Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Poniższy poradnik do Assassin's Creed: Unity zawiera informacje przeznaczone dla osób, które chcą poznać podstawowe mechanizmy gry, zaliczyć wszystkie sekwencje na 100% oraz dowiedzieć się, jak bardzo różnią się od tych zaprezentowanych w Black Flag. Znajdziesz tutaj opis najważniejszych reguł jakimi rządzi się AC Unity oraz porady, jak w najlepszy sposób z nich korzystać. Oprócz tego poznasz szczegółowe informacje na temat kolejnych zagadek Nostradamusa, tajemniczych morderstw oraz pozostałych Paryskich Opowieści. Ostatnim elementem przewodnika jest sekcja Opis przejścia - historia Anno Doriana, w której znajdują się szczegółowe opisy przejścia wszystkich dwunastu sekwencji głównego wątku fabularnego. Znajdują się w niej również objaśnienia dotyczące rozmaitych rodzajów misji, jakie zlecane są Arno w ramach jego kariery Asasyna.

Krótko o Assassins Creed: Unity

AC Unity to kolejna odsłona cyklu przygodowych gier akcji od studia Ubisoft, taktującego o walce Assasynów z Templariuszami. Tym razem rzucony zostaniesz do Paryża w samym środku rewolucji francuskiej. Wcielisz się w Arno - bohatera, który w samym środku walk między biednymi a arystokracją, stara się rozwikłać spisek zawiązany przez wrogi zakon.

Produkcja doczekała się wielu usprawnień względem poprzednich części. Przebudowie uległa mechanika wspinaczki, dodano możliwość skradania się, a walka stała się bardziej wymagająca. Dodatkowo zdecydowano się na zwiększenie realizmów świata. Tak więc w czasie rozgrywki otrzymasz zdecydowanie większą swobodę działania, a niepowodzenie misji niekoniecznie będzie wymagało powtarzania od początku określonych sekwencji.

Porady ogólne

W AC Unity tak jak w każdej innej grze, ważne jest trzymanie się kilku podstawowych zasad, które ułatwiają rozgrywkę. Poniżej znajdziesz rady, które pomogą ci w czasie twojej przygody w ogarniętym chaosem Paryżu.

  1. Patrz na ekran i mapę - dzięki temu wszystkie cele zadań, dodatkowe aktywności albo przeciwnicy są zaznaczeni w obu tych miejscach. Jeśli nie wiesz, co masz zrobić albo zwyczajnie się zgubiłeś, rozejrzyj się po ekranie albo włącz mapę.
  2. Synchronizuj punkty widokowe - Dzięki nim poznasz lokalizację części sekretów Paryża oraz uzyskasz dostęp do szybkiej podróży po mieście.
  3. Badaj teren - Skrzynie, kokardy oraz wiele innych dodatkowych aktywności zostanie zaznaczonych na mapie, jeśli pojawisz się w ich pobliżu. Gra dodatkowo je podświetli z pomocą snopu światła.
  4. Wydawaj punkty kredo - Punkty te wydawane są na ulepszanie ekwipunku. Zyskujesz je na tyle dużo i często, że oszczędzanie ich pozbawione jest sensu. Wyjątkiem drogie wyposażenie, na przykład najdroższa broń, do ulepszenia której potrzeba tysięcy punktów kredo. Jednak do czasu jej zdobycia twój zapas punktów powinien być dostatecznie duży.
  5. Nie działaj pochopnie - Znaczna część misji pozwala ci na wybór drogi do celu oraz kolejność eliminowania przeciwników. Skorzystaj z tego. Zamiast rzucać się do szturmu, przeprowadź dokładny rekonesans. Odszukaj dostępne wejścia, znajdź miejsca, które patroluje najmniej strażników, opracuj plan i dopiero wtedy działaj.
  6. Biegaj po dachach - W AC Unity na dachach znajduje się dużo mniej strzelców, niż we wcześniejszych odsłonach serii. Większość przeciwników nie jest również w stanie wspiąć się na dach lub traci tobą zainteresowanie, gdy tam dotrzesz. Dlatego najlepszym miejscem na ucieczkę przed przeciwnikami jest właśnie dach. Dodatkowo z dachów możesz przeprowadzić ciche i niemożliwe do uniknięcia zabójstwa bez zostania wykrytym. To ważne, ponieważ nie możesz dokonać zabójstwa z powietrza wobec przeciwnika, który cię widzi. Musisz jednak uważać, gdyż przeciwnicy są w stanie wbiec na dach, jeśli w pobliżu znajduje się drabina albo stos skrzynek. Jeśli nie znajdą takiej możliwości, a ty się odsłonisz, to zaczną do ciebie strzelać. Dachy to wciąż bardzo dobre miejsce dla każdego Asasyna, ale należy korzystać z nich z głową.
  7. Jeśli gra jest za trudna, spróbuj innego zadania - Gra podpowie ci, jeśli uzna dane zadanie za zbyt trudne dla ciebie. W takim wypadku możesz próbować, ale jeśli nie czujesz się na siłach, zajmij się czymś innym.
  8. Graj, jak ci wygodnie - Poza pojedynczymi sytuacjami gra jest bardzo wyrozumiała. Do prawie każdego budynku prowadzi kilka wejść, a większość misji możesz przejść na kilka sposobów. Możesz grać powoli i ostrożnie, jak również szybko i bezpośrednio. Dlatego wybierz styl gry, który najbardziej ci odpowiada i się go trzymaj.

