Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Solucja cz.1 | Opis przejscia UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

ZABEZPIECZENIE PODSTAWOWYCH DOSTAW SUROWCÓW I PRODUKCJA KARABINÓW

1.

Przejdź do ekranu badań. Zleć opracowanie technologii "Broń palna", "Szkolenie wojskowe".

2.

Rozejrzyj się wokół swojej bazy. Na południu od niej jest kolonia Retikulianów. Nie zapuszczaj się tam na razie. W pobliżu bazy powinny znajdować się różne surowce. Kliknij na terytoriach z surowcami, a następnie na przycisku "Buduj" obok frazy "Sonda geologiczna". Czynność tą powtórz dla wszystkich terytoriów z surowcami. Po chwili wyruszy pojazd, który rozpocznie budowę sond geologicznych. Po wybudowaniu sond, kliknij ponownie na te terytoria, a następnie na przycisku "Buduj" obok frazy "Kopalnia". Spowoduje to wysłanie pojazdów wznoszących kopalnie. UWAGA! W pierwszej kolejności zajmij wszystkie terytoria, o które nie musisz walczyć!

3.

Postaraj się zabezpieczyć przynajmniej 4 kopalnie paliwa i 2 kopalnie metalu. Gdy zdobędziesz metal i opracujesz technologię "Bron palna" zleć produkcję "Karabinu". Dodaj też do kolejki badań nową technologię: "Komunikacja z Ziemią".

4.

Nim rozpoczniesz produkcję karabinów, upewnij się iż Warsztat jest w pełni obłożony. Jeśli nie będzie, to przesuń techników do pracy w Warsztacie. Wyprodukuj 4 karabiny i przynajmniej 20 sztuk amunicji.

5.

Po wyprodukowaniu broni, wyposaż w nią swych ludzi. Posłuży ci ona przez wiele misji.

POSZERZANIE TERYTORIUM I KONTAKT Z ZIEMIĄ

6.

Nim ukończysz produkcje karabinów będziesz musiał zmierzyć się z pierwszym atakiem na akwedukt. Staraj się wyposażyć swoją drużynę przede wszystkim w broń palną. Zacznij od dostępnych karabinów. Potem sprawdź broń mniejszego kalibru. Gdy zabraknie już broni palnej, skorzystaj z broni Retikulianów. Drogą do sukcesu w tej misji jest utrzymanie zwartego szyku i koncentracja ostrzału na jednym dronie Marsjan.

7.

Przed wyprodukowaniem karabinów powinieneś też opracować technologię "Szkolenia wojskowe". Jeżeli któraś z twoich postaci awansuje na nowy poziom w wyniku bitwy o akwedukt, to rozpocznij szkolenia zgodnie ze wspomnianym już programem rozwoju. Jeżeli nie będziesz miał takiej możliwości to poczekaj z bitwami, aż do wyprodukowania karabinów.

8.

Gdy to nastąpi, wyposaż w karabiny swój oddział. Daj każdemu po 3 magazynki i zleć produkcję 30 następnych.

9.

Wybuduj też wszystkie dostępne budynki poza Warsztatem, Ambulatorium i Laboratorium.

10.

Rozejrzyj się po mapie pod kątem zadań typu "odzyskaj przedmiot". Jeżeli będą takowe to wykonaj je w pierwszej kolejności.

11.

Gdy twoje postacie osiągną 3 poziom, zrób sobie przerwę na 2-3 szkolenia zgodne z planem rozwoju postaci. Pamiętaj o tym, by po zakończeniu szkolenia sprawdzać czy nie masz misji, w których musisz bronić terytorium. Jeśli tak to staraj się je wykonywać najpóźniej jak tylko to możliwe. Wyczuj odpowiedni moment dzięki częstym zapisom i odczytom gry.

12.

W między czasie powinieneś opracować technologię "Komunikacja z Ziemią". Jest ona niezbędna do postępu w zakresie fabuły gry. Po opracowaniu tej technologii będziesz mógł wybudować antenę. Zrób to. W razie konieczności spełnienia dalszych wymagań, postaraj się je wypełnić.

13.

Zleć opracowanie technologii: "Metody przetrwania", "Automatyczny system obronny", "Pochodzenie paliw kopalnych".

14.

Wyślij swoje pojazdy na terytoria południowe i nawiąż kontakt z Retikulianami. Zgódź się na traktat sojuszniczy, o ile tylko nie będzie on niekorzystny (sprawdź czego żądają Retikulianie).

15.

Po wyczerpaniu wszystkich terytoriów bez sił wroga i tych z misją typu "odzyskaj przedmiot", zacznij zajmowanie terytoriów bogatych w surowce (postaraj się o poziom 4 dla wszystkich poza energią).

16.

W między czasie pojawi się tajemnicza anomalia na stanowisku archeologicznym w pobliżu twojej bazy. NIE ATAKUJ z zaskoczenia! Spowoduje to zaangażowanie w misję, z której nie będziesz miał szans wyjść cało. Pojawią się bowiem spore siły Zwierzoludzi, na walkę z którymi nie będziesz gotowy.

BUDOWA ELEKTROWNI I NAWIĄZANIE KONTAKTU Z ZIEMIĄ

17.

Po wybudowaniu anteny uda ci się nawiązać kontakt z Ziemią. Udoskonal budynek tak, by możliwa była wymiana danych. Gdy to nastąpi przejdź do menu dyplomacji i kliknij na przycisku "Wymiana technologii" przypisanego do Kultystów.

18.

