LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

Klockowy zamek Hogwart. Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%.

Poradnik do gry LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zawiera wszystkie informacje potrzebne młodemu czarodziejowi do ukończenia gry w 100%. Prócz kilku podstawowych informacji na temat rozgrywki jak i samego Hogwartu, zaklęć, Dziurawego Kotła, znajdziesz tutaj opis wszystkich misji, które musisz wykonać na każdym roku pobytu w zamku oraz szczegółowy opis wszystkich bonusowych przedmiotów - czerwonych i złotych klocków, sztonów postaci i herbów.

Prócz tego, w poradniku znajdziesz mapę Hogwartu, która nie pozwoli Ci się zgubić w tym, pełnym korytarzy i przejść, zamku. Ponadto opis bonusowych lokacji, a także spis wszystkich postaci wraz z ich lokalizacją w wygodnej formie do wyszukiwania.

Artur "Arxel" Justyński (www.gry-online.pl)

Oznaczenia użyte w poradniku

W poradniku do LEGO Harry Potter: Lata 1-4 zostały zastosowane oznaczenia kolorystyczne. Dzięki nim łatwiej będzie ci odnaleźć istotne informacje.

  1. Kolor pomarańczowy prezentuje postacie, których musisz użyć w konkretnych sytuacjach
  2. Kolor zielony wskazuje moment, w którym należy użyć zaklęć
  3. Niebieskim kolorem zaznaczono lokacje w Hogwarcie
  4. Kolorem brązowym oznaczono odwołania do zdjęć: #1 - zdjęcie po lewej, #2 - zdjęcie po prawej.

Krótko o LEGO Harry Potter: Lata 1-4

LEGO Harry Potter: Lata 1-4 to gra będąca przygodową grą akcji. Wcielasz się w niej w wykreowanego przez pisarkę J.K. Rowling, młodego czarodzieja - Harry'ego Pottera. Towarzyszyć mu będziesz mu towarzyszyć w czasie największych przygód jakie przeżywał on w czasie pierwszych czterech lat swojej edukacji w Hogwarcie.

Produkcja w pewnym stopniu oferuje otwartą rozgrywkę. Poza głównym wątkiem fabularnym, można swobodnie poznawać Hogwart w poszukiwaniu dodatkowych zadań, zleconych przez napotkane postaci. Otrzymujesz więc możliwość zapoznania się z bohaterami występującymi w książkach czy filmach. Będziesz mógł wziąć także udział w lekcjach, nauczyć się czarów czy też polatać na miotle.

Porady na start

  1. Co zrobić, aby ukończyć grę na 100%? - osiągnięcie tego celu wymaga od ciecie przejścia każdej misji (24) na każdym roku zdobywając tytuł Prawdziwego Czarodzieja i kompletując herb domów, uratowania wszystkich uczniów w niebezpieczeństwie (50), zebrania wszystkich czerwonych (20) i złotych (200) klocków, zebrania wszystkich 167 sztonów postaci. Ponadto musisz zakupić wszystkie: sztony postaci, czerwone klocki, dodatkowe zaklęcia
  2. Niszcz wszystkie co napotkasz na swej drodze - zbieranie monet pozwoli Ci zdobyć tytuł Prawdziwego Czarodzieja, przydadzą się również do zakupu postaci czy innych bonusów na Ulicy Pokątnej
  3. Tytuł Prawdziwego Czarodzieja nie zawsze zdobywa się za pierwszym razem - jeśli nie zdobędziesz na którymś etapie tytułu Prawdziwego Czarodzieja nie przejmuj się - i tak będziesz musiał podejść do każdego etapu ponownie w celu zebrania bonusowych przedmiotów. Przed powtarzaniem warto odnaleźć czerwone klocki z mnożnikami wyniku - mnożniki się sumują, łącznie x3840, co pozwoli Ci zebrać ogromną ilość monet
  4. Nie każda postać umie wszystko - niektóre postacie posiadają cechy charakterystyczne, na przykład postacie z książką mogą odczytać znaki na szafie i ją otworzyć, gobliny otworzą skrytki (posiadają klucze), postacie operujące Czarną Magią również dostaną się w miejsca wcześniej niedostępne
  5. Szukaj czerwonych klocków - jeśli masz problem z dokładnym zlokalizowaniem któregoś bonusu, warto odnaleźć czerwone klocki wskazujący lokalizację bonusów

