Victoria 3 - poradnik do gry

Victoria 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Victoria 3: Technologie - drzewo technologii, Innowacje Victoria 3 poradnik, porady

Rozwój Waszego państwa uzależniony jest od poznanych technologii, które następnie będziecie w stanie wykorzystać w praktyce. Ta strona poradnika do gry Victoria 3 zawiera informacje na temat Innowacji (Innovation) oraz szereg wskazówek, jak opracować nowe technologie.

Ostatnia aktualizacja: 24 października 2022

Na tej stronie znajdziecie porady dotyczące rozwoju technologii oraz zdobywania Innowacji (Innovation). Podpowiadamy też, które gałęzie rozwoju najlepiej wybrać do wypełnienia konkretnych założeń.

Opracowywanie technologii

Aby przejść do drzewa technologii (Technology Tree), kliknijcie na ikonę żarówki w lewym panelu bocznym - Victoria 3: Technologie - drzewo technologii, Innowacje - Victoria 3 - poradnik do gry

Aby przejść do drzewa technologii (Technology Tree), kliknijcie na ikonę żarówki w lewym panelu bocznym.

Drzewo badań podzielone jest na 3 sekcje: Produkcję (Production), Wojsko (Military) i Społeczeństwo (Society). Wystarczy kliknąć na interesującą Was technologię, aby rozpocząć nad nią badania.

Decyzje o zbadaniu nowej technologii warto podejmować z włączoną pauzą (skrót klawiaturowy spacja), aby na spokojnie przejrzeć wszystkie potencjalne możliwości, jakie daje jej opracowanie.

Innowacje (Innovation)

Innowacje to punkty niezbędne do poznawania nowych technologii - Victoria 3: Technologie - drzewo technologii, Innowacje - Victoria 3 - poradnik do gry

Innowacje to punkty niezbędne do poznawania nowych technologii. W grze macie do dyspozycji wartość bazową Innowacji, jednak poprzez budowę Uniwersytetów (Universities) będziecie mogli generować więcej punktów. To ile Innowacji zostanie przeznaczone na badania zależy również od współczynnika Piśmienności (Literacy).

Po prawej stronie okna drzewa rozwoju technologii możecie sprawdzić, ile Innowacji generuje Wasze państwo co tydzień.

Rozpowszechnianie technologii (Technology Spread)

Istnieje szansa, że w czasie gry Wasz kraj pozna jakąś technologię opracowaną przez inne państwo, nawet jeśli bezpośrednio nie prowadziliście nad nią badań - Victoria 3: Technologie - drzewo technologii, Innowacje - Victoria 3 - poradnik do gry

Istnieje szansa, że w czasie gry Wasz kraj pozna jakąś technologię opracowaną przez inne państwo, nawet jeśli bezpośrednio nie prowadziliście nad nią badań. Dzieje się tak za sprawą rozpowszechniania technologii (Technology Spread). Każdego tygodnia system przydziela losową liczbę punktów z puli do jednej z niezbadanych jeszcze technologii. Liczba ta zależy od współczynnika Piśmienności (Literacy) w Waszym państwie.

Rodzaje technologii

Drzewo technologii (Technology Tree) dzieli się na 3 sekcje - Victoria 3: Technologie - drzewo technologii, Innowacje - Victoria 3 - poradnik do gry

Drzewo technologii (Technology Tree) dzieli się na 3 sekcje:

  1. Produkcja (Production) - znajdziecie tu technologie związane z rolnictwem, wydobyciem, wytwarzaniem i przetwarzaniem materiałów. Opracujecie tu nowe narzędzia i urządzenia. Rozwój w tej sekcji jest szczególnie ważny, jeśli chcecie stać się potęgą gospodarczą i dominować pod względem PKB.
  2. Wojsko (Military) - tutaj zbadacie wszystkie gałęzie dotyczące armii i uzbrojenia. Stworzycie porty, zwiększycie zdolności obronne oddziałów, opracujecie bojowe okręty oraz umożliwicie szkolenie żołnierzy i dowódców. Badania wojskowe są szczególnie ważne, jeśli zamierzacie przyjąć taktykę agresywną i planujecie podbijać nowe terytoria, a także bronić się przed najazdami wrogich armii.
  3. Społeczeństwo (Society) - w tej zakładce znajdziecie technologie, których odkrycie wpływa na poziom życia populacji Waszego kraju - zdrowie, dobrobyt i ogólne zadowolenie. Niektóre z badań zwiększają Zwierzchnictwo (Authority), które jest niezbędne do wydawania nowych rozporządzeń. Ta sekcja jest istotna, jeśli zależy Wam na jak najlepszym samopoczuciu obywateli.

Nigdy nie skupiajcie się wyłącznie na jednym rodzaju technologii. Wysoko rozwinięta armia nie zda się na nic, jeśli w kraju będą niedobory żywności, a niezadowolenie społeczne doprowadzi do wewnętrznych konfliktów.