Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

[23] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[23]

[24] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[24]

Kiedy do nich dotrzesz zadanie oczyszczenia umocnień powinno zostać uznane przez grę za wykonane. We wsi Timurkalaj pojawią się zaś pozostałe siły amerykańskie, zakładając na miejscu wysunięty posterunek obserwacyjny (WPO) Planck. W osadzie pojawią się m.in. ciężarówki: z paliwem, amunicją i naprawcza. Ty z kolei odbędziesz pogawędkę z miejscowymi wieśniakami, od których dowiesz się o takistańskiej bojówce nękającej ich wieś. Sugeruję spełnić prośbę wieśniaków (#23), kiedy poproszą cię o rozprawienie się z bojówkarzami i uratować mieszkańców wsi .

Pozycje wroga (4) znajdują się dosyć blisko, na wschód od wioski, na skraju lasku w kwadracie 093053 , a jego siły nie są raczej duże i łatwo sobie z nimi poradzisz (#24).

[25] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[25]

[26] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[26]

Wróć do swoich pojazdów parkujących na drodze w WPO Planck i wskocz do Abramsa. Zanim jednak przejedziesz przez Timurkalaj ruszając w kierunku północnym, sugeruję naprawić wszystkie swoje pojazdy, które mogą tego wymagać. A przede wszystkim uzupełnić jednostkę amunicji swojego czołgu przy trzech ciężarówkach, które dostrzeżesz zaparkowane nieopodal, przy drodze (#25).

Proponuję rozprawić się z bojownikami (4) nękającymi Timurkalaj wykorzystując w tym celu tylko swojego Abramsa, jako najlepiej opancerzony pojazd - resztę wozów zostaw na razie w WPO Planck. Przejedź przez Timurkalaj podążając w kierunku północnym, a następnie zjedź z drogi w prawo (czyli odbijając na wschód) i skieruj się na pobliskie zbocze. Gdy tylko dostrzeżesz w celowniku nieprzyjaciela, przede wszystkim działo bezodrzutowe SPG-9, którego pozycja znajduje się gdzieś między namiotami na skraju lasku, otwórz ogień, niszcząc w pierwszej kolejności ów ciężki granatnik ppanc. (#26). Gdybyś się tu wybrał całym konwojem, to któryś z twoich Bradleyów mógłby zostać zniszczony przez to działo, twojemu Abramsowi zaś nie jest ono w stanie zrobić większej szkody. Wrogów najlepiej wypatrywać przez termowizor, zaś amunicji nie ma co oszczędzać - w końcu po walce możesz ją znowu uzupełnić w pobliskim WPO Planck. Wystrzelaj wrogów ukrywających się także pomiędzy drzewami, a kiedy gra uzna, że zadanie uratowania mieszkańców wsi zostało wykonane możesz wracać do Timurkalaj i WPO Planck, by ewentualnie dokonać napraw i ponownie załadować amunicję.

[27] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[27]

[28] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[28]

Pora wreszcie zabezpieczyć miejsce katastrofy (5) transportowego Herkulesa, którego zestrzelenie i końcowy fragment lotu obserwowałeś już jakiś czas temu. Rozkaż pozostałym pojazdom (Bradleyom) wrócić do formacji (kolumny) i ruszaj drogą biegnącą na zachód, przez szczyt kolejnego, dosyć wysokiego wzniesienia. Upewnij się, że wszystkie pojazdy twojego konwoju podążają za Abramsem! Jeśli bowiem, któryś zostanie zbytnio z tyłu misja może zakończyć się niepowodzeniem. A to dlatego, że cały czas masz ochraniać ten amerykański konwój Bradleyów i mieć go na oku. Jeśli któryś z Bradleyów nie chce podążać za Abramsem, to najwyraźniej nikt nie siedzi w pierwszym z tych wozów na miejscu kierowcy. W takim przypadku przesadź jednego z członków załogi tego pojazdu wybierając go odpowiednim klawiszem funkcyjnym, a następnie wciskając 6 i wybierając stosowną opcję ("na miejsce kierowcy!") spośród dostępnych akcji. Proces wjeżdżania na wzniesienie, przez szczyt którego biegnie droga (#27) jest mozolny i może zająć trochę czasu, więc można pobawić się upływem tego czasu przy pomocy klawiszy + i -.

Zbliżając się do szczytu uważaj na bojowników, którzy pojawią się po lewej stronie drogi. W pierwszej kolejności odstrzel co najmniej dwóch niedobruchów dźwigających ręczne granatniki przeciwpancerne, zanim zrobią użytek ze swoich pukawek (#28). Łatwo takich panów rozpoznać właśnie po tych długich pancrurach wystających zza ich pleców. Kawałek dalej i po prawej stronie drogi jest stanowisko wkmu - zastrzel jego celowniczego.

