Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Arma III - poradnik do gry

Arma III - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Misja 6 - "Epilog Eliminacji" (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact Arma III poradnik, tipy

Ostatnia aktualizacja: 18 września 2019

Opis przejścia misji "Epilog Eliminacji" ("Elimination Coda") z ArmA 3 Contact.

Livończycy rozpoczęli ofensywę na statek Obcych - i co gorsza, na "korzeń" wyciągnięty na powierzchnię przez wspomnianych obcych - ryzykując, drobiazg, końcem naszego świata. Ale już nasza i naszych nowych kolegów ze Specnazu w tym głowa, by ich ofensywa się nie powiodła.

CELE MISJI - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Cele misji i ich lokalizacja

CELE MISJI:

  • Wyeliminuj obsługę 3 statycznych wyrzutni Tytan (1, 2, 3)
  • Wyeliminuj operatora ręcznej wyrzutni Tytan (4)
  • Wyeliminuj wszystkie jednostki zagrażające obcej strukturze (5, 6)

LOKALIZACJA CELÓW:

1 - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Sugerowane podejście

Startujemy z wyposażeniem, jakie zdobyliśmy w ostatniej misji (drona Mini-UGV zastępuje plecak) - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Startujemy z wyposażeniem, jakie zdobyliśmy w ostatniej misji (drona Mini-UGV zastępuje plecak).

Misję zaczynamy na wzgórzu na południe od fabryki "SIŁA" (tam gdzie całe to szaleństwo się zaczęło) - Kapitan Sewerow wyjaśnia, że uderzymy wraz grupą Krupina na wyrzutnie rozstawione w koło fabryki. W tym momencie uzyskujemy kontrolę nad postacią i polowanie się zaczyna.

Podążaj za grupą Krupina aż do pierwszej wyrzutni. Podczas waszej przebieżki pod pierwszą wyrzutnię obcy pod naporem Polskiej ksenofobii stwierdzą, że jednak czas zwijać manatki i Livończycy skupią ogień na korzeniu - będzie to znak, że czas się pośpieszyć.

Teoretycznie jeśli jesteś na początku stawki możesz poczekać aż chłopaki Krupina dobiegną i wyczyszczą to za Ciebie - ale pamiętaj, że każda rakieta, którą wystrzelą Livończycy to krok bliżej do ogólnie pojętej zagłady - dlatego najlepiej atakować jak najszybciej - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Teoretycznie jeśli jesteś na początku stawki możesz poczekać aż chłopaki Krupina dobiegną i wyczyszczą to za Ciebie - ale pamiętaj, że każda rakieta, którą wystrzelą Livończycy to krok bliżej do ogólnie pojętej zagłady - dlatego najlepiej atakować jak najszybciej. Załoga każdej wyrzutni to 3 osoby, z czego jedna obsługuje wyrzutnię. Atakujesz z niecki - używaj granatów ręcznych.

Pozycja wyrzutni nr. 1. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Pozycja wyrzutni nr. 1.

Zaraz po zdjęciu obsługi pierwszej wyrzutni dostaniesz informacje, gdzie znajdują się pozostałe dwie - oraz, że grupa się rozłącza, a Twoje plecy będzie kryć kolega o ksywce "Groznyj". Nie trać czasu - ruszaj od razy w stronę kompleksu fabryki, na azymut mniej więcej 290.

UWAGA: W przypadku kolejnych wyrzutni, by zadanie zostało zaliczone, nasz bohater musi być na tyle blisko wyrzutni, by móc potwierdzić zgon operatorów i obstawy wyrzutni.

Pasmo drzew oferujące osłonę i miejsce oraz właściwy kąt strzału dla granatnika i wyrzutni. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Pasmo drzew oferujące osłonę i miejsce oraz właściwy kąt strzału dla granatnika i wyrzutni.

W przypadku wyrzutni numer 2, mamy do dyspozycji dwa rozwiązania, w zależności od tego czy...

1) MAMY GRANATNIK (podlufowy lub przeciwpancerny)

Jeśli w poprzednich misjach zaopatrzyłeś się jak sugerowaliśmy - w granatnik podlufowy lub wyrzutnię p-panc, wystarczy że dobiegniesz do drzew jakieś ~70 metrów za pierwszą wyrzutnią, odpowiednio się ustawisz, wycelujesz jak na screenach i z ustawioną odpowiednią poprawką wypalisz - po tym strzale drugą wyrzutnię powinieneś mieć z głowy (dla pewności możesz "poprawić" następnym granatem \ pociskiem). Przed wystrzałem dobrze jest zapisać i jeśli się nie powiedzie, po prostu załadować stan gry (ewentualnie próbować do skutku lub wyczerpania granatów \ głowic).

