Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 października 2011, 12:36

autor: Adam Kaczmarek

Battlefield 3 - test wersji beta - Strona 2

Czy wersja testowa Battlefielda 3 spełnia mocno nakręcone oczekiwania fanów? Poznajcie opinię miłośnika części drugiej.

Wracając jednak do rozgrywki w trybie Rush – to, co ujrzałem na mapie Metro, prezentuje się jak rozwojowa wersja Złej Kompanii. Dla wielu będzie to na pewno śmieszny zarzut, ale stylistycznie i pod względem mechaniki nie jest to Battlefield, na jakiego czekałem. Kłuje w oczy brak menu rozkazów (ponoć w pełnej wersji ma się już pojawić), zlewające się i mało kontrastowe mundury żołnierzy, a także sypiące się co kilkadziesiąt sekund nagrody. Baretki dostaje się tu absolutnie za wszystko, nawet za wejście do gry na 5 sekund przed końcem. Konsekwencją tego są szybkie awanse, czasem o dwa stopnie w przeciągu rundy. W stosunku do stareńkiego Battlefielda 2 jest to ogromny regres „motywacyjny”. Mieszane uczucia mam także wobec klas żołnierzy, zwłaszcza Szturmowca, którego zdolności medyczne wydają się być jak na razie mało potrzebne (samoregeneracja). Jednakże na odpowiednią ocenę przyjdzie czas w recenzji – beta to przede wszystkim wyłapywanie niedoróbek i braków.

Rozwalanie MCOM-ów nie obyło się bez dziwnych sytuacji. Zapadające się pod ziemię ciała i dziwne respawny na zwłokach zostały w międzyczasie usunięte. Trochę niepokojąco wyglądają zaznaczeni na HUD-zie przeciwnicy. Osobiście wolałbym, aby byli oni widoczni na minimapie, a nie głównym ekranie, aczkolwiek jest to raczej związane z ustawieniami serwera. Sama minimapa prezentuje się po prostu źle, jest nieczytelna – każdy 6-latek rysuje ładniej niż osoba z DICE odpowiedzialna za główne źródło informacji o lokacji. Trochę więcej wad uwidoczniło się na Caspian Border, gdyż fizyka czołgów doprowadza czasem do komicznych fikołków na kamieniach. Sporo ludzi narzeka też na model lotu helikoptera, który względem poprzednich jest strasznie ociężały. Wybryków na dużej planszy nie będę jednak oceniać, gdyż gościłem na niej ledwie kilkadziesiąt minut.

Caspian Border daje możliwość polatania samolotem. Mapa jest duża i ładna.

Na pewno wiele osób czeka z niecierpliwością na Battlefielda 3 ze względu na serwowaną w nim technologię. DICE z góry poinformowało, że w beta-testach nie ujrzymy grafiki w najlepszej formie (mowa o detalach Ultra). Pod względem wizualnym już teraz gra wypada trochę lepiej niż Bad Company 2, przy czym trzeba zaznaczyć, że konkretnego opadu szczęki nie odnotowałem. Niektóre tekstury podłoża bardziej straszą niż wprawiają w podziw, a ograniczona destrukcja otoczenia zawiedzie przede wszystkim tych, którzy chcieli równać z ziemią całe poziomy. Lepsze wrażenie robią za to dwa elementy – bardzo dobre oświetlenie w tunelach (nie tylko lampy, ale również latarki, czy smugi po pociskach) oraz optymalizacja kodu. To jedna z pierwszych gier, dla których warto zainwestować w lepszy procesor.

Polityka studia DICE w zakresie zawartości wersji beta jest dla mnie mało zrozumiała. Szansa na znakomite wsparcie została pogrzebana przez zablokowanie dostępu do Caspian Border i trybu Conquest. Na dodatek sporo kontrowersji wywołuje nieszczęsny Battlelog, który na pewno miałby rację bytu w samej grze. Do premiery pozostało jeszcze ponad 3 tygodnie, więc mam nadzieję, że największe problemy zostaną usunięte, a następne patche znacznie poprawią jakość tej produkcji. Trzymam kciuki, bo jednak seria Battlefield jest mi bardzo bliska.

Adam „eJay” Kaczmarek

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.