Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 19 - Wybawienie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Misja 19 - Salvation / Wybawienie

Miejsce: Aiur - Misja 19 - Wybawienie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Miejsce: Aiur

Cele główne:

  1. Obroń keystone (ogniwo), póki nie zostanie w pełni naładowany.

Cele dodatkowe:

  1. Brak.

Nagroda za cele główne:

  1. Odblokowanie epilogu.

Nagroda za cele dodatkowe:

  1. Brak.

Misja o charakterze obronnym. Musisz bronić keystone [1], póki nie osiągnie 100% gotowości. W praktyce oznacza to konieczność bronienia go przez 30 minut i kilka sekund. Do tego czasu możesz stracić większość bazy, wszystkie jednostki oraz wszystkich sojuszników. Jeśli keystone przetrwa, wygrasz niezależnie od sytuacji na planszy. Tym bardziej, że wrogowie niemal na pewno zignorują twoją główną bazę i skupią swoje wysiłki na zniszczeniu artefaktu.

Tuż obok keystone (ogniwa) znajduje się twoja główna baza [2]. Na lewo od niej będziesz mógł wybudować kolejną [3]. Poza tym wokół artefaktu znajdziesz kilka twoich pylonów wraz z photon cannons (działa fotonowe) oraz trzy bazy twoich sojuszników. Każdy z nich bronić będzie jednej z trzech dróg prowadzących do keystone (baza [A1] będzie bronić punktu [A2] przed ataki wrogów z [A3] i tak dalej). Sojusznicy będą tworzyć jednostki i stawiać budowle obronne, ale ich bazy nie będą rozbudowywane, nawet kiedy przeciwnik zacznie wysyłać na nie coraz więcej jednostek. Bez twojej pomocy bazy sojuszników prędzej czy później zostaną zniszczone, więc twoim zadaniem jest wspomóc ich obronę. Od razu nastaw się na to, że sojuszniczy bohaterowie zginą w czasie kilku pierwszych ataków. AI nie wie, jak nimi sterować, więc nie zwróci uwagi na to, że postać znajduje się na granicy śmierci. Najdłużej przetrwa Vorazun z [A2], ale tylko dlatego, że będzie niewidzialna dla przeciwników.

Do zadania możesz podejść na dwa sposoby. Pierwszym jest powtórzenie taktyki z misji Last Stand (Ostatni bastion), czyli budowa wieżyczek w punktach [A2][B2][B2]. W przeciwieństwie do tamtej misji każda droga do bazy będzie posiadała przynajmniej lekką obronę, plus nie będziesz musiał się martwić desantami powietrznymi w pobliżu keystone. Zablokowanie dróg do artefaktu powinno więc wystarczyć. Taktyka ta ma jednak dwie poważne wady. Po pierwsze - dość szybko wróg zacznie wysyłać na ciebie bardzo liczne grupy przeciwników, w tym jednostki oblężnicze. Będziesz więc musiał albo wybudować khaydarin monolith (monolit khaydarinowy), albo wysłać przeciwko nim kilka własnych jednostek. Po drugie, od czasu do czasu z [4] oraz [5] będą nadlatywały jednostki protossów, w tym carriers oraz tempests (orkan). Będą leciały wprost na keystone, istnieje więc szansa, że będą poruszały się poza zasięgiem twoich wieżyczek. Co prawda możesz zbudować mnóstwo wieżyczek i otoczyć keystone ze wszystkich stron, ale prędzej czy później odkryjesz, że wróg atakuje ze zbyt wielu miejsc, by same budynki były w stanie go powstrzymać. Wrogie floty będą również atakowały z punktów [A3][B3][C3], ale w takim wypadku twoi sojusznicy będą mogli się nimi zająć.

