Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

PlanetSide 2 - poradnik do gry

PlanetSide 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Formy wspólnej gry | Postać oraz jej rozwój | PlanetSide 2 PlanetSide 2 poradnik

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Formy wspólnej gry

Bo w grupie raźniej. - Formy wspólnej gry | Postać oraz jej rozwój | PlanetSide 2 - PlanetSide 2 - poradnik do gry
Bo w grupie raźniej.

W PlanetSide 2 istnieje kilka form zrzeszania graczy, których dotyczy odrębna zakładka w menu o nazwie Social. Wyróżniamy Squad (grupa), Platoon (czyli pluton) oraz Outfit (innymi słowy klan). Squady oraz plutony są tymczasową formą grupowania użytkowników, natomiast Outfity funkcjonują na zasadzie klanów o nielimitowanej liczbie członków.

Squady i plutony

Aby stworzyć squad należy wysłać do dowolnego członka swojego stronnictwa zaproszenie. Jeżeli zostanie ono zaakceptowane, powstanie dwuosobowa drużyna z limitem dwunastu członków. Zakładający ją stanie się automatycznie liderem, który będzie mógł zarządzać całym ugrupowaniem. Dzięki swoim uprawnieniom jest w stanie stworzyć również pluton, czyli związek maksymalnie czterech squadów. Jest to możliwe poprzez opcję grupowania graczy, a konkretniej rozdzielania ich pomiędzy poszczególne squady. Przykładowo jeżeli posiadamy squad, do którego przynależy dwanaście osób, możemy utworzyć trzy dodatkowe grupy i umieścić w nich po jednej osobie z aktualnego zestawienia. Wtedy w pierwotnym squadzie zostanie dziewięciu graczy, natomiast trzy nowe będą składać się z jednego użytkownika - automatycznego lidera. W miarę poszerzania naszych szeregów możemy dorobić się finalnie plutonu, który będzie składał się z czterech squadów, każdy z nich zaś z lidera oraz 11 zwykłych żołnierzy. Razem 48 śmiałków. Co warto zaznaczyć, osoba zakładająca na początku całe ugrupowanie będzie miała funkcję nie tylko przewodniczącego pojedynczego squadu (którą de facto może ustąpić komuś innemu), ale przede wszystkim kierownika całego plutonu. W razie gdyby zarządca całego plutonu wyszedł z ugrupowania, automatycznie lidera uzyskuje osoba, która jako pierwsza została mianowana przewodniczącym pojedynczego squadu. W samej strukturze squadu w razie odejścia lidera kontrolę nad grupą uzyskuje użytkownik, który zaraz po nim do niej dołączył. Oczywiście przejmowanie zwierzchnictwa nad poszczególnymi strukturami może odbywać się również poprzez mianowanie. Co istotne - wyjście z gry równa się opuszczeniu squadu/plutonu, tak więc gdy wszyscy członkowie danej struktury wylogują się z serwera, cały związek przestaje istnieć.

Outfity

Outfit to stałe zrzeszenie graczy, które nie posiada żadnego limitu członków. Nie wiąże się w żaden sposób ze squadem czy plutonem, jednak zdecydowanie ułatwia ich formowanie. Klany, które posiadają przykładowo około pięćdziesięciu członków mogą w zasadzie bezproblemowo organizować się w formie plutonu i w ten sposób sprawnie działać w czasie rozgrywki. Outfit nie ulega likwidacji w razie wyjścia wszystkich klanowiczów z serwera, jednak znika, gdy ani jedna osoba nie pozostanie w jego szeregach. Przywódca każdego ugrupowania w ramach wyróżnienia swojej kompanii może zakupić w sklepie symboliczne logo za specjalną walutę Station Cash. Ukazuje się ono między innymi przy nazwie danej prowincji na mapie kontynentu, jeżeli została ona w największym stopniu zdobyta przez żołnierzy tego konkretnego outfitu, ale również w wyszukiwarce funkcjonujących już stowarzyszeń.

Najważniejsze umiejętności lidera

Przewodniczący squadów i plutonów mają dostęp do użytecznych dla całej grupy zdolności. Opis najważniejszych z nich znajduje się poniżej:

Spawn Beacon to opcja umieszczenia w dowolnym miejscu pod gołym niebem (nie zadziała w budynku) specjalnego urządzenia w formie pudełeczka, które emituje w powietrze wiązkę światła w kolorze frakcyjnym. Umożliwia ono wylądowanie w swoim pobliżu członków ugrupowania w specjalnych kapsułach. Cała operacja prezentuje się identycznie jak w przypadku opcji Instant Action. Aby ją wykorzystać należy wpierw dokonać zakupu w odpowiedniej zakładce sklepu, a mianowicie Squad Leader Certs. Można użyć jej w oknie kontynentu poprzez kliknięcie w odpowiedni symbol na mapie. Jej czas działania jest uzależniony od aktualnego poziomu zdolności. Co istotne sama skrzyneczka rozstawiona na obszarze terytorium może zostać zniszczona przez wrogie siły.

Waypoint to specjalny znacznik, który można umieścić na mapie głównej, przez co jest on widoczny również na podręcznej minimapie. W zasadzie występuje w trzech rodzajach. Pierwszy z nich ma formę personalną i jest widoczny jedynie dla nas. Może używać go każdy gracz nawet jeżeli nie jest członkiem żadnej zbiorowości. Pozostałe dwa dotyczą odpowiednio ludzi z danego squadu oraz z całego plutonu, a mogą być rozmieszczane przez ich zarządców. Stawia się je najczęściej w kluczowych miejscach, do których powinien zmierzać cały oddział.

Squad Deploy to umiejętność dotycząca tylko liderów squadów. Ma charakter pasywny, czyli działa niezależnie od działań przewodniczącego. Polega na tym, że każdy członek drużyny z panelu kontynentu może przynieść się do miejsca, w którym aktualnie przebywa lider. Odbywa się to poprzez kliknięcie odpowiedniej ikonki po lewej stronie menu.