Ustawienie granatnika pozwalające nam wykończyć załogę wyrzutni nr. 2 jednym pociskiem (zwróć uwagę na ustawienie zerowania granatnika na 150 metrów). - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Ustawienie granatnika pozwalające nam wykończyć załogę wyrzutni nr. 2 jednym pociskiem (zwróć uwagę na ustawienie "zerowania" granatnika na 150 metrów).
Ustawienie wyrzutni przeciwpancernej MAAWS pozwalające nam wykończyć załogę wyrzutni nr. 2 jednym pociskiem odłamkowym (HE). - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Ustawienie wyrzutni przeciwpancernej MAAWS pozwalające nam wykończyć załogę wyrzutni nr. 2 jednym pociskiem odłamkowym ("HE").

Po wystrzeleniu wspomnianych prezentów, ruszaj do punktu "BRUTE" by "dopełnić" warunki zaliczenia zadania (weryfikacja eliminacji zespołu obsługującego wyrzutnię).

2) NIE MAMY GRANATNIKA

W tym wypadku nie pozostaje nam nic innego jak szybko przebierać nogami. Biegnijcie od razu do ściany fabryki, po czym przejdź do pozycji oznaczonej na mapce powyżej kodem "BRUTE", skąd będziesz mieć strzał na drugą wyrzutnię. Będąc tak blisko zadanie powinno zaliczyć od razu po eliminacji załogi wyrzutni. Po tym momentalnie sprintuj na zachód w stronę trzeciej wyrzutni.

Wyrzutnia nr. 2 widoczna z punktu BRUTE (widok z przybliżeniem) - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Wyrzutnia nr. 2 widoczna z punktu BRUTE (widok z przybliżeniem)

Jeśli obierzesz trasę jak ta zaznaczona na naszej mapce niebieskimi strzałkami, wejdziesz załodze ostatniej wyrzutni "na plecy" - powinieneś wtedy zobaczyć pięknie odciętych na tle nieba dwóch odwróconych do Ciebie plecami Livończyków (jeśli nie miałeś granatnika ani tłumika - istnieje spora szansa, że pobiegli zobaczyć, co dzieje się w punkcie "BRUTE": możesz to wykorzystać, chociaż do stojących celów strzela się prościej). Jeśli ustawisz się odpowiednio, centralnie pomiędzy nimi będzie drzewo - strzelenie w nie z granatnika lub rzucenie pod nie granatu powinno momentalnie rozwiązać kwestię wspomnianych panów - potem wystarczy odstrzelić operatora wyrzutni i wyrzutnie stacjonarne (cele 1, 2 i 3) mamy z głowy.

Mniej więcej jednak w momencie, gdy będziemy rozprawiać się z załogą trzeciej wyrzutni dostaniemy od chłopaków ze Specnazu powiadomienie o kolejnej - tym razem "mobilnej" (ręcznej). Ów cel znajduje się na zachód (dla Ciebie najpewniej będzie to azymut ~250) od pozycji ostatniej wyrzutni - drużyna nadbiega drogą z południa i powinna właśnie przygotowywać się do odpalenia kolejnej rakiety. Zastrzel w pierwszej kolejności "rurowego", później zajmując się jego obstawą - tak jak w innych przypadkach w obstawie jest zaledwie dwóch ludzi.

Widok na podejście drużyny z 4 wyrzutnią. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Widok na podejście drużyny z 4 wyrzutnią.
Operator 4-ej wyrzutni widoczny od tyłu. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Operator 4-ej wyrzutni widoczny od tyłu.

W tym samym momencie północną drogą powinien także nadjechać wrogi naziemny dron ("UGV"), co zwiastować będą rytmiczne eksplozje (dron strzela w cel zazwyczaj seriami po 3 do 5 granatów) - jak najszybciej wyjmijcie Spectrum Device (z "eksperymentalną" anteną) i zacznijcie go zakłócać opcją "Noise". Ponownież istnieją dwie drogi rozwiązania tego problemu, w zależności od posiadanego ekwipunku:

Przyjazd pierwszego drona UGV. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Przyjazd pierwszego drona UGV.

- możemy zakłócać drona, podbiec do niego i interakcją doprowadzić do "usmażenia" jego układów;

- jeśli mamy wyrzutnię z pociskami przeciwpancernymi (HEAT, AT) możemy go po prostu zniszczyć;

Zakłócanie drona. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Zakłócanie drona.