Z tego powodu lepiej sięgnąć po taktykę mieszaną. W punktach [A2][B2][B2] ustaw kilka photon cannons (działa fotonowe), khaydarin monoliths (monolity khaydarinowe) oraz shield batteries (generatory osłon). Zbuduj z nich mur, ale zostaw nieduże przejście dla jednostek. Pylony sojuszników nie mogą być przez ciebie użyte, więc będziesz musiał wszystko wybudować od zera. Obronę wzmocnij kilkunastoma jednostkami lądowymi. Dobrze by było, gdyby chociaż część z nich potrafiła atakować cele lądowe oraz powietrzne. W [1] gromadź wszystkie świeżo tworzone jednostki, dzięki temu będziesz mógł je szybko wysyłać na najbardziej zagrożone odcinki. Gra będzie informowała o najgroźniejszych atakach, więc zawsze będziesz zawczasu wiedział, gdzie wysłać wojsko. Jeśli korzystasz z warp gates (wrota przesyłowe) i innych budowli wykorzystujących warp technology (technologię warp), to od razu teleportuj wojsko na najsłabiej bronione odcinki. Dodatkowo w punkcie [B1] zgromadź flotę, której celem będzie eliminowanie wrogich okrętów nadlatujących z punktów [4] oraz [5]. O ich pojawianiu się również będziesz zawczasu informowany. Flota powinna składać się w całości z okrętów przeznaczonych do niszczenia innych okrętów. Jeśli jednak nie chcesz jej ciągle przesuwać możesz ją od razu rozdzielić i wysłać w najbardziej zagrożone miejsca. Jeśli chcesz budować okręty zdolne do atakowania celów lądowych - void rays (promienie otchłani), carriers (lotniskowce) i tak dalej - to wysyłaj je wraz z resztą wojsk do punktu [1] albo teleportuj do linii fortyfikacji, niech pomagają w obronie dróg do keystone (ogniwa).

Regularnie odbudowuj zniszczone wieżyczki oraz dostawiaj nowe. Ulepszaj również broń i pancerze swoich jednostek. Masz do dyspozycji dwa źródła surowców, więc oszczędzanie nie wchodzi w grę. Nie martw się, jeśli ty lub twój sojusznik będziecie tracili budowle i jednostki, tylko natychmiast uzupełniaj straty. Będzie to istotne w późniejszej części misji, gdy wróg będzie atakował z dwóch, a nawet trzech kierunków jednocześnie.

Z powodu toczącej się na orbicie bitwy będziesz regularnie tracił dostęp do kolejnych umiejętności aktywnych. Obie pasywne będą przez cały czas dostępne. Pierwszą umiejętność stracisz około 10 minuty gry, drugą około 15, następną około 20, wreszcie ostatnią po 26 minucie. Nie będziesz mógł ich odzyskać, co stanie się szczególnie dokuczliwe pod koniec misji.

Nie kontratakuj. W punktach [A3][B3][C3] przeciwnik co prawda posiada budowle produkcyjne, ale nawet bez nich będzie cię regularnie atakował dużymi grupami jednostek. Poza tym budynki te są bronione przez wieżyczki, a dodatkowo w [C3] przebywa brutalisk, który z dużym prawdopodobieństwem zniszczy wszystkie atakujące go jednostki. Poza tym w późniejszej części misji wróg będzie atakował cię tak często i tak dużymi siłami, że nie będziesz miał ani czasu, ani możliwości, by odpowiedzieć atakiem.

Ataki wroga będą zyskiwały na sile w miarę trwania misji. Do zealots (zelotów) oraz zerglingów szybko dołączą lepsze jednostki, w tym ultraliski oraz reavers (rozdzieracze). Z powietrza atakować będą nie tylko phoenixes, ale również carriers, tempests, a pod koniec misji również motherships. Musisz nastawić się nie tylko na silne, ale również bardzo duże ataki, składające się łącznie z 50 i więcej jednostek. Twoi sojusznicy z pewnością nie dadzą rady odeprzeć ich samodzielnie. Będą tworzyć nowe jednostki, ale zdecydowanie zbyt wolno i za mało.

Wszystkie pozycje sojuszników posiadają swoje wady. Baza Alaraka z [B1] jest najbardziej wysunięta ze wszystkich. Jeśli obrona w punkcie [B2] zostanie zniszczona, baza Alaraka prawdopodobnie długo nie przetrwa. Z drugiej strony przeciwnik wpierw zajmie się nią, a dopiero potem ruszy na keystone (ogniwo), więc będziesz miał trochę czasu na przygotowanie obrony. Dwie pozostałe bazy [A1][C1] znajdują się na uboczu, a co za tym idzie po przerwaniu linii obronnych w [A2] oraz [C2] przeciwnik natychmiast zaatakuje keystone. Jeśli więc będziesz musiał wybierać, przede wszystkim broń linii obronnych Vorazun oraz Karaxa.