Dead by Daylight: Widmo - perki, moc
Na tej stronie poradnika do DBD znajdziecie opis zabójcy jakim jest Widmo. Dowiecie się stąd jakie posiada perki oraz moc. Nie zabrakło również porad jak nim grać.
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do DBD zawiera opis zabójcy, jakim jest Widmo. Znajdziecie tutaj między innymi opis posiadanych przez niego perków oraz mocy.
Podstawowe informacje
Widmo to zdecydowanie najprostszy do opanowania zabójca. Jego moc opiera się jedynie na niewidzialności i nie wymaga tak dużej wprawy. Dlatego jest on idealnym wyborem dla początkującego gracza.
- Imię: Philip Ojomo;
- Wzrost: Wysoki;
- Zasięg terroru: 32 metry;
- Prędkość poruszania: 4,6 m/s (widoczny), 6 m/s (w kamuflażu);
- Poziom trudności: Bardzo łatwy;
- DLC: Brak, dostępny w podstawowej wersji gry.

Moc i perki
Mocą Widma jest Zawodzący dzwon, który pozwala mu stać się niewidzialnym. W tym trybie zabójca jest:
- Niewykrywalny;
- Pozbawiony zasięgu terroru (chyba, że wykorzysta się specjalny dodatek);
- Praktycznie niewidoczny (można dostrzec jedynie efekt załamania światła);
- Szybszy (prędkość ruchu osiąga 6 m/s).
Musicie jednak pamiętać, że będąc niewidzialnymi możecie jedynie niszczyć przedmioty. Atakowanie ocalałych nie jest dostępne w tym stanie.

Jeśli natomiast chodzi o perki, to tutaj Widmo wypada słabo. Są one niezbyt mocne i nie przydadzą się za bardzo podczas rozgrywki.
Ikona | Perk | Funkcja |
![]() | Drapieżnik (Predator) | Czerwone zarysowania pozostawiane przez ocalałych będą zostawiane nieznacznie/umiarkowanie/znacznie częściej. |
![]() | Pies gończy (Bloodhound) | Ślady krwi są wyraźniejsze i pozostają na ziemi 2/3/4 sekundy dłużej niż normalnie. |
![]() | Zrodzony w cieniu (Shadowborn) | FOV zostaje zwiększone o 9/12/15 stopni. |
Jak grać Widmem?
Jak już wspomnieliśmy, gdy znajdujecie się w trybie niewidzialności, nie jesteście w stanie atakować. Nadal macie jednak możliwość niszczenia obiektów. Dlatego też umiejętność najlepiej wykorzystywać do szybkiego poruszania się po mapie i efektywnego patrolowania generatorów.
Jeśli zdecydujecie się opuścić tryb niewidzialności, to ocalali w promieniu 26 metrów usłyszą Wasz dzwon (można to zmienić przy pomocy odpowiednich dodatków). Nie jest to jednak dźwięk kierunkowy, więc nie będą oni w stanie ustalić, gdy się dokładnie znajdujecie. Dlatego też, zawsze osłaniajcie się jakąś przeszkodą, by uniknąć zauważenia. W ten sposób zyskacie element zaskoczenia.
Dodatkowo przez sekundę po wyjściu z kamuflażu, posiadacie znaczą premię do prędkości. Dzięki niej możecie znacznie skrócić dystans.
Przykładowe buildy
W przypadku Widma dobrze jest postawić na build, który ułatwi wykrywanie ocalałych oraz spowolni prace nad generatorami. W tym przypadku, opisane zostaną dwa układy perków.
Pierwszy build opiera się jedynie na perkach, które są dostępne dla wszystkich zabójców od początku rozgrywki. Nie jest on idealny, ale za to dostępny od samego początku przygód z grą.
Ikona | Perk | Funkcja |
![]() | Gorzki Szmer (Bitter Murmur) | Za każdym razem, gdy zostanie naprawiony generator, to aury ocalałych znajdujących się w promieniu 16 metrów od niego zostaną Wam ujawnione na 5 sekund. W momencie, gdy naprawiony zostanie ostatni generator, aury wszystkich ocalałych zostają ujawnione na 5/7/10 sekund. |
![]() | Wstrząs (Jolt) | Gdy wprowadzicie ocalałego w stan agonii, to każdy generator w Waszym zasięgu 32 metrów eksploduje i straci 6/7/8% progresu napraw. |
![]() | Klątwa: Nikt nie ucieka świerci (Hex: No One Escapes Death) | Gdy brama wyjściowa zostanie zasilona i na mapie nadal pozostaje zwykły totem, Hex aktywuje się i powoduje:
Efekty te utrzymują się do momentu oczyszczenia przeklętego totemu. Gdy perk aktywuje się, przeklęty totem ujawnia swoją aurę wszystkim Ocalałym w promieniu 4 metrów i stopniowo rozszerza ten zasięg do 24 metrów w ciągu 30 sekund. |
![]() | Niechlujny rzeźnik (Sloppy Butcher) | Rany zadane przez ataki podstawowe powodują, że nałożenie na ocalałego efektów Krwotok i Zmasakrowany. Powoduje również, że prędkość utraty zdrowia spowodowana Krwotokiem jest szybsza o 15/20/25%. |
W tym przypadku spowalniacie prace nad generatorami zadając ocalałym obrażenia. Jeśli ich zranicie, to niechlujny rzeźnik spowoduje, że będą oni leczyć się wolniej. Powalenie spowoduje natomiast eksplozję generatorów w Waszym zasięgu terroru.

