The Sims 4 - poradnik do gry

Porady, praca i dodatki! Poradnik do gry The Sims 4 oraz dodatków (Psy i Koty, Miejskie życie) to porady budowania i tworzenia Simów. Znajdziesz tu opis pracy, kariery zawodowe, związki, domy oraz dodatki do gry. Dowiesz się, jaka praca jest najlepsza i poznasz sekrety gry.

Poradnik do gry The Sims 4 zawiera praktyczne porady, które pomogą ci w czasie gry. Dowiesz się, jak stworzyć Sima, jak zaprojektować mu dom i jak zdobyć pracę. W poradniku zawarliśmy aktualizację do dodatku Psy i koty!

Sims 4: Psy i koty - poradnik do gry

Zaktualizowaliśmy swój poradnik o dodatek Psy i koty. To tutaj właśnie znajdziecie nową zawartość gry, m. in. tworzenie piesków i kotków, tryb malowania, nowe osiedla czy dowiecie się, jak założyć klinikę weterynaryjną.

  1. Klinika weterynaryjna - jak założyć, co zrobić, jak zostać weterynarzem?
  2. Brindleton Bay - mapa osiedla Brindleton Bay. To nowa lokacja w dodatku. Mapa Brindleton Bay wskaże ci wszystkie przydatne budynki i miejsca!
  3. Tworzenie zwierzaków - co wybrać, psa czy kota?
  4. Tresura zwierząt - jak bawić się i wychować swoje zwierzątko?
  5. Nowości w dodatku - nowe cechy, ubrania i budynki!

Tworzenie Sima

Znajdziesz w nim wskazówki dotyczące między innymi tworzenia sima: modyfikacji jego cech fizycznych, doboru ubioru czy wszelkich dodatków oraz wyboru cech charakteru.

  1. Aspiracje życiowe Simów - wybierz cechy simów takie jak Wróg publiczny, Nikczemny czy Mistrz kuchni i uroczy!
  2. Ubiór Sima - w co ubrać swojego Sima?
  3. Cechy Sima - głupek, kreatywny czy mól książkowy? Wybierz swoją cechę Sima!

Praca Sima

Dowiesz się również jak pokierować jego karierą zawodową i zarabiać jak najwięcej Simolenów potrzebnych do stworzenia oraz utrzymania wymarzonego domu. Sprawdzisz która kariera zawodowa jest najbardziej opłacalna. Opisaliśmy wszystkie zawody w Sims 4.

  1. Najlepsza praca - czyli najbardziej dochodowa i najbardziej opłacalna kariera w the Sims 4!
  2. Astronauta - Kariera zawodowa w kosmosie!
  3. Tajny agent - bądź jak szpieg - kariera zawodowa.
  4. Guru techniki - kariera zawodowa pana złotej rączki.
  5. Literat - kariera zawodowa pisarza.

Tworzenie i meblowanie domu

W poradniku znajdziesz wiele przydatnych informacji na temat tworzenia, edycji oraz meblowania domu.

  1. Porady na start -zanim wybudujesz, przeczytaj.
  2. Kupno domu - wprowadzenie rodziny.
  3. Budowanie domu - zbuduj swój wymarzony dom!

Życie i relacje Simów

Dowiesz się również sporo na temat relacji między Simamami oraz jak je kształtować, żeby stworzyć ciekawą i odnosząca sukcesy rodzinę.

  1. Wiek Sima - od niemowlaka do dorosłego.
  2. Potrzeby Sima - jak dbać o potrzeby Sima czyli wszystko o stalowym pęcherzu.
  3. Osobowość Sima - kreatywny romantyk czy wesoły i towarzyski?
  4. Umiejętności Sima - programowanie, logika, sprawność fizyczna? Jak poprawiać umiejętności?

Miejskie życie - poradnik

  1. Nowości w dodatku Miejskie życie - cechy, nagrody, osiągnięcia: sim wegetarianin, sim mistrz pałeczek.
  2. Praca z domu - kariera zawodowa Sima w domu.
  3. Polityk - kariera zawodowa polityka w Miejskim życiu.
  4. Social media - kariera zawodowa sima jako specjalisty od social media.
  5. San Myshuno - nowe osiedle w Sims 4.
  6. Wynajmowanie pokoi - w Miejskim życiu możesz wynajmować pokoje!
  7. Nowe posiadłości - nowe budynki, m. in. kawalerka Bar Karaoke czy Zawieś oko.
  8. Festiwale miejskie - w Sims 4: Miejskie życie odbywa się Festiwal Miłości, Pchli targ, Zlot zapaleńców, Festiwal humoru i harców i Festiwal smaków.

