Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 31 sierpnia 2011, 12:46

autor: Amadeusz Cyganek

Trzy ostatnie lata Harry'ego Pottera w świecie klocków LEGO - gamescom 2011 - Strona 2

Komputerowe klocki składają się dobrze jak nigdy – dyski komputerów i napędy konsol szturmuje po raz drugi LEGO Harry Potter. Sprawdzamy, czy Sami-Wiecie-Kto nie zdołał rozwalić tej misternej konstrukcji.

Po chwili twórcy przenieśli akcję do wnętrza sporej chatki. Sprytna Luna, przeczuwając kłopoty, szybko uciekła na szczyt małej wieży i zablokowała schody prowadzące na górę. W tym momencie twórcy ujawnili kilka kolejnych zaklęć, jakimi posługiwać się będzie trójka głównych bohaterów. Jedno z nich pozwala na ujawnienie ukrytych przedmiotów oraz klockowych kombinacji, których wykonanie skutkuje uruchomieniem mechanizmu tudzież otwarciem ukrytej skrytki. Kolejne umożliwia dowolne przemieszczanie przedmiotów. Gra podpowiada właściwe rozwiązania, podświetlając miejsca, w których docelowo mają znaleźć się podniesione klocki, co znacznie ułatwi rozgrywkę, choć to tylko opcjonalne rozwiązanie. Nie zabrakło także pociągnięć za dźwignie i przesuwania kołowrotków – po kilku minutach składania, majstrowania i niszczenia jednemu z graczy wreszcie udało się uruchomić schody i wspiąć na górę.

Po krótkiej, niemej wstawce filmowej, twórcy pokazali chyba największą nowinkę w całej serii LEGO: naszym oczom ukazał się etap rozgrywany w dwóch wymiarach, zaprojektowany w stylu klasycznych platformówek z przewijanym ekranem. Tym razem zaprezentowano tryb kooperacji – zadaniem sterowanych przez graczy Harry’ego i Hermiony było przede wszystkim omijanie szeregu pułapek i zapadni, choć nie brakowało także mało skomplikowanych walk. Wśród nich wyróżniała się ciekawie zaprojektowana potyczka z ożywionym drzewem, które porwało śmiertelnie przerażonego Rona. Zadaniem głównego bohatera było odwracanie uwagi rośliny od sprawnie działającej inteligentnej czarodziejki, która dzięki zaklęciu szybko zmontowała ogromną siekierę z leżących gałęzi. Harry mógł także skorzystać z dobrodziejstw peleryny-niewidki, pozwalającej uniknąć mało ciekawych pojedynków z nadlatującymi ptakami. Na koniec trafiliśmy do małego laboratorium, gdzie zaprezentowano kolejną nowość – warzenie mikstur wpływających na skuteczność czarów oraz ilość życiowej energii. Oczywiście, składnikami potrzebnymi do stworzenia wywarów okazały się specjalne, trudne do znalezienia klocki, zaś kociołki umożliwiające tego typu eksperymenty znajdziemy głównie w lokacjach, w których bez pomocy magicznych dopalaczy możemy sobie nie poradzić.

LEGO Harry Potter: Years 5-7 zapowiada się co najmniej równie dobrze jak jej wysoko oceniana poprzedniczka. Ekipa Traveller’s Tales cały czas korzysta z wypracowanego na przestrzeni lat schematu rozgrywki sprawdzającego się praktycznie w każdej produkcji z klockami w roli głównej, a bogate uniwersum Harry’ego Pottera otwiera pole do popisu w kwestii wykorzystania charakterystycznych dla książkowej sagi elementów. Wygląda na to, że czeka nas blisko 20 godzin niezwykle absorbującej rozgrywki w całkowicie zniszczalnym Hogwarcie i okolicach, wiernie odwzorowanych na podstawie trzech ostatnich powieści. Większej rekomendacji chyba nie trzeba.

Amadeusz „ElMundo” Cyganek

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.