Gorzki Szmer pozwala Wam natomiast poznawać lokalizację ocalałych oraz określać miejsca, w które się kierują. Dodatkowo z pomocą tego perka możecie szybko namierzać narażonych ocalałych w końcowej fazie rozgrywki.
Drugi build wykorzystuje już perki innych zabójców.
Ikona | Perk | Funkcja |
![]() | Dysonans (Discordance) | Generator w zasięgu 64/96/128 metrów, naprawiany przez 2 lub więcej ocalałych, zostaje podświetlony żółtą aurą.
|
![]() | Śmiertelny pościg (Lethal Pursuer) | Na początku meczu aury wszystkich ocalałych zostają ujawniane na 7/8/9 sekund. Dodatkowo perk ten wydłuża czas podświetlenia aury ocalałego o 2 sekundy. |
![]() | Barbecue & Chilli | Po zawieszeniu ocalałego na haku, na 4 sekundy ujawnione zostaną aury ocalałych znajdujących się w odległości większej niż 60/50/40 metrów od Was. |
![]() | Hak Plagi: Rezonans Bólu (Scourge Hook: Pain Resonance) | Na początku rozgrywki na mapie pojawiają się 4 przeklęte haki. Jeśli powiesicie na jednym z nich ocalałego, to najbardziej naprawiony generator wybuchnie i straci 9/12/15% postępów napraw. Pracujący nad generatorem ocalali krzykną, jednak ich pozycja nie zostanie ujawniona. |
W tym przypadku opieracie się na kontroli lokalizacji ocalałych. Wiecie gdzie znajdują się oni na początku rozgrywki oraz po zawieszeniu kogoś na haku. Macie też świadomość tego, czy wspólnie naprawiają generatory. Z łatwością więc ich wytropicie.
0
- Dead by Daylight - poradnik do gry
- Dead by Daylight: Poradnik do gry
- Dead by Daylight: Buildy
- Dead by Daylight: Łowcy
- Dead by Daylight: Widmo - perki, moc
- Dead by Daylight: Artystka - perki, moc
- Dead by Daylight: Traper - perki, moc
- Dead by Daylight: Pielęgniarka (Nurse) - perki, moc
- Dead by Daylight: Ghost Face - perki, moc
- Dead by Daylight: Wieśniak (Hillbilly) - perki, moc
- Dead by Daylight: Wiedźma (Hag) - perki, moc
- Dead by Daylight: Wgłębnik (Dredge) - perki, moc
- Dead by Daylight: Klown (Clown) - perki, moc
- Dead by Daylight: Śmiercionośca (Deathslinger) - perki, moc
- Dead by Daylight: Łowczyni (Huntress) - perki, moc
- Dead by Daylight: Mózg operacji - Albert Wesker (Mastermind) - perki, moc
- Dead by Daylight: Magik (Trickster) - perki, moc
- Dead by Daylight: Kształt - Michael Myers (Shape) - perki, moc
- Dead by Daylight: Plaga (Plague) - perki, moc
- Dead by Daylight: Świnia (Pig) - perki, moc
- Dead by Daylight: Łowcy
- Dead by Daylight: Buildy
- Dead by Daylight: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.