The Sims 4 to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier wideo. Tytuł pozwala pokierować losami wirtualnych ludzi, którym należy zapewnić dach nad głową, rzeczy niezbędne do życia, a także różnorodne atrakcje, by ich samopoczucie było zawsze na wysokim poziomie. "Czwórka" stanowi rozwinięcie pomysłów zapoczątkowanych we wcześniejszych odsłonach, dodając przy tym garść nowości. Rozpoczynając zabawę ponownie tworzymy swoich simów, tym razem jednak mamy do wyboru dużo więcej modyfikatorów i opcji niż w trzeciej części cyklu. Wizualny edytor pozwala nam znacznie dokładniej określić wygląd postaci. Ogromne znacznie ma również charakter. Gracze wybierają kilka z całej gamy cech, które kształtują zachowanie Sima. Mamy także do wyboru długoterminowe cele życiowe bohatera.

W poradniku do gry The Sims 4 znajdziecie:

  • porady pomocne przy tworzeniu Simów;
  • opis cech, aspiracji, umiejętności oraz emocji Simów;
  • porady dotyczące ich życia towarzyskiego i zawodowego;
  • pomoc i wskazówki przy budowaniu i urządzaniu domu;
  • opis możliwych aktywności w mieście;
  • porady dotyczące organizacji różnorakich imprez towarzyskich;
  • dokładny opis wszystkich karier zawodowych wraz z warunkami awansu oraz zarobkami.

Radosław "Wacha" Wasik i Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski (www.gry-online.pl)

Informacje o The Sims 4 - poradnik do gry

Autorzy : Maciej Psycho Mantis Stępnikowski, Radosław Wacha Wasik

Poradnik zawiera : strony: 78, ilustracje: 350 .

Psy i koty

Ostatnia aktualizacja : 14 listopada 2017, odwiedź Psy i koty

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016, odwiedź Poradnik do gry

Popularne strony w The Sims 4 - poradnik do gry

06.09.2014 13:30
Lateralus
65
Last Of The Wilds

Która praca/kariera jest najbardziej dochodowa?

19.09.2014 14:40
odpowiedz
oliwia95
2
Junior

Może ktoś miał podobny problem i mi pomoże. Gdy mam już stworzoną rodzinę i chce ją wprowadzić do jakieś parceli to niestety ale nie wyświetlają mi się żadne domy. Może ktoś miał podobną sytuację i wie co wtedy zrobić ??

02.10.2014 12:53
odpowiedz
rzaba89nae
51
Aes Sedai

Która praca/kariera jest najbardziej dochodowa?

To jest chyba zależne od cech osobowości danego Sima, tzn. jeśli praca będzie dopasowana do jej/jego charakteru, a także będzie posiadać dodatkowe talenty, jak majsterkowanie czy granie na instrumentach, oraz dużą ilośc znajomych, będzie w danej pracy szybciej awansować i zarabiać więcej

13.10.2014 01:10
odpowiedz
Matekso
95
Generał

Jutro będę robił; stwórz SIMA - trolloLOLo -a nie, to jutro to dzisiaj juz jest :) eh hahaha. no mniejsza ale dżeż

27.10.2014 12:33
odpowiedz
Psycho_Mantis
126

rzaba89nae > Tak, ale jednak jest tak, że w jednej karierze zarobisz naprawdę dużo tygodniowo chociaż poziom trudności w jej osiągnięciu (czyli konieczność rozwijania danych umiejętności) nie jest tak wygórowany. W innej karierze możesz się nieźle napocić, żeby wyuczyć Sima niezbędnych umiejętności, a zarobki rewelacyjne nie są.
Wszystko jest w poradniku :)

10.11.2014 01:02
odpowiedz
FlowVirrus
1
Junior

@Lateralus nie wiem która, ale jak pójdziesz w e-sportowca i będziesz miał powyżej 1kk fanów podczas streamowania to zarabiasz ~40 tysięcy dziennie na transmisjach. Nie wiem czy da sie zarabiać więcej.