Po ukończeniu technologii "Pochodzenie paliw kopalnych", zleć opracowanie technologii: "Skafander ochronny", "Budowa zbiornika na wodę", "Demontaż robota pełzającego".

19.

Dzięki technologii "Skafander ochronny" będziesz mógł wyposażyć swoich żołnierzy w pancerz, który umożliwi im walkę ze Zwierzoludźmi. Niestety do jego produkcji niezbędny jest 3 poziom energii. Będziesz mógł go osiągnąć dopiero po wybudowaniu "Elektrowni na paliwa kopalne". Stanie się to możliwe gdy opracujesz technologię: "Ziemskie technologie". To z kolei będzie możliwe, gdy otrzymasz z Ziemi odpowiedź na "Wymianę technologii". Może to niestety potrwać pewną chwilę.

20.

Nim to nastąpi wybuduj zbiornik na wodę. Dzięki niemu będziesz mógł dłużej wytrzymać bez wody. Pamiętaj też, by regularnie sprawdzać czy nie pojawiły się nowe budynki.

21.

Gdy osiągniesz poziom 4 we wszystkich surowcach poza energią, postaraj się wstrzymać dalsze poszerzanie terytorium. Spożytkuj dostępne punkty szkoleń i skup się na opracowywaniu technologii. Nim otrzymasz możliwość opracowania "Ziemskich technologii", możesz opracować: "Bojowe urządzenia wykrywające", "Leki", "Technologie retikuliańskie".

22.

Przed ukończeniem tych badań powinieneś otrzymać już odpowiedź z Ziemi. Gdy to nastąpi opracuj "Ziemskie technologie", a następnie technologię: "Elektrownia na paliwa kopalnie". Jej ukończenie jest przepustką do wybudowania swojej pierwszej elektrowni (oprócz technologii wymagany jest: Metal [4], Paliwo [4], która umożliwi ci m.in. produkcję pancerza.

23.

Wyprodukuj 4 "Średnie pancerze" i wyposaż w nie swój oddział.

24.

Nie zapominaj o utrzymywaniu stałej produkcji amunicji do karabinów.

25.

Zleć opracowanie technologii: "Marsjańskie siły natury", "Bojowe materiały wybuchowe", "Biologia obcych".

BUDOWA DRUGIEGO LABORATORIUM I EKSPEDYCJA

26.

Wybudowanie elektrowni umożliwi ci nie tylko produkcję pancerza średniej klasy, ale i wzniesienie drugiego laboratorium, które przyśpieszy opracowywanie technologii. W tym celu przejdź do ekranu bazy i zleć budowę.

27.

Po wybudowaniu elektrowni umieść w niej wszystkich dostępnych naukowców. Zostaw tylko jednego w "Centrum naukowym". Pamiętaj o tym, iż dysponujesz też Obcymi.

28.

Po kilku miesiącach gry otrzymasz informacje o tym, iż na Marsie pojawiła się nowa rasa. Rasą tą będą Retikulianie z tak zwanej "Ekspedycji". Będą oni wrogo nastawieni do swoich braci, którzy zamieszkują Marsa. Okaże się, iż źródłem konfliktu jest polityka terraformingowa polegająca na niszczeniu całych planet (w tym i Ziemi). Tuż przed pojawieniem się ekspedycji, koniecznym będzie dokonanie wyboru. Będziesz musiał opowiedzieć się za Ekspedycją lub Retikulianami z Marsa. Jedynym rozsądnym wyborem będzie zerwanie sojuszu z marsjańską kolonią Szaraków i sojusz z Ekspedycją. Dlaczego? Po pierwsze Ekspedycja jest naturalnym Sojusznikiem Ziemian. Po drugie, Ekspedycja będzie o wiele bardziej agresywnym rywalem niż Retikulanie. Po trzecie, terytoria Retikulianów z Marsa są bogate w surowce i leżą tuż obok twojej bazy. Aby przyłączyć się do Ekspedycji poczekaj aż się pojawią. Następnie wczytaj stan gry tuż przed tym wydarzeniem, zerwij kontakty z "marsjańskimi" Retikulianami i zaproponuj sojusz Ekspedycji, gdy wylądują na Marsie.

29.

Zleć opracowanie technologii: "Wydobycie kryształów", "Ulepszony silnik dla pojazdów", "Zaawansowana broń palna".

30.

Sprawdź, czy wybudowałeś wszystkie dostępne budynki (poza Warsztatem i Laboratorium).

31.

Rozpocznij wydobywanie kryształów.

WOJNA Z RETIKULIANAMI Z MARSA

32.

Po wypowiedzeniu wojny Retikulianom z Marsa wykonaj misje, w których musisz coś od nich odzyskać. Zajmij się także zadaniami, które umożliwiają pojmanie żywego Retikulianina.

33.

Jeśli zechcesz możesz też całkowicie zlikwidować tę frakcję. W tym celu podbijaj ich terytoria, aż do dotarcia do bazy. Pamiętaj, że zniszczenie bazy spowoduje likwidację całej frakcji niezależnie od tego, czy podbiłeś inne terytoria. W takiej sytuacji, staną się one niczyje.

34.

Aby zniszczyć kolonię Retikulian na Marsie, zaatakuj ich bazę i zniszcz dwa wskazane obiekty (działem podprzestrzennym lub dynamitem).

35.

Zniszczenie Retikulian z Marsa nie wpływa w żaden sposób na wątek fabularny gry. Frakcją tą nie trzeba się też przejmować. Ich aktywność wobec terytoriów gracza jest bardzo niska.