The Outer Worlds - poradnik do gry

The Outer Worlds - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Rozwój postaci, umiejętności i perki w The Outer Worlds The Outer Worlds poradnik, solucja

Rozwój postaci i dobór odpowiedniego buildu w The Outer Worlds jest niezwykle ważny. Inwestycja w wybrane umiejętności i perki definiuje Twój styl rozgrywki - ataki w zwarciu, walka na dystans, skradanie się czy nacisk na perswazję i pokojowe rozwiązywanie konfliktów. Niniejsza strona poradnika porusza wszystkie aspekty rozwoju bohatera w grze. Dowiesz się tu ile punktów umiejętności i perków otrzymasz za awans postaci, a także poznasz wszystkie umiejętności i perki dostępne w The Outer Worlds.

Podstawowe informacje

W podsumowaniu postaci znajdziesz najważniejsze informacje o swoim bohaterze. - Rozwój postaci, umiejętności i perki w The Outer Worlds - The Outer Worlds - poradnik do gry
W podsumowaniu postaci znajdziesz najważniejsze informacje o swoim bohaterze.

Poniższe informacje przybliżą Ci temat awansowania bohatera i powiedzą, co dzieje się, gdy Twoja postać osiągnie kolejny poziom.

  1. Awans na kolejny poziom odbywa się po zdobyciu określonej liczby punktów doświadczenia (im wyższy poziom, tym więcej punktów doświadczenia potrzebujesz). Punkty doświadczenia zdobywa się poprzez zabijanie wrogów, odkrywanie lokacji, wykonywanie zadań czy używanie umiejętności w dialogach. Więcej informacji odnajdziesz na stronie "Jak szybko zdobywać doświadczenie?" w naszym poradniku.
  2. Umiejętności bohatera zostały podzielone na siedem grup: walka wręcz, broń dystansowa, obrona, rozmowa, ukrywanie się, technologia oraz przywództwo. Szczegółową listę znajdziesz poniżej.
  3. Po każdym awansie bohatera, otrzymujesz 10 punktów umiejętności. Dodawanie punktów do grupy umiejętności (np. walka wręcz, broń dystansowa czy obrona) sprawia, że wszystkie umiejętności z tej grupy zostają ulepszone. Dopiero po osiągnięciu 50 poziomu umiejętności musisz rozwijać ją osobno - maksymalny poziom umiejętności wynosi 100. Skuteczność umiejętność jest zwiększana z każdym dodanym punktem, ale co 20 poziomów odblokowujesz dodatkową premię.
  4. Co dwa poziomy bohatera, otrzymujesz jeden punkt perku (atutu). Perki zostały podzielone na trzy poziomy (tiery). Po wydaniu pięciu punktów w jednym poziomie perków, zyskujesz dostęp do kolejnego.

Lista wszystkich umiejętności

Umiejętności zostały podzielone na kilka kategorii. - Rozwój postaci, umiejętności i perki w The Outer Worlds - The Outer Worlds - poradnik do gry
Umiejętności zostały podzielone na kilka kategorii.

W poniższych tabelach znajdziesz szczegółowy opis wszystkich umiejętności w The Outer Worlds, wraz z specjalnymi premiami:

Broń biała jednoręczna

Zwiększa szansę na trafienie krytyczne przy użyciu broni białej jednoręcznej.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje ataki mocy i zamaszyste ataki

40

Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD)

60

+30% zasięgu broni białej jędnorecznej

80

-50% zużywania wskaźnika TSC (TDD) podczas walki bronią białą jednoręczną

100

+25% szansy na ogłuszenie przy ataku mocy i zamaszystym ataku

Broń biała dwuręczna

Zwiększa szansę na trafienie krytyczne przy użyciu broni białej dwuręcznej.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje ataki mocy i zamaszyste ataki

40

Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD)

60

Ataki bronią białą dwuręczną są niemożliwe do zablokowania

80

-50% zużywania wskaźnika TSC (TDD) podczas walki bronią białą dwuręczną

100

+25% szansy na ogłuszenie przy ataku mocy i zamaszystym ataku

Pistolety

Ogranicza kołysanie broni palnej jednoręcznej i zwiększa szansę na uzyskanie nią trafienia krytycznego.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD)

