Return to Monkey Island - poradnik do gry

Return to Monkey Island - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja

Złoty klucz wyspy Brrr Muda jest do zdobycia w części 4 gry Return to Monkey Island. Dzięki naszej solucji dowiecie się jak wygrać z Lodową Królową w 3 konkurencjach - Contest of Heartiness, Intelligence i Seriousness.

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2022

Podczas zaliczania rozdziału 4 gry Return to Monkey Island musicie zdobyć m.in. złoty klucz wyspy Brrr Muda (Brrr Muda Island Golden Key). Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia gdzie znaleźć klucz na wyspie oraz jak pokonać Lodową Królową (Ice Queen) w zawodach Contest of Intelligence, Contest of Seriousness oraz Contest of Heartiness.

Dotarcie do Brrr Muda Island

Brrr Muda Island to nazwa lodowej wyspy z północnego krańca archipelagu - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Brrr Muda Island to nazwa lodowej wyspy z północnego krańca archipelagu. Znajduje się na niej jeden z poszukiwanych złotych kluczy.

Zostaniecie zatrzymani przy równoleżniku 19 (19th Parallel) przy pierwszej próbie dopłynięcia do Brrr Muda Island. Musicie tam zaliczyć zagadkę z wypełnienia formularza i posiadania limonek - opisaliśmy to na stronie Zdobycie 5 kluczy do sejfu w naszej solucji.

Spotkanie z Lodową Królową (Ice Queen)

Po dotarciu na wyspę przejdźcie przez miasteczko i wywołajcie mapę wyspy - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po dotarciu na wyspę przejdźcie przez miasteczko i wywołajcie mapę wyspy. Wybierzcie z niej Lodowy Zamek - Ice Castle. Musicie wybrać długą ścieżkę prowadzącą na sam szczyt. Jej kolejne fragmenty będą stopniowo odsłaniane.

Na górze spotkacie Lodową Królową (Ice Queen), która ma założoną koronę ze złotym kluczem - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Na górze spotkacie Lodową Królową (Ice Queen), która ma założoną koronę ze złotym kluczem. Z oczywistych względów nie podaruje jej Guybrushowi.

Bohater musi stać się nową Królową i oznacza to konieczność pokonania aktualnej Królowej w 3 konkurencjach (Contests). Opisaliśmy je poniżej.

Wygranie konkurencji Contest of Heartiness

W przypadku każdych zawodów macie 2 opcje ich rozpoczęcia - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

W przypadku każdych zawodów macie 2 opcje ich rozpoczęcia:

  1. rozmowa z królową (Ice Queen) w jej pałacu (Ice Palace) i wyzwanie jej na pojedynek;
  2. dotarcie do budynku Town Hall w miasteczku - musicie przejść do pomieszczenia powiązanego z daną konkurencją i użyć dzwonka, by przywołać królową.
Opisywana konkurencja to zawody w spożyciu jak największej ilości ryb - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Opisywana konkurencja to zawody w spożyciu jak największej ilości ryb. Nie może się ona rozpocząć dopóki nie dostarczycie ryb do przeprowadzenia zawodów. Z rozmowy dowiecie się jaki gatunek ryb jest potrzebny - może to być losowe i w naszym przypadku było to Lumpsucker.

Powróćcie na Melee Island, udajcie się do sekcji High Street i odwiedźcie sklep z pamiątkami Cods Wallop - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróćcie na Melee Island, udajcie się do sekcji High Street i odwiedźcie sklep z pamiątkami Cod's Wallop. Zagadajcie do rybaka (Fisherman) i wybierzcie opcję zakupienia ryb. Zaznaczcie właściwy gatunek.

Jeśli już posiadacie jakieś zakupione ryby z Cod's Wallop, to możecie dokonać ich podmiany na ten gatunek, który wymagany jest do rozegrania konkurencji.

Wybierzcie się ponownie do Brrr Muda Island i wejdźcie do Town Hall w miasteczku - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Wybierzcie się ponownie do Brrr Muda Island i wejdźcie do Town Hall w miasteczku. Przejdźcie do pokoju Heartiness Room.

Umieśćcie zakupione ryby w misce, a następnie użyjcie dzwonka żeby ponownie sprowadzić w to miejsce królową. Próba wygrania zawodów grając fair zakończy się porażką - Guybrush przegra z królową. Wszystkie zawody możecie na szczęście powtarzać dowolną ilość razy.

Opuśćcie Brrr Muda Island Island i dopłyńcie do statku LeChucka (LeChucks Ship) - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Opuśćcie Brrr Muda Island Island i dopłyńcie do statku LeChucka (LeChuck's Ship). Na statku nie spotkacie wrogo nastawionych piratów i możecie od razu zająć się jego eksploracją.

Zejdźcie pod pokład i odwiedźcie kuchnię (Galley), w której wcześniej pracowała Putra. Odnajdziecie tu demoniczny pieprz Putry (Putra's Demon Pepper) - zabierzcie go.

Powróćcie do Heartiness Room - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróćcie do Heartiness Room. Użyjcie pieprzu na rybach z miski, a następnie skorzystajcie ponownie z dzwonka. Po rozpoczęciu zawodów nie zabierajcie ryby z miski, tylko wybierzcie rybę Lumpsucker z inwentarza Guybrusha i umieśćcie ją na talerzu bohatera. Królowa jako jedyna skosztuje ostro przyprawionej ryby i przegra zawody.