Pełną listę porad ogólnych znajdziesz w dedykowanym im rozdziale.

Podróżowanie po mieście

Istotnym elementem zabawy w AC Unity jest umiejętność sprawnego poruszania się po Paryżu. W poniższym dziale znajdziesz najważniejsze informacje związane z tym zagadnieniem. Dzięki poniższym stronom dowiesz się na co należy zwracać uwagę i jak wykorzystywać dane mechaniki.

  1. Wzrok orła
  2. Walka
  3. Zasoby
  4. Otwieranie zamków
  5. Zabójstwa i ogłuszania

Aktywności dodatkowe

Paryż w AC Unity wypełniony jest różnego rodzaju aktywnościami, które możesz wykonywać w przerwie między zadaniami z głównego wątku. Pozwolą ci one na zebranie dodatkowego doświadczenia oraz pozwolą lepiej zagłębić się w świat gry.

  1. Szczeliny Helixa
  2. Tajemnicze Morderstwa
  3. Zagadki Nostradamusa
  4. Paryskie Opowieści
  5. Źródła pieniędzy

Wymagania sprzętowe

AC Unity jest produkcją, która do działania na minimalnych ustawieniach nie wymaga komputera od ciebie komputera o bardzo wysokiej specyfikacji. Poniżej znajdziesz informacje odnośnie wymagań sprzętowych jakie należy spełnić, by produkcja działała na twoim komputerze.

Minimalne wymagania

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz, AMD Phenom II x4 940 3.0 GHz,
  3. Karta grafiki: Radeon HD 7970 z 3 GB VRAM, GeForce GTX 660 z 2 GB VRAM
  4. Pamięć RAM: 6 GB
  5. Miejsce na dysku: 50 GB

Zalecane wymagania

  1. System operacyjny: Windows 7/8/8.1/10 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i7-3770 3.4 GHz, AMD X8 FX-8350 4.0 GHz
  3. Karta grafiki: Geforce GTX 780 z 3 GB VRAM, Radeon R9 290X z 3 GB VRAM
  4. Pamięć RAM: 8 GB
  5. Miejsce na dysku: 50 GB

Informacje o Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Autor : Łukasz Salantor Pilarski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 167, ilustracje: 315 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 65.

Popularne strony w Assassin's Creed: Unity - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (46)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.11.2014 19:56
odpowiedz
Kastielloo
1
Junior

Możecie tez wyłączyć Cheat Engine i w speedhacku ustawić wartość na 0,2. Mi to pomogło.

27.11.2014 19:18
odpowiedz
PoliskiKiller
1
Junior

Dzisiaj robię pacza ale z tym QTE to jak gram na najniższych ustawieniach do tego spełniam wymagania najniższe ale zawsze coś jak może mi to zadziałać

28.11.2014 14:33
odpowiedz
claudii
3
Junior

nie ma czegoś takiego jak wydarzenia losowe

28.11.2014 15:09
odpowiedz
PoliskiKiller
1
Junior

czyli

29.11.2014 12:12
odpowiedz
newton88
1
Junior

w ustawieniach ekranu zmieńcie ekran na 4:3 wtedy gra będzie płynna i bez problemu przejdziecie ta misje :) nie będzie problemu z tym nieszczęsnym "E" ;p miłego grania dalej ;)

06.12.2014 17:20
odpowiedz
Jason30
10
Legionista

Mam Pytanie czy ktoś ukończył grę Assassins Creed Unity w 100% bo ja nie moge ukończyć bo nie wiem o co chodzi z tym zbieraniem artefaktów współczesnym Paryżu bo napewno nie chodzi o szczeline Helixa ani o most serwerowy błagam pomóżcie!!!

