Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Sherlock Holmes The Awakened - solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Sherlock Holmes The Awakened - solucja

Sherlock Holmes The Awakened - solucja

Nie ma nic bardziej mylącego niż oczywisty fakt Sherlock Holmes The Awakened solucja to najlepsze porady na start, do prowadzenia śledztwa, rozwiązywania zagadek. Opisujemy Pałac Pamięci, koncentrację, wyobraźnię, wszystkie dowody, rozdziały, łamigłówki, wymagania sprzętowe, długość gry.

Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2023

Nasz poradnik do Sherlock Holmes The Awakened pomoże Wam rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia chłopca z posiadłości kapitana Stenwicka. Krok po kroku przeprowadzimy Was przez wszystkie rozdziały i śledztwa oraz pomożemy odnaleźć dowody. Znajdziecie tu odpowiedzi na wszystkie pytania w Pałacu Pamięci (Mind Palace) oraz wskazówki jak prawidłowo ustalać portret postaci poprzez obserwację. Dowiecie się jak korzystać z koncentracji i wyobraźni Sherlocka, aby rozwikłać nawet najtrudniejszą łamigłówkę.

Sherlock Holmes The Awakened: Zawartość poradnika

W naszym poradniku do Sherlock Holmes The Awakened znajdziecie najważniejsze zagadnienia związane z grą. W opisie przejścia rozdziałów dokładnie wyjaśniliśmy jak rozwiązać każde śledztwo i zagadkę. Strony podzieliliśmy według zagadnień Sherlocka w Pałacu Pamięci (Mind Palace), aby łatwiej Wam było znaleźć pomoc w rozwikłaniu aktualnego śledztwa. Nasze porady na start pomogą Wam zapoznać się z podstawowymi mechanikami gry i wyjaśnią najważniejsze zagadnienia.

W aneksie wymieniliśmy wszystkie obsługiwane wersje językowe gry oraz wymagania sprzętowe na PC. Dowiecie się czy gra jest zweryfikowana na Steam Decka i zapoznacie się ze sterowaniem. W tym rozdziale znajdziecie też poradnik trofeowy.

Sherlock Holmes The Awakened: Szybkie porady na start

  1. Analizując okolicę szybciej odszukacie przedmiotów, miejsc i ludzi, z którymi możecie wejść w interakcję. Ułatwi to rozgrywkę i skróci czas jaki moglibyście stracić na szukanie ważnych informacji najeżdżając kursorem na każdą rzecz na ekranie.
  2. Podczas badania przedmiotów lub ludzi, zapełnijcie pasek postępu na górze ekranu. Obracajcie przedmiotami, które Wasza postać weźmie do ręki i szukajcie dowodów, które zostaną zaznaczone żółtym kursorem.
  3. Dokładnie czytajcie informacje zapisane w Teczce (Casebook), pomogą wam one rozwiązać aktualne śledztwo. Sprawdzajcie co jakiś czas wszystkie zapiski Sherlocka, nowe wskazówki mogą zaktualizować informacje na temat odnalezionych wcześniej dowodach.
  4. Po odnalezieniu wszystkich dowodów w okolicy, spróbujcie rozwiązać śledztwo w Pałacu Pamięci (Mind Palace). Każde śledztwo ma formę pytania, na które Wasza postać próbuje znaleźć odpowiedź.

Więcej przydatnych wskazówek znajdziecie na stronie: Porady na start.

Sherlock Holmes The Awakened: Wszystkie rozdziały, solucja

Poniżej znajdziecie listę wszystkich rozdziału w grze Sherlock Holmes The Awakened. Zwarliśmy opis przejścia, wskazówki, porady i dowody do misji we wszystkich lokacjach.

