Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Jak odblokować drona i efektownie go wykorzystać Ghost Recon Breakpoint? Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint poradnik, tipy

Dron był podstawowym narzędziem wykorzystywanym w poprzedniej odsłonie cyklu, Wildlands, nie inaczej jest też w przypadku Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint. W najnowszej części serii również będziesz z niego korzystać, z tą różnicą, iż dron nie jest dostępny od samego początku rozgrywki. Informacje dotyczące odblokowania go i sprawnego wykorzystania znajdziesz w niniejszym rozdziale.

Jak odblokować drona?

Jak zostało wspomniane we wstępie, w Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint dron nie jest dostępny od początku rozgrywki. By zyskać do niego dostęp, musisz ukończyć misję główną Helikoptery w Ogniu (Eagles Down), docierając do siedziby ruchu oporu w Erewhon i rozmawiając z rannym członkiem oddziału Duchów. Po wszystkim zyskasz dostęp do drona i będziesz od tego momentu w stanie z niego korzystać.

By aktywować drona, wystarczy wcisnąć klawisz "X" (bądź przytrzymać d-pad w górę w przypadku grania na kontrolerze bądź w wersji na konsole XOne i PS4). Po aktywacji dron wzniesie się w powietrze i będziesz w stanie z niego korzystać w ten sam sposób, jak we wspomnianym Wildlands.

Jak efektywnie wykorzystać drona?

Dron pozwala prowadzić rekonesans z bezpiecznej odległości. - Jak odblokować drona i efektownie go wykorzystać Ghost Recon Breakpoint? - Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry
Dron pozwala prowadzić rekonesans z bezpiecznej odległości.

Głównym celem korzystania z drona jest zwiad. Ustawiając "wzrok" drona na celu, będziesz w stanie namierzać pozycje wrogich jednostek - będą one widoczne do momentu likwidacji celu bądź oddalenia się od niego na znaczną odległość. Dodatkowo, możesz w ten sposób odkrywać interesujące obiekty (jak np. skrzynie ze sprzętem czy dane wywiadowcze do zebrania), a także nowe lokalizacje (oznaczone na horyzoncie znakiem "?") czy miejsca do biwakowania.

By zwiększyć skuteczność drona, możesz wykupić do niego kilka umiejętności. Są to:

  1. Recon Mastery z sekcji Recon - dzięki niemu każdy oznaczony wróg nagrodzi Cię dodatkowymi punktami doświadczenia. Wartość może wydawać się niewielka, jednak przy dużej placówce wroga można w ten sposób zdobyć nawet 1/3 paska doświadczenia!
  2. Drone Visions z sekcji Recon. Pozwoli uruchomić tryb noktowizyjny, który przydaje się w nocy, bądź tryb termowizyjny, który pozwoli łatwiej namierzyć wrogów skrytych, na przykład, w zaroślach.
  3. Drone Mark Area z sekcji Recon - dzięki temu namierzanie przy pomocy dronem stanie się prostsze, gdyż nie trzeba już będzie celować bezpośrednio we wroga, by go oznaczyć.
  4. Opcjonalnie odblokować można też zdolności Drone Cooldown (zmniejszenie czasu odnowienia drona po zniszczeniu o 50%), Drone Range (zwiększenie zasięgu drona) czy Drone Speed (zwiększenie prędkości poruszania się drona). Są to przydatne zdolności, warto zachować je jednak na późniejszy etap rozgrywki, gdyż liczba punktów umiejętności jest dość ograniczna, a inne zdolności są po prostu bardziej użyteczne.