Wygranie konkurencji Contest of Intelligence

Konkurencja ta dotyczy rozwiązania zagadki matematycznej - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Konkurencja ta dotyczy rozwiązania zagadki matematycznej. Rozegrajcie zawody po raz pierwszy żeby poznać ich przebieg - przystępuje się do nich w pokoju Mezzanine w budynku Town Hall.

Próby oszukiwania na teście będą nieudane. Królowa wygra, ale zawody możecie powtarzać dowolną ilość razy.

Udajcie się do lodowego pałacu (Ice Palace) na Brrr Muda Island - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Udajcie się do lodowego pałacu (Ice Palace) na Brrr Muda Island. Na prawo od tronu możecie znaleźć zapałki (Matches).

Przenieście się na wyspę Scurvy Island i odwiedźcie na niej obóz (Camp) - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Przenieście się na wyspę Scurvy Island i odwiedźcie na niej obóz (Camp). W miejscu z obrazka jest drewno kominkowe (Firewood).

Mając oba przedmioty powróćcie do sali Mezzanine w Town Hall - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Mając oba przedmioty powróćcie do sali Mezzanine w Town Hall. Umieśćcie drewno w kominku znajdującym się na lewo od miejsca rozgrywania konkurencji. Podpalcie drewno zapałkami.

Możecie ponownie użyć dzwonka i powtórzyć rozgrywanie konkurencji - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Możecie ponownie użyć dzwonka i powtórzyć rozgrywanie konkurencji. Topniejąca sala odwróci uwagę królowej. Możecie to wykorzystać żeby szybko zamienić testy (Algebra Paper). Pojawi się sędzia i po przeanalizowaniu testów ogłosi Was zwycięzcą zawodów.

Wygranie konkurencji Contest of Seriousness

Konkurencja ta dotyczy utrzymania poważnej miny podczas opowiadania dowcipów - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Konkurencja ta dotyczy utrzymania poważnej miny podczas opowiadania dowcipów. Rozegrajcie zawody po raz pierwszy żeby poznać ich przebieg - przystępuje się do nich w pokoju Back Room w budynku Town Hall. Powinno dojść do remisu (jeśli celowo nie wybierzecie opcji dialogowej roześmiania się).

Potrzebna Wam będzie unikalna książka z kawałami i zdobycie jej nie jest łatwe - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Potrzebna Wam będzie unikalna książka z kawałami i zdobycie jej nie jest łatwe.

Powróćcie na Melee Island i odwiedźcie siedzibę gubernator Carli (Governor's Mansion). Możecie zignorować kolejkę przed posiadłością, bo nie zostaniecie zatrzymani. Zagadajcie do Carli i poruszcie temat odszkodowań (Disaster Relief) po trzęsieniu ziemi. Wybierzcie opcję dialogową I want to rebuild local business, czyli naprawienia lokalnych biznesów, do których zalicza się m.in. Scumm Bar. Otrzymacie dokument IOU.

Jeśli już wcześniej wybraliście inny projekt, to możecie pogadać ponownie z Carlą i poprosić o jego zmianę.

Dotrzyjcie do ruin Scumm Baru w dokach - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Dotrzyjcie do ruin Scumm Baru w dokach. Musicie tu porozmawiać z kucharzem (Cook) i pokazać mu dokument IOU - ucieszy się o planowanych naprawach i pozwoli Wam zabrać książkę kucharską (Carla's Cookbook).

Z książką powróćcie do posiadłości - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Z książką powróćcie do posiadłości. Zwróćcie książkę kucharską pani gubernator. Jako nową książkę "wypożyczcie" The Endless Tale of the Voyage That Would Never End.

Powróćcie na statek i dopłyńcie do statku LeChucka (LeChucks Ship) - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróćcie na statek i dopłyńcie do statku LeChucka (LeChuck's Ship). Po przedostaniu się na główny pokład porozmawiajcie z Apple Bobem, który nie będzie próbował wyrzucić Guybrusha z pokładu.

Wyraźcie chęć odebrania książki z żartami (Joke Book), którą podarowaliście mu w rozdziale 2. W zamian podarujcie mu książkę zabraną z posiadłości na Melee Island.

Powróćcie do Back Room na wyspie Brrr Muda Island i użyjcie dzwonka żeby powtórzyć zawody - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróćcie do Back Room na wyspie Brrr Muda Island i użyjcie dzwonka żeby powtórzyć zawody. Wybierzcie z inwentarza książkę z dowcipami i użyjcie jej na królowej. Możecie wybrać dowolny kawał - doprowadzicie królową do śmiechu i przegra w ten sposób konkurencję.

Zdobycie klucza z Brrr Muda Island (Acquire the Brrr Muda Island Golden Key)

Po wygraniu wszystkich 3 konkurencji Guybrush zostanie mianowany nową Królową i rozbierze przekazaną mu koronę, pozyskując w ten sposób złoty klucz (Gold Key) - Return to Monkey Island: Złoty klucz Brrr Muda Island (Brrr Muda Island Golden Key) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po wygraniu wszystkich 3 konkurencji Guybrush zostanie mianowany nową Królową i rozbierze przekazaną mu koronę, pozyskując w ten sposób złoty klucz (Gold Key). Podczas koronacji możecie wybierać dowolne opcje dialogowe.