28.12.2014 09:55
👍
odpowiedz
Shay4108
1
Junior

Jak odblokować strój Altaira w AC Unity? Jestem podłączony pod AC Companion.
Podajcie szczegółowo!

03.01.2015 09:11
odpowiedz
Asakune
1
Junior

Ja miałem problem z QTE i z godzine sie męczyłem i jakoś wygrałem i ja mam słabszego troche kompa ale w 30/40 fps mi śmiga. Co do stroi otwierajcie skr zynki nowicjuszkie to z tąd dropia stroje mi już dropna strój Edwarda i Conora

20.01.2015 18:09
odpowiedz
Xalios
1
Junior

Witam,
W sekwencji 6 należy otworzyć drzwi wytrychem.
Niestety wszystkie umiejętności synchronizajci zużyłem w poprzednich sekwencjach i nie posiadam 6ciu punktów by wykupić umiejętność. Ktoś podpowie jak zdobyć punkty na nowo?

02.02.2015 08:52
odpowiedz
Bartek1110
2
Junior

Nie mogę wejść do dzielnicy Temple. Jak próbuję tam dotrzeć gra się zawiesza. Nic się nie da zrobić trzeba włączyć od nowa, ale potem to samo. Miał tak ktoś? Co z tym zrobić?

07.02.2015 11:37
odpowiedz
Sewan
27
Pretorianin

@Xalios Możesz wykonać misje współpracy, by zebrać punkty synchronizacji.

13.02.2015 13:25
kys
odpowiedz
kys
59
Centurion

Witam mam pytanie jak się wybiera wyposarzenie to za sakiewką jest jeszcze znak zapytania, jak to odblokować ?

15.02.2015 21:40
odpowiedz
skyman
4
Junior

@Bartek1110 mam ten sam błąd. Gdy docieram do wyznaczonego obszaru by zatwierdzić zadanie gra się zacina i trzeba ją resetować. Od Twojego postu minęło trochę czasu może rozwiązałeś ten problem i podzielisz się spostrzeżeniami?

04.03.2015 23:01
odpowiedz
nomedzik
1
Junior

Mam dziwny problem... ukończyłem sekwencje 11, chciałem skoczyć po kase do skrzynki, ale przypadkowo kliknąłem na "Dead Kings" (ikonki obok siebie na mapie były) i od razu przeniosło mnie do dodatku, tj. sekwencji 13... Jak wrócić aby "normalnie" zacząć grać? :/ Automatycznie wrzuca mnie do sekwencji 13, nie mogę wybrać sekwencji 12, a jak znowu przechodzę szczelinę pod koniec sekwencji 11 to po prostu wracam do menu z "postępem".

23.03.2015 20:53
odpowiedz
LudwiczekTCV
1
Junior

sekwencja 7 wspomnienie 3 pokonac bellecka tak jak kolega pisal pomaga zmiana proporcji ekranu na 4 :3... meczylem sie z tym ze dwa tygodnie az wkoncu wpadlem na ten pomysl :D za pierwszym razem poszlo i przeszedlem to wstrena misje :D

31.03.2015 22:39
odpowiedz
hyd508rogen007
2
Junior

Witam, mam ps4 i w misji Ciało polityczne: jak zacząć misję od nowa musiałem są przerwać i teraz mam tylko dwie piesze wskazówki i nic dalej nie idzie naprzód. Proszę o pomoc bo to ostatni pucharek do zdobycia w grze.

31.03.2015 23:01
odpowiedz
1 odpowiedź
gżehol
20
Chorąży

Jak zwiększyć zapas wytrychow i innego wyposażenia żeby mieć więcej niż 5 ?

01.04.2015 00:20
FanGta
odpowiedz
1 odpowiedź
FanGta
115
Generał

Jak ktoś ma problem z wciskaniem E podczas starcia z Bellec'kiem
- ściągnąć Cheat Engine 6.4
- uruchomić Cheat Engine, a następnie grę.
- gdy już nastapi sekwencja QTE, nacisnąć Alt+Tab, żeby zminimalizować grę i użyć Cheat Engine.
- W lewym, górnym rogu programu jest ikonka komputera ["select a process to open"] , tuż pod "file". Wyskoczy taka lista, trzeba poszukać "ACU.exe" [jeszcze jakieś cyfry przed tym chyba stały], kliknąć to, a później kliknąć "open".
- kolejnie trzeba poszukać z prawej strony "Enable Speedhack", wpisać "0,2" i kliknąć "apply".
- gdy wróci się do gry, będzie można zauważyć, że wszystko zwolniło, ale tak ma być. Można dalej grać.
- podczas QTE naciskać "E" z taką częstotliwością z jaką robiło się to wcześniej - czyli jak najszybciej się da.
- jeśli to nie zadziała trzeba zmienić liczbę na mniejszą

30.05.2015 11:50
odpowiedz
Darhia
1
Junior

Bedac na etapie 5 sekwencji niechcacy uruchomilam sekswencje 13... teraz nie moge sie z niej wydostac. :/ przeszlam ja ale i tak nie moge wrocic do poprzedniej mapy. Jak zakonczyc seksencje 13 i wyjsc z niej ?

