Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie

Uwaga: scenariusz ten jest dostępny i rozgrywamy go tylko wtedy, jeśli w poprzedniej misji (Oko cyklonu) nie udało nam się dopaść Aziza i dodatkowo jeszcze wcześniej zostaliśmy zestrzeleni (jako pilot Apacza) w scenariuszu Sezon polowań, a potem tego pilota odbiliśmy z rąk nieprzyjaciela w epizo - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Uwaga: scenariusz ten jest dostępny i rozgrywamy go tylko wtedy, jeśli w poprzedniej misji ("Oko cyklonu") nie udało nam się dopaść Aziza i dodatkowo jeszcze wcześniej zostaliśmy zestrzeleni (jako pilot Apacza) w scenariuszu "Sezon polowań", a potem tego pilota odbiliśmy z rąk nieprzyjaciela w epizodzie "Z piekła rodem". Gdy zaś udało się zabić Aziza w "Oku cyklonu" to z misji siódmej przejdziemy od razu do ostatniej, dziewiątej ("Konferencji prasowej").

Data i miejsce: wtorek, 12 VI 2012, godz - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Data i miejsce: wtorek, 12 VI 2012, godz. 7:00, WBO (wysunięta baza operacyjna) Rewolwer (1) w pobliżu wsi Loy Manara.

Misja: Po starcie z bazy (1) twój śmigłowiec szturmowy AH-64 Apache (kryptonim "Renegat") zapoluje na "Szajbę" (2) - śmigłowiec UH1H, którym płk Aziz spróbuje uciec do sąsiadującego z Takistanem Ardystanu.

Wsparcie: miły, kobiecy głos będzie cię na bieżąco informował o aktualnym kursie i wysokości śmigłowca Aziza.

Proponowane wyposażenie: broń strzelecka w ogóle nie będzie ci potrzebna, jako pilot Apacza masz na gościa potężniejsze "zabawki".

Kolejne zadania w scenariuszu:

  • Znaleźć i zabić Aziza (2)
  • Powrót do bazy (1)
[1] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[1]

[2] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[2]

Po rozpoczęciu misji wskakuj na miejsce pilota do szturmowego Apacza stojącego z twojej prawej - to ta maszyna na pierwszym planie (podpowiedź dla nowicjuszy) (#1).

Startuj i skieruj się na północ - po chwili odezwie się ów miły, kobiecy głos instruujący cię (także wskazówkami wypisanymi na niebiesko u dołu ekranu), na jaki azymut masz lecieć (#2). Z trzech podawanych wartości interesuje cię tylko pierwsza ("wysokość") i ostatnia ("optymalny kurs") - zacznij wchodzić na rzeczoną "wysokość" i leć "optymalnym kursem" by przechwycić Szajbę (2) . Ewentualnie dostać szajby od słuchania powtarzającej się w koło Wojtek miłej pani... W powietrzu znajdują się także inne Apacze, na które w dalszej części misji będziesz mógł liczyć, choć tak po prawdzie ich pomoc nie powinna ci być potrzebna.

[3] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[3]

[4] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[4]

Na mojej mapie do tej misji zaznaczyłem pozycję Szajby (2) , na której to pozycji ja go zwykle dopadałem: to mniej więcej kwadrat 0407 . Nie oznacza to oczywiście, że i ty dorwiesz go w tym miejscu, ale raczej jednak stanie się to gdzieś w tym rejonie (#3), ponieważ śmigłowiec Aziza ucieka zawsze tą samą trasą: na zachód/południowy-zachód, w stronę drogi Gospandi-Mulladost i wzdłuż niej.

Gdy tylko usłyszysz konwersację świadczącą o tym, że właśnie zbliżyłeś się swoim Apaczem do śmigłowca UH1H Aziza (2) na wystarczającą odległość i wróg został zidentyfikowany, można nakazać swojemu strzelcowi (operatorowi uzbrojenia) zablokowanie celu. Najlepiej wcisnąć klawisz 2 i wybrać odpowiednią pozycję (UH1H) (#4), bo Tabem można się pomylić (w pobliżu krążą jeszcze inne wraże maszyny, szturmowe Mi-24). Skoncentruj się na śmigłowcu Aziza, oboma Mi-24 się nie przejmuj zbytnio. UH1H namierzysz (tak, że na HUD, wyświetlaczu nahełmowym będzie on obramowany zielonym kwadratem/okręgiem) tylko wtedy, gdy nakażesz swojemu operatorowi uzbrojenia (strzelcowi) posługiwać się działkiem. Rakiety Hellfire są w tej misji bezużyteczne, w przeciwieństwie do rakiet niekierowanych.

[5] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[5]

[6] - Misja 8A - Ostatnie pociągnięcie | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[6]

Kiedy ścigasz śmigłowiec Aziza (2) dowództwo zaproponuje ci pomoc pozostałych Apaczów byś mógł się uwolnić od siedzących ci na ognie takistańskich Mi-24 (#5). Jeśli jednak wystarczająco szybko dopadniesz Aziza to ta pomoc w ogóle nie będzie ci potrzebna (jak wspominałem wcześniej) - ja z niej nie korzystałem. Jeśli atakujesz śmigłowiec UH1H przy pomocy działka to najlepiej przełączyć się w ręczny tryb prowadzenia ognia i grzać długimi seriami. Nasz operator uzbrojenia kierowany przez AI został wyszkolony do strzelania krótkimi seriami pocisków, które w tym przypadku są zdecydowanie mniej skuteczne (zbyt długo trwa wówczas pościg). Można też oczywiście poczęstować śmigłowiec UH1H Aziza (2) rakietami niekierowanymi - trafić trudniej, ale jeśli już trafimy to efekt jest piorunujący (#6). Po strąceniu Aziza otrzymamy rozkaz powrotu do bazy (1) . Nie zdążymy nawet do niej dolecieć, bo po chwili powinno nastąpić ściemnienie ekranu i zakończenie tej najsłabszej z misji kampanii.