Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Victoria 3 - poradnik do gry

Victoria 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Victoria 3: Tryby gry Victoria 3 poradnik, porady

W grze Victoria 3 dostępnych jest 5 trybów gry. Ta strona poradnika objaśni Wam, czym różnią się poszczególne moduły zabawy, a także jakie modyfikacje zasad gry można wprowadzić, by dostosować rozgrywkę od własnych potrzeb.

Ostatnia aktualizacja: 21 października 2022

Wybór 1 z 5 dostępnych trybów gry to początek każdej sesji z Victoria 3. Na tej stronie poradnika wyszczególniamy różnice między modułami oraz podpowiadamy, jak dostosować rozgrywkę poprzez zmianę zasad gry.

Rodzaje trybów gry

1 - Victoria 3: Tryby gry - Victoria 3 - poradnik do gry
  1. Nauka zasad gry (Learn the Game) - ten moduł to tutorial, w którym wykonacie serię zadań objaśniających podstawowe mechaniki rządzące zabawą.
  2. Dominacja gospodarcza (Economic Dominance) - w tym trybie osiągniecie zwycięstwo, gdy będziecie mieli największy udział w światowym PKB i staniecie się gospodarczą potęgą.
  3. Hegemon (Hegemony) - ten wariant gry polega na osiągnięciu największej populacji na świecie. Zwycięstwo osiągnięcie poprzez zwiększanie liczebności ludności Waszego kraju oraz skuteczne podboje wrogich ziem.
  4. Społeczeństwo egalitarne (Egalitarian Society) - wygraną w tym trybie warunkuje osiągnięcie bardzo wysokiego poziomu życia obywateli.
  5. Tryb swobodny (Sandbox) - ten moduł gry nie stawia przed Wami żądnego konkretnego celu. Zamiast tego, możecie sami wyznaczyć sobie konkretne zadania i grać własnym tempem.

Modyfikacja zasad gry

Przed rozpoczęciem zabawy, będziecie mogli zmodyfikować niektóre ustawienia, co wpłynie na przyszłą rozgrywkę - Victoria 3: Tryby gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Przed rozpoczęciem zabawy, będziecie mogli zmodyfikować niektóre ustawienia, co wpłynie na przyszłą rozgrywkę. Są to:

  1. Osiągnięcia (Achievments) - możecie zdecydować, czy podczas rozgrywanej kampanii będziecie zdobywać osiągnięcia.
  2. Zachowanie SI wobec graczy (AI Behavior towards Player) - to ustawienie będzie miało wpływ na nastawienie pozostałych krajów do Was. Łagodne nastawienie spowoduje, że pozostałe państwa będą rzadko wysuwać roszczenia. Nastawienie bezwzględne poskutkuje małą przychylnością innych narodów do Waszego kraju.
  3. Poziom agresji SI (AI Agression) - tym ustawieniem zmodyfikujecie zachowanie militarne i dyplomatyczne wobec Waszego państwa. Niski poziom agresji sprawi, że inne kraje będą rzadziej skłonne do podbojów Waszych terytoriów. Z kolei wysoki spowoduje, że pozostali gracze częściej będą chcieli odebrać należące do Was ziemie.
  4. Nowe państwa (Formable Nations) - tutaj zdecydujecie, czy podczas gry mogą pojawić się państwa fikcyjne, czy tylko wiarygodne historycznie.
  5. Państwa z możliwością wyzwolenia (Releasable Nations) - ta opcja określa, czy podczas rozgrywki wszystkie państwa będą mogły zostać wyzwolone, czy też jedynie te określane jako wiarygodne historycznie.
  6. Efekt monumentów (Monument Effects) - wyłączenie tego ustawienia spowoduje, że wszystkie wzniesione monumenty nie zapewnią premii prestiżu i specjalnych cech. Zamiast tego, ich obecność ograniczy się jedynie do walorów estetycznych.
  7. Flagi państw poddańczych (Flags for Subjects) - tutaj określicie, czy flagi państw poddańczych będą się zmieniać w zależności od suzerena.
  8. Kolory państw poddańczych na mapie (Map Color for Subjects) - to ustawienie określa, czy kolory państw poddańczych będą się zmieniać na mapie, gdy zmieni się jego suzeren.