21.12.2014 13:12
odpowiedz
hindi
3
Junior

już nie mogę się doczekać żeby móc w to zagrać ;P obawiam się jedynie, że gra nie zadziała na moim laptopie ;/

30.01.2015 23:59
odpowiedz
vico06
1
Junior

POMOCY! zdarzyło mi się to już drugi raz... nie gram ostatnio za czesto,ale jak gram to drażnią mnie te głupie błędy i aktualizacje i to że potrzebny jest internet. ale do rzeczy. Chodzi o to, że stworzyłam postać i budowałam dom powoli od czasu do czasu a w przerwie gralam na innej rodzinie. Pewnego razu chcę kontynuować wyposażenie juz domu, a mojej simki tam nie ma.;/ nieogarnieta jeszcze byłam wiec nie umiałam jej znaleźć. kichałam na to bo nie była dla mnie "wartościowa". gralam dalej na tamtej rodzinie. i co dzisiaj??? co mi się dzisiaj przytrafiło? no myślałam, że szlak mnie trafi!! wchodze a tym razem nie ma tej rodziny na której zawsze grałam, dom stoi... nie wchodzilam tam ale chyba wrocil do pierwotnego stanu, a tez go przebudowywalam bo rodzina się powiększyła- no nie ważne. znalazłam tą rodzine, ale bez dzieci <?>, wprowadzilam ja szybko na nowa parcele. i co? zero wyposażenia rodziny, zero punktów za co kolwiek, poziom aspiracji zyciowych też zerowy. a byl bardzo wysoki.... najbardziej na botaniku mi zależało :( znowu od zera? i co znowu zastanie mnie taka niespodzianka??? POMÓŻCIE!

31.01.2015 00:02
odpowiedz
vico06
1
Junior

ohhh i co, za duża ilość liter...? a=mam pecha chyba. Jeśli ktoś czułby się na siłach żeby mnie wyslyuchać i spróbować pomóc proszę napisać.

28.03.2015 19:26
odpowiedz
justynka123224
1
Junior

Dlaczego nie chca mi wejść te simy 4 na laptopa ?

19.05.2015 18:04
odpowiedz
Rajmund Zarny
2
Junior

Lateralus oraz do innych Masz tutaj Odpowiedz na twoje pytanie.

Bez dodatkowych ściemnień

zawód-----------------------------dni--godziny--------zarobki--godzinówki
geniusz startapów----------------3dni--5H\DZIENNIE----7800 S łacznie--520 S/na godzine
łotr-----------------------------5dni--5H\DZIENNIE---12875 S łacznie--515 S/na godzine
mistrz malowania rzeczywistości--2dni--5H\DZIENNIE----4920 S łacznie--492 S/na godzine
satyrysta------------------------3dni--6H\DZIENNIE----8532 S łacznie--474 S/na godzine
pisarz---------------------------2dni--6H\DZIENNIE----5580 S łacznie--465 S/na godzine
szef-----------------------------4dni--7H\DZIENNIE---12460 S łacznie--445 S/na godzine
KOSMICZNY STRAŻNIK---------------4dni--7H\DZIENNIE---11816 S łacznie--422 S/na godzine
miendzygalaktyczny przemytnik----4dni--9H\DZIENNIE---14868 S łacznie--413 S/na godzine
kucharz--------------------------4dni--6H\DZIENNIE----9840 S łacznie--410 S/na godzine
muzyk----------------------------4dni--7H\DZIENNIE----9520 S łacznie--340 S/na godzine
patron sztuki--------------------4dni--5H\DZIENNIE----6560 S łacznie--328 S/na godzine
e-sportowiec---------------------4dni--6H\DZIENNIE----7800 S łacznie--325 S/na godzine
wyrocznia------------------------4dni--7H\DZIENNIE----8848 S łacznie--316 S/na godzine
dziennikarz----------------------4dni--6H\DZIENNIE----6888 S łacznie--287 S/na godzine
tajny agent----------------------3dni--15H\DZIENNIE--12780 S łacznie--284 S/na godzine
miksolog-------------------------3dni--10H\DZIENNIE---5910 S łacznie--197 S/na godzine