Jest to rozwiązanie zdecydowanie szybsze, ale należy mieć na uwadze, że nie jest to jedyny dron w okolicy, a do następnego będzie zdecydowanie trudniej się zbliżyć. Zniszczenie go wyrzutnią jest niewiele szybsze, a brak pocisków na następnego drona może być problemem, dlatego zalecamy zdezaktywować pierwszego drona ręcznie.

UWAGA:

Zgodnie z tym co napisaliśmy w części dotyczącej mechanik, "Drone Hack" działa tylko przez pewien czas - po jakimś czasie system drona się resetuje i zacznie znowu strzelać w korzeń i nas, dlatego zakłócaj i dezaktywuj \ niszcz drony zamiast używać opcji "Drone Hack".

Opcja interakcji pozwalająca na dezaktywację drona. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Opcja interakcji pozwalająca na dezaktywację drona.

Po unieszkodliwieniu pierwszego drona, skieruj swe kroki na azymut 330, próbując od razu złapać na Spectrum Device sygnał kolejnego "UGV" - znajdującego się tuż za korzeniem (sam dron jest mniej więcej na azymucie 0 od poprzedniego) - jak tylko złapiesz sygnał zakłócaj Noise'em do czasu aż zajmiesz pozycję dającą Ci widoczność oraz czysty strzał na drona.

Pozycja drugiego UGV. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Pozycja drugiego UGV.

Uważaj: pod samym korzeniem jest jeszcze paru (2-5) Livończyków.

Zniszcz drona (jeśli nie posiadasz wyrzutni, będziesz musiał "po cichu" obejść korzeń wzgórzem od lewej, podkraść się pod drona i go deaktywować ręcznie, tak jak poprzedniego) po czym przejść do eliminacji piechociarzy obecnych pod korzeniem - jednak ostrożnie z użyciem granatnika i wyrzutni - nawet jeśli się śpieszyliśmy rdzeń korzenia jest już raczej dość niestabilny.

Gdy oczyścimy teren, możemy podsłuchać meldunki do i z Szarego Wilka (Sztab Livończyków, oznaczony na radarze czerwoną ikonką) używając Spectrum Device z wojskową anteną - z posłuchu oraz raportów naszego kolegi Jacka dowiesz się, że Livończycy właśnie się przegrupowują do kolejnego uderzenia, t - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Gdy oczyścimy teren, możemy podsłuchać meldunki do i z "Szarego Wilka" (Sztab Livończyków, oznaczony na "radarze" czerwoną ikonką) używając Spectrum Device z wojskową anteną - z posłuchu oraz raportów naszego kolegi Jacka dowiesz się, że Livończycy właśnie się przegrupowują do kolejnego uderzenia, tym razem ze wsparciem pojazdów opancerzonych. Po krótkiej wymianie zdań będziesz też wiedzieć, że Rosjanie w odpowiedzi ściągają wsparcie lotnicze, mające powstrzymać kolejne Livońskie natarcie na korzeń.

W skrzyniach koło drogi na południu korzenia masz skrzynki ze sprzętem przeciwpancernym - wyrzutnie PCML oraz Titan Compact wraz z amunicją dla nich oraz MAAWSa - samą wyrzutnię MAAWS powinieneś być w stanie znaleźć przy jednym z martwych Livończyków niedaleko skrzyń.

Lokalizacja skrzyń ze sprzętem p-panc. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Lokalizacja skrzyń ze sprzętem p-panc.

Uważajcie: pierwsi Livończycy pojawią się dość szybko, nacierając z lasu (azymut ~340) i pojawiając się wcześniej niż reszta natarcia - uważaj, by nie zaskoczyli Cię w trakcie przezbrajania.

Po ich eliminacji, możemy rozważyć albo bronienie się na lewo od drogi (osłona powalonych drzew, rozkopanej ziemi, i tym podobne - o ironio jest to dużo bezpieczniejsza opcja) albo zajęcie pozycji na budynku po prawej (screen poniżej), dającym najlepszy widok na okolicę (ale na którym większość prze - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry

Po ich eliminacji, możemy rozważyć albo bronienie się na lewo od drogi (osłona powalonych drzew, rozkopanej ziemi, i tym podobne - o ironio jest to dużo bezpieczniejsza opcja) albo zajęcie pozycji na budynku po prawej (screen poniżej), dającym najlepszy widok na okolicę (ale na którym większość przeciwników również będzie nas widzieć - i aktywnie próbować odstrzelić). Wybór należy do was.

