Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

[7] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[7]

[8] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[8]

By zająć dogodną pozycję do ataku na rzeczony konwój wystarczy podlecieć kawałek wzdłuż drogi w kierunku zachodnim i zaczaić się na nieprzyjaciela zawisając nad zboczem góry w kwadracie 0207. Atakujemy kiedy tylko zauważymy pierwsze takistańskie pojazdy wjeżdżające i po chwili już zjeżdżające ze wzniesienia (znajdującego się vis a vis naszego śmigłowca), przez szczyt którego przebiega droga. Proponuję nie strzelać z zawisu, ale ruszyć w kierunku nieprzyjaciela szybko rozpędzając się i ostrzelać go rakietami niekierowanymi, najlepiej chyba przełączając się w tryb "ognia ręcznego". Najpierw zniszcz bewupa prowadzącego kolumnę (#7) - gdy dobrze mierzysz na zablokowanym celu poza zielonym kwadratem pojawia się także okręg tego samego koloru. Atakuj na niskiej wysokości by nie zostać ostrzelanym z i zza wzgórza po prawej (na północy), za którego grzbietem czają się przeciwlotnicy wroga (samym grzbietem przechadzają się zaś piesze patrole nieprzyjaciela). BWP możesz oczywiście szybko zniszczyć także rakietą Hellfire, o ile nie szkoda ci jej na taki wóz. Spal pozostałe pojazdy konwoju (samochód terenowy UAZ, dwie ciężarówki, etc.) i wytłucz piechotę wysypującą się z ostrzelanych pojazdów. Zadanie zniszczenia konwoju zostanie zaliczone i będziesz mógł przejść - przelecieć właściwie - do akcji niszczenia obrony przeciwlotniczej wroga w strefie (4) .

Najpierw jednak trzeba wrócić do WPZ Winchester w Feruz Abad (1) i wylądować na helipadzie by uzupełnić amunicję, głównie zapas rakiet Hellfire, pobierając je z przestawionej ciężarówki amunicyjnej (#8). Możesz załadować maksymalnie 8 takich pocisków.

[9] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[9]

[10] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[10]

Po wykonaniu tej czynności proponuję wrócić nad szczyt góry Sanginakt (jednej z wyższych w okolicy) w kwadracie 040068 i wprowadzić Apacza w zawis tuż przed jej wierzchołkiem. To naprawdę dobra pozycja - jeśli gramy ze sporym, kilkukilometrowym zasięgiem widoczności - by z niej razić cele znajdujące się w strefie (4) , samemu pozostając raczej całkowicie bezpiecznym. Być może uda ci się nawet namierzyć już teraz jeden lub wręcz wszystkie cele w postaci baterii przeciwlotniczej przeciwnika, czyli dwie armatki przeciwlotnicze ZU-23-2 , samobieżne działo przeciwlotnicze ZSU-23-4 "Szyłka" i system pocisków "ziemia-powietrze" Igła . Ich stanowiska oznaczyłem na swojej mapie z mniejszą lub większą dokładnością. By móc je zniszczyć należy jednak najpierw wznieść się na całkiem sporą wysokość ok. 100m. Dowództwo oddało ci do dyspozycji także rozpoznawczego bsla, którego możesz teraz wykorzystać do namierzenia pozycji baterii przeciwlotniczej przeciwnika (4) . Kontrolę nad tym bezzałogowym statkiem latającym uzyskasz wybierając odpowiednią opcję z menu akcji (#9).

Na razie bsl znajduje się trochę zbyt daleko od stanowisk nieprzyjaciela, ale wystarczy kazać mu podlecieć trochę bliżej drogi Mulladost-Gospandi klikając na mapie LPM (#10).

[11] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[11]

[12] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[12]

Nie podlatujemy bslem (jak i śmigłowcem) zbyt blisko, by nie stracić obu maszyn! Później wystarczy wznieść się również bslem na odpowiednią, dosyć dużą wysokość i zacząć przeszukiwać jego kamerą obszar (4) leżący na północy/północnym-zachodzie. Trzy dostępne kanały (jeden zwykły i dwa termowizyjne) powinny znacznie ułatwić odnalezienie wszystkich czterech celów. Pierwszym jest armata plot. ZSU-23-2 (jedna z dwóch) znajdująca się gdzieś w kwadracie 0108, na górskim grzbiecie (#11). Działko zlokalizowane jest nieopodal samochodu terenowego UAZ (słabo widoczny przez termowizor, ponieważ ma wyłączony silnik). Z odpowiedniej, stosunkowo dużej wysokości wskaż tę armatkę jako cel Apaczowi wiszącemu za górką w sąsiedztwie. Upewnij się, że i ten śmigłowiec znajduje się na dostatecznie dużej wysokości by móc oddać skuteczny strzał! AH-64 odpali oczywiście pocisk Hellfire.