Rozdział 1 Baker Street:

  1. Baker Street numer 221B - tu przeczytacie jak przeszukać stół w mieszkaniu oraz śmietnik (dustbin) przed domem Sherlocka Holmesa. Wyjaśniamy jak rozwiązać zagadkę w Pałacu Pamięci (Mind Palace).
  2. Księgarnia Barnesa - ten opis przejścia wyjaśnia jak znaleźć księgarnię i jak przeprowadzić obserwacje pana Barnesa oraz pani Flemming. Po przeprowadzeniu śledztwa w księgarni i przed kwiaciarnią, będziecie musieli przedstawić dowody w rozmowie z panią Flemming. Na końcu strony przeczytacie jak znaleźć rozwiązanie w Pałacu Pamięci (Mind Palace).
  3. Posiadłość Stenwicka - stąd dowiecie się jak przeszukać szopę w posiadłości kapitana Stenwicka. Nasz opis przejścia wyjaśnia jak znaleźć wszystkie dowody w sprawie porwania Kimihia i jak odblokować wszystkie sceny w trybie wyobraźni. Podpowiadamy jak zdobyć klucz do bramy w ogrodzie i jak znaleźć odpowiedzi na pytania w Pałacu Pamięci (Mind Palace).

Rozdział 2 Port Londyński:

  1. Port Londyński - w tym poradniku krok po kroku wyjaśniamy jak ustalić portret postaci barmanki w pubie Cursed Mermaid i jak znaleźć Roya Solsby w nabrzeżu nr 3 (Pier Three) oraz dom cudzoziemki, w którym spotkacie małego Nepalczyka. Przeczytacie jak przeprowadzić konfrontację z barmanką i Royem Solsby. Na końcu dowiecie się jak rozwiązać zagadki w Pałacu Pamięci (Mind Palace) i jak dostać się do magazynu.
  2. Wizje Sherlocka Holmesa - na tej stronie przeczytacie opis przejścia jak rozwiązać zagadki w wizji Holmesa w podziemiach magazynu i jak przejść przez wszystkie drzwi. Krok po kroku wyjaśniamy jak znaleźć kamienie potrzebne do wyjścia z otchłani.
  3. Podziemia magazynu - na koniec 2 rozdziału będziecie musieli odblokować wszystkie sceny w trybie wyobraźni w podziemiach magazynu. Nasz poradnik pomoże Wam odpowiedzieć na pytania w Pałacu Pamięci (Mind Palace).

Rozdział 3 Instytut Edelweiss:

  1. Instytut Edelweiss - na tej stronie przeczytacie jak przeszukać Blok A (Block A) w instytucie Edelweiss i jak przejść obok strażnika do Bloku B (Block B). Wyjaśniamy jak rozwiązać zagadki w Pałacu Pamięci (Mind Palace).
  2. Blok B - w Instytucie Edelweiss spotkacie Gerdę i Heidi. Krok po kroku opisujemy jak przeszukać strefę zastrzeżoną (Restricted Area) i jak naprawić lalkę. Dowiecie się też jak odblokować wszystkie sceny w trybie wyobraźni i jak odnaleźć Wrota Piekieł (Hell's Door). Na końcu strony przeczytacie konfrontację z Heidi.
  3. Watson - w etapie z Watsonem musicie zbadać pokój gościnny, administrację, kuchnię oraz gabinet dyrektorki Gygax w instytucie Edelweiss. Wyjaśniamy jak dostać się do gabinetu Gygax oraz jak przeszukać biurko i zdobyć klucz do Wrót Piekieł (Hell's Door) dla Holmesa.
  4. Wrota Piekieł - na koniec 3 rozdziału przeszukacie pomieszczenia za Wrotami Piekieł (Hell's Door). W tym poradniku przeczytacie jak wydostać się ze szpitala psychiatrycznego i poznacie odpowiedź na ostanie pytanie w Pałacu Pamięci (Mind Palace).

Rozdział 4 Nowy Orlean:

  1. Nowy Orlean - w tym poradniku wyjaśniamy jak znaleźć Franka Barnaby'ego i Champagne. Znajdziecie tu rozwiązanie zagadki z Pałacu Pamięci (Mind Palace).

Rozdział 5 Posiadłość Arnesona:

  1. Ogród Posiadłości Arnesona - z tego opisu przejścia dowiecie się jak wejść do stajni posiadłości Arnesona i jak ukończyć śledztwo w ogrodzie.
  2. Posiadłość Arnesona - ten poradnik wyjaśnia jak odblokować wszystkie sceny w trybie wyobraźni oraz jak otworzyć drzwi z symbolem konia i drzwi z symbolem dzwonka. Dowiecie się jak otworzyć zamek w obrazie i znaleźć kod do sejfu oraz sygnet Arnesona.