Z tabeli godzinówek wynika że najlepiej zarabia Geniusz startapów. Należy pamiętać że ta kariera jest najprostsza do osiągnięcia nie trzeba przyjaciół [idealna dla samolubków] co prawda łącznie zarabia mało ale można spokojnie dorobić praca na wolnym rynku i programami :)

10.08.2015 13:20
😐
odpowiedz
monssiks
1
Junior

ciekawe , czy mi ktoś pomoże, bo to bardzo dziwne, ale wziełąm ślub simki z simem i zadne sie nigdzie nie przeprowadziło, nadal gram simką a sim tylko przychodzi czasem do niej i nie jest w mojej rodzinie i nie moge miec na niego wplywu, pokazywala sie informacja, czy chcą sie teraz przeprowadzic, nacisnełam TAK (lub inna odpowiedz,nie pamietam , w kazdym razie umożliwiającą przeprowadzke) i sim nadal nie mieszka. co robic?

10.08.2017 20:11
😒
odpowiedz
Sixelaa
1
Junior

Dlaczego, co jakiś czas, nie mam możliwości kupowania przez komputer części do ulepszeń? Zdarza mi się to już nie pierwszy raz.
Mogę kupić tylko fajerwerki, książki, nasiona, świąteczne niespodzianki oraz pakiet uzupełniający z pustkostworkiem.

11.12.2017 09:52
odpowiedz
1 odpowiedź
sylkic
2
Junior

Witam. Chciałabym kupić 10 letniej córce grę SIMS, którą część najlepiej kupić dla początkującego dziecka? doradźcie proszę. Czy lepiej na PC czy konsole xbox?

post wyedytowany przez sylkic 2017-12-11 09:53:24
11.12.2017 10:12
2
Soulcatcher
202
ELEX

The Sims 4 - jest najnowszą wersją i nie warto cofać się do wcześniejszych. Ta gra ma wersję podstawową i wiele dodatków. Na początku jest ci potrzebna tylko wersja podstawowa.

Na PC czy konsolę. Osobiście uważam że wersja PC jest przyjemniejsza w graniu ze względu na sterowanie myszką. Ale to zależy od ciebie, na czym hceszchcesz aby grała, jaki masz sprzęt itd.

Najlepiej aby córka miała taką wersję i taką platformę jak koleżanki.

Może się jej zapytaj co by chciała.

post wyedytowany przez Soulcatcher 2017-12-11 10:12:49
11.12.2017 10:18
1
odpowiedz
Zmroku
12

jeśli masz PC zdolne uruchomić Simsy 4 to ja skłaniałbym się ku PC - prywatnie łatwiej mi operować myszką przy stawianiu mebelków :)
Ale to jest pytanie chyba bardziej o to, gdzie chcesz, aby Twoja córka więcej siedziała - czy zajmowała Ci PC, czy zajmowała Twoją konsolę? :>

Co do części - Najlepiej chyba najnowszą, Sims 4, podstawowa wersja. Obecnie kosztuje ona w wersji pudełkowej od 97 złotych (w wersji cyfrowej od 58,99zł, patrz nasza porównywarka cenowa: https://www.gry-online.pl/tania-gra.asp?ID=21007 ), ale na prezent polecam jednak pudełko :)

Są również dostępne wersje zbiorcze, Sims 4 + dodatek Sims 4 Psy i koty (z pieskami i kotkami :P), w wersji pudełkowej obecnie najtaniej chyba w RTV EURO AGD: https://www.gry-online.pl/tania-gra.asp?ID=35319 (na dole strony).

11.12.2017 10:38
odpowiedz
sylkic
2
Junior

Serdecznie dziękuję za pomoc. Chyba zdecyduję się na wersję PC, tym bardziej, że konsolę często syn zajmuje :) Pozdrawiam

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351089The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351088The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351087The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351086The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351085The Sims 4 - screen - 2017-07-27 - 351084The Sims 4 - screen - 2014-11-05 - 291183The Sims 4 - screen - 2014-11-05 - 291182The Sims 4 - screen - 2014-11-05 - 291181