autor: Branko Norwisz
Psychotoxic - zapowiedź - Strona 2
Trójwymiarowa gra akcji, której fabuła rozgrywa się we współczesnym Nowym Jorku. Trzech z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy zstąpiło na Ziemię i dokonując straszliwych zniszczeń.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Akcja Psychotoxic toczyć się będzie w Nowym Yorku, wśród tak znanych lokacji jak Wall Street czy wyspa Staten Island ze Statuą Wolności. Część gry miała toczyć się w wieżach World Trade Center, jednak po atakach terrorystycznych zeszłego roku fragment ten został zmieniony. Dodatkowo oprócz piętnastu poziomów toczących się w NYC w grze zawartych będzie siedem leveli w czasie których akcja przeniesie się do wnętrza ludzkich umysłów, do których Angie będzie musiała wkroczyć, aby tam zwalczyć gnębiące ludzi koszmary. Poziomy te, oprócz zróżnicowania rozgrywki, mają dać również pole do popisu członkom zespołu odpowiedzialnym za projektowanie poziomów oraz postaci przeciwników, albowiem o ile w rzeczywistym świecie na drodze Angie staną „tylko” ludzie, to w ich umysłach napotkać będzie można najróżniejsze kreatury, jakie może spłodzić ludzka podświadomość.
Aby walczyć z wrogami Angie będzie mogła sięgnąć do arsenału zawierającego siedemnaście różnego typu broni, z których niektóre podczas gry będą w stanie ulec upgrade’owi . Wśród nich znaleźć będzie można rewolwer, znany i lubiany przez wielu obrzyn, karabinek szturmowy oraz snajperkę. Oprócz tego w Psychotoxic posługiwać się będzie można piłą łańcuchową zawierającą elementy organiczne czy też okiem strzelającym zabójczymi promieniami.
Warto zaznaczyć, że jako jedna z niewielu gier będących obecnie w produkcji Psychotoxic pozbawiony będzie trybu multiplayer. Twórcy gry tłumaczą to tym, że chcą się skupić na stworzeniu mrocznej atmosfery gry, a dodawanie do niej trybu gry wieloosobowej byłoby tylko tanim chwytem reklamowym. Warto przypomnieć, że podobna sytuacja miała miejsce z grą „Max Payne”, który pomimo braku multiplayera odniósł wielki sukces. Byłoby miło jednak, gdyby na ukończenie Psychotoxic potrzeba było więcej czasu niż w przypadku Maxa. Jak z tym będzie na razie pozostaje niewiadomą.
Innymi cechami gry, które według panów z NuClearVision Entertainment mają wynieść Psychotoxic ponad poziomy przeciętności jest grafika, którą zobaczyć można w prezentowanej obok galerii oraz bardzo dobrze dopasowany dźwięk.
Psychotoxic nie jest grą, o której dużo się mówi. Można mieć jedynie nadzieję, że będzie ona stanowić bardzo pozytywne zaskoczenie, a nie przejdzie do lamusa tak samo cicho jak się obecnie rodzi.
Data premiery Psychotoxic to początek 2003 roku, zaś prawa do jej wydania przypadły firmie CDV, która pełnił tą funkcje również w przypadku takich gier jak Sudden Strike czy też Cossacks.
Branko „Archangel” Norwisz