Rozdzial 6 Mokradła:

  1. Mokradła - rozdział 6 rozpoczyna się od podróży łodzią. Wyjaśniamy jak przepłynąć obok aligatorów oraz jak odblokować sceny w trybie wyobraźni na wyspie. Nasze wskazówki pomogą Wam znaleźć klucz do jaskini.
  2. Jaskinia - po wejściu do jaskini będziecie musieli przejść przez kolejne wizje Sherlocka Holmesa. Opis przejścia pomoże Wam zbadać wszystkie dowody, rozwiązać zagadki w Pałacu Pamięci (Mind Palace) oraz opuścić jaskinię.

Rozdział 7 Londyn:

  1. Londyn - w tym poradniku tłumaczymy jak odczytać wiadomość Ashmata w księgarni Barnesa (Barnes' Bookshop). Nasz poradnik pomoże Wam w odnalezieniu ostatnich wskazówek oraz ukończeniu misji pobocznej od brata Sherlocka, Samotny obserwator (The Lone Watcher).

Rozdział 8 Półwysep Ardnamurchan:

  1. Półwysep Ardnamurchan - stąd dowiecie się jak wejść do latarni morskiej i jak rozwiązać zagadkę w podziemiach. Nasz poradnik pomoże Wam przeszukać latarnię morską, ustawiać wiązki i zniszczyć soczewki aby zatrzymać rytuał.

Sherlock Holmes The Awakened: Sterowanie

Gra Sherlock Holmes The Awakened Remake została wydana na PC, Xbox Series X|S, PS4 i PS5 oraz Nintendo Switch. Na stronie Sterowanie znajdziecie listy przycisków z objaśnieniem ich zastosowań w grze na wszystkich platformach.

Sherlock Holmes The Awakened: Spolszczenie, polska wersja gry

Na stronie poradnika Polska wersja językowa znajdziecie listę wszystkich języków wspieranych w Sherlock Holmes The Awakened Remake. Wymieniliśmy języki napisów i interfejsu oraz dubbingu dostępnych w grze. Na końcu strony, krok po kroku wyjaśniliśmy jak zmienić język w grze.

Sherlock Holmes The Awakened: Minimalne wymagania sprzętowe PC

Niniejsza lista wymagań sprzętowych pozwoli Wam sprawdzić czy Wasz PC będzie w stanie uruchomić Sherlock Holmes The Awakened Remake na najniższych ustawieniach.

  1. System operacyjny: Windows 10 64bit
  2. Procesor: Intel Core i5-3470 lub AMD Ryzen 3 2100
  3. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770 4 GB lub AMD Radeon R9 380 4 GB
  4. DriectX: wersja 11
  5. Pamięć: 8 GB RAM
  6. Miejsce na dysku: około 30 GB (rekomendowany SSD)

Więcej na temat zalecanych wymaganiach sprzętowych przeczytacie na stronie: Wymagania sprzętowe. Dowiecie się też czy gra jest zweryfikowana na Steam Decku.

Sherlock Holmes The Awakened: Trofea / Osiągnięcia

W grze możecie zdobyć 28 trofeów. Nasz poradnik trofeowy pomoże Wam odblokować 100% dostępnych osiągnięć, aby zdobyć platynę. Wszystkie rozdziały mogą zostać powtórzone, bez konieczności przechodzenia gry od samego początku.

Autor Poradnika

Olga Fiszer

Olga Fiszer

Do działu poradników w GRYOnline.pl dołączyła w 2019 roku. Niemniej na łamach serwisu można natknąć się również na jej wpisy o klockach LEGO, które to z zamiłowaniem kolekcjonuje od wielu lat. Była pracownica korpo, która postanowiła wyjechać do Wielkiej Brytanii, gdzie poświęciła się zbieraniu dóbr popkulturowych. Do jej ulubionych gatunków gier należą przede wszystkich RPG-i i jRPG-i, klasyczne RTS-y, jak również dziwaczne indyczki. Gdy, pomimo pokaźnego zbioru gier, stwierdza, że nie ma w co grać, odpala po raz setny Harvest Moona, Stardew Valley, któregoś z KOTOR-ów lub Baldur’s Gate’a 2 (Cienie Amn, nie Tron Bhaala). Po godzinach lubi malować figurki lub podziwiać nagromadzone kolekcjonerki i retro konsole.

więcej


Informacje o Sherlock Holmes The Awakened - solucja

Ostatnia aktualizacja : 5 kwietnia 2023

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.