[29] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[29]

[30] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[30]

Ostrożnie wjedź Abramsem na szczyt wzniesienia, przez które przebiega droga i rozejrzyj się po okolicy, wystawiając zza tego pagórka tylko wieżę swojego czołgu. Poniżej, przed sobą i na tej samej drodze powinieneś ujrzeć dwa stareńkie czołgi średnie T-34 jeżdżące w tę i z powrotem - zniszcz oba (#29). Później możesz już zjechać z tej górki całym swym konwojem, rozwijając Bradleye w formację lewego eszelonu na przykład (kombinacja 8-4). W oddali za spalonymi "teciakami", na zachodzie, w kwadracie 065048 dostrzeżesz wrak zestrzelonego samolotu transportowego C-130 Herkules (5) . Niestety, wojsko takistańskie zdołało dotrzeć do niego pierwsze, choć na razie musi sobie ono radzić z neutralnymi (ale tylko wobec ciebie) partyzantami, również próbującymi dostać się na miejsce katastrofy. Pierwszych dżentelmenów można odróżnić od drugich głównie po hełmach i mundurach wojskowych (partyzanci noszą turbany i cywilne ubrania w tutejszych, modnych fasonach).

Dodatkowo: rebelianci ze swoimi pojazdami zbliżają się do wraku samolotu z lewej strony (od południa), zaś takistańscy żołnierze (czyli twoi wrogowie) już znajdują się przy tym wraku z jego prawej (północnej) strony (#30). Do żołnierzy strzelaj, do partyzantów nie. W termowizji wszystkich ładnie widać, nie ukryją się, ale trudno w tym kanale celownika rozpoznać, kto jest kim.

[31] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[31]

[32] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[32]

Po wystrzelaniu takistańskich żołdaków i dotarciu całym konwojem amerykańskich pojazdów do wraku zestrzelonego Herkulesa (5) zadania zabezpieczenia miejsca katastrofy i ochrony konwoju powinny zostać uznane zza wykonane. Jeśli przy wraku nie pozabijałeś neutralnych partyzantów to będziesz mógł z nimi pogadać (scenka powinna wystartować automatycznie). Powiedzą ci oni, że niestety się spóźniłeś i cywile z zestrzelonego Herkulesa (lekarze) zostali przetransportowani ciężarówkami przez takistańską armię do kopalni koltanu. Myślę, że możesz zaufać ich słowom (#31).

Jeśli jednak położyłeś trupem wszystkich partyzantów przy Herkulesie (zapewne myląc ich z takistańskimi żołnierzami, prawda?), to dowództwo rozkaże ci znaleźć jeńców z zestrzelonego samolotu przy użyciu rozpoznawczego bsla (bezzałogowego statku latającego) Wampir-3. Dostęp do pulpitu sterującego tym bezpilotowcem uzyskasz podchodząc do jednego ze swoich Bradleyów - stosowna opcja pojawi się w twoim menu akcji po podejściu do zadka bewupa (#32).

[33] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[33]

[34] - Misja 3 - Tropiciel (3) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[34]

Wybierz tę opcję rozpoczynając przeszukanie okolicy z pomocą kamery zamontowanej na bslu (#33). Musisz sprawdzić trzy miejsca, w których potencjalnie mogą być przetrzymywani jeńcy z zestrzelonego Herkulesa. Na twojej mapie miejsca te oznaczone są zielonymi okręgami z pytajnikami w ich środkach. Bsla kierujesz nad wybrane miejsce klikając na mapie LPM (lewym przyciskiem myszy). Kiedy zaczyna on krążyć nad wybranym punktem ty obserwuj przez jego kamerę (również posiadającą kilka kanałów wizji) okolicę poniżej (#33).

Jako, że nie należy zbyt długo rozgrywać tej misji (nie dłużej niż 2 godziny), ponieważ zakończy się ona wówczas niepowodzeniem (gra stwierdzi w takim przypadku, że bojownicy zdążyli się okopać i nie jesteśmy w stanie ich już "ugryźć", a najwyżej pocałować w...), to od razu napiszę, że jeńcy z zestrzelonego Herkulesa (5) znajdują się w kopalni koltanu w punkcie (6) . Czyli wysuniętym najdalej na zachód (#34) z tych trzech oznaczonych na zielono na mapie. Kiedy to już ustalisz, przyglądając się kopalni okiem kamery bsla, zadanie znalezienia jeńców zostanie zaliczone, podobnie jak i cała misja.