Opis przejścia

Poniższy dział zawiera dokładny opis przejścia głównego wątku fabularnego w grze. Znajdziesz tutaj porady dotyczące każdego z poziomów rozgrywającego się na przestrzeni 4 lat. Do najważniejszych stron należą tutaj:

Rok 1:

  1. Początek magii - jest to pierwszy poziom jaki przyjdzie ci rozegrać. Dzięki niemu zapoznasz się z podstawami rozgrywki.
  2. Wyjście z lochu - drugie zadanie fabularne w grze. Na jego końcu staniesz do walki z trollem.
  3. Pechowa miotła - w tym zadaniu musisz pokierować Ronem i Hermioną, tak aby udało im się ocalić Harrego z tarapatów.
  4. Dział Ksiąg Zakazanych - w czasie wykonywania tego zadania, będziesz musiał dostać się do tytułowego działu, w bibliotece Hogwartu.
  5. Zakazany Las - w czasie tego zadania będziesz towarzyszyć bohaterom w czasie wyprawy do Zakazanego Lasu.
  6. Oblicze wroga - zadanie kończące pierwszy rok Harrego w Hogwarcie. Staniesz w nim do walki z samym Voldemortem.

Rok 2:

  1. Proszek Fiuu - zadanie to rozpoczyna drugi rok edukacji Harrego Pottera.
  2. Plan Zgredka - po raz kolejny Harry ma kłopoty w czasie meczu. Pokonaj Zgredka i ocal młodego czarodzieja .
  3. Crabbe i Goyle - w czasie tego zadania pomożesz czarodziejem w stworzeniu eliksiru wielosokowego.
  4. Dziennik Toma Riddle'a - zagłęb się w historią i poznaj wspomnienia Toma Riddle'a.
  5. Śladem pająków - tym razem będziesz towarzyszyć Harremu i Ronowi w wyprawie do jaskini pająków.
  6. Bazyliszek - w czasie tego zadania zmierzysz się z drugim bossem w grze - Bazyliszkiem.

Rok 3:

  1. Wieści z Azkabanu - zadanie wprowadzające do trzeciego roku pobyty Harrego w Hogwarcie.
  2. Hogsmeade - w tym zadaniu będziesz towarzyszyć młodym czarodziejom w drodze do Trzech Mioteł.
  3. Koniec psot - pokonaj kolejne przeszkody, by zdobyć właściwy klucz
  4. Wrzeszcząca chata - w tym zadaniu musisz pokonać Wierzbę bijącą oraz złapać Glizdogona.
  5. Pocałunek Dementora - zadanie to nauczy cię walczyć z Demontarami
  6. Mroczna Wieża - sprawdź swoje umiejętności w walce z Demontarami w czasie walki z bossem.

Rok 4:

  1. Puchar świata w quidditchu - uratuj przyjaciół Harrego przed tajemniczymi czarodziejami
  2. Smoki - poznaj najbardziej majestatyczną istotą świata magii
  3. Pierwsze zadanie - stań do walki w pierwszym zadaniu Turnieju Trójmagicznego
  4. Tajemnica jaja - nadchodzi drugie zadanie Turnieju
  5. Czarne jezioro - w tym zadaniu będziesz musiał porzucić większość znanych ci mechanik i nauczyć się pływać
  6. Powrót Czarnego Pana - zakończ swoją przygodę, po raz kolejny stając do walki z Voldemortem.

Wymagania sprzętowe

Aby LEGO Harry Potter Lata 1-4 mógł się uruchomić, musisz posiadać komputer o odpowiednich parametrach. Poniżej znajdziesz listę wymagań sprzętowych, które musisz spełnić, aby zagrać w tą produkcję:

Minimalne wymagania

  1. System operacyjny: Windows XP/Vista
  2. Procesor: Intel Pentium 4 1.8 GHz lub AMD Athlon XP 2200+
  3. Karta grafiki: ATI X1300 lub NVIDIA GeForce FX 5800 z 256 MB pamięci RAM
  4. Pamięć RAM: 512MB

Zalecane wymagania

  1. System operacyjny: Windows XP/Vista
  2. Procesor: Intel Core 2 Duo lub AMD Athlon 64, 2.8GHz
  3. Karta grafiki: ATI HD 2900 lub NVIDIA GeForce 8800
  4. Pamięć RAM: 2GB

Informacje o LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

Autor : Artur Arxel Justyński

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 160, ilustracje: 1021 .

Popularne strony w LEGO Harry Potter Lata 1-4 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (189)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.04.2015 21:08
odpowiedz
xCYR0x
1
Junior

Salthorn ja też tak miałem z tym poziomem ze było puste miejsce musiałem powtarzać grę na nowo .Jak znowu powtarzałem grę to już miałem wszystko narmalnie

09.08.2015 08:21
odpowiedz
legogracz
1
Junior

przepraszam ale nie mogę dojść do poziomu w 1 roku dział ksiąg zakazanych więc kto ma savea z tego poziomu

09.08.2015 08:23
odpowiedz
legogracz
1
Junior

WŁad tylko złe postacie mają dark magic

30.08.2015 18:27
odpowiedz
tori12
3
Junior

Hej, mam problem. Mianowicie nie widze żadnych postaci, a prawie cały ekran jest jakby w białych trójkątach. Mam wersje demo. Nie jest to chyba problem karty graficznej, bo na drugim komputerze z tą kartą wszystko było ok, zarówno z wersją demo jak i pełną. Może ktoś coś wie na ten temat? Dzięki :)

05.11.2015 19:35
odpowiedz
MrBartosz4011
1
Junior

Cześć mam wielki problem!!
Chodzi mi o 6 poziom 3 rok !
A mianowicie gdy potrzebuje kości do eliksiru , idę do gargulca by zniszczyć okno układam gargulca i on uderza w okno , lecz ono się nie rozbija!!
Pomocy!!!

01.03.2016 13:24
odpowiedz
PandoraSz
2
Junior

hej : ) nie moge przejść misji w Hogsmeade, z rzucaniem śnieżkami w Malfoya. Czy mógłby mi ktoś przesłać Sava?! byłabym wdzieczna [email protected]

20.03.2016 12:24
odpowiedz
ferdka123
1
Junior

Czesc, czy mógłby ktos przesłac save'a do misji w Hogsmeade? Coś mi sie popsuło, gra sie nie zapisała i nie pojawia sie na liście misji :( mail: [email protected]

24.03.2016 14:32
odpowiedz
rudy9900
6
Junior
Image

Proszę o pomoc! Mam dwa problemy, jeden mniejszy, a drugi większy. Otóż: w poziomie "Wieści z Azkabanu" za pierwszym razem było dobrze. Natomiast w swobodnej rozgrywce pojawił się problem: otóż przy pierwszym poruszeniu obrazem pojawia się animacja. W trakcie animacji pojawia się komunikat, że aplikacja przestała działać, mimo że gra nadal działa i widać animację. Przestaje działać dopiero po animacji. Drugi problem: na czwartym roku w poziomie "Smoki" w trakcie ostatniej cutscenki (zawsze w innym jej fragmencie) film się zawiesza i słychać dźwięk błędu. Po zminimalizowaniu jest błąd taki, jak na obrazku. Pomocy!

24.03.2016 14:53
😊
odpowiedz
1 odpowiedź
Spodkowice
2
Junior

jestem na drugim roku i nie wiem jak zbudować węża który otworzy bramę . Proszę o szybką odpowiedź

24.03.2016 14:56
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

odpowiedż proszę przesłać na [email protected]

24.03.2016 14:57
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

gdzie można kupować wszystkie postacie itp.
proszę o szybką odpowiedź na [email protected]
dziękuje

27.03.2016 13:55
odpowiedz
rudy9900
6
Junior

Spodkowice, postacie można kupować w sklepie "Szaty Madame Malkin" na Ulicy Pokątnej (pierwszy sklep po wyjściu z Dziurawego Kotła). Nadal czekam na odpowiedź na mój komentarz.

29.03.2016 16:26
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

dzięki

29.03.2016 16:28
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

mam jeszcze jeden problem przeszłam już śladem pająków i muszę go jeszcze raz przejść, dlaczego.
proszę odpowiedzieć jak naszybciej

03.04.2016 17:57
👍
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

jak przejść pierwszy etap na 4 roku proszę o szybką odpowiedź

09.04.2016 20:01
😉
odpowiedz
Spodkowice
2
Junior

Gdzie znajdę złe postacie

07.05.2016 12:17
odpowiedz
pottermanka
1
Junior

gdzie mogę znaleźć postać z kluczem?

01.07.2016 19:45
odpowiedz
1 odpowiedź
Misiag
2
Junior

Witam , mam problem do końca gry brakuje mi jednego klocka. Na zapleczu biblioteki po lewej stronie od drzwi pogazuje mi sie strzałka i nwm co zrobić. Prosze o pomoc.

03.07.2016 21:12
odpowiedz
micka18
2
Junior

Misiag czy posiadasz save do mroczna wieża?

07.07.2016 15:05
odpowiedz
gigi84
1
Junior

Hej, ma ktos moze save'a z wrzeszczacej chaty. To bardzo wazne, gdyz nie umiem na skoczyc na ta lape.
Prosze o przysylanie na [email protected]
Z gory dziekuje

08.07.2016 12:22
odpowiedz
Nat2610
1
Junior

Mam problem ze znalezieniem postaci, która na planszy znajduje się przed Korneliuszem Knotem wie ktoś gdzie ja znajdę? Albo choć jak się nazywa?

28.08.2016 16:20
😈
odpowiedz
KubK0w
1
Junior

mam piracką grę z chomika. Mam save na 99.6 % brakuje mi 3 sztonów postaci ale nie mogę wejść do hogwartu proszę o pomoc szybko

29.08.2016 14:55
😒
odpowiedz
XjohnnyQ
1
Junior

Proooooszę,
niech ktoś wyśle save'a, na którym przeszedł poziom Mroczna Wieża (piąty na 3 roku).
Błagam o pomoc
mail: [email protected]

24.02.2017 14:44
odpowiedz
łakuu18
1
Junior

Hej bo mam pytanie jak mogę użyć postaci w hogwarcie które znalazłem i kupiłem na misjach?

26.04.2017 18:14
odpowiedz
GryfonkaAnnie15
1
Junior

kupiłam kod- doładowanie do tej gry w kiosku gdzie mam go wpisać żeby uruchomić grę , pomocy

03.07.2017 11:01
odpowiedz
Olciakxd123
1
Junior

Jak w Hogwarcie uzywac dark magic. Mam postacie kupione, Ale nie mogę używać ich w Hogwarcie. Jak coś przepraszam za błędy.

29.11.2017 23:11
odpowiedz
1 odpowiedź
charlottteleq
1
Junior

Utknęłam na 3 roku. Na przejściu śpi troll listonosz lub policjant i nie wiem co mam zrobić by przejść pomocy!

post wyedytowany przez charlottteleq 2017-11-29 23:16:23
18.03.2018 14:12
odpowiedz
PandoraSz
2
Junior

halo halo potrzebny save zpo bitywie na sniezki z Malfoyem. ale nie na 100% gry. prosze wysłac na maila [email protected] to bardzo wazne dla mnie

18.11.2018 09:29
odpowiedz
1 odpowiedź
hermiona12318
1
Junior

hej, wiem że to głupie pytanie ale czy ktoś wie co zrobić żeby można było grać w dwie osoby bo bardzo potrzebuje ale nie wiem jak

03.12.2018 08:36
odpowiedz
1 odpowiedź
Renbia
1
Junior

Dzień dobry,
Harry wciągnął mnie i synka:) Przeszliśmy całość, jesteśmy na etapie gry swobodnej. W związku z tym, mam pytanie. W jaki sposób można wybierać postacie w BONUSY - HOGWART. O ile w grze swobodnej na poszczególnych etapach nie ma z tym problemu, to tutaj mam 3 postacie i nie mogę ich zmienić. A jak np. napiję się eliksiru do zmieniania postaci to po wejściu do Hogwartu, tracę je. Pomóżcie:)

post wyedytowany przez Renbia 2018-12-03 08:37:30
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179679LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179678LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179677LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179676LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179675LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-11 - 179674LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-02 - 179133LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-02 - 179132LEGO Harry Potter Lata 1-4 - screen - 2010-02-02 - 179131