Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 października 2011, 12:36

autor: Adam Kaczmarek

Battlefield 3 - test wersji beta - Strona 2

Czy wersja testowa Battlefielda 3 spełnia mocno nakręcone oczekiwania fanów? Poznajcie opinię miłośnika części drugiej.

Wracając jednak do rozgrywki w trybie Rush – to, co ujrzałem na mapie Metro, prezentuje się jak rozwojowa wersja Złej Kompanii. Dla wielu będzie to na pewno śmieszny zarzut, ale stylistycznie i pod względem mechaniki nie jest to Battlefield, na jakiego czekałem. Kłuje w oczy brak menu rozkazów (ponoć w pełnej wersji ma się już pojawić), zlewające się i mało kontrastowe mundury żołnierzy, a także sypiące się co kilkadziesiąt sekund nagrody. Baretki dostaje się tu absolutnie za wszystko, nawet za wejście do gry na 5 sekund przed końcem. Konsekwencją tego są szybkie awanse, czasem o dwa stopnie w przeciągu rundy. W stosunku do stareńkiego Battlefielda 2 jest to ogromny regres „motywacyjny”. Mieszane uczucia mam także wobec klas żołnierzy, zwłaszcza Szturmowca, którego zdolności medyczne wydają się być jak na razie mało potrzebne (samoregeneracja). Jednakże na odpowiednią ocenę przyjdzie czas w recenzji – beta to przede wszystkim wyłapywanie niedoróbek i braków.

Rozwalanie MCOM-ów nie obyło się bez dziwnych sytuacji. Zapadające się pod ziemię ciała i dziwne respawny na zwłokach zostały w międzyczasie usunięte. Trochę niepokojąco wyglądają zaznaczeni na HUD-zie przeciwnicy. Osobiście wolałbym, aby byli oni widoczni na minimapie, a nie głównym ekranie, aczkolwiek jest to raczej związane z ustawieniami serwera. Sama minimapa prezentuje się po prostu źle, jest nieczytelna – każdy 6-latek rysuje ładniej niż osoba z DICE odpowiedzialna za główne źródło informacji o lokacji. Trochę więcej wad uwidoczniło się na Caspian Border, gdyż fizyka czołgów doprowadza czasem do komicznych fikołków na kamieniach. Sporo ludzi narzeka też na model lotu helikoptera, który względem poprzednich jest strasznie ociężały. Wybryków na dużej planszy nie będę jednak oceniać, gdyż gościłem na niej ledwie kilkadziesiąt minut.

Caspian Border daje możliwość polatania samolotem. Mapa jest duża i ładna.

Na pewno wiele osób czeka z niecierpliwością na Battlefielda 3 ze względu na serwowaną w nim technologię. DICE z góry poinformowało, że w beta-testach nie ujrzymy grafiki w najlepszej formie (mowa o detalach Ultra). Pod względem wizualnym już teraz gra wypada trochę lepiej niż Bad Company 2, przy czym trzeba zaznaczyć, że konkretnego opadu szczęki nie odnotowałem. Niektóre tekstury podłoża bardziej straszą niż wprawiają w podziw, a ograniczona destrukcja otoczenia zawiedzie przede wszystkim tych, którzy chcieli równać z ziemią całe poziomy. Lepsze wrażenie robią za to dwa elementy – bardzo dobre oświetlenie w tunelach (nie tylko lampy, ale również latarki, czy smugi po pociskach) oraz optymalizacja kodu. To jedna z pierwszych gier, dla których warto zainwestować w lepszy procesor.

Polityka studia DICE w zakresie zawartości wersji beta jest dla mnie mało zrozumiała. Szansa na znakomite wsparcie została pogrzebana przez zablokowanie dostępu do Caspian Border i trybu Conquest. Na dodatek sporo kontrowersji wywołuje nieszczęsny Battlelog, który na pewno miałby rację bytu w samej grze. Do premiery pozostało jeszcze ponad 3 tygodnie, więc mam nadzieję, że największe problemy zostaną usunięte, a następne patche znacznie poprawią jakość tej produkcji. Trzymam kciuki, bo jednak seria Battlefield jest mi bardzo bliska.

Adam „eJay” Kaczmarek

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.