30.05.2015 17:10
odpowiedz
pavlos89
3
Junior

@Darhia to jest sekwencja z DLC Dead Kings, musisz ją przejść niestety, a potem wejść na bazylikę i zsynchronizować punkt widokowy i na mapie pojawi się ikonka P, która umożliwi powrót do Paryża.

12.08.2015 09:52
odpowiedz
[email protected]
26
Chorąży

Witam.
Wie ktoś może gdzie znajdę strój Connora i Edwarda?

19.01.2016 09:55
odpowiedz
Jedrusia
2
Junior

Witam.
Zacząłem dopiero grać w tą grę i już mam "zonka".
Skończyłem zdarzenie 2 w sekwencji 3 i przeniosło mnie automatycznie do misji Fin de sičcle "Serwer mostowy".
Tutaj nastąpiła desynchronizacja Ardo i wówczas wyszedłem z gry i wyłączyłem komputer (było już późno w nocy i normalnie chciałem zakończyć grę). Włączyłem ją dnia następnego, uruchomiłem ostatni zapis "Serwer mostowy" i w ogóle nie pojawia się przejście portalowe. Mogę sobie biegać po Paryżu ale nie ma w ogóle zaznaczonej następnej misji głównej.
Ponieważ zrobiłem już masę dodatkowych zadań, rozpoczynanie gry nie wchodzi w rachubę. Może ktoś mi pomóc jak wybrnąć z tego problemu ?

30.06.2016 09:08
odpowiedz
raxan
1
Junior

Pomocy, gram na xone i podczas misji konfrontacja w pierwszej rundzie mam buga, QTE robię w 50% później mi przerywa o co chodzi ?

06.11.2016 10:35
odpowiedz
Bartvix
1
Junior

Jak można "wejść" do tej szczeliny Helixa? :D

04.08.2017 21:57
odpowiedz
Graniakreal
1
Junior

Ten błąd miałem i ja ale zadziałało jak klikałem E i PPM

04.08.2017 22:07
odpowiedz
Graniakreal
1
Junior

Srrr... Nie PPM a LPM

02.09.2017 15:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
basterson1
3
Junior

Kupiłem grę i od samego początku mam problem z płytą. Kiedy wreszcie odpaliłem grę i zacząłem pierwszy wątek zaczęły się schody.
Jak wejść do ekwipunku/wyposażenia/ jak kupić umiejętności w assasins creed unity ? Pytanie może i śmieszne ale próbowałem, szukałem itp itd i nie mogę w żadem sposób dostać się do ekwipunku.

post wyedytowany przez basterson1 2017-09-02 15:59:10
02.09.2017 17:45
odpowiedz
1 odpowiedź
basterson1
3
Junior

Idąc do jakiegokolwiek handlarza : oprócz lekarstwa nie ma nic i na nic nie da się przełączyć. Czy dostęp do ekwipunku jest od samego początku gry ?

02.09.2017 18:08
odpowiedz
basterson1
3
Junior

No właśnie ... siedzę już od dwóch dni i zaczynałem się już powoli złościć, tym bardziej że wgrywając grę wyskakiwał mi błąd płyty. A tak swoją drogą to przeglądałem różne poradniki i nigdzie nie pisało że dostęp do eq nie jest od początku gry :D Crod4312 wielkie dzięki :D

07.08.2018 22:54
odpowiedz
marcin.997
32
Centurion

Wykonasz misje typu i dodatkowo masz
zrobić zza osłony z powietrza i jeżeli padniesz w złym miejscu musisz ponownie zrobić je.

Jeżeli chodzi o mnie to jest nudna gra ponieważ ile razy można wykonać główna misję z pobocznymi np zza osłony ...

Ps. Na konsoli jest wymagane do trofeum także

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291412Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291411Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291410Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291409Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291408Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291407Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291406Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291405Assassin's Creed: Unity - screen - 2014-11-12 - 291404