Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 maja 2012, 14:16

autor: Damian Pawlikowski

Grim Dawn - czym jest nowe RPG akcji od twórców Titan Quest? - Strona 2

To będą dobre lata dla fanów hack'n'slash. Najpierw Diablo III, później Torchlight II, ale warto też pamiętać o nadchodzącej grze od twórców Titan Quest. Grim Dawn zapowiada się bardzo obiecująco.

Poza główną otoczką fabularną zabraknie scentralizowanej historii, gdyż złoży się na nią wiele pomniejszych opowieści, które da się przeżywać w dowolnej kolejności i w dowolny sposób, zależnie od upodobań i wyborów grającego. Chcesz pomagać słabszym i potrzebującym? Proszę bardzo. Wolisz zachować wszystkie dobra dla siebie, nie dbając o nic poza własnym przetrwaniem? Nie ma sprawy. Jedynym czynnikiem regulującym przebieg gry mamy więc być my sami. Pamiętajcie jednak, że każdy uczynek wiąże się z pewnymi konsekwencjami, a tych nie zabraknie.

W Grim Dawn pojawią się bowiem frakcje, z którymi będzie można zawiązać sojusz. Jednak pracując dla jednej, możemy mieć problem z utrzymywaniem dobrych stosunków z drugą – owe wybory w istotny sposób wpłyną na rozwój fabuły oraz ogólny przebieg rozgrywki. Ponadto część zadań i wydarzeń będzie generowana losowo. Przejście dwa razy tą samą ścieżką niekoniecznie musi wiązać się z odtwórczością, gdyż nagle może się przydarzyć, że oto przed nami wróg rozbije obóz bądź jakiś kupiec akurat rozstawi stoisko. Ten ostatni może zresztą okazać się bardzo przydatny osobom, które lubią bawić się w szukanie rozmaitych planów konstrukcyjnych do modyfikacji oraz tworzenia nowych przedmiotów. A tych ma być w grze setki (jeśli nie tysiące).

Kreując swoją postać, gracze będą mogli wybrać jedną z pięciu klas (bądź połączyć dwie z nich) i inwestować w jej unikalne drzewko rozwoju. Jeśli nie będziemy zadowoleni ze specjalizacji naszego bohatera, zawsze pozostanie opcja odpłatnego odzyskania punktów umiejętności i wykorzystania ich w inny sposób – podobnie jak to miało miejsce w Titan Queście. A zakładając, że dojdziemy do nawet dwusetnego poziomu doświadczenia, czasu na różnorakie kombinacje znajdzie się co niemiara.

Grafika na wypuszczonych do sieci fragmentach rozgrywki prezentuje się świetnie. Animacja już w tej fazie jest bardzo płynna, tekstury i efekty świetlne pieszczą oko, a zmienna pogoda w rozmaitych lokacjach dodatkowo buduje klimat. Hordy wrogów atakujące głównego bohatera użyźniają glebę swą posoką, zniszczone sprzęty i fragmenty lokacji (oraz przeciwników) latają na wszystkie strony, ekran trzęsie się przy każdym krytycznym trafieniu – już z samego pokazu nieukończonego gameplaya czuć moc.

Każdy, kto miał okazję siec mitologiczne maszkarony w Titan Queście, wie, czego mniej więcej spodziewać się po nadchodzącym Grim Dawn. Projekt wciąż jest jednak w powijakach i zanim wejdzie w fazę alfa, minie jeszcze około sześciu miesięcy – przynajmniej według zapewnień jego twórców. Wygląda więc na to, że trzeba po prostu uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na kolejne informacje od dewelopera. Przy pomyślnych wiatrach na wycieczkę do Cairn dane nam będzie wybrać się tuż przed Gwiazdką 2013 roku.

Damian Pawlikowski | GRYOnline.pl

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?