40

+50% obrażenia zadawane przy trafieniu krytycznym pistoletem

60

+10% minimalnych obrażeń wymaganych do przebicia pancerza

80

+20% szansy trafienia krytycznego przeciwników ze szkodliwymi efektami statusu

100

Trafienia krytyczne pistoletem ignorują 100% pancerza

Broń ciężka

Ogranicza kołysanie strzelb i innej broni długiej, a także zwiększa szansę na trafienie krytyczne.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD)

40

+50% obrażeń przy trafieniu krytycznym bronią ciężką

60

Skraca czas przeładowanie broni ciężkiej o 30%

80

Trafienia krytyczne zwiększają szybkostrzelność o 30% na 3 sekundy

100

Trafienia krytyczne bronią ciężką ignorują 100% pancerza

Unik

Zwiększa odległość, jaką postać przemierza podczas uniku, a także skraca czas trwania szkodliwych efektów stanu.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje unik do przodu

40

+100% szybkości regeneracji uniku

60

+30% współczynnika pancerza na 5 sekund po każdym uniku

80

Cios bronią białą wykonany po uniku zadaje o 50% większe obrażenia

100

Przez 5 sekund po wykonanym uniku trafienia w słaby punkt mają szansę 50% na zignorowanie pancerza

Blokowanie

Zwiększa współczynnik pancerza podczas korzystania z broni białej.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje idealne blokowanie (zablokuj cios tuż przed trafieniem, aby oszołomić atakującego)

40

-25% zużycia broni na skutek blokowania

60

+100% szybkości chodzenia podczas blokowania

80

Broń nie zużywa się przy idealnym blokowaniu

100

Idealne blokowanie osłabia przeciwników, zwiększając ponoszone przez nich obrażenia o 100% na 5 sekund

Perswazja

Perswazja jest używana w rozmowach i zapewnia szansę na wywołanie paraliżującego strachu u ludzkiego celu po zadaniu mu pierwszych obrażeń.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Gdy pierwszy raz trafisz człowieka, masz 20% szans na wywołanie u niego przerażenia na 3 sekundy

40

Czas trwania przerażenia zwiększony o 7 sekund

60

Osłabia pancerz przerażonego celu o 50%

80

Szansa na wywołanie efektu przerażenia zwiększona o 10%

100

Gdy na człowieka działa efekt przerażenia, Twój współczynnik pancerza wzrasta o 25% na 10 sekund.

Kłamstwo

Kłamstwo jest używane w rozmowach i zapewnia szansę na wywołanie efektu poplątania (wrogowie atakują swoich sojuszników) u atakujących Cię automaszyn.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

15% szans na wywołanie efektu poplątania u automaszyn - będą one powoli atakować innych wrogów zamiast Ciebie przez 10 sekund

40

Czas trwania efektu poplątania zwiększony o 7 sekund

60

Automaszyny, które dotknęło poplątanie, atakują z normalną szybkością

80

Szansa na wywołanie poplątania zwiększona o 10%

100

+30% obrażeń zadawanych przy trafieniu w słaby punkt automaszyn, które dotknęło poplątanie

Zastraszanie

Zastraszanie jest używane w rozmowach i daje szansę na wywołanie efektu paniki (wrogowie na krótko uciekają) u pobliskich stworzeń po zabiciu jednego z nich.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Po zabiciu stworzenia, masz 20% szans na wywołanie efektu paniki u pobliskich stworzeń na 10 sekund

40

Pole działanie efektu paniki zwiększone o 100%

60

Szybkość ruchu spanikowanych stworzeń zmniejszona o 30%

80

Szansa na wywołanie efektu paniki zwiększona o 10%

100

Wywołanie efektu paniki zapewnia premię +5% do szansy na trafienie krytyczne przez 10 sekund oraz +25% obrażeń zadawanych przy trafieniu krytycznym

Skradanie się

Obniża zasięg wykrywania kucającego gracza oraz sprawia, że szukający gracza NPC szybciej wracają do normalnego poziomu czujności.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Kucając, zaatakuj wroga, aby zadać mu dodatkowe obrażenia

40

Pozwala okradać ludzi podczas skradania się

60

Zwiększa szybkość ruchu podczas skradania się o 25%

80

Zwiększa obrażenia zadawane przy trafieniu słabego punktu podczas ataku z zaskoczenia o 20%

