, by mapa była jak najbardziej odpowiadająca graczowi. Należy uważać na mapy kilkupoziomowe. W dalszych etapach gry, komputer niemal zawsze rozpocznie grę nad graczem. Jest to wybitnie niekorzystne, szczególnie gdy przyjdzie walczyć z jednostkami wyposażonymi w granatniki. Misja ulega zakończeniu po zlikwidowaniu wszystkich wrogów znajdujących się na planszy.

Misje typu "zlikwiduj jednostkę lub grupę jednostek"

Misje te różnią się od zadań typu "oczyść obszar" tylko tym, iż do ich ukończenia niezbędna jest likwidacja konkretnej jednostki lub jednostek. Cel oznaczony jest czerwoną strzałką. Misja ulega zakończeniu po zlikwidowaniu wszystkich oznaczonych jednostek i wycofaniu się do obszaru ewakuacji (w pobliżu UFO).

Misje typu "odzyskaj przedmiot"

Niemal wszystkie zadania tego typu rozgrywane są w bazach rdzennych mieszkańców Marsa. Są one niezwykle ważne dla wątku fabularnego gry. Warto jest ukończyć je na samym początku rozgrywki. Będzie to bowiem dużo łatwiejsze niż później.

Misje typu "uprowadź wroga"

Zadania tego rodzaju są niezwykle ważne dla rozwoju badań naukowych. Z tego też powodu należy je wykonywać możliwie najszybciej. Misje tego typu kończą się się z chwilą odstawienia pojmanej jednostki i własnych żołnierzy do strefy ewakuacyjnej.

Sposoby na ogłuszenie wroga:

  1. Zaatakuj jednostkę wroga konwencjonalnie, aż do momentu ogłuszenia. Następnie wyślij do niej żołnierza z apteczką i ulecz ją. Przejdzie ona pod twoją komendę. Uważaj na to, by Twoi żołnierze nie utracili z nią kontaktu wzrokowego. W przeciwnym razie stracisz nad nią kontrolę.
  2. Użyj granatu ogłuszającego do ogłuszenia jednostki. Następnie postępuj zgodnie z powyższymi radami.
  3. Przejmij kontrolę nad wskazaną jednostką przy pomocy psionika. Utrzymuj ją blisko swojego oddziału i doprowadź do miejsca ewakuacji.

Produkcja uzbrojenia i sprzętu

Priorytety dotyczące produkcji powinny być determinowe przez aktualne potrzeby. Ważnym jest to, by nie przerywać produkcji. Gdy nie musisz realizować większych projektów, zlecaj produkcję granatów lub amunicji. Pamiętaj, iż w Afterlight nie musisz się liczyć z przestrzenią magazynową. Z tego też powodu możesz składować nieograniczoną liczbę przedmiotów.

Rozwój umiejętności personelu

Naukowcy i technicy awansują automatycznie. Szybkość uzyskiwania kolejnych poziomów, uzależniona jest od liczby zrealizowanych projektów. Każdy awans premiowany jest punktem umiejętności. Punkty umiejętności mogą zostać wykorzystane do zakupu specjalności zwiększających zdolności badawcze lub produkcyjne. Zasady rozwoju są tu proste. Każdy z naukowców powinien dysponować inną specjalizacją. Dzięki temu możliwym będzie przyśpieszenie badań (produkcji) przy zachowaniu uniwersalności zespołu.