Po załatwieniu pierwszego rozejrzyj się za kolejnym działkiem ZU-23-2 . Powinno się ono znajdować gdzieś w kwadracie 0208, czyli na sąsiednim grzbiecie górskim leżącym trochę bardziej na wschód względem poprzedniego. Daleko za nim (zakładając, że zająłeś bslem pozycję mniej więcej w kwadracie 0207), pod jakimś laskiem, dostrzeżesz (po maksymalnym przybliżeniu widoku w kamerze) samobieżne działo plot. ZSU-23-4 "Szyłka" . Tylko czeka by mu zaaplikować pocisk Hellfire z Apacza. Gdzieś bardziej na wschód/południowy-wschód powinna znajdować się stacjonarna wyrzutnia systemu Igła - takie niewielkie "ustrojstwo" obsługiwane tutaj przez jednego żołnierza. Wszystkie te trzy ostatnie cele są widoczne na moim obrazku (#12), choć dosyć słabo: dym z płonącej już "Szyłki" widać na nim pod okręgiem radaru, druga armatka plot. znajduje się na wzgórzu widocznym na pierwszym planie, w pobliżu skał, zaś Igła jest oznaczona zielnym kwadratem widocznym z prawej strony obrazka.

[13] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[13]

[14] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[14]

Po wyeliminowaniu rakietami Hellfire wszystkich czterech celów zadanie zniszczenia obrony przeciwlotniczej zostanie zaliczone i otrzymasz nowe wytyczne. Tym razem masz uderzyć na linię obronną (5) nieprzyjaciela rozciągającą się na południe i południowy-zachód od lotniska Rasman. Zaatakować należy trzy punkty oporu znajdujące się na tej linii i oznaczone na mapie. Podchodź do nich od strony wzgórza Sanginakt. Dla rakiet Hellfire wybieraj tylko co cenniejsze cele, czyli w pierwszej kolejności czołgi T-55, jeśli jakieś ostały się jeszcze w okolicy najdalej na zachód wysuniętego punktu oporu wroga (#13).

Później zajmij się nieprzyjacielem zajmującym kolejne pozycje na tej linii obrony (5) . Z listy dostępnych celów widocznej gdy wciśniesz klawisz 2 ponownie wybieraj dla rakiet Hellfire co cenniejsze pojazdy (#14). Czołg T-34 przede wszystkim, plus ewentualnie polową wyrzutnię rakiet BM-21 Grad, transporter opancerzony BTR-60, itd.

[15] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[15]

[16] - Misja 5 - Sezon polowań (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[16]

Jeśli trzeba możesz znowu wrócić na amerykańskie lądowisko (1) by uzupełnić stan amunicji, czy ewentualnie naprawić swój śmigłowiec. Należy jednak pamiętać, iż w scenariuszu tym dysponujemy limitem ok. 45 minut na wykonanie wszystkich przydzielonych zadań, więc należy celnie strzelać i nie latać zbyt często na lądowisko (1) . Kiedy już zniszczysz rakietami Hellfire wszystkie co ważniejsze albo groźniejsze cele nieprzyjaciela znajdujące się na linii obronnej (5) , możesz polatać trochę wzdłuż niej (#15) i wytłuc niedobitki wroga, czy mniej wartościowe cele, swoimi niekierowanymi rakietami i ogniem działka.

W końcu dowództwo uzna za wykonane i to zadanie uderzenia na linię obrony i nakaże jak najszybszy powrót do bazy (1) . Wyląduj w niej na helipadzie, wyłącz silnik (wirnik) śmigłowca i misja powinna się wówczas zakończyć (#16). Co ciekawe kończy się ona sukcesem również wtedy, gdy zostaniesz zestrzelony, jednak uda ci się przeżyć katastrofę (upadek) śmigłowca na terenie kontrolowanym przez sojusznicze jednostki - w myśl zasady, że pilot jest cenniejszy dla armii od sprzętu, którym lata. W przypadku gdy spadniesz na terytorium wroga, lecz również uda ci wyjść cało z katastrofy, dostaniesz się w ręce nieprzyjaciela, a następna misja, którą będziesz rozgrywał nazywać się będzie "Z piekła rodem". Rzecz jasna Armowi profesjonaliści nie zdają się na przypadek i cud w sytuacji, gdy śmigłowiec spada na ziemię, ale na swoje umiejętności bezpiecznego wylądowania na tzw. autorotacji...