100

Ataki z zaskoczenia ignorują 50% pancerza

Hakowanie

Skraca czas hakowania oraz obniża liczbę wymaganych łączników obejściowych.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Pozwala sprzedawać towary do automatów sprzedających

40

Odblokowuje zastrzeżone przedmioty w automatach sprzedających

60

Pozwala hakować automaszyny, wyłączając je na 3 sekundy

80

Zmniejsza zasięg wykrywania automaszyn o 30%

100

Zwiększa zasięg hakowania automaszyn o 2,5 metra (łącznie 5 metrów)

Otwieranie zamków

Skraca czas otwierania zamków oraz zmniejsza liczbę wymaganych wytrychów magnetycznych.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Pozwala otwierać drzwi i pojemniki wymagające 1 wytrychu magnetycznego bez użycia wytrychu magnetycznego

40

Znajdujesz w pojemnikach 25% więcej bitów

60

Pozwala sprawdzić zawartość pojemników przed otwarciem

80

Tempo otwierania zamków staje się niemal błyskawiczne

100

Szansa na odnalezienie przedmiotu w nieskazitelnym stanie zwiększona o 100%

Medycyna

Zwiększa ilość zdrowia przywracanego przez przedmioty z inhalatora, odblokowuje dodatkowe gniazda w inhalatorze oraz wydłuża działanie efektów.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Odblokowuje drugie gniazdo na lek w inhalatorze

40

Odblokowuje trzecie gniazdo na lek w inhalatorze

60

Czas działania szkodliwych efektów u celów zwiększony o 50%

80

Odblokowuje czwarte gniazdo na lek w inhalatorze

100

+20% obrażeń zadawanych w walce z ludźmi

Nauki ścisłe

Zwiększa obrażenia zadawane bronią plazmową, zwiększa obrażenia bronią rażącą prądem oraz wzmacnia efekty specjalne broni naukowej.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Pozwala ulepszać broń i pancerz na stole warsztatowym

40

Koszt ulepszeń broni i pancerza zmniejszony o 50%

60

Zwiększa obrażenia od substancji żrących i promieni N o 25%

80

Koszt majsterkowania przy broni naukowej zostaje zmniejszony

100

Obniżenie kosztu majsterkowania do -90%

Inżynieria

Zmniejsza liczbę części pancerza i części broni potrzebnych do naprawy ekwipunku.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Pozwala naprawiać broń i pancerz w ekwipunku

40

Podczas rozmontowania broni lub pancerz, masz 20% szans na zdobycie zwykłej modyfikacji

60

Naprawiane przez Ciebie przedmioty mają 20% szans na stanie się nieskazitelnymi

80

Podczas rozmontowania broni lub pancerz, masz 10% szans na zdobycie rzadkiej modyfikacji

100

Obrażenia zadawane automaszynom zwiększone o 20%

Inspirowanie

Zwiększa obrażenia zadawane przez twoich towarzyszy.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Możesz rozkazać towarzyszom, by wykonali atak specjalny

40

Towarzysze zyskują +20% współczynnika pancerza

60

Premia do umiejętności zapewniana przez towarzyszy zostaje zwiększona o 100%

80

Gdy towarzysze zabiją wroga, drużyna zyskuje szansę na trafienie krytyczne +20% na 5 sekund

100

Gdy towarzysze zabiją wroga, czas odnowienia ich zdolności zostanie skrócony o 20%

Determinacja

Zwiększa maksymalną liczbę punktów wytrzymałości towarzyszy.

Poziom umiejętności (w punktach)

Specjalna premia

20

Po użyciu inhalatora, towarzysze otrzymują 30% efektu leczniczego

40

Zwiększa obrażenia zadawane przez towarzyszy przy trafieniu krytycznym o 20%

60

Towarzysze otrzymują dodatkowe 25% efektu leczniczego inhalatora

80

Gdy towarzysz zostanie znokautowany, drużyna zyskuje +50% współczynnika pancerza oraz +50% zwiększone obrażenia przez 10 sekund

100

Gdy towarzysze zabiją wrogą, odzyskują 50% zdrowia

Lista wszystkich perków

Perki (atuty) zostały rozmieszczone w trzech poziomach. - Rozwój postaci, umiejętności i perki w The Outer Worlds - The Outer Worlds - poradnik do gry
Perki (atuty) zostały rozmieszczone w trzech poziomach.

