Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 czerwca 2012, 10:40

Graliśmy w Crysis 3 na PC! Wrażenia prosto z E3 2012 - Strona 2

Podczas E3 2012 mieliśmy okazję zagrać na wypasionym pececie w Crysis 3. Czy nowa odsłona hitu Cryteka zaoferuje więcej swobody czy bardziej liniowe misje? Na to pytanie odpowiadamy w tekście.

Kombinezon Propheta nie dorobił się żadnych nowych funkcji, a przynajmniej nie zauważyłem żadnych w ogrywanym demie. Strój nadal posiada tylko dwie ręcznie uaktywniane moce, spośród których bardziej przydaje się maskowanie. Zginąć w „trójce” jest trudno, nawet bez używania zbroi, ale nie jestem w tej kwestii do końca obiektywny – poprzedniczkę skończyłem trzykrotnie, w tym raz na „superżołnierzu”, więc doskonale pamiętam, jak zachowywać się na placu boju.

Oskryptowanych scen w omawianej misji było raptem dwie, czyli niewiele – jedna po dotarciu do elektrowni i zniszczeniu rdzenia, a druga po podłożeniu ładunku wybuchowego na elementach konstrukcyjnych i brawurowej ucieczce na linie spod pękającej tamy. Mam wrażenie, że Crytek specjalnie podsunął do testów taką misję, by nie przebijać się w niej tunelem do wyznaczonego celu, a co za tym idzie, nie karmić gracza z góry zaplanowanymi scenkami. „Dwójka” była przecież mocno krytykowana pod tym względem.

Półgodzinna przygoda z trzecim Crysisem nie przyniosła zmiany mojego nastawienia względem tej serii – na dobrą sprawę mamy tu do czynienia z delikatnie podrasowaną „dwójką”, co akurat mnie satysfakcjonuje. Z tego samego względu gra raczej nie przypadnie do gustu tym, którzy poprzedniej odsłony tego cyklu nie mogli zdzierżyć. Wyraźnie zwiększona swoboda działania to odrobinę za mało, by mówić o powrocie do korzeni. Najnowsze dzieło firmy Crytek ma zupełnie inny klimat i dostarcza zupełnie innego rodzaju rozrywki. Czy komuś się to podoba czy nie, Niemcy wciąż są jedną w nogą w pociągu o nazwie Call of Duty i choć tym razem nawiązania do flagowej serii Activision okazały się mniej widoczne, nie wierzę, że nie będzie ich więcej w pełnej wersji gry.

Oczywiście Crysis 3 nadal pozostaje liderem wśród pierwszoosobowych strzelanin, jeśli chodzi o jakość grafiki – produkcja Cryteka w trybie DirectX 11 to po prostu wizualny majstersztyk. Na uwagę zwracają nie tylko ostre jak żyleta tekstury, świetne efekty cząsteczkowe i oświetlenie, ale także – a może przede wszystkim – fantastyczny projekt lokacji. Widząc budzącą respekt tamę trudno oderwać od niej wzrok, duże wrażenie robi też roślinność wtapiająca się w nowojorskie budynki. Nie samą grafiką jednak człowiek żyje. Nowy Crysis to przede wszystkim doskonała, żywiołowa strzelanina, dająca użytkownikowi duże pole manewru. Potwierdziło to zaprezentowane na E3 demo i mam nadzieję, że potwierdzi to również pełna wersja gry. Premiera na początku przyszłego roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.