Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Minecraft - poradnik do gry

Minecraft - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Minecraft: Bramki logiczne - układy redstone'owe Minecraft poradnik, porady

Bramki logiczne - konstrukcje, instrukcje: NOT, AND, OR, NOR, NAND, XOR, XNOR, Pulser, Rapid pulser, Repeater - porady.

Bramki logiczne są konstrukcjami, które spełniają określone funkcje logiczne. Dzięki nim zbudujesz, w Minecrafcie, układy oparte na warunkach, które można określić zdaniem logicznym o określonej strukturze. Buduje się je używając dźwigni, czerwonego proszku i czerwonych pochodni. Konstrukcje bramek znajdują się poniżej.

NOT

NOT - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
NOT

Bramka NOT, czyli zaprzeczenie. Jej zadaniem jest negacja sygnału. Dla przykładu: po naciśnięciu przycisku zamiast włączenia światła zostanie ono zgaszone. Podstawą takiej negacji jest umieszczenie czerwonej pochodni na ściance klocka, przez który przebiegać będzie sygnał. Jak na ilustracji powyżej - mimo, że dźwignia jest wyłączona, lampa świeci.

AND

AND - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
AND

Bramka AND, czyli koniunkcja działa w ten sposób, że sygnał na wyjściu będzie dodatni, tylko wtedy, gdy oba przełączniki są włączone. Przełączenie jednego włącznika nie wystarczy do uaktywnienia sygnału.

OR

OR - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
OR

Bramka OR, czyli alternatywa, jest po prostu połączeniem dwóch lub więcej sygnałów. Gdy jakikolwiek lub kilka (a nawet wszystkie) będą aktywne, lampa się zaświeci. Nie wymaga czerwonych pochodni.

NOR

NOR - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
NOR

NOR jest zaprzeczeniem alternatywy, tak zwana binegacja. Wygląda jak typowa konstrukcja bramki OR, dołożyć należy jedynie na wyjściu czerwoną pochodnię na ściance służącą za negację. Jej działanie wygląda w sposób, że jeśli jakakolwiek dźwignia jest aktywna, lampa nie będzie świecić - obie muszą być wyłączone.

NAND

NAND - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
NAND

Bramka NAND (dysjunkcja) realizuje założenie, że lampa zawsze będzie świecić, poza przypadkiem w którym oba przełączniki są włączone.

XOR

XOR - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
XOR

Bramka XOR (alternatywa wykluczająca) odpowiada sformułowaniu "tylko lub". Działa w ten sam sposób co OR, z pominięciem dodatniego sygnału na wyjściu, gdy oba przełączniki są aktywne.

XNOR

XNOR - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
XNOR

XNOR zwana bramką równoważności działa w następujący sposób: sygnał na wyjściu będzie dodatni tylko w przypadku, gdy oba przełączniki są włączone lub wyłączone. Nie podaje sygnału na wyjściu, gdy włączony jest tylko jeden przełącznik.

Pulser

Pulser - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
Pulser

Pulser jest układem pulsacyjnym, powodującym zmienne dostarczanie sygnału. Zastosowanie takiego układu spowoduje włączanie i wyłączanie odbiornika. Stosować go można dla uzyskania efektu np. migającej lampy.

Rapid pulser

Rapid pulser - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
Rapid pulser

Rapid pulser jest układem podobnym do Pulsera, jednak działający z dużo większą szybkością (na tradycyjnej lampie nie zauważalne są nawet mrugnięcia).

Repeater

Repeater - Minecraft: Bramki logiczne - układy redstoneowe - Minecraft - poradnik do gry
Repeater

Repeater zbudowany jako podwójna negacja zastępuje gotowy element o tej samej nazwie. Służy do przekazywania sygnału dalej, niż pozwala na to pojedynczy włącznik/pochodnia (dalej niż 15 klocków redstona).