Poniższe tabele zawierają wszystkie perki (atuty) w The Outer Worlds, wraz z podziałem na poziomy:

Poziom (Tier 1)

Nazwa perku

Opis działania

Wytrwałość

+50% punktów zdrowia

Spowolnienie czasu

+25% maksymalnego wskaźnika taktycznego spowolnienia czasu

Samotny wilk

+25% zadawanych obrażeń, kiedy jesteś bez towarzyszy

Obieżyświat

+25% szybkości ruchu podczas chodzenia

Gepard

+20% szybkości ruchu podczas sprintu

Dobrze utrzymane

Zużywanie się broni i pancerza zmniejszone o 25%

Precyzja

+15% szansy na uzyskanie trafienia krytycznego przez towarzysza

Negocjator

Ceny u sprzedawców zmniejszone o 20%

Zabójcza demonstracja

+50% punktów doświadczenia za wrogów zabitych przez towarzysza

Podróżnik

Pozwala korzystać z szybkiej podróży przy przeciążeniu postaci

Szybcy i martwi

+50% szybkości regeneracji wskaźnika taktycznego spowolnienia czasu

Osioł juczny

+50kg pojemności ekwipunku

Jeszcze kilka bitów

+100% dodatkowej amunicji u sprzedawców, +100% dodatkowych produktów do spożycia u sprzedawców

Twardziel

+5 podstawowego współczynnika pancerza

Poziom 2 (Tier 2)

Nazwa perku

Opis działania

Bieganie i strzelanie

Kara do celności w ruchu zmniejszona o 65%

Kostucha

Przywraca TSC za każde zabicie

Dziwna nauka

+50% obrażeń zadawanych przez broń naukową

Demon prędkości

+25% szybkości ruchu podczas TSC

Skaner

+20% premii do dodatkowych obrażeń zadawanych podczas trafienia w głowę lub słaby punkt

Kolekcjoner

Zasięg podświetlania przedmiotów umożliwiających interakcję zwiększony o 5 metrów

Sprzedawca sadła z borsuka

Sprzedajesz przedmioty o 20% drożej

My, Kompania Braci

25% szans na zresetowanie czasu odnowienia zdolności towarzysza przy każdym trafieniu krytycznym

Tag Team

25% szans na zresetowanie czasu odnowienia zdolności towarzysza w przypadku użycia jego innej zdolności

Grzmiąca burza

Skrócony czas odnowienia zdolności towarzysza o 20% po każdym wrogu zabitym przez gracza

Żniwiarz

+15% punktów wytrzymałości przywróconych za każde zabicie

Zbieracz

Waga produktów do spożycia zostaje zmniejszona o 50%

Stado osłów jucznych

Premia do pojemności ekwipunku od twoich towarzyszy zostaje zwiększona o 40kg

Monolog

Zwiększa umiejętność Rozmowa o 10 punktów, gdy nie jesteś z żadnym z towarzyszy

Poziom 3 (Tier 3)

Nazwa perku

Opis działania

Dzika nauka

+50% obrażeń zadawanych przez broń naukową

Pewna ręka

Kołysanie broni dystansowej i kara do celności w ruchu zmniejszona o 100%

Pewność siebie

Następny atak po zabiciu wroga gwarantuje trafienie krytyczne

Pancernik

+10% premii do współczynnika pancerza, +100% premii do umiejętności

Ekstra osioł juczny

+100 kg pojemności ekwipunku

Mistrz taktyki

+70% szybkości ruchu podczas TSC przez 5 sekund

Zemsta

Zadawane obrażenia zwiększone o 20% podczas działania szkodliwych efektów

Ostatnie starcie

Zadawane obrażenia zwiększona o 30%, gdy liczba zdrowia spadnie poniżej 25%

Bum, prosto w głowę

Śmiertelne trafienia w głowę powodują eksplozję, która rani pobliskich wrogów

Tylko mi tu nie kipnij

Użycie inhalatora podnosi znokautowanych towarzyszy

Przeszywające strzały

Ataki dystansowe obniżają współczynnik pancerza celu o 1 punkt za każde trafienie

Gruba skóra

Zmniejsza o 15% otrzymywane obrażenia obszarowe i obrażenia od plazmy

Wet za wet

15% obrażeń zadanych w walce wręcz jest zwracana w postaci punktów wytrzymałości

Samotny skradacz

Zmniejsza o 33% promień wykrywania przez wrogów