Sugerowany posterunek obserwacyjny (na czerwono zaznaczona pozycja drabiny prowadzącej na dach). - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Sugerowany "posterunek obserwacyjny" (na czerwono zaznaczona pozycja drabiny prowadzącej na dach).

Krótko po rozpoczęciu kontr-natarcia na prawo od wspomnianego budynku powinna zatrzymać się ciężarówka pełna Livońskich żołnierzy, którzy będą starali się was oflankować - jeden pocisk z wyrzutni przeciwpancernej lub parę granatów z granatnika podlufowego powinno załatwić sprawę. W ciągu paru minut powinny wesprzeć was samoloty szturmowe Rosjan, w chwilę potem po eliminacji transportera opancerzonego Livończyków na horyzoncie pojawią się śmigłowce oraz rosyjscy spadochroniarze - będzie to jasny zwiastun wygranej batalii.

Wystrzelaj kogo jeszcze po możesz i schodź z budynku - po kilku minutach werbalnego klepania się po plecach pozostaje Ci przejść przez kompleks fabryczny (na południe) i zaraz za "kopułą" laboratorium badawczego odbić w lewo - tam po chwili powinien czekać wasz helikopter.

Pozycja śmigłowca ewakuacyjnego. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Pozycja śmigłowca ewakuacyjnego.

Gratulacje - udało się. Uratowaliście świat - i przy okazji wasze cztery litery.

Dodatkowe uwagi

- krzyki dr. Kessona, podobnie jak komentarze chłopaków ze Specnazu są bezpośrednimi informacjami nt. stanu rdzenia. Jeden z komunikatów zostaje nadany gdy rdzeniowi pozostało 50 % integralności strukturalnej, podczas gdy drugi zostaje nadany gdy rdzeń już ledwo stoi (25 %).

- jeśli nie powstrzymasz Livończyków od strzelania w korzeń, to owszem, nastąpi koniec świata.

Jeśli nie zdążymy powstrzymać Livończyków przed zniszczeniem korzenia, misja zakończy się niepowodzeniem (w takim wypadku upewnijcie się, że użyjecie przycisku Cofnij, pozwalającego cofnąć się do jednego z zapisów gry. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Jeśli nie zdążymy powstrzymać Livończyków przed zniszczeniem korzenia, misja zakończy się niepowodzeniem (w takim wypadku upewnijcie się, że użyjecie przycisku "Cofnij", pozwalającego cofnąć się do jednego z zapisów gry.

- poruszaj się w miarę prostym do przejścia terenem, to kolega "Groznyj" będzie cały czas za Tobą i będzie w stanie aktywnie wesprzeć Cię w eliminacji celów; Zapewni także potrzebną osłonę jeśli zdecydujesz się zająć zakłócaniem dronów. Ma tłumik na broni, więc nie przejmuj się, że ściągnie na was niepotrzebnie ogień, a także strzela naprawdę celnie.

- pamiętaj, że musisz zbliżyć się do wyrzutni, których obsługę wyeliminowałeś by zaliczyć zadanie.

- pamiętaj, że sygnał i odbiorniki dronów naziemnych UGV są naprawdę silne: możesz je bez problemu zakłócać nawet z daleka i często nawet przez skały, drzewa, a nawet niskie wzniesienia.

Lokalizacja skrzyń ze sprzętem p-panc. - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry
Lokalizacja skrzyń ze sprzętem p-panc.

- jeśli postanowisz porwać się na drony z wyrzutnią, upewnijcie się, że posiadasz właściwe pociski: jeśli używasz przeciwpiechotnych głowic odłamkowych (HE w przypadku MAAWSa, AP w przypadku wyrzutni Titan Compact) to nie nie będziesz w stanie wyeliminować ich jednym strzałem, a na drugi przy wieżyczce z automatycznym granatnikiem raczej nie masz co liczyć. Poza tym pokaźne eksplozje m.in. pod samym korzeniem to nie jest dobry pomysł...

- najprawdopodobniej będziesz musiał zakłócać oba drony (przynajmniej do czasu, gdy będziesz w stanie zniszczyć chociaż 1 z nich) by nie doprowadziły do zniszczenia rdzenia korzenia.

- znowuż do czynienia mamy z błędnym tłumaczeniem oryginalnego tytułu. "Elimination Coda" odnosi się do muzyki ("Coda" oznacza zakończenie utworu muzycznego) i grze słów oznaczających mniej więcej "ucięcie" (eliminację) zakończenia (w tym wypadku życia naszej planety).

2 - Misja 6 - Epilog Eliminacji (Elimination Coda) | ArmA 3 Contact - Arma III - poradnik do gry