Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2012, 07:50

autor: Szymon Liebert

Obroniliśmy Helmowy Jar w grze LEGO: Władca Pierścieni na targach gamescom 2012! - Strona 2

Traveller’s Tales powraca z kolejną grą z serii LEGO, tym razem poświęconą Władcy Pierścieni. Jak oddać klimat tej opowieści? Oczywiście tworząc olbrzymi świat z klocków.

Standardowo znajdziek będzie zatrzęsienie – od podstawowych narzędzi aż po mniej przydatne gadżety i lepsze rodzaje sprzętu (wytworzymy go u kowala w zamian za klocki mithrilu). Odkrycie wielu przedmiotów ma wymagać wykorzystania konkretnych postaci, posiadających specjalne umiejętności. Gimli może przebijać się przez skały, Saruman i inni „źli” niszczyć blokady z ciemnych klocków itd. Wśród bohaterów pojawią się ci znani z filmów i parę postaci pominiętych w adaptacji Petera Jacksona. Gandalf, Gimli, Legolas i inni przemówią głosami swoich hollywoodzkich odpowiedników, bo Traveller’s Tales ma licencję na wykorzystanie dialogów ze słynnej kinowej sagi.

Przy tak rozbudowanym trybie eksploracji i czasie spędzanym w słynnych lokacjach Śródziemia bardziej typowe misje wydają się tylko dodatkiem. Ich wartość polega naturalnie na odgrywaniu pamiętnych z pierwowzoru wydarzeń – na przykład obrony Helmowego Jaru, której zresztą miałem okazję podjąć się na targach w Kolonii. W przerywnikach filmowych Traveller’s Tales korzysta z wypracowanych środków – bawi się głupkowatym humorem i lekką parodią, jednocześnie oddając hołd marce. Sama rozgrywka to typowe połączenie platformówki i gry logicznej, tradycyjnie wykorzystującej kilka postaci naraz. Na murach twierdzy musiałem na przykład atakami Gimliego strącać drabiny lub strzelać Legolasem do łuczników z wież. W kluczowej scenie elf pochwycił krasnoluda, aby cisnąć nim we wrogą maszynę oblężniczą. Mówiąc krótko: to stare, dobre i wciąż śmieszne LEGO.

Przyznam, że wybierając się na prezentację „kolejnej części LEGO”, miałem mieszane uczucia. Eksploatując Piratów z Karaibów, czułem znużenie tą sympatyczną w krótkich porcjach, ale mimo wszystko oklepaną rozgrywką. Traveller’s Tales znalazło jednak sposób, aby ponownie przyciągnąć naszą uwagę. Wyobraźcie sobie klockowego Gandalfa i Frodo składających wizytę klockowemu Elrondowi. Pomyślcie o podróżowaniu przez literacko-filmowe wspomnienia podane w dużym, złożonym świecie o kanciastych kształtach. Tak, to